Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

pn kwie 30, 2018 9:50 pm

Kontynuujac rozwazania, przejdzmy do szacunkow wplywow i zyskow

Przychody ze sprzedazy

Komunikat społki - 250 tys wystarcza do pokrycia kosztów produkcji, marketingu (ponad 10 milionów) oraz daja istotna nadwyzke

Wniosek :

1/
Przychody musiały przekroczyc, nie tylko 10 mlionów, ale zapewne 11 i 12 milionów

2/
12 milionow wydaje sie sensowną a zarazem konserwatywną wartościa

3/
Sredni przychod z tytułu sprzedazy 1 kopii wynosi około 48 zł
przy czym jest to podejscie konserwatywne - jezeli przychod wyniosl 15 milionow to sredni przychod z kopii wynioslby okolo 60 zl


Nalezy pamietać ze

a/
cena waha się od 33 zł w Rosji do 127 zł w sterfie euro

b/
w maju zniknie rabat dla posiadaczy TWOM

c/
w kolejnych miesiacach spolka moze wprowadzic okresowe przeceny


Przyjmując konserwatywne podejscie, że spółka zarobi srednio na czysto na jednej kopii 35-40 zł
oraz
przyjmujac optymistyczne założenie, ze obecny trend ogromnego zainteresowania FP zostanie utrzymany, a spolka sprzeda ok. 2 milionów kopii w tym roku
to mamy
ok. 70-80 mln zysku w 2018 roku


a jak bedzie to sie przekonamy - kazdy sam musi podejmowac decyzje, kierujac sie wlasnym doswiadczeniem i zdrowym rozsadkiem a nie sluchac:
- naganiaczy na wzrosty lub spadki
- wszelkiej masci analitykow ze StockWatcha, Parkietu czy Bankiera,
- wszelkiej masci analitykow z biur maklerskich, ktorzy dostrzegli 11B w ... 2015, 2016, czy 2017 roku :shock: :shock: :shock:
wszyscy oni razem "guzik wiedza" i "guzik sie na tym znaja"

spolka ma mnostwo plusow, ale tez wiele wad i kazdy musi sam sie zastanowic co ma robic
- ja nie mam zaufania do zarzadzajacych w zakresie polityki informacyjnej (przypomne tylko, ze FP mial wyjsc w ... 2015, zarzadzajacy puscili publiczne info, o tym ze beda kupowac akcje, po czym ... sprzedali, GR mial byc rozwijany i osiagnac rentownosc, a klika tygodni pozniej ... sprzedaja)
ale
- wierze, ze potrafia robic swietne gry

ot i tyle
punkfrost
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 01, 2018 10:43 am

wt maja 01, 2018 10:52 am

Witam,

Czemu produkt nie jest juz dostepny w EMPIKU ? :( :o :shock:

http://www.empik.com/multimedia,34,s?q= ... =basicForm

Prosze o odpowiedz

Z gory dziekuje
aircanada15
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 07, 2014 7:20 pm

wt maja 01, 2018 10:58 am

A czemu jesteś zdziwiony, przecież nakład edycji pudełkowej jest ograniczony.
punkfrost
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 01, 2018 10:43 am

wt maja 01, 2018 11:05 am

nawet tydzien nie minal i juz produkt niedostepny... :(

Wie moze ktos czy firma informowala ile kopii wypuscila w wersji pudelkowej?
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt maja 01, 2018 3:51 pm

Widać niektórzy się wcześnie obudzili ...
gra była dostępna w preorderach kilka tygodni przed premierą .... wtedy był czas na zamawianie i zakupy.
Spółka informowała, że będzie ich mało i dodruku nie będzie.
Ja sam zwlekałem dość długo i nawet jak zamówiłem prawie 2 tyg przed premierą bałem się, że w każdej chwili mogę dostać info o wyczerpanym nakładzie.
Wiele sklepów przyjmowało zamówienia ale dla części zamówień mogło braknąć nawet tych przedpremierowych.
Tak samo było z edycją z Beat Copa czy inne.
Spółka zawsze mówiła, że pudełka są kilka razy mniej opłacalne dla nich i będzie ich mało.
Teraz pozostaje tylko liczyć, że .... komuś się znudzi .... i odkupić lub kupić droższą wersję elektroniczną.
Wersja Wiktoriańska nie dość, że była tańsza w zakupie to miała dodatki. Dla kolekcjonera w sam raz. Piękny gadżet (puchar) trofeum ... za osiągi inwestycyjne ... :lol: Szkoda, że nie "przeszła" sugestia stworzenia wersji DeLux z dodatkowymi gadżetami jak ... koszulki i mini "akcesoria" do wspinaczki ... sam bym dopłacił za taki "ekstra" ekwipunek do powieszenia na ścianie ... :D
Jak ktoś nie chciał to nie kupił .... ;)

Może przy okazji płatnego DLC będzie jakaś limitowana edycja - może jakieś szklanki na "mrożone" piwo marki Frostpunk .... :)

Zajawka na stronie o tworzeniu własnego PIWA jest bardzo fajna i ciekawa .... może nie wprost piwo ale można spróbować wypuścić serię gadżetów. Najpierw seria próbna bardzo mała - jeśli "chwyci" to można nieco zwiększyć.
Biorąc pod uwagę długość czasu jaki może być eksplorowana ta marka gadżety mogą być dodatkowym magnesem do zebrania całej kolekcji - serii gier i gadżetów dodawanych do limitowanych edycji DLC ... :P
punkfrost
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 01, 2018 10:43 am

wt maja 01, 2018 7:41 pm

chodzi tylko o Empik, z tego co wiem w innych sklepach jest dostepny, jezeli ktos chce kupic to kupi!!!
Za jakis czas firma bedzie chciala wydac wersje na konsole, 50 % graczy kupuje w wersji pudelkowej .

