TWoM Board Game

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pn maja 09, 2016 9:19 am

Dzień dobry,

Już jutro rusza zbiórka na kickstarterze - w jaki sposób 11bit będzie wspierało grę?

Z komunikatu 30/2015 wiemy, że TWoM TBG może mieć istotny wpływ na przyszłe wyniki finansowe spółki. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie może Pan ujawnić wysokości opłaty licencyjnej (tajemnica umowy). Czy może Pan jednak ujawnić jaki jest poziom tego rodzaju opłat w branży gier?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn maja 09, 2016 10:32 am

Dzień dobry
Tak jak Pan słusznie zgaduje, nie możemy ujawniać szczegółów umowy licencyjnej z twórcami "TWoM:TBG". Możemy jedynie zdradzić, że głównym źródłem naszych przychodów z tego źródła będą przychody ze sprzedaży każdego pudełka planszówki (część ceny detalicznej). Ogromne zainteresowanie tytułem daje nadzieję na przyzwoitą sprzedaż. Czy oczekiwania się zmaterializują, dowiemy się w przyszłości.
Pozdrawiamy
djhunter
Posty: 43
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:49 pm

pn maja 09, 2016 9:42 pm

Witam

Czy spółka uwzględni przychody z Kickstartera jeszcze w 2016 czy dopiero w 2017 kiedy gra będzie gotowa do wysyłki?

Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt maja 10, 2016 2:01 pm

Dzień dobry
Naszymi przychodami z "TWoM:TBG" będzie część zysków z gry ale dopiero gdy producent odzyska pieniądze wyłożone na jej produkcję (w przypadku planszówek koszty produkcji stanowią niebagatelną sumę). Jeśli suma zebrana z Kickstartera pokryje wydatki "produkcyjne" z nawiązką to zyski pojawią się szybko i wykażemy je w sprawozdaniu finansowym za bieżący rok. W negatywnym scenariuszu będziemy musieli poczekać do premiery i do momentu aż pojawią się zyski z "normalnej" sprzedaży sklepowej.
Pozdrawiamy
stiopa
Posty: 53
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

wt maja 10, 2016 6:37 pm

Czy te "wydatki produkcyjne" to z grubsza suma planowana do zebrania na Kicstarterze, bo jesli tak tu juz chyba zebrane... :mrgreen:
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

wt maja 10, 2016 6:57 pm

wow - 40k funtów zebrane w niecałe trzy godziny ;)
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr maja 11, 2016 9:06 am

Dzień dobry
Nie możemy udzielać informacji na temat kosztów produkcji "TWoM:TBG" bo, jako 11 bit studios, jesteśmy jedynie licencjodawcą i nie partycypujemy finansowo w powstaniu planszowej wersji "TWoM".
Pozdrawiamy.
stiopa
Posty: 53
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

śr maja 11, 2016 10:50 am

Panie Darku jeszcze raz

1)jak rozumiem koszty produkcji was nie interesują to wyłączna sprawa kontrahenta, ale czy macie mechanizm sprawdzenia jakie były planowane koszty produkcji i czy nagle nie wzrosną z uwagi na świetny wynik na kickstarterze ?

2) co z kasą którą zbiorą z kickstartera ponad te koszty produkcji ? czy to ta nadwyżka wpłynie do 11 bit jeszcze w 2016 ?

3) w tej chwili zebrano już niemal 200 proc planu więc jest o czym rozmawiać

4) czy wynik na kickstarterze pozytywnie was zaskakuje czy sie tego spodziewaliście?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr maja 11, 2016 12:33 pm

Dzień dobry
Umowa licencyjna bardzo precyzyjnie określa wszystkie mechanizmy dotyczące wzajemnych rozliczeń i zabezpiecza nasze interesy na wypadek gwałtownego wzrostu kosztów produkcji. Bardzo cieszymy się z sukcesu planszówki na Kickstarterze bo już wiadomo, że gra się ukaże na 100 proc. (producent zdobył finansowanie na produkcję). Z pełną oceną zbiórki poczekajmy do jej zakończenia. Na razie nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu i liczyć, jakie kwoty mogą wpłynąć na nasze konto i poprawić nasze wyniki za 2016 r.
Pozdrawiamy.
Rafał80
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 10, 2015 9:42 am

śr maja 11, 2016 5:14 pm

stiopa pisze:Panie Darku jeszcze raz

1)jak rozumiem koszty produkcji was nie interesują to wyłączna sprawa kontrahenta, ale czy macie mechanizm sprawdzenia jakie były planowane koszty produkcji i czy nagle nie wzrosną z uwagi na świetny wynik na kickstarterze ?

2) co z kasą którą zbiorą z kickstartera ponad te koszty produkcji ? czy to ta nadwyżka wpłynie do 11 bit jeszcze w 2016 ?

3) w tej chwili zebrano już niemal 200 proc planu więc jest o czym rozmawiać

4) czy wynik na kickstarterze pozytywnie was zaskakuje czy sie tego spodziewaliście?
O czym ty piszesz człowieku? Nadwyżka ma wpłynąć na konto spółki? Dobre sobie :D Czy ty w ogóle ogarniasz zasady działania kickstartera? Każdy kto wpłacił 50, 60 czy 300 funtów dostanie jakąś wersję gry, więc ta kasa pójdzie na produkcję, bez względu na to czy zbiorą 100 tys. czy 500.000 funtów. Te 40 tys. funtów to był po prostu minimalny poziom przy którym opłacało im się uruchomić produkcję. Oczywiście w tych 100 czy 500 tys. które ewentualnie zbiorą, część to będzie zysk, bo przecież w cenie gry jest wliczona marża dla producenta, wydawcy itp. Ale to będzie tylko niewielka część i w dodatku 11bit dostanie tylko część z tego zysku jako wydawca.
ODPOWIEDZ