Anulowanie projektu

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
armaz
Posty: 18
Rejestracja: pn lip 02, 2018 8:53 pm

Admin pisze: śr gru 18, 2024 5:37 pm Nie podejmuje się wieloletnich inwestycji po to, żeby wyjść na zero, ale żeby pomnożyć zainwestowanie pieniądze.

Pozdrawiamy
Zero projektu to jest dla was odzyskanie rzeczywistych wydanych 50mln.
Nie jesteście obecnie na początku projektu by określać że wyjdziemy na zero wiec projekt nie rokuje.

Proszę o informację czy ja się mylę czy Pan nie poważnie podchodzi do tematu i traktuje inwestorów zadających pytania protekcjonalnie ?
Admin
Site Admin
Posty: 1901
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Hello,

Below I am sending answers to your questions.

- what was the nature of P8 (since there will be no more marketing campaign) and what specific development goal was not achieved after 6 years of development?
As we wrote in the investor information, the idea of "Project 8" was ambitious and promising. However, we have not been able to produce it at this time. We do not want to reveal the details of the game. Other studios are also looking for ideas for new games and who knows what will happen in the future....

- what assets will be reused in future projects (are we talking about UE5 assets, soundtrack...)?
We are currently reviewing "Project 8" assets, but we see potential to use certain mechanics, graphics, etc. in our other productions (games), including future ones.

- what is the exact number of employees who will leave the company? (although this is a sensitive topic in games, it would be helpful to shed some light on the future valuation)
Nearly 20 people will be leaving the 11 bit studios. The rest of the "P8" team will join the Frostpunk 2 and The Alters teams and will be assigned to new, as yet unannounced game projects.

- will the board members have any "participation in the game", such as buying shares or resigning
Yesterday we reported on the purchase of shares by an entity related to one of the company's board members.
https://ir.11bitstudios.com/en/current-reports

- what steps will the company take to try to regain investors' trust in financing future projects?
The company does not need to seek external financing to continue producing games. As for the change in attitude towards the company, we believe that subsequent releases will translate into solid financial results that will be appreciated by investors. We prefer to be judged by the fundamentals (results) rather than promises.

- what measures will be taken, if any, to ensure that nothing like this happens again in the development cycle?
The failure of "P8" has been a valuable lesson for us. We are analysing exactly what mistakes we made in the management of this project so that we can avoid them in the future. Certainly, too long a development cycle is a key problem in such a dynamically changing industry.

- The whole handling of P8's shortcomings seems at least fraudulent after 6 years, and the value of the shares clearly reflects this, secrecy and lack of information proved to be more harmful than anything else. An example is Remedy Entertainment, which canceled Project Vanguard after 6 years, but the market reaction was completely different, because they were more transparent about the status of each project in their quarterly updates.
The production of "P8," with some problems that we signalled, was moving forward. So the project was continued because we believed in its success. However, the last milestone showed that the game still required a lot of money and an extension of the schedule. As a result, the chances of it being profitable decreased significantly. We decided that it would be better to close "P8 (this decision was also very unpleasant for us) and redirect people and money to other, more promising projects.

Best regards
topfacet
Posty: 448
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

W nawiązaniu do powyższego mam takie oto pytania:

- Czy spółka wyciągnie konsekwencje wobec osób przez które doszło do skasowania P8? Jeśli tak, wobec kogo i jakie. Oznacza to dla spółki nie tylko stratę ok 50 mln, ale także znaczny spadek tempa rozwoju w przyszłości.
- Dlaczego decyzję o anulowaniu P8 podjęto po tylu latach developmentu, skoro wiele razy już widać było, że ten projekt ma bardzo duże problemy. Czy jesteście pewni, że decyzja ta nie była spóźniona? Czy macie pewność, że nie było potrzeby dokonania odpisów wcześniej?
- Jakie były wyniki ostatnich testów P8?
- Czy Patryk Grzeszczuk zostaje w spółce czy odchodzi? Jeśli zostaje, to czy wraca na stanowisko dyrektora marketingu?
- Jakie gry spółka zamierza produkować po The Alters? Ile zespołów własnych, ile gier, jakie to gry i jaki czas produkcji, jakie budżety i skąd finansowanie?
- Co z wydawnictwem? Widzimy, że ostatnie wybory były złe i nie ma chyba ekonomicznego uzasadnienia dalsze jego funkcjonowanie w tej formie.
- Czy spółka zamierza wreszcie zmienić swoją komunikację IR? Widać, że obecna się zupełnie nie sprawdza. Inwestorzy od lat zwracali na to uwagę - potrzebujemy więcej danych, więcej otwartości, afera z P8 wynika właśnie z tego, że spółka nie komunikowała się prawidłowo z rynkiem ukrywając rzeczywisty stan projektu.
- Czy planowane są zmiany w zarządzie spółki?
- Jakie zmiany w zarządzaniu spółką zamierzacie wprowadzić po P8? Pojawiają się informacje, że projekt był fatalnie zarządzany, nikt nie wiedział co ma tam robić, było to przepalanie kasy (niegospodarność).
- Na kiedy planowana jest konferencja po premierze The Alters?
- Kiedy dowiemy się więcej o TWOM2?
- Co z kampania marketingowa dla The Alters? Czy jest ona już ukończona i kiedy zobaczymy efekty tych działań? Bo obecnie poza demo nie ma żadnego marketingu.
Admin
Site Admin
Posty: 1901
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Spółka nie będzie w żaden sposób odnosić się do Pana pytań dotyczących wątków personalnych, szczególnie jeśli nie leżą w gestii Spółki.

Tematy związane z nową, wieloletnią strategią Spółki, w tym planach wydawniczych i przyszłością wydawnictwa zostaną, co już zresztą wielokrotnie komunikowaliśmy, zaadresowane na Konferencji Inwestorskiej, którą zorganizujemy po premierze "The Alters".