Zarzad dobrze o tym wie !!!
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

śr maja 02, 2018 2:12 am

1/
Szacunek aktualnej wielkosci sprzedazy (2 maja - 2,30 rano)

szacunek oparty na czasie gry - w pierwszym miesiacu wydaje sie to byc najlepszym szacunkiem
http://steamcharts.com/top
mamy
3 274 852 godzin / 7,5 (mediana ze SteamSpy - wydaje sie wiarygodna, byc moze nawet nieco zawyzona) = 436 647 kopii plus inne kanaly (wezmy 30 tys. bez pudelek - pudelka maja klucz do steam) to jest ok 466 tys

szacunek oparty na liczbie komentarzy i przeliczniku komentarzy
konserwatywny 60 = 7236*60 = 434 160 kopii plus inne kanaly to jest ok 464 tys
liberalny 70 = 7236*70 = 506 520 kopii plus inne kanaly to jest ok 536 tys

jak widac szacunek oparty na podstawie liczby godzin gry oraz na przeliczniku 60 daja prawie identyczny wynik

zdrowy rozsadek nakazuje przyjecie konserwatywnego podejscia, co do wielkosci sprzedanych kopii czyli przyjmujemy ok. 460 tys sprzedanych kopii w 1 tydzien
lepiej byc mile zaskoczonym niz rozczarowanym,

2/
Przyjmujac sredni wplyw do kasy spolki na poziomie 48 zl
Zgodnie z komunikatem społki 250 tys sprzedanych kopii wystarczylo do pokrycia kosztów produkcji, marketingu (ponad 10 milionów) oraz daly istotna nadwyzke, czyli przychody musiały przekroczyc, nie tylko 10 mlionów, ale zapewne 11 i 12 milionów. 12 milionow wydaje sie sensowną a zarazem konserwatywną wartościa. Sredni przychod z tytułu sprzedazy 1 kopii wynosi zatem około 48 zł (12 mln zl / 250 tys kopii), przy czym jest to podejscie konserwatywne

a zatem mamy
460 000 * 48 = 22,1 mln zł przychodu
od tego odejmujemy 3 mln kosztów FP (zgodnie z informacjami ze spolki koszt produkcji FP to ok 8 mln zl jest amortyzowany przez 3 lata; reszte kosztow stanowil marketing a koszty te byly rozliczane na biezaco)
mamy zatem
22,1 - 3 = 19,1 mln zl zysk brutto - 19% CIT = 15,5 mln zł zysku netto po 1 tygodniu sprzedazy

3/
Jezeli utrzyma sie obecne zainteresowanie gra i do konca roku spolka sprzeda 2 mln kopii, a zysk netto na 1 kopii wyniesie ok. 35-40 zl to mamy ok. 70-80 mln zysku w 2018

Na ile to realne zobaczymy 24 maja, tj. ile wowczas bedzie
- godzin gry spedzonych na FP
- komentarzy
i gdzie bedzie FP na liscie bestselerow steam (reszta kanalow bez wiekszego znaczenia)

Do tego jeszcze mamy trzy czynniki napedzajace sprzedaz
- FP dla Apple
- konsole
- letnia i zimowa wyprzedaz z olbrzymimi wolumenami

Prosze mnie poprawic, jezeli gdzies sie pomylilem lub cos przeoczylem
chris_martin
Posty: 108
Rejestracja: wt gru 09, 2014 8:29 pm

śr maja 02, 2018 8:17 am

Panie Darku

Czy posiadacz eTWOM którzy nie zdążyli kupić Frostpunk mogą liczyć na kolejną akcje - 10%,od ceny FP ponownie?? To mój przypadek :(
chris_martin
Posty: 108
Rejestracja: wt gru 09, 2014 8:29 pm

śr maja 02, 2018 9:08 am

To byłby fajny upominek dla fanów twoma i 11bit :)
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr maja 02, 2018 9:45 am

Dzień dobry

Z oczywistych względów nie możemy z wyprzedzeniem ujawniać, jak będziemy zarządzać ceną "Frostpunka" oraz prezentować harmonogramu promocji bo kto wówczas kupowałby naszą grę w cenie podstawowej? :) .

Zwrócę jednak uwagę, że nasze portfolio gier, zarówno własnych jak i z wydawnictwa, stopniowo rośnie. To otwiera nam przestrzeń do ciekawych akcji promocyjnych, cross-sellingu, przygotowywania bundli (paczek gier), itp.

Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