11 bit publishing

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
faraquet
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 9:06 pm

pn lip 21, 2014 10:13 pm

Dwa pytanka odnośnie launchpada:
1) Na jakiej zasadzie rozliczacie się z autorem gier, tzn czy kupujecie ją płacąc jakąś kwotę i gra staje się własnością studia, vzy też może dzielicie się % od sprzedaży. Może to dziwne pytanie, ale średnio się znam na takim biznesie w grach komputerowych. (jeśli to tajemnica to oczywiście zrozumiem)
2) kiedy poznamy pierwsze info na temat drugiej gry launchpada. W jakiej fazie negocjacji jesteście? Dopinanie szczegółów, czy też wczesna faza negocjacji?

BTW jestem mocno zbudowany recenzjami (kilkoma jak dotychczas) spacecom.Chyba zmyliła mnie bardzo prostota tej gry, a może okazać się strzałem w dziesiątke! :)
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt lip 22, 2014 11:33 am

1) Na jakiej zasadzie rozliczacie się z autorem gier?
Modele produkcji są bardzo różne, więc modele współpracy z autorami też są różne. Nie ma utartego wzorca. Nad wszystkim jako producent czuwa Marek Ziemak (doświadczony były producent Wiedźmina).
2) kiedy poznamy pierwsze info na temat drugiej gry launchpada. W jakiej fazie negocjacji jesteście? Dopinanie szczegółów, czy też wczesna faza negocjacji?
Gra musi mieć gotowe materiały wizualne, nad czym twórcy właśnie pracują.
pozdr
Janus Corvinus
Posty: 34
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 3:00 pm

śr lis 26, 2014 11:51 pm

Powinniście zaproponować wsparcie chłopakom, którzy robią Darkwood. Podobnie jak TWoM ich gra to też surwiwal i nawet w podobnej szaroburej stylistyce. Jest ich tylko trzech albo czterech więc podejrzewam, że przydałaby im się pomoc. Gdyby 11bit posłużył im radą, zasobami i promocją to Darkwood sprzedałby się zapewne znacznie lepiej niż bez tego. Może stałby się hitem na miarę TWoM. Gra ma potencjał. Bez wsparcia 11bit też może stać się hitem ale jest to znacznie mniej prawdopodobne.
Graf78
Posty: 148
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 9:22 pm

śr mar 04, 2015 12:13 am

Kiedy można spodziewać się kolejnej gry z 11Bitlunchpad?
Spacecom na iOS/Android powinien być już gotowy, od premiery na PC mineło ladnych kilka miesięcy i cisza w temacie?
Chyba że w obliczu sukcesu TWoM i wzrostu marki 11Bitstudios przestaliście wydawanie małych tytułów?
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pt wrz 04, 2015 1:10 pm

Wypada odkurzyć temat, zwłaszcza, że nowe tytuły z tej platformy mają ujrzeć światło dziennie w przyszłym roku.
Zacznę zatem od pytania zasadniczego, czyli kiedy pojawią się pierwsze informacje na temat tychże projektów? W tym roku miały ukazać się dwie gry, a wychodzi na to, że nie ujrzymy żadnej. "Jameson the Pilot" padł, a co się dzieje z drugim projektem?
Zarząd spółki wspominał konferencji lutowej, że przed nami "gra o olbrzymim potencjale realizowana przez weteranów z branży”. To bardzo intrygujące stwierdzenie, ale od wielu miesięcy nie pojawiła się na ten temat żadna informacja. Czy nie można by uchylić choć rąbka tajemnicy na temat owych weteranów i samego projektu?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt wrz 04, 2015 1:42 pm

Dzień dobry
W tym roku nie planujemy już żadnej premiery w ramach 11 bit launchpad. Projekty, które mieliśmy "na tapecie" w lutym, w tym Jameson the Pilot, nie spełniły naszych oczekiwań więc zostały zamknięte. Obecnie mamy podpisane umowy z trzema studiami (w tym jednym z Hiszpanii), które produkują bardzo ciekawe, w naszej ocenie, gry (wysokojakościowe, o potencjale komercyjnym większym niż Spacecom). Spółka będzie ich wydawcą. W związku z tym na 2016 r. planujemy co najmniej trzy premiery. To oznacza, że już w 2016 r. 11 bit launchpad może mieć istotny wpływ na wyniki 11 bit studios.
Pozdrawiamy
Walec
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 02, 2015 10:05 am

czw wrz 10, 2015 2:04 pm

Dzień dobry,

Czy o podpisywaniu kolejnych umów będziecie Państwo informować w formie odrębnych komunikatów? Być może taka forma zwiększyłaby przejrzystość Państwa działań na tym polu i poprawiła postrzeganie przez inwestorów obecnych/potencjalnych?

Pozdrawiam serdecznie
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt wrz 11, 2015 12:13 pm

Dzień dobry
Już kiedyś wyjaśnialiśmy tę kwestię. Przypomnę zatem. Przepisy dotyczące obowiązków informacyjnych spółek giełdowych bardzo precyzyjnie określają zakres informacji przekazywanych na rynek. Nie można systemów EBI/ESPI wykorzystywać jako kanałów promocyjnych. Wspomniane systemy, oprócz publikowania informacji obowiązkowych (raporty finansowe, informacje z WZA, zmiany kadrowe), służą do publikowania informacji "cenotwórczych". Zazwyczaj umowy w ramach 11bit launchpad zawierane na bardzo wczesnym etapie produkcji gry więc możliwość rzetelnego oszacowania ich przyszłego potencjału komercyjnego jest ograniczona. Również wartość umów zawieranych na bardzo wczesnym etapie produkcji gry bynajmniej nie obliguje Spółkę do publikowania stosownych komunikatów giełdowych. Do komunikacji marketingowej służą inne kanały (media, w tym internet, strona internetowa, media społecznościowe itp.). Spółka aktywnie z nich korzysta. Możemy jednak zapewnić, że jeśli jakiś projekt inkubowany w ramach 11 bit launchpad stanie się na tyle "duży" i "dojrzały", będziemy na ten temat publikować stosowne komunikaty giełdowe.
Pozdrawiamy
inwestor66
Posty: 8
Rejestracja: pt wrz 11, 2015 12:56 pm

czw lis 19, 2015 4:44 pm

Dzień dobry,
podajecie, że budżet TWOM to 2 mln, industral 2 razy tyle.

a jakie budżety mają gry z Launchpad? czy wszystkie to gry indie?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw lis 19, 2015 5:49 pm

Dzień dobry
Nasza pierwsza gra wydana w ramach 11 bit launchpad, czyli Spacecom, "kosztowała" nas niewielkie, nie przekraczające 100 tys. zł pieniądze. Zdobyliśmy przy tej okazji cenne doświadczenia dzięki czemu kolejne tytuły, w tym planowane do wydania na 2016 r., będą już większe (droższe). Nie będzie to jednak skokowy wzrost bo zdecydowanie stawiamy na rozwój ewolucyjny żeby ograniczyć ryzyko potknięć. Innymi słowy, mówimy obecnie o grach o budżetach (z naszej strony) rzędu "małych" paruset tysięcy złotych każdy. Cały czas poruszamy się zatem w segmencie gier indie i na obecną chwilę nie planujemy tego zmieniać.
Pozdrawiamy
ODPOWIEDZ