Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
stiopa
Posty: 53
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

śr maja 02, 2018 1:07 pm

Prawdziwy fun spółki i do tego akcjonariusz kupuje tylko w PEŁNIE CENIE. Oto moje motto.. :D
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

czw maja 03, 2018 5:01 pm

APDEJT
na podstawie wczesniejszych wyjasnien obecnie powinnismy miec nastepujaca sytuacje


1/
500 tys sprzedanych kopii

na podstawie liczby godzin gry 3 682 000 / 7,5 = 490 933
na podstawie liczby komentarzy 7 822 * 60 = 469 320

plus ok 30 tys poza steam i pudelkami daje sprzedaz powyzej 500 tys kopii

2/
uproszczony szacunek zysku z FP

500 000 * 48 zl (przychod z 1 kopii) = 24,0 mln zł przychodu
od tego odejmujemy 3 mln kosztów FP (rozliczanych w 2108), mamy zatem
24,0 - 3 = 21 mln zl zysk brutto - 19% CIT = 19,4 mln zł zysku netto na 3 maja


Co do przyszlosci ...

a/
wydaje sie, ze sprzedaz wyraznie sie obnizyla i obecnie wynosi powyzej 20 tys kopii dziennie - w mojej ocenie przy utrzymaniu obecnego zainteresowania w maju dzienna sprzedaz powinna wynosic okolo 10-20 tys sztuk, czyli jest szansa na sprzedaz 800 tys a nawet 1 miliona sztuk kopii do konca maja

b/
jezeli nadal bedzie tak dobrze to biorac pod uwage letnia wyprzedaz steam jest szansa ze do konca czerwca spolka sprzeda grubo powyzej 1 miliona kopii (byc moze 1,2 mln)

c/
wynik za I polrocze moze osiagnac poziom 40-50 mln :shock: :shock: :shock: przy czym 40 mln wydaje sie byc jak najbardziej realne, a w kasie spolki bedzie ponad 70-80 mln zl i .... jak zawsze ZERO dlugow

d/
to otwiera calkiem nowe perspektywy przed spolka
- dalsze stopniowe zwiekszenie zespolu
- rozbudowa FP
- przeskalowanie Projektu 8

Co dalej ... kazdy sam musi sobie odpowiedziec na to pytanie

a tak poza tym ...

odradzam sluchanie wszelkiej masci fachowcow
- z StockWatch, Parkietu, Bankiera
- analitykow z biur maklerskich i dziwologow typu Kaliwoda
kazdy powinien sam sobie policzyc co i jak oraz ocenic perspektywy rozwoju

w szczegolnosci odradzam sluchanie wszelkiej masci naganiaczy widzacych juz miliony sprzedanych kopii lub wieszczacych koniec sprzedazy
Tym ostatnim jedynie przypominam, ze TWOM mial byc gra jednego sezonu, a tymczasem
2014 - 15,6 mln przychodu, 9,2 mln zysk
2015 - 22,7 ; 12,8
2017 - 26,2 ; 11,9
2017 - 19,2 ; 3,4
czyli 83,6 mln zl przychodu i 37,2 mln zysku
(prawie w calosci to efekt TWOM)

Juz obecnie widac, ze skala sukcesu FP bedzie x razy wieksza

zobaczymy jak bedzie za tydzien kolo 10 maja - czy nadal tak dobrze, czy tez jednak mniej korzystnie
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

czw maja 03, 2018 10:54 pm

AKTUALIZACJA "REKOMENDACJI" BOS
(celowo uzylem " " przy rekomendacji, gdyz popelniono w niej tak elementarne bledy, ze trudno nazwac ja rekomendacja)

Jak juz zapewne wiekszosc "inwestorow" wie BOS dokonal aktualizacji ostatniej rekomendacji i znaczacego podniesienia wyceny, ale poniewaz sama rekomendacja jest jeszcze poufna to nie bede sie odnosil szczegolowo co do jej tresci i podanej tam wyceny tylko skomentuje jej "jakosc"

Generalnie rzecz biorac rekomendacja zawiera elementarne bledy, calkowicie ja dyskwalifikujace
Abstrahuje od tego, ze analityk jest "w goracej wodzie kapany" w zwiazku z czym jego pospiech prowadzi do sytuacji w ktorej caly czas nie nadarza za rzeczywistoscia i rekomendacja znow jest juz nieaktualna

