Frostpunk 2

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1901
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Nie negujemy, ani nie potwierdzamy danych podawanych przez Steam db. Po prostu ich nie komentujemy.
Zwracamy jedynie uwagę, że jest to serwis zewnętrzny a nie część serwisu Steam, który agreguje dane z różnych źródeł i na tej podstawie przedstawia swoje szacunki. Równocześnie należy przyznać, że serwis działa od lat i jego narzędzie całkiem sumiennie oddaje rzeczywistość.

Pozdrawiamy
Mateusz
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 20, 2018 8:59 pm

Dzień dobry jak wygląda sytuacja z ocenami graczy? Bo spotkałem się z wersją że gracze przed premierą nie mogą oceniać, na innych grach widać z kolei oceny w trakcie early accessu. Czy gracze zaczną wystawiać te oceny dopiero dzisiaj po 19 czy gra jest oceniana od 1 dnia early access? Jeśli opcja nr2 to czy jesteście z tych ocen zadowoleni? :)
Admin
Site Admin
Posty: 1901
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Funkcjonalność Steam pozwalająca na wystawianie ocen dla "Frostpunka 2" przez graczy odblokuje się równocześnie z premierą gry, czyli w piątek 20 września o godz. 19.00.

Równie niecierpliwie czekamy na ten moment. :)

Pozdrawiamy
stiopa
Posty: 58
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

No to zaczynamy....powodzenia... :D
stiopa
Posty: 58
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

No niestety,,,,nie trafiliście w gusta ludu....lud chciał drugiego Frostpunka, a nie innego Frostpunka.... czy macie jakiś plan...może jakaś odezwa do graczy żeby może ci co kupują z nastawieniem że to kontynuacja prosta Frostpunka gry nie kupowali skoro mają dawać negatywy...
sledzik
Posty: 139
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

Związku z dość negatywnym odbiorem przez część graczy którzy pamiętają starego Frostpunka macie jakiś plan na odwrócenie trendu? Oceny spadły z 90 % na około 70% pozytywów i dalej spadają. Czy macie pomysł na rozwiązanie tego problemu? Może gracze dostaną jakieś dlc czy aktualizacje która pozwoli na pewnie zmiany w mechanice na zasadzie old Frostpunka 1? Czy poznamy ilość zwrotów ponieważ jest to wartość dość niepokojąca
Admin
Site Admin
Posty: 1901
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

To, że "Frostpunk 2" jest inną grą niż "Frostpunk" i nie jest tylko prostym sequelem staraliśmy się komunikować maksymalnie szeroko. To zupełnie inny tytuł co, jak się okazało, dla pewnej części fanów pierwszej odsłony, było wadą. Z pewnością, aktualizacje czy patche nie sprawią, że "Frostpunk 2" stanie się pierwszym "Frostpunkiem" (jego wierną kopią).

Jeśli chodzi o ilość zwrotów, to nie odbiega ona od średniej rynkowej.

Pozdrawiamy
WojtasZet
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 12, 2023 4:21 pm

Dlaczego spółka zignorowała feedback graczy z bety?
Teraz aroganckie podejście się mści, co widać w ocenach gry.
sledzik
Posty: 139
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

Panie Darku niestety widzimy jak to odbiło się na notowaniach kursu więc łagodnie to określenie niezadowolenie inwestorów jest ogromne.
Proszę o odpowiedź na pare pytań:
Jak zamierzacie podnieść oceny graczy? Macie jakiś plan czy zostawiacie to na zasadzie jakoś to będzie?
Kiedy spodziewacie się udostępnić pierwszy patch do gry?
Czy w tym roku zobaczymy pierwsze DLC?
Mateusz
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 20, 2018 8:59 pm

Aktualizacje czy patche nie sprawia że będzie to FP1 wiadomo, natomiast już przy DLC można by spróbować zrobić jakiś krok w stronę graczy niezadowolonych z dwójki ...
Było wiadome że zdenerwujecie część graczy jedynki tymi zmianami natomiast wydawało mi się że planem było szersze dojście do odbiorców gier takich jak cywilka czy Skyline i na tym froncie moim zdaniem nastąpiła kompletna porażka. Wydaje się że gra jest dobra i jakby zagrał w nią fan strategii nie mający sentymentu do jedynki FP byłaby dużo większa szansa na wyższe oceny. Pozostaje pytanie dlaczego marketing nie zadziałał najlepiej w tej kwestii. Niestety wygląda to trochę tak że zbyt mało czasu poświęciliście na zastanowienie się nad tym jaką grę chcą gracze. Nie postawiliście ani na elementy z jedynki ani na czysty city builder ani nie poszliście w stronę cywilki. Szanuję za oryginalność ale jak się robi grę za 70 mln dobrze byłoby mieć ściśle określony target odbiorców. Reakcja na kursie histeryczna, najważniejsze żeby z czasem rosły oceny i tym samym monetyzacja była przyzwoita...
ODPOWIEDZ