Nowa gra - "Industrial"

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1468
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt sty 12, 2016 12:55 pm

Dzień dobry
Nie mamy jeszcze zamkniętego scenariusza dotyczącego komunikowania obu wydarzeń. Skłaniamy się jednak do tego, że skoro mają mieć miejsce w zbliżonym terminie, powinniśmy prezentować je wspólnie, "żeby nie zmęczyć rynku i inwestorów". Wariantów jak to rozegrać jest sporo. Musimy też brać pod uwagę, że ostatnia dekada marca będzie obfitowała w konferencje wynikowe spółek giełdowych prezentujących dane za 2015 r. a ponadto zapowiedź "Industriala" nie będzie dedykowana tylko inwestorom ale całej światowej branży growej. Wybranie optymalnego terminu jest zatem trudnym i złożonym zadaniem.
Pozdrawiamy.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

czw sty 21, 2016 2:41 pm

Dzień dobry,
Najnowsza rekomendacja Noble, choć bardzo korzystna dla spółki, zasiała ziarno wątpliwości w stosunku do projektu Industrial (pomijam, że zakładają, iż premiera nie odbędzie się w tym roku). Mianowicie chodzi o termin pierwszej prezentacji.
W raporcie czytamy: "Oficjalne ogłoszenie gry odbędzie się na przełomie 2/3Q2016r.". Pisał Pan, że osoba z Noble jest w częstym kontakcie ze Spółką.
Zatem czy informacja w rekomendacji jest tylko konfabulacją czy też faktycznie zaszły jakieś zmiany w stosunku do pierwotnych zamierzeń?
Admin
Site Admin
Posty: 1468
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw sty 21, 2016 4:11 pm

Dzień dobry
Dopiero tworzymy scenariusz i harmonogram kampanii promocyjno-marketingowej, która towarzyszyła będzie premierze "Industriala". Tak jak już wielokrotnie informowaliśmy, naszą intencją jest, żeby kampania ruszyła na ok. pół roku (oczywiście plus/minus) przed premierą gry i zaczęła się od "mocnego" uderzenia. Ustalenie optymalnego terminu rozpoczęcia działań PR-owych, podobnie jak i najlepszej daty premiery gry to złożone zadanie, w którym musimy również uwzględniać czynniki zewnętrzne, np. premiery innych, konkurencyjnych tytułów czy fakt, że koniec roku to okres zarezerwowany dla debiutów gier AAA. Dlatego, nie ujawniając daty premiery "Industriala", nie możemy równocześnie podawać dokładnej daty rozpoczęcia kampanii promocyjno-marketingowej. Oczywiście, chcielibyśmy móc jak najszybciej pochwalić się szczegółami projektu, nad którym pracujemy już od kilku kwartałów, i który ma być kamieniem milowym w rozwoju 11 bit studios ale mając na uwadze inne, wymienione przeze mnie wcześniej czynniki, nie możemy tego zrobić. Prosimy jeszcze o trochę cierpliwości.
Pozdrawiamy.
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

czw sty 21, 2016 5:34 pm

Admin pisze:Ustalenie optymalnego terminu rozpoczęcia działań PR-owych, podobnie jak i najlepszej daty premiery gry to złożone zadanie, w którym musimy również uwzględniać czynniki zewnętrzne, np. premiery innych, konkurencyjnych tytułów czy fakt, że koniec roku to okres zarezerwowany dla debiutów gier AAA.
Witam,

Proszę nie traktować tego jako złośliwość, ale ciśnie się na usta pytanie: czy z dnia na dzień uświadomiliście sobie Państwo, że koniec roku to termin zarezerwowany na premiery AAA? Przez ostatnie kilka tygodni od debiutu giełdowego, zapewnialiście Państwo, że planujecie premierę Industriala właśnie na koniec 2016 r... Pytam, bo nie chce mi się wierzyć, że to było celowe wprowadzanie w błąd inwestorów.