1/
w obliczu obserwowanego mega sukcesu i mozliwosci rozbudowy FP zakladanie ze po 7 kwartalach sprzedaz bedzie na poziomie zaledwie 30% wyzszym od TWOM jest co najmniej mocno dyskusyjne ... osobiscie nie zdziwie sie, jak zakladany w rekomendacji poziom sprzedazy FP po 7 kwartalach zostanie zrealizowany po niespelna 3 kwartalach :idea: :idea: :idea:

autor rekomendacji zaklada zmniejszenie sprzedazy w kolejnych latach, co jest calkowicie sprzeczne z doswiadczeniem TWOM, gdzie liczba sprzedanych egzemplarzy rosla (przeceny) :!: :!: :!: :!: :!:
jak tez calkowicie pomija kwestie rozwoju gry

2/
przyjmowanie zalozenia, ze przychody w latach 2019-2020 beda nizsze niz w 2018 jest sprzeczne z dotychczasowymi dokonaniami spolki, ktora akurat najwyzsze przychody ze sprzedazy TWOM uzyskala w .... 3 roku od debiutu (2016) i w zasadzie calkowicie pomija rozwoj FP :idea: :idea: :idea:

3/
kompromitujace z punktu widzenia ekonomii jest zastosowanie dyskonta wzgledem wyceny globalnych producentow i ... Playway

- dynamicznie rozwijajaca sie, zdrowo zarzadzana i bardzo dochodowa spolka sila rzeczy musi miec premie w wycenie wzgledem "starych graczy" o ustabilizowanej pozycji na rynku, jak ktos tego nie rozumie to nie powinien sie zajmowac wycena przedsiebiorstw :!: :!: :!:

- jakim cudem 11BIT ma byc notowane z dyskontem wzgledem Playway to chyba tylko CFA moze zrozumiec :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ... przepraszam za szczerosc, ale Playway przy 11BIT to co najwyzej zgrupowanie kilkunastu lub kilkudziesieciu warsztatow rzemieslniczych :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , a nie powazny producent gier jak 11BIT - nie ta skala dzialania i nie te same mozliwosci rozwoju i wzrostu

- dlaczego w porownaniu w ogole bierze sie budke z warzywami jaka jest Playway i zestawia ja z gigantami w branzy :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: , a w porownaniu nie ma CDR, ktorego model biznesowy jest znacznie bardziej porownywalny do 11BIT :idea: :idea: :idea:

- prognozy P/E dla gigantow branzy sa sprzeczne z danymi, jakie ja widze - prezentowane w rekomendacji BOS sa zdecydowanie zbyt optymistyczne
https://www.nasdaq.com/symbol/ea
https://www.nasdaq.com/symbol/atvi
https://www.nasdaq.com/symbol/ttwo
to powoduje, ze mediana wyceny jest zanizona :!: :!: :!: :!: :!: a tym samym powoduje, ze wycena 11BIT oparta o ten wskaznik powinna byc znacznie wyzsza

NA JAKIEJ PODSTAWIE analityk w ogole przyjmuje, ze NALEZY STOSOWAC DYSKONTO, A NIE PREMIE :?: :?: :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
czy posiadacze CFA poznaja jakas nowa ekonomie ??? o ktorej ja jeszcze nawet nie slyszalem ???
wyrzucajac samo niczym nie uzasadnione dyskonto a jednoczesnie pomijajac premie ktora powinno sie zastosowac i przyjmujac jedynie mediane prognozowanego P/E - dla 11BIT oraz spolek objetych analiza, otrzymujemy wycene o prawie 50% wyzsza od tej jaka jest zawarta w rekomendacji, a biorac pod uwage, ze autor rekomendacji znow grubo pomylil sie w szacunkach sprzedazy oraz przyjal zanizona mediane wskaznikow dla porownywanych spolek to oznacza, ze minimalna wycena bez zadnej premii, ale i bez niczym nieuzasadnionego dyskonta to prawidlowo zbudowana wycena musi byc o ponad 100% wyzsza od zawartej w "rekomendacji"

4/
kolejna kompromitacja jest projekcja przychodow ze sprzedazy, zyskow i poziomu gotowki w kasie , gdyby potraktowac powaznie te rekomendacje to w zasadzie mozna by stwierdzic, ze w ocenie analityka BOS rok 2018 to szczyt rozwoju spolki :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: co jest calkowicie sprzeczne z obserwowanym stalym rozwojem spolki i planami zarzadu na kolejne lata
- jakim cudem przychody spolki w klatach 2020-2026 maja miec stala wartosc 100-120 mln :?: :?: :?:
- roczne zyski maja wynosic 50-80 mln :?: :?: :?:
- a gotowka w kasie ma miec stala wartosc na poziomie ok 150 mln :?: :?: :?:
- zgodnie z prognoza spolka ma w latach 2018-2026 zarobic ok 550 mln, a gotowka na koniec okresu to zaledwie ok 150 mln czyli rozumiem, ze w ocenie analityka cala reszta bedzie stanowila dywidende (180 zl na akcje za caly ten okres) oraz ... ciasteczka i herbata na spotkanie z analitykami :?: :?: :?:

