Nowy Projekt Ava zaprezentowany

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
topfacet
Posty: 448
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

Doskonale wiemy, o co chodzi, a udzielanie odpowiedzi na poziomie forum bankiera nie najlepiej o panu i spółce świadczy. Czas żeby w firmie pojawiły się wreszcie kompetentne osoby, i wszyscy akcjonariusze (poza zarządem) to już widzą.
Admin
Site Admin
Posty: 1901
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Prawa i obowiązki akcjonariuszy są zdefiniowane w Kodeksie spółek handlowych.
KSH nic nie wspomina o egzekwowaniu praw akcjonariuszy poprzez zamieszczanie wpisów na Forum inwestorskim.
Forum inwestorskie służy do komunikacji Akcjonariuszy ze Spółką.
Zapraszamy do zadawania merytorycznych pytań, na które będziemy starać się odpowiadać w miarę możliwości (obowiązki informacyjne) i według stanu wiedzy na dany moment.

Pozdrawiamy
baks
Posty: 411
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

Może zacznijmy od definicji odpisu. Jest to skasowanie kosztów(wydatków) które zostały poniesione w formie gotówkowej na nieudane lub niezakończone projekty lub ich części.
Jeśli wydatki zostały poniesione a brak efektów to bez nich strona gotówkowa byłaby wyższa. Spółka szczyciła się projektem zespołu R&D i co z tym zespołem jest czy gonie ma?
Pracują w nim "gimnazjaliści" a jeśli nie to jaka jest ich fachowość-efektywność ?
Spółka mówiła o szufladzie pełnej projektów - to czemu szukacie i sięgacie po zewnętrzne projekty które nie interesują graczy ?
Jak widać zafiksowaliście się i utknęliście w ciasnej niszy gier dla dziesiątek tysięcy graczy. Najwyraźniej Prezes nie zauważył, że Wasze koszty wzrosły prawie 100 razy i nie wystarczy sprzedać 100 tyś aby pokryć koszty. jak z TWOM.
Spółka deklarowała 10 lat temu poziom Paradox ..... i "paradoxalnie" się minęliście z prawdą. Kiedy spółka zamierza zmierzyć się z rzeczywistością, że nie potraficie ani zrobić ani znaleźć gier o potencjale jaki obiecywaliście czyli powyżej 2-3mln szt na premierze. Jak długo trzeba czekać aż zatrudnicie prawdziwych fachowców od zarządzania. Jak widać chociażby po Manor Lords można stworzyć hitową grę za umiarkowane pieniądze i niedużym zespołem. Tylko od początku trzeba mieć spójną koncepcję czego opracować nie udało się w żadnym projekcie.
Wasza projekcja rozwoju była realistyczna ale jeśli realizował ją amator to mamy efekty. Prezes nawet przed samym sobą nie przyznał się do tego, że nie ma pojęcia o zarządzaniu a szkoda.
Admin
Site Admin
Posty: 1901
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Dziękujemy za ciekawy wpis i merytoryczne argumenty, z którymi w wielu obszarach w pełni się zgadzamy. "Projekt 8" i projekty z wydawnictwa, na które zawiązaliśmy odpisy aktualizujące to nasze biznesowe porażki. I to jest rzecz oczywista. Złożyło się na to wiele czynników. Zarówno zewnętrzne (zmieniający się rynek growy i oczekiwania graczy) jak i wewnętrzne (przedłużające się produkcje gier, również z uwagi na pandemię, co skutkowało wzrostem kosztów inwestycji).
Możemy zapewnić, że nie przejdziemy nad tymi porażkami do porządku dziennego i już wyciągamy z nich lekcje. Nie zdradzamy na razie szczegółów ale już teraz zapraszamy na naszą kwietniową Konferencję Inwestorską, na której przedstawimy plany na przyszłość. Będą uwzględniały doświadczenia zebrane w ostatnich kwartałach.

Pozdrawiamy
topfacet
Posty: 448
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

""Projekt 8" i projekty z wydawnictwa, na które zawiązaliśmy odpisy aktualizujące to nasze biznesowe porażki. I to jest rzecz oczywista"

Przyczyn takiego stanu rzeczy szukać należy także w samej spółce. Trudno nie zauważyć, że takimi czynnikami byli także ludzie nieposiadających odpowiednich kwalifikacji. Z wypowiedzi byłych pracowników P8 wynika, że to właśnie poza niekompetencją zarządu, było przyczyną porażki tego projektu. Szokujące jest wręcz organizowanie mediacji, aby potem na nie nie przychodzić. Nie mówiąc już o innych wypowiedziach na temat tego projektu. Na marginesie pozostawię teraz to, że o tych wydarzeniach inwestorzy nie byli zupełnie informowani (a nawet zapewniani, że projekt nie ma żadnych problemów).

Kolejną kwestią jest to czy wyciągnięto z tych wydarzeń konsekwencje personalne? Niestety, obecnie tego nie widać. Nikt nie uwierzy już w pokazywane na konferencji slajdy, jeśli nie pójdą za tym konkretne działania.
baks
Posty: 411
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

Kluczowe w porażkach był niewłaściwy dobór menedżerów na poziomie dyrekcji. Zarozumiałość i klapki na oczach spowodowały "wypchnięcie" ze spółki Pani Fijak. Wygląda na to, że nie mogła rozwinąć projektu i poddała się. Jak można tworzyć grę 7 lat i nie stworzyć nawet 1 poziomu. Szkoda, że spółka dalej kłamie. To nie zmiany na rynku tylko brak kompetencji i realistycznej koncepcji gry. TWOM powstał w 3-4 lata. FP 5 lat robiony od początku od połowy 2015. FP2 6 lat. P8 po 7 latach stworzono niecały pierwszy poziom. Przez ponad 2 lata były milestony czyli chodziliście w przód i w tył .... kabaret.
Nie ma jasnych rozliczeń - jak w tej sytuacji inwestorzy mają Wam uwierzyć, że od teraz spółka będzie tworzyć genialnie jak TWOM, czy FP ?
Covid to tylko wymówka. Nawet przyjmując stratę całego roku to co robiliście od wiosny 2022 kiedy tak świetnie szły prace ?
ODPOWIEDZ