Pozdrawiam,
Admin
Site Admin
Posty: 1468
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw sty 21, 2016 6:27 pm

Dzień dobry
Rozważając koniec roku jako potencjalną datę premiery "Industriala" nigdy nie zakładaliśmy, że będą to ostatnie 3-4 tygodnie roku, czyli gorący okres przedświąteczny. Zarząd 11 bit studios tworzą osoby z 20-letnim doświadczeniem na rynku gier wideo więc w działaniu naszej spółki absolutnie nie ma miejsca na jakiekolwiek przypadki czy potknięcia w stylu wypuszczenia na rynek gry w okresie, gdy na sklepowych półkach królują tytuły AAA, za którymi idą gigantyczne budżety reklamowe.
W segmencie gier, w którym działamy (przypomnę, że "Industrial" nie będzie już grą indie ale nie będzie też grą AAA), "ostatnim" terminem na premierę gry (jeśli ma być wydana w przed końcem roku) to listopad. Absolutnie proszę jednak nie traktować moich wyjaśnień jako deklaracji, że "Industrial" będzie miał premierę właśnie w listopadzie. Konsekwentnie nie ujawniamy daty wydania naszej kolejnej gry. Zdecydujemy się na to dopiero, gdy będziemy pewni na 100 proc., że gra jest skończona, prezentuje najwyższą jakość i będzie podobała się graczom.
Pozdrawiamy.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pt sty 22, 2016 9:53 am

Witam,

Czy aby na pewno z doświadczenia wynika, że ostatni termin miałby przypadać w listopadzie? Chciałbym zauważyć, że co roku to właśnie w listopadzie następuje wysyp najważniejszych produkcji AAA. Dla przykładu 2015 i tylko kilka najważniejszych tytułów: CoD: Black Ops III, Fallout 4, AC: Syndicate, Need for Speed, Tomb Raider, SW Battlefront. W Grudniu wychodzą już jakieś przedświąteczne resztki.
Przy założeniach, że Industrial uniknąć ma zderzenia z marketingową machiną wielkich wydawców, myślę, że śmiało można zakładać, że premiera odbędzie się nie wcześniej niż koniec stycznia 2017. I będzie to dobre założenie. Niemniej jednak z pewnością wszyscy byliby zadowoleni, gdyby szersza zapowiedź gry pojawiła się nieco wcześniej niż planowane sześć miesięcy przed premierą.
adu
Posty: 63
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 11:51 pm

pt sty 22, 2016 8:53 pm

Piszesz o 2015, ale premiera TWOM na PC miała miejsce w połowie listopada 2014 i to był strzał w 10. Tytuł od razu zagościł na liście bestsellerów, uprzedzając kilka innych premier i potrafił utrzymać się w czołówce przez długi czas, w tym przez okres świątecznych wyprzedaży. Nie dziwiłbym się, gdyby spółka chciała powtórzyć ten manewr przy Industrialu, o ile stan prac na to pozwoli.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

czw sty 28, 2016 10:28 pm

Co roku w listopadzie wychodzą najważniejsze tytuły AAA, ale one głównie sprzedają się na konsolach. Na PC dopiero na wyprzedażach. Niemniej jednak Industrial ma wchodzić równocześnie na konsole i PC, wiec przykład TWOM jest nieadekwatny. Wersje konsolową Koch wolał przesunąć z gorącej końcówki roku.
baks
Posty: 264
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

ndz sty 31, 2016 4:25 pm

I to chyba jest strzał w 10-kę. Mam już niemal pewność, że Industrial wyjdzie także w czasie targów w styczniu. Gry atrakcyjne wykupione w promocjach. Gracze nasyceni a po kilku tygodniach szukają czegoś nowego na rynku ..... atu pojawia się ....
Elmo
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 5:29 pm

pn lut 01, 2016 11:27 am

Premiera czy będzie w listopadzie 2016 czy w lutym 2017 jest dla mnie bez znaczenia, ważne jest to żeby finalny produkt był jak najlepszy.
Dla mnie jako długoterminowo inwestora liczy się potencjał produktu a bez ujawnienia jakichkolwiek informacji jest to trudne do oszacowania.
Z informacji mamy dwie sprzeczne daty ujawnienia produktu: od spółki przełom 1/2Q z rekomendacji 2/3Q. Która jest aktualna?
ODPOWIEDZ