Anulowanie projektu

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Sisay
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 01, 2018 3:04 pm

"Mimo porażki projektu nadal uważamy, że idea stojąca za tą grą była "ambitna i obiecująca" więc póki co wolimy zachować pomysł na grę dla siebie. Kto wie, co się wydarzy w przyszłości...."
Idea za 50 milionow, jednak jako inwestorzy chcielibysmy dowiedziec sie na co poszly te pieniadze(jak pisalem wczesniej za to mozna wypuscic kilkadziesiat gier-symulatorow wiec kwota az zanadto na jakiekolwiek prototypowanie), na rynku tez nie zmienilo sie nic(poza woke w grach ktory na ta chwile napewno sie nie sprzedaje, wiec jesli nie o to chodzi nie da sie tego wytlumaczyc jakims jednym nie spelnionym milestonem na przestrzeni takiego czasu).
Jesli to sprawa techniczna ze czegos sie nie da jednak zrobic to spolka z takim doswiadczeniem po pierwszym kwartale produkcji powinna zdawac sobie z tego sprawe a nie po paru latach.
Admin
Site Admin
Posty: 1901
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Z całą pewnością, nie przejdziemy do porządku dziennego z zamknięciem "Projektu 8" i będziemy wyciągać wnioski, które płyną z tej lekcji. Uchwała o zamknięciu "Projektu 8" zapadła ledwie wczoraj. Kilkadziesiąt godzin to zbyt krótki czas, żeby dogłębnie przeanalizować temat i na tej podstawie podejmować wiążące, długoterminowe decyzje.

Pozdrawiamy
baks
Posty: 411
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

Trochę szacunku dla rozumu akcjonariuszy. Podejmujecie poważne decyzje szkodzące spółce i rujnujące akcjonariuszy i to bez głębszego namysłu.
Nie wiem czy ja dobrze czyta ?
Admin
Site Admin
Posty: 1901
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Decyzja o zamknięciu "Projektu 8" miała głębokie uzasadnienie finansowe. Alternatywą było dalsze łożenie pieniędzy na ten projekt (kolejnych milionów złotych) bez gwarancji, że pieniądze zostaną odzyskane. Nie podejmuje się wieloletnich inwestycji po to, żeby wyjść na zero, ale żeby pomnożyć zainwestowanie pieniądze.

Pozdrawiamy
Sisay
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 01, 2018 3:04 pm

i zeby dojsc do tych wnioskow potrzebowaliscie 6-7 lat, w miedzy czasie bylo ok, milestony oddawane i nagle magia - projekt moze sie nie zwrocic(wyadawalo mi sie ze takie rzeczy sa na etapie prototypowanie/testow przed produkcja gry)?
baks
Posty: 411
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

Nie rozumiesz, że teraz to tylko pudrowanie, wcześniej przez 3lata toczyli wojny z szefami zespołów Gaszczyńcem, Fijak. Tamci mieli swoje wizje projektu niezgodne z Prezesem. Później szefował ktoś kto najwyraźniej nie miał o tym pojęcia lub ulegał "wizjom" Prezesa.
Kto miał rację jak widać raczej Pani Fijak. Dlatego bez niej tego projektu nie dało się skończyć. Tak czy inaczej Prezes podjął bardzo szkodliwą dla spółki decyzję.
Najwyraźniej w spółce nie mają pojęcia czy warto wydać dodatkowe 2-3 mln czy stracić 50mln + przychody.
Ten upór z którym to lansują daje pewność, że od lat ten projekt nie rokował tylko na siłę go utrzymywano przy życiu oszukując notorycznie akcjonariuszy.
Teraz reszta Zarządu powinna się uderzyć w pierś i ruszyć na zakupy a także RN teraz jest lepszy moment niż tuż przed premierą.
AJM
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 12, 2024 12:40 am

Admin pisze: śr gru 18, 2024 2:46 pm Dzień dobry,

Z całą pewnością, nie przejdziemy do porządku dziennego z zamknięciem "Projektu 8" i będziemy wyciągać wnioski, które płyną z tej lekcji. Uchwała o zamknięciu "Projektu 8" zapadła ledwie wczoraj. Kilkadziesiąt godzin to zbyt krótki czas, żeby dogłębnie przeanalizować temat i na tej podstawie podejmować wiążące, długoterminowe decyzje.

Zamknięcie projektu to jest wiążąca i długoterminowa decyzja ;) a z tego co pisaliście, wstępna decyzja zapadła w jeden grudniowy wieczór.
Admin pisze: śr gru 18, 2024 2:46 pm Alternatywą było dalsze łożenie pieniędzy na ten projekt (kolejnych milionów złotych) bez gwarancji, że pieniądze zostaną odzyskane. Nie podejmuje się wieloletnich inwestycji po to, żeby wyjść na zero, ale żeby pomnożyć zainwestowanie pieniądze.
Nie podejmuje się również wieloletnich inwestycji po to, aby je zamknąć przed samym końcem i utopić w nich dziesiątki milionów. Wcześniej nie mieliście gwarancji czy pomnożycie zainwestowany kapitał, czy tylko inwestycja "wyjdzie na zero" albo zwróci się częściowo, natomiast podjęte przez was ostatnio decyzje sprawiły, że macie gwarancję, że nie odzyskacie z tego projektu ani złotówki. Faktycznie to jest lepsze niż ryzykowne wyjście na zero :D
topfacet
Posty: 448
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

Wydaje mi się, że to są bardzo zasadne pytania na które nikt nie udzielił odpowiedzi:

Aside from all other valid concerns from other post I think it would be useful to also know the following:

- what was the nature of P8 (as there won't be a marketing campaign any more) and what concrete development goal failed to achieve after 6 years in the making?
- what kind of assets will be reused on future projects (are we talking about UE5 assets, soundtrack...)?
- what is the exact number of employees that will leave the company? (even though is a touchy subject in gaming it would be helpful to shed some light on the future valuation)
- Is there going to be some "skin in the game" from the management board members? for example stock purchases or resignations
- what are the steps that the company will take to try and regain investors trust for funding future projects?
- what measures will be taken if any to ensure nothing like this happens again in the development cycle?

The whole handling of P8 shortcomings seems at least deceitful after 6 years and the stock value clearly reflects that, the secrecy and lack of information have ended up being more harmful than anything else. Case and point, Remedy entertainment cancelled Project Vanguard after 6 years but the market reaction was very different because they were more transparent with the state of each project on their quarterly updates.

P.S. I understand that some of these questions can't be answered right away but please consider them for future company communications.
Rif
Posty: 309
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

Mieliśmy świetny pomysł na grę, którego przez 7 lat nie potrafiliście zrealizować , po czym dowiadujemy się, że uwaliliscie, bo nie rokowała na rynku, gdyż gracze nie chcą takich pomysłów, ale go nie pokażecie, bo jednak był tak super, że może znów znów wywalicie 50 milionów. Komedii ciąg dalszy :D
Vox
Posty: 9
Rejestracja: ndz wrz 22, 2024 11:28 pm

oj tam, oj tam.
Psycholog kliniczna Elena Mecheva poinformowała, że pomogła w pracach nad Project 8.
Mecheva nie mogła oczywiście ujawnić konkretów odnośnie gry, ale zdradziła, że wsparła deweloperów w „podróży przez labirynt emocji i zachowań”, jak również przeanalizowała model pracy członków zespołu i zaproponowała zmiany.
To musiała być nieźle odjechana gra 8-)
że pani psycholog kliniczna przemodelowała jak ma pracować zespół

https://www.gry-online.pl/newsroom/proj ... go/z0234d3
ODPOWIEDZ