Z calym naleznym szacunkiem ale " REKOMENDACJA " JEST BEZ SENSU,
gdyz oparta jest na calkowicie blednych zalozeniach nie majacych nic wspolnego z realnym swiatem i realna ekonomia
tylko ktos z CFA moze napisac takie bzdury :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
I kolejny raz pokazuje, ze te wszystkie licencje maklerskie, licencje doradcow, czy dyplomy CFA sa kompletnie bezwartosciowe

Kilka lat temu po powstaniu tego forum zalozylem watek "w drodze na 1000" czy jakos tak, ktory zostal blyskawicznie skasowany przez administratora
i obecnie jestem spokojny, ze tytul tamtego watku jest znacznie lepsza wycena, niz to co przeczytalem w tej pseudoanalizie i pseudorekomendacji
aircanada15
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 07, 2014 7:20 pm

pt maja 04, 2018 12:30 pm

Dzień dobry, czy Frostpunk sprzedawany na GOG bez DRM też zawiera kod Steam ?
Janus Corvinus
Posty: 34
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 3:00 pm

pt maja 04, 2018 10:31 pm

Tak sobie pomyślałem, że moglibyście eksperymentalnie dodać język hindi do Frostpunka. Co prawda Indie są dosyć biedne ale jest ich za to dużo. Językiem hindi mówi ze 300 mln ludzi a chyba nie ma wielu gier z tym językiem, ja w każdym razie o żadnej nie słyszałem. Nawet w They Are Billions nie ma żadnego indyjskiego języka a autorzy są z Indii. Pamiętam, że do dodania chińskiego do This War of Mine zabieraliście się jak pies do jeża a potem okazało się to być bardzo dobrą decyzją. A jakby jeszcze zrobić tak by ludziki co pięć minut robiły sobie przerwę od zbierania drewna i węgla i zaczynały śpiewać i tańczyć to na pewno sprzedaż w Indiach byłaby przeogromna.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pt maja 04, 2018 11:16 pm

Janus Corvinus pisze:
pt maja 04, 2018 10:31 pm
Tak sobie pomyślałem, że moglibyście eksperymentalnie dodać język hindi do Frostpunka. Co prawda Indie są dosyć biedne ale jest ich za to dużo. Językiem hindi mówi ze 300 mln ludzi a chyba nie ma wielu gier z tym językiem, ja w każdym razie o żadnej nie słyszałem. Nawet w They Are Billions nie ma żadnego indyjskiego języka a autorzy są z Indii. Pamiętam, że do dodania chińskiego do This War of Mine zabieraliście się jak pies do jeża a potem okazało się to być bardzo dobrą decyzją. A jakby jeszcze zrobić tak by ludziki co pięć minut robiły sobie przerwę od zbierania drewna i węgla i zaczynały śpiewać i tańczyć to na pewno sprzedaż w Indiach byłaby przeogromna.
Ty piszesz to na poważnie czy dla żartów ... bo pojąć nie mogę a ze śmiechu brzuch minie boli....
Najwyraźniej Indie pomyliłeś z Indianami czy może czymś innym ....
może poczytaj co to są Indie - bo najwyraźniej brak wiedzy o kulturze, zwyczajach, finansach, strukturach społeczeństwa

Indie to była kolonia brytyjska .... więc duża część społeczeństwa doskonale zna ...... angielski
Jeśli ktoś chce mieć choć przyzwoitą pracę z której da się utrzymać musi znać język a najlepiej mieć jeszcze jasną karnację ..... tak to jeden z kluczy do zaliczenia do tej lepszej kasty która może liczyć na przyzwoitą pracę.
Jeśli ktoś nie zna angielskiego ..... nie ma pracy z której może kupić cokolwiek poza jedzeniem a na pewno nie komputer i gry.
Indie niestety mają inną strukturę społeczeństwa i wolniej się bogacą niż Chiny.
Długo by mówić ale mówiąc o czymś warto choć trochę znać temat.
Jak ktoś w Indiach nie zna angielskiego .... to właściwie jest nikim ....
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

sob maja 05, 2018 12:32 am

:roll: :roll: :roll:

jezeli moge sie wtracic do dyskusji, to w obliczu niewatpliwego sukcesu FP na rynkach azjatyckich
(wskazuja na to szczyty godzin w liczbie uczestnikow gry i wklejany na łoczstoku rozklad geograficzny komentarzy - wymaga to jednak potwierzenia w raportach spolki)
w mojej skromnej ocenie warto byloby sie zastanowic nad znacznie powazniejszym potraktowaniem Azji

