Frostpunk
Pozwolę sobie przypomnieć post z grudnia zeszłego roku. Od tego czasu rynek jeszcze bardziej zwrócił się ku cyfrowej dystrybucji. Co się zmieniło w kwestii Frostpunka, że nagle pudełka zrobiły się na tyle ważne, by przesuwać premierę o wiele miesięcy, by je produkować. Obecnie jest mniej ambitą produkcją i jednak będzie kupowany spontanicznie?Admin pisze:Dzień dobry
Rynek gier komputerowych od dawna ewoluuje w stronę dystrybucji cyfrowej. Dotyczy to również gier konsolowych. O ile gry AAA "muszą" jeszcze ukazywać się w wersjach pudełkowych, żeby dotrzeć do szerokich rzesz klientów, to w przypadku gier bardziej ambitnych, których nie kupuje się spontanicznie w trakcie zakupów w markecie (a taką grą ma być "Frostpunk") czy też gier indie pudełka od dawna stanowią już śladową część sprzedaży. Przetestowaliśmy to na przykładzie "TWoM-a". Tak naprawdę to, czy gra jest wydana również w pudełku nie ma już większego znaczenia dla wolumenu sprzedaży. Ponadto pudełka i tak zazwyczaj zawierają już jedynie kod do pobrania gry z e-sklepu i dotyczy to zarówno gier na PC jak i na konsole. A nie muszę przypominać, że marża producenta/dewelopera w przypadku wersji pudełkowych gry jest daleko niższa niż w przypadku wersji cyfrowych.
Podsumowując. Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji odnośnie kanałów dystrybucji "Frostpunka". Z naszego doświadczenia i wiedzy wiemy, że musi ona zapaść nie później niż 3-4 miesiące przed premierą gry. To wystarczający zapas czasu, żeby wytłoczyć grę i zbudować sieć dystrybucji.
Pozdrawiamy.
Skoro marża w wersji pudełkowej jest tak niska, to skąd ta nagła zmiana punktu widzenia?
Oczywiście produkcja gry toczy się według przewidzianego harmonogramu, który tylko z nieznanych przyczyn musiał zawierać przesunięcia o 1,5 roku
Dzień dobry
Tezy zawarte w cytowanym przez Pana poście z grudnia ub.r. pozostają aktualne. Odnosiły się jednak do tego, że to deweloper zabiega, żeby jego tytuł ukazał się również w wersji pudełkowej i bierze na siebie ryzyko z tym związane (zwroty, kradzