Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

wt gru 11, 2018 2:59 pm

baks pisze:
wt gru 11, 2018 2:54 pm
sledzik pisze:
wt gru 11, 2018 2:47 pm
Frey źle zrozumiałeś moją wypowiedz. Jak doskonale wiesz ceny akcji rosną bardzo często pod projekty które mogą sie udać ale nie muszą czyli złota zasada kupuj plotki ,sprzedawaj fakty. U nas plotek nie ma a zobacz jak to robi cdr wrzucając byle jaką informacje żeby o nich było głośno. Co do terminu Frostpunk na mac
Dzień dobry

"Frostpunk" w wersji na komputery Mac ukaże się jeszcze w tym roku. Nie zdradzamy jeszcze dokładnej daty premiery ale nie będzie to prezent dopiero na Gwiazdkę :)

Pozdrawiamy
Na górę
Więc sorry ale tu jest jasny komunikat że wersja na Mac powinna już być( domyślam się że się nie wyrobili aby ją wydać na początku grudnia dlatego przesuną na luty)
Nie wiem czy czytałeś wypowiedzi spółki znane od wielu kwartałów ... oni nie zamierzają podgrzewać atmosfery spekulacjami.
Podają tylko fakty których są pewni i nie obiecują nic ponadto czego są absolutnie pewni. Większości się to nie podoba ale to zachowanie 11bit jest poprawne a nie tych którzy obiecują cały świat każdemu .. :P
Baks siedzie na spółce podobnie długo jak Ty i z przyjemnością czytam twoje wpisy choć nie zawsze sie zgadzam bo każdego z nas nie raz ponoszą emocje.Wie że 11 bit to nie playway czy inne Ci games który obiecywał a wyszło jak wyszło. Szanuje ich za dopracowywanie produktów tylko wkurza mnie podawanie fikcyjnych powodów .

Z drugie strony pół żartem pół serio stwierdzenie w tym roku odnosiło się pewnie do 2019 ( dlatego wszyscy ich źle zrozumieli)
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt gru 11, 2018 3:09 pm

sledzik pisze:
wt gru 11, 2018 2:59 pm

Baks siedzie na spółce podobnie długo jak Ty i z przyjemnością czytam twoje wpisy choć nie zawsze sie zgadzam bo każdego z nas nie raz ponoszą emocje.Wie że 11 bit to nie playway czy inne Ci games który obiecywał a wyszło jak wyszło. Szanuje ich za dopracowywanie produktów tylko wkurza mnie podawanie fikcyjnych powodów .

Z drugie strony pół żartem pół serio stwierdzenie w tym roku odnosiło się pewnie do 2019 ( dlatego wszyscy ich źle zrozumieli)
Wiesz ja siedzę ale u mnie to już nałóg
jak się długo coś używa to nie da się już bez tego żyć .......
ale miłe, że inni też tak mają.
spoko nie uważam się za" jedynego sprawiedliwego"
każdy może się mylić lub mijać z prawdą - mylę się tak samo często jak inni ale na GPW już przywykłem do różnych cudów. Giełda wymaga cierpliwości.
Nie twierdzę, że spółka robi wszystko idealnie - ale nie można mieć wszystkiego.
Nie zamieniłbym jej na inne choć na takim Farm też czasem warto pospekulować jeśli ktoś ma wolne środki.

Z tym zapewne masz rację 2019 już tuż tuż o myślami zapewne już byli tam a tu ktoś zadaje pytanie ...... "i ktoś się machnął"
ale to wypadek przy pracy.
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

wt gru 11, 2018 3:25 pm

Wiesz baks teraz to pierwszy kwartał albo półrocze będzie takiM sprawdzam

Styczeń będzie nudny i niczego sie nie spodziewa ale dalsze miesiące

Premiera Mac Frostpunk (pewnie luty)
Premiera Children of Morta na PC,Xbox ,ps4 ( nie pamietam co z switchem)
Beatcop na konsole choć jak ten produkt wyjdzie na zero to jest ok nie spodziewam sie cudów
Moonlighter - wersje dla japończyków
Drugi kwartał premiera dlc dla forstpunk
Informacja pod koniec roku o P8
Premiera 3 dlc dla TWOM

Czy coś pominąłem ?
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt gru 11, 2018 5:07 pm