Kampania marketingowa "The Alters" będzie intensyfikowana w miarę zbliżania się do premiery gry. Nie wiem, skąd wniosek, że już została zakończona.

Pozdrawiamy
topfacet
Posty: 448
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

W jaki sposób kwestie personalne nie leżą w gestii spółki? Przecież to spółka jest pracodawcą dla swoich pracowników?

W pytaniu chodziło o to czy nowa strategia marketingowa dla The Alters została ukończona - czy jest ona przygotowana i kiedy wystartuje marketing.

Do tego nie otrzymałem odpowiedzi na żadne z pytań, a forum to ma ponoć być właśnie miejscem zadawania pytań do spółki?.
Sisay
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 01, 2018 3:04 pm

Ja tez nie dostalem zadnego wyjasnienia. Odpowiedzi tylko na tematy pasujace spolce.
- jak jeden milestone moze przekreslac cale prace nad projektem (niby co w nim moglo byc, prosze odp technicznie)
- jakim cudem skasowanie calego projektu i bycie w plecy na kilkadziesiat milionow jest lepsze niz projekt ktory byc moze zwroci sie na zero ( przeciez ta odp jest az smieszna)
- czy projekt ktokolwiek nadzorowal przez te lata? W otoczeniu rynkowym nic sie nie zmienilo(gry ktore obecnie maja problemy, maja problemy przez tematyke woke) wiec sie tym nie zaslaniajcie
- dlaczego akcjonariusze nie wiedza nic na temat etapu w jakim projekt stanal(po tylu latach powinny juz chulac gameplaye), ani co to bylo(darujcie sobie teksty ze byc moze kiedys wrocicie do pomyslu po kasacji projektu bo to tez jest smieszne)
- kto wezmie za to odp? kto zwroci ludziom pieniadze(decyzje kupna podjete z zalozeniem ze spolka wyda 2 gry z czego nagle jedna znikla)
topfacet
Posty: 448
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

frantic
Posty: 32
Rejestracja: wt paź 22, 2019 10:17 pm

topfacet pisze: czw gru 19, 2024 2:11 pm W jaki sposób kwestie personalne nie leżą w gestii spółki? Przecież to spółka jest pracodawcą dla swoich pracowników?

W pytaniu chodziło o to czy nowa strategia marketingowa dla The Alters została ukończona - czy jest ona przygotowana i kiedy wystartuje marketing.

Do tego nie otrzymałem odpowiedzi na żadne z pytań, a forum to ma ponoć być właśnie miejscem zadawania pytań do spółki?.
Może nie chcą ci odpowiadać, bo widzą, że organizujesz ludzi do podjęcia kroków prawnych przeciwko spółce? Ja na ich miejscu nie dostarczałbym ci ewentualnych argumentów. Nie jest to w ich interesie. Niezmiennie zabawne jest, że zupełnie nie interesowała cię prawda o spółce gdy kurs był wysoko :) Blokuj dalej na X ludzi, którzy mają odmienne od ciebie poglądy. To zwielokrotni twoje szanse na sukces inwestycyjny :)
topfacet
Posty: 448
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

Moja opinia o spółce, co można jasno wywnioskować ze wpisów na tym forum na przestrzeni ostatnich miesięcy się diametralnie zmieniła.

A forum powstało właśnie po to, aby spółka opowiadała na pytania inwestorów, czego jednak ostatnio nie czyni.
AJM
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 12, 2024 12:40 am

topfacet pisze: czw gru 19, 2024 3:47 pm Jednak coś jest na rzeczy:

https://strefainwestorow.pl/gaming/komunikacja-projekt8
Oczywiście, że jest - ESPI nie spełnia podstawowych zasad informacji poufnej. Co to za informacja, ze zarząd rozpoczyna dogłębne przemyślenia nad jakimś projektem? :cry:

Na linkedinie pojawiają się pierwsze komentarze pracowników na temat tego co naprawdę działo się w spółce i projekcie, np.taki:

"A moment of unease, indeed.
What’s happening at 11 bit studios in regards to Project 8 is deeply concerning. I worked on that project for a year and due to the consideration I have for my former teammates I restrained from commenting on it publicly, hoping that against all odds somehow the game will be finished, and that it would be good enough to at least not harm my friends’ careers. Now, I feel I need to share my opinion on what happened.
Without going into too much sensitive details, I just want to say that many of the people who worked on P8 are experienced, talented and hard working people. They voiced their opinions on the project many times and their expertise was many times disregarded. My work was too, most of the time, simply ignored or arbitrarily changed. Sure, it’s a part of the decision making process to cut ideas, but there has to be a balance. The way I saw it, no argument, analysis or alternative solution was seriously considered. I see that such approach is not uncommon when it comes to writing/narrative design in games, and that’s a topic for an entirely separate discussion, but it should definitely not be the case when it comes to technical aspects of game design. Experts should be listened to; not all advice has to be taken, but decisions should be made in an informed and sound manner; if risk is taken, it should have proper reasoning.
I hate to see my friends living in constant stress for past months and now being fired into a very difficult market situation, under explanation that is to some extent untrue. In my opinion it is not about the budget or change of trends; it’s about wrong assessment of what the project should be and about wrong direction from the decision makers.
Also, when you consider how many people were fired from the project in 2023, and how many were moved internally and add it to the current numbers, it’s not just “some” people. It’s a huge part of the team. Getting fired even though they did their jobs well. Seeing that happen is angering, especially in a company that claims to value human rights and which aspires to “make players better people”.

TL;DR If you ever see a candidate with P8 experience, please don’t judge them just because their project didn’t ship. It’s not their fault.
It’s the industry standards that have to change"
ODPOWIEDZ