Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Tylko przypadku dystrybucji cyfrowej koszt wytworzenia dodatkowego egzemplarza gry jest zerowy
Jednak gra planszowa to produktów fizyczny, którego wyprodukowanie to zapewne dobrych kilkanaście/kilkadziesiąt złotych na pudełko.
Oczywiście, że przy cenie 280 zł zarobek z pudełka będzie solidny - jednak od tej ceny trzeba odjąć VAT, marżę sklepu/dystrybutora (TWoM trafi także do sklepowej sprzedaży), koszt produkcji i dopiero będzie można mówić o zarobku Twórców i 11bit.
Akurat jeśli chodzi o kickstarter to odchodzi dość znaczący koszt , czyli marża sklepów. Im więcej będzie chętnych na zakup już teraz, tym większe marze uzyskają z tego produktu deweloperzy. Czy 11 bit tez będzie miało więcej tego nie wiem, bo nie znamy warunków umowy, ale ze słów admina wynika ,że 11 bit będzie partycypował w zysku jaki deweloper osiągnie z wypuszczenia gry.Natomiast chwilę wcześniej Pan Dariusz pisał , że ten zysk ma być od każdej sprzedanej sztuki dla 11 bit. Także na dwoje babka wróżyła , dla nas byłoby chyba lepiej jakby był stały kesz od każdej sprzedanej sztuki, a nie jakiś procent od zysku dewelopera, który tą planszówkę zrobił .
Szkoda, że polska gra planszowa oparta o polską grę komputerową pozbawiona jest języka polskiego.
Gra zapowiada się rewelacyjnie, z przyjemnością bym ją wsparł i to wyższą kwotą, ale obawiam się, że nie ma szans na przekroczenie 500 egzemplarzy wymaganych dla polskiej wersji językowej.
Do gry ze znajomymi wersja angielska byłaby niezbyt komfortowa.
Skąd ten pesymizm? Ja już wsparłem TWoM TBG na kickstarterze - do końca akcji jeszcze 14 dni
Warto pamiętać, że kickstarter to oprócz samej przedsprzedaży to doskonała reklama. W lutym TWoM TLO trafi także do specjalistycznych sklepów w kluczowych krajach. To co zbiorą na kickstarterze to może być mniej niż 10% przychodów ze sprzedaży sklepowej
"Naszymi przychodami z "TWoM:TBG" będzie część zysków z gry ale dopiero gdy producent odzyska pieniądze wyłożone na jej produkcję (w przypadku planszówek koszty produkcji stanowią niebagatelną sumę). Jeśli suma zebrana z Kickstartera pokryje wydatki "produkcyjne" z nawiązką to zyski pojawią się szybko i wykażemy je w sprawozdaniu finansowym za bieżący rok. W negatywnym scenariuszu będziemy musieli poczekać do premiery i do momentu aż pojawią się zyski z "normalnej" sprzedaży sklepowej.
Pozdrawiamy"
W tej chwili zebrano już ponad 1,3 mln zł (zaraz będzie 2). Nie ma więc co owijać w bawełnę, bo jest oczywistym że suma zebrana już teraz (a do końca aukacji jeszcze 12 dni) wielokrotnie przekracza "koszty produkcyjne".
Pytanie zatem kiedy wykażecie te zyski w 2016 tzn. w którym kwartale?
Do dwóch tygodni po zakończeniu akcji fundusze zebrane powinny zostać przetransferowane z KS do Awaken Realms.
Teoretycznie w tym momencie jest już zaklepanych i zapłaconych kilka tysięcy egzemplarzy gry.
Niemniej ich rozesłanie do uczestników ściepy nastąpi dopiero w lutym 2017 i pewnie wtedy gra trafi do normalnej dystrybucji.
Nie poznamy szczegółów umowy, ale wydaje się na miejscu, by Spółka pierwszą część działki otrzymała wkrótce po przytuleniu zebranych funduszy przez AR.
Ponadto mam wrażenie, że to bardzo szlachetne ze strony Spółki, że swój zarobek będzie naliczać od zysków, po zwróceniu sobie przez AR kosztów produkcji, a nie od samego początku od przychodów z gry.
Mam pomysł jak połaczyć TWOM BG I Babel. Czy możecie pomóc stworzyć aplikacje do tłumaczenia kart w aplikacji do Board game. Pozwoliło by to AR na sprzedaż większej ilości gier a dla Was profit
Dzień dobry
Dziękujemy za podpowiedź co do połączenia Babela z TWoM:TBG aczkolwiek, w przypadku planszówki, koszty tłumaczeń są tylko śladową częścią kosztów produkcji gry. Gros wydatków stanowią koszty wytworzenia figurek, pudełek i przede wszystkim logistyki (dystrybucji, w tym przesyłki).
Pozdrawiamy.
Panie Darku na dzień przed końcem aukcji macie 500 tys funtów niemal, a do tego funt idzie w górę...
napisal Pan wcześniej
".... Bardzo cieszymy się z sukcesu planszówki na Kickstarterze bo już wiadomo, że gra się ukaże na 100 proc. (producent zdobył finansowanie na produkcję). Z pełną oceną zbiórki poczekajmy do jej zakończenia. Na razie nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu i liczyć, jakie kwoty mogą wpłynąć na nasze konto i poprawić nasze wyniki za 2016 r.
Pozdrawiamy."
czyli już można podzielic skórę tj. te 500 tys funtów...
czy bedzie jakiś komunikat, albo chociaż enuncjacja prasowa...? dobrze by było gdybyście podali oficjalnie, że w tym roku zaksięgujecie zyski z tego tytułu...
Dzień dobry
Nie będziemy ukrywać, że bardzo cieszymy się, że zbiórka na Kickstarterze właśnie przekroczyła poziom 500 tys. funtów brytyjskich. To oznacza, że tak jak sygnalizowaliśmy, "TWoM:TBG" będzie miał wpływ na wyniki 11 bit studios. Postaramy się wkrótce wyjaśnić inwestorom/akcjonariuszom mechanizm rozliczenia zbiórki na Kickstarterze, żeby "zainteresowani" mogli uwzględnić ten element w swoich prognozach dla naszej Spółki.
Pozdrawiamy.