Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Budujemy multiplatformowe SDK obejmujące zarówno stronę kliencką jak i serwerową, znakomicie ułatwiające budowanie szerokiej gamy gier. [SDK = Software Development Kit]
Planujecie je wykorzystać w tylko dla swoich produktów (ewentualnie tych z launchpada) czy też zakładacie sprzedaż licencji dla wszystkich?
Czy można wiedzieć ogólnie jak wygląda struktura budżetu - czy w większości są to koszty robocizny czy też sprzętu i obcego oprogramowania?
Będziemy starali się komercjalizować tę technologię.
Admin na racje nie ma sie co spieszyć, w 2015 należy wycisnać z TWoM tyle kasy ile się da wydając dodatki oraz wersje na inne platformy a "Industrial" niech sie robi powoli w spokoju fajnie jak by wyszedł w listopadzie 2015 ale jak bedzie poźniej to też ok.
Planowaliście budowę platformy MMO F2P a teraz z niej rezygnujecie. Czy to oznacza, że nie zamierzacie tworzyć gier MMO F2P czy też zamierzacie skorzystać z usług serwisu PlayFab?
Dzień dobry
Zarząd 11 bit studios podjął decyzję o rezygnacji z projektu budowy MMO F2P z dwóch powodów. W międzyczasie, tak jak pisaliśmy w komunikacie EBI, na rynku pojawiło się przedsięwzięcie PlayFab, którego funkcjonalności pokrywają się z funkcjonalnościami technologii, nad którą pracowaliśmy. Za PlayFab stoi doświadczony producent (PopCap) w rynku gier Free 2 Play, dysponujący wielomilionowym kapitałem (inwestycja pochłonęła blisko 10 mln USD). który jest w stanie zapewnić swojej platformie znacznie szerszy i szybszy rozwój usług niż mogłoby to zrobić 11 bit studios. Drugim, być może nawet ważniejszym powodem, dla którego zrezygnowaliśmy z budowy MMO F2P, są zmiany na rynku gier komputerowych. W kwietniu Electronic Arts, ogłosił iż wycofuje się ze swoich flagowych projektów Free 2 Play, w tym: Battlefield Heroes, Battlefield Play 4 Free, Need For Speed World i Fifa World i wraca do modelu gier płatnych. Trudno polemizować z tą decyzją jednak, skoro podjął ją gigant w branży, coś musi być na rzeczy. Ponadto, również nasze doświadczenia z TWoM i sukces komercyjny tytułu pokazują, że warto skupić się na grach premium bo znaczna część graczy jest gotowa zapłacić za dobry jakościowo produkt.
Dlatego na chwilę obecną nie zamierzamy tworzyć gier MMO F2P ani korzystać z usług serwisu PlayFab.
Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na Pana pytanie.
Pozdrawiam.
Czy można w związku z rezygnacją z tego projektu rozumieć, że siły produkcyjne temu poświęcone zostaną przerzucone na projekt Industrial lub przygotowanie wersji TWOM na Iphone?
Pozdrawiam i dziękuję za widoczną poprawę relacji z inwestorami
Dzień dobry
Jest dokładnie tak jak Pan myśli. Osoby dedykowane wcześniej do budowy nowej platformy MMO F2P zostały relokowane do innych projektów, nad którymi pracujemy, w tym Industriala.
Pozdrawiamy