To tylko przybliżony harmonogram. Nie ma co się trzymać za bardzo bo korekty były i będą zawsze. Wystarczy przypomnieć sobie FP.
Nie pamiętam dokładnie ale ponad rok przed oficjalnym info sugerowałem, że grę rozpoczęto od nowa ale szybko post poleciał do kosza na SW a później powątpiewano w to. Wszystko wskazywało na to.
Teraz też nie trzeba się sztywno trzymać zapowiedzi. Już wiadomo, że P8 będzie większe niż pierwotny budżet. Tylko, że tym razem spodziewali się sukcesu FP i brano pod uwagę zwiększenie budżetu. Wzrost nakładów na P8 jest co prawda nie znamy dokładnie skali. Niby mówiło się o kosztach zbliżonych do FP czyli 10-15mln. Teraz jest mowa o 20 mln - można oczekiwać, że w 25mln się zmieszczą to wzrost o jakieś ponad 50%.
Można być raczej przekonanym, że P8 to połowa 2021. Jak dobrze pójdzie może termin zbliżony jak FP.
Też oceniam, że pierwsze info pokaże się w q3 - choć mogą być korekty 3m +_
Dla mnie raczej zaskoczeniem byłby początek roku, choć nie dawałoby to zbyt dużej nadziei na 2020.

Dla mnie 2019 to moim zdaniem powtórzenie zysków i powiększenie przychodów a jak to zrobią to rzecz drugorzędna.
Byłoby OK z 95mln gotówki w kasie za rok - myślę, że to realne.
No chyba, że ruszą ostro z budową zespołu pod P9 - wtedy nie ma zmiłuj koszty też polecą przy wzroście zatrudnienia o 60-80 osób.
FP na konsole i na MAC mogą dać z połowę tego co podstawa. Doliczyć DLC i promocje oraz pozostałe dadzą spory zastrzyk kasy.
BC i TWOM pomijam.
Mnie poza P8 zastanawia czy uda im się rozruszać pion wydawniczy. Na razie pracuje na 1/3 gwizdka.
Wydanie 2 dość dużych tytułów rocznie byłoby optymalnym uzupełnieniem oferty i pełnym wykorzystaniem "mocy" spółki. :P
topfacet
Posty: 359
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

wt gru 11, 2018 5:10 pm

Z biznesowego punktu widzenia, jest to zapewne słuszna decyzja.
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

wt gru 11, 2018 5:28 pm

Co do maca to jak ktoś napisał nie wierze w ogromną sprzedaż. Jak z mln z tego będzie to ok ale na dochody spółki ma wpływ znikomy. Dla mnie bardziej ważne są Dlc dla Frostpunk bo mając 1-1,5 mln kopii sprzedanych myśle że możemy liczyć na 100-300 tyś sprzedany dlc co daje niezłą gotówke. Pytanie czy sie wyrobią. Zagadką jest dla mnie children of morta i deal z tym dużym graczem którym pewnie jest microsoft. Co do wersji na konsole myślicie że zyski dla spółki mogą być większe niż 10 mln? Z tego co pamiętam dla twoma było to ok 1,5-4 mln? Poprawcie mnie jak się myle
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

pn gru 17, 2018 11:48 pm

Pytanie do Pana Dariusza. Czy w momencie kiedy pisał Pan to - "Frostpunk" w wersji na komputery Mac ukaże się jeszcze w tym roku. Nie zdradzamy jeszcze dokładnej daty premiery ale nie będzie to prezent dopiero na Gwiazdkę :)", sugerując że premiera będzie sporo przed świętami - nie wiedział Pan, że Frostpunkowi w wersji na MACa będzie "ciężko się przebić w konkurencji z największymi hitami AAA szczególnie, że zaraz zaczną się świąteczno-noworoczne wyprzedaże."?

Naprawdę zaskoczyła Państwa zimowa wyprzedaż na Steamie czy konkurencja hitów AAA w tym terminie? Co takiego wydarzyło się w międzyczasie, że nie są Państwo w stanie dowieść prostego milestone'a?

Przyznam, że Pana odpowiedzi stają się coraz bardziej rozczarowujące i frustrujące, szczególnie z punktu widzenia inwestora indywidualnego.

Przyznał Pan kiedyś na forum, że podobnie jak w przypadku TWoM spodziewacie się, że sprzedaż Frosta na MACa będzie w granicach małych kilku procent, studząc oczekiwania inwestorów. Stąd pytanie - naprawdę robi Wam różnicę czy sprzedacie 70 tysięcy czy 85 tysięcy sztuk wersji macowej w przeciągu kolejnych 12 miesięcy? Bo ewidentnie nie macie problemu z tym, że nie dowozicie prostej obietnicy. Raczej dowodzicie, że profesjonalna komunikacja inwestorska pomimo zaklinania rzeczywistości kuleje.

Admin pisze:
wt gru 11, 2018 11:37 am
Dzień dobry

Produkt jest gotowy ale zdecydowaliśmy, że w tym roku nie będziemy już kierować go do sprzedaży bo ciężko byłoby mu się przebić w konkurencji z największymi hitami AAA szczególnie, że zaraz zaczną się świąteczno-noworoczne wyprzedaże. Dlatego fani będą musieli jeszcze trochę poczekać na premierę.