istotna wartoscia dodana dla rynku azjatyckiego byloby zrobienie wersji z LUDZIKAMI AZJATYCKIMI i osadzenie gier w tamtych realiach kulturowych
wydaje mi sie ze w przypadku TWOM i FP nie byloby to nazbyt klopotliwe - wystarczy podmienic twarze i sylwetki, gdyz cala reszta w zasadzie pozostaje bez zmian, choc pewnie trzeba byloby jeszcze polikwidowac jakies symbole chrzescijanskie

cala operacja polegalaby na wyborze na poczatkowym ekranie
1/ wersji jezykowej
2/ realiow kulturowych w jakich osadzona jest gra
- np. czy gracz chinski chce grac w grze opartej na realiach europejskich, czy tez na azjatyckich realiach kulturowych

Kwestia dyskusyjna jest czy robienie tego obecnie dla TWOM i FP ma sens skoro gry juz funkcjonuja na rynku, ale niewątpliwie warto byloby sie nad tym zastanowic w przypadku kolejnych produkcji, o ile cechowaloby je podobienstwo do TWOM i FP

Tak sobie mysle, ze ja jako Polak i Europejczyk nie chcialbym grac w gre, gdzie na ekranie biegaja mi sami azjaci, sami muzulmanie, czy sami afrykanczycy
w zwiazku z tym wydaje mi sie, ze bylby to bardzo duzy uklon w strone lokalnych rynkow, a zarazem chyba nie byloby to nazbyt klopotliwe od strony technicznej

no ale to tylko moje luzne przemyslenia - ja bym tak zrobil, a co zrobi spolka to ja juz nie mam na to zadnego wplywu
Eleven
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 05, 2018 8:45 am

sob maja 05, 2018 8:56 am

Sam pomysł jest bardzo fajny, wprowadzenie "opcji" kulturowych zapewno znacznie podniosloby wrażenia z gry dla lokalnych społeczności.

Tylko jest druga strona medalu, tu nie wystarczy sama zmiana twarzy. Żeby to zrobić porządnie trzeba przerobić sylwetki postaci, ubiór, no i najważniejsze stylizacje budynków.

Zauważ, że sam gra jest dość bogata po względem szczegółów graficznych więc koszty tych zmian byłyby raczej spore, nie wiem czy biznesowo by się to spięło.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

sob maja 05, 2018 9:25 am

Wiem, że podchodzicie jak pies do jeża do opcji multiplayerowych czy społecznościowych, ale ta gra aż się prosi chociażby o opcję znaną nam chociażby z gier Telltale, o której pisał autor na recenzji FP na Spider's Webie.

"O głównym wątku i jego konkluzji z wiadomych względów nie mówię nic więcej prócz tego, że rozwiązanie było satysfakcjonujące – niemniej jednak brakowało mi rozbudowanego panelu statystyk, którym gracze mogliby dzielić się między sobą w mediach społecznościowych.

Chętnie obejrzałbym pod koniec zabawy planszę, na której wyszczególnione byłyby wszystkie moje wybory. Z ciekawości sprawdziłbym, ilu osadników i w jakich okolicznościach straciłem oraz jak wiele wydobyłem surowców – a potem przy kolejnych rozgrywkach poprawiałbym swoje rekordy,(...)."

Można by również pomyśleć o rozbudowaniu powyższej do opcji znanej chociaż z Persony 4, czyli system zapisuje wybory dokonywane graczy i np. przed podjęciem decyzji można zajrzeć w statystykę ogólną jako podpowiedź.
Janus Corvinus
Posty: 34
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 3:00 pm

sob maja 05, 2018 2:18 pm

baks pisze:
pt maja 04, 2018 11:16 pm
Najwyraźniej Indie pomyliłeś z Indianami czy może czymś innym ....
Rozszyfrowałeś mnie. Nikomu jeszcze tego nie mówiłem ale jestem w prostej linii potomkiem Krzysztofa Kolumba a geny do czegoś zobowiązują.
Indie to była kolonia brytyjska .... więc duża część społeczeństwa doskonale zna ...... angielski
Gdyby obywatele Indii pałali tak wielką miłością do języka dawnych okupantów jak ci się wydaje, to kręciliby filmy po angielsku a jakoś tego nie robią. Bollywood kręci filmy w języku hindi/urdu a Tolllywood w telugu. Skoro Hindusi wolą oglądać filmy w swoim języku a nie cudzym to grać w gry też z pewnością wolą w swoim języku a nie cudzym.
Jak ktoś w Indiach nie zna angielskiego .... to właściwie jest nikim ....
To dobrze. Tym chętniej sięgnie po grę, w której może stać się przywódcą ostatnich żywych ludzi i zbawcą ludzkości, który zapewni przetrwanie gatunku.
ODPOWIEDZ