Strategia na kolejne lata

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
blah8760
Posty: 80
Rejestracja: śr cze 21, 2017 2:06 pm

śr lis 21, 2018 3:03 pm

Admin pisze:
śr lis 21, 2018 1:07 pm
Projekt na 2019 rok, o który Pan pyta (oprócz "Children of Morta") jest kontynuowany ale w kolejnych iteracjach gra mocno powiększyła się (jako wydawca mamy środki, żeby dłużej finansować produkcję i przeznaczyć na ten cel większe kwoty) i deweloper potrzebuje więcej czasu na jej ukończenie.
Czy to oznacza udział w okolicy 70%?
Awatar użytkownika
lizotus
Posty: 75
Rejestracja: wt cze 20, 2017 12:46 pm

śr lis 21, 2018 4:10 pm

A co musi zrobić developer, żeby z umowy wstępnej dojść do umowy ostatecznej? Współpracujecie z nim (na wyłączność) kilka miesięcy, patrzycie na czynione postępy prac i jak dobrze rokuje to umowa, a jak nie to skasowanie projektu? Ile czasu taka faza wstępna może trwać, bo wygląda że nawet rok?
blah8760
Posty: 80
Rejestracja: śr cze 21, 2017 2:06 pm

śr lis 21, 2018 4:48 pm

A czy z tematem Beatcopa ma komórki macie coś wspólnego (i udział) czy to już inicjatywa i finansowanie developera?
https://twitter.com/KrolMichal/status/1 ... 4988506114
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr lis 21, 2018 6:26 pm

Dzień dobry

Udział na poziomie 70 proc. oznacza, że jako wydawca zatrzymamy u siebie aż 70 proc. przychodów ze sprzedaży gry a deweloper otrzyma, w postaci tantiem (które w naszym Rachunku zysków i strat księgowane są jako usługi obce), tylko 30 proc. przychodów.

Projekty, które pozyskujemy do portfela wydawniczego, zaliczane są do segmentu indie bądź indie premium co oznacza, że są tworzone przez relatywnie niewielkie zespoły deweloperskie. Zdarza się, że nawet najlepszy pomysł na grę nie potrafi być przełożony na ciekawy prototyp bądź gotowy produkt. Powody mogą być różne. Zbyt niskie kompetencje, brak pracowników, zmiany kadrowe, itp. Nie zawsze, jako wydawca, jesteśmy w stanie wesprzeć zespół (pieniądze nie załatwią wszystkiego) i "uratować" projekt. Mieliśmy już przypadek, że założyciele studia pokłócili się ze sobą na tyle, że projekt musiał zostać skasowany bo nie wiadomo było, do kogo należą prawa autorskie do wytworzonych assetów do gry. Tworzenie gier to bardzo dynamiczny proces i próby wtłoczenia go w korporacyjne schematy, standardy czy procedury, nie zawsze jest możliwe.

Jeśli chodzi o kolejne porty (wersje sprzętowe) dla "Beat Copa" to są one tworzone na nasze zlecenie przez zewnętrzne zespoły, których wynagrodzeniem będzie część przychodów z sprzedaży "Beat Copa" na nowych platformach sprzętowych. To oznacza, że nasze ryzyko (możliwe straty finansowe) jest minimalne, podobnie jak i minimalne są wydatki na tę inwestycję (zaangażowanie działu wydawniczego i marketingu).

Pozdrawiamy.
blah8760
Posty: 80
Rejestracja: śr cze 21, 2017 2:06 pm

czw lis 22, 2018 11:17 am

Admin pisze:
śr lis 21, 2018 6:26 pm
Dzień dobry

Udział na poziomie 70 proc. oznacza, że jako wydawca zatrzymamy u siebie aż 70 proc. przychodów ze sprzedaży gry a deweloper otrzyma, w postaci tantiem (które w naszym Rachunku zysków i strat księgowane są jako usługi obce), tylko 30 proc. przychodów.
Dziękuję za wyjaśnienie, tylko bardziej chodziło mi o potwierdzenie tego jaki procent macie dogadany w przypadku projektu wydawniczego który przesunął się ma 2020.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw lis 22, 2018 1:21 pm

Dzień dobry

Jest zdecydowanie przedwcześnie, żeby ujawniać szczegóły umowy wydawniczej dotyczącej gry, której nawet nie pokazaliśmy rynkowi. Proszę o cierpliwość.

Pozdrawiamy.
blah8760
Posty: 80
Rejestracja: śr cze 21, 2017 2:06 pm

czw lis 22, 2018 1:39 pm

Rozumiem.

Przy okazji zebrałem rzeczy które są potwierdzone w najbliższym i dalszym okresie. Czy jest coś jeszcze o czym zapomniałem?

2018
27.11 - premiera TWOM Complete Edition na Switch
Q4 - Frostpunk dla Mac OS

2019
Children of Morta na PC i konsole, udział 50%
“Pierwsze miesiące 2019” - TWOM trzeci płatny DLC z serii Stories
Frostpunk na konsole
Frostpunk pierwszy płatny DLC
Frostpunk drugi płatny DLC
Frostpunk “kilka” bezpłatnych DLC
BeatCop mobile

2020
Gra z wydawnictwa (pierwotnie 2019), współfinansowana przez 11bit
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw lis 22, 2018 1:48 pm

Dzień dobry

"Beat Cop", oprócz wersji mobilnej, pojawi się też w wersjach na konsole Xbox One i PS4 oraz Nintendo Switch. Prace nad nimi trwają już od jakiegoś czasu (prowadzą je firmy zewnętrzne) ale wolimy nie podawać dokładniejszych dat premier. To kwestie najbliższych (taką mamy nadzieję) miesięcy.

Pozdrawiamy.
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

pn lis 26, 2018 3:09 pm

Witam,

czy porty Beat Copa na urządzenia mobilne i konsole to decyzja do obrony od strony biznesowej - spodziewane dodatnie przepływy z inwestycji, czy też element marketingu - 11bit studios od strony marketingowej chciałoby pochwalić się dostępnością wszystkich swoich tytułów z ostatnich dwóch lat na wszystkich platformach i wynik na porcie Beat Copa jest sprawą wtórną?

Pozdrawiam,
Michał
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lis 26, 2018 3:50 pm

Dzień dobry

Decyzja o przygotowaniu portów "Beat Copa" na konsole i urządzenia mobilne miała podłoże biznesowe. Znaczną część ryzyka tej inwestycji wziął na siebie podmiot zewnętrzny, który odpowiada za przeniesienie "Beat Copa" na nowe platformy (istotną częścią jego wynagrodzenia jest prowizja od sprzedanych egzemplarzy). Nakłady finansowe z naszej strony będą niewielkie. Inaczej nie zdecydowalibyśmy się na to przedsięwzięcie. Biorąc pod uwagę nasze kompetencje sprzedażowe wierzymy, że na nim zarobimy.

Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