Pozdrawiamy.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt gru 18, 2018 12:40 am

Uważasz, że jest o co bić tyle piany ?
o te kilkaset tyś zysków z tym roku czy w następnym ?
Czy to pierwszy raz nie dotrzymują harmonogramu ?
Masz sporo racji przy tym, że spółka często zmienia zdanie - ale taki jest ten rynek. Sądzisz, że Pan Darek ma taki duży wpływ na decyzje spółki - ma tylko prezentować stanowisko i nie ma tu miejsca na jakieś zaskoczenia.
Tylko, że w spółce obowiązuje oficjalne stanowisko np. do godziny 11.59 jest jakieś stanowisko o np od 12.01 obwiązuje już zupełne inne stanowisko.
Pan Darek tylko je przedstawia to aktualnie obowiązujące. Tak działają firmy i korporacje i warto to wiedzieć - i nic tu nie ma do rzeczy czy wiedzieli czy nie.
Widocznie w spółce sądzili, że nie czas komunikować o tym wcześniej.
Tu moim zdaniem leży problem zbyt małej przejrzystości zarządzania procesami i braku komunikowania o nich.
Takie stanowisko przyjęto w spółce i musimy z tym żyć. Tworzą w swoim stylu i nie chcą komunikować za dużo o tym.
Tylko, że ja przyjmuję to na klatę bez problemu dlatego, że "premia" za dyskomfort niedoboru informacji jest więcej niż satysfakcjonująca.
Osoby dłużej "obcujące" ze spółką potrafią wyczytać całkiem sporo między wierszami.
Komunikacji spółki za dużo się nie zmieni i trzeba się z tym pogodzić ... lub zmienić spółkę.
Mnie tylko dziwi tak częste stawianie tych samych lub podobnych pytań co kilka dni lub tygodni - kiedy wiadomo, że odpowiedź będzie taka sama. Kluczowe jest profesjonalizm, wiedza i ich wykorzystanie. Dla mnie niech nic nie mówią - niech mówią za nich ich DZIEŁA.
faraquet
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 9:06 pm

wt gru 18, 2018 1:21 pm

baks pisze:
wt gru 18, 2018 12:40 am
Uważasz, że jest o co bić tyle piany ?
Tak, ja uważam, że jest o co.
baks pisze:
wt gru 18, 2018 12:40 am
o te kilkaset tyś zysków z tym roku czy w następnym ?
Tutaj w ogóle nie chodzi o pieniądze (kilkaset tyś, czy mln nie ma dla mnie znaczenia). Tutaj chodzi o zaufanie i słowność. W tej chwili jestem współwłaścicielem spółki, której zarządowi nie ufam jeśli chodzi o oficjalne wypowiedzi - co sprawia, że czuje się nie komfortowo.
baks pisze:
wt gru 18, 2018 12:40 am
Czy to pierwszy raz nie dotrzymują harmonogramu ?
No najgorsze jest to, że nie pierwszy raz. Przerażające jest to, że jest tak ZA KAŻDYM razem
baks pisze:
wt gru 18, 2018 12:40 am
Tu moim zdaniem leży problem zbyt małej przejrzystości zarządzania procesami i braku komunikowania o nich.
A ja widzę że tutaj nie ma żadnego zarządzania procesami, żadnego zarządzania projektami, jest za to praca w chaosie. Dlatego mamy ciągłe przesunięcia harmonogramów i zwalanie na specyfikę branży gier.

Tak to niestety trochę z zewnątrz widać jeśli chodzi akurat o strefę zarządzania projektami i komunikację.

Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt gru 18, 2018 1:42 pm

Dzień dobry

Nie będziemy ukrywać, że chcieliśmy wydać "Frostpunka" na Mac jeszcze w tym roku. Z różnych względów nie zdążyliśmy. Stąd różne deklaracje na ten temat, również wyrażane na tym Forum.
Priorytetem dla nas było wydanie dodatku "Endless Mode", który był bardzo oczekiwany przez rynek i ma kluczowe znaczenie dla długoterminowej monetyzacji gry. Zasoby kadrowe Spółki są ograniczone. Musimy szeregować realizowane projekty żeby maksymalizować przychody ze sprzedaży.
Tak jak już padało w tym wątku, rynek gier na komputery Mac to margines rynku growego. Z punktu widzenia inwestorskiego i biznesowego, premiera będzie miała niewielkie znaczenie dla wyników w przeciwieństwie do wydania dodatku "Endless Mode", który bardzo wsparł sprzedaż "Frostpunka" w IV kwartale br.

Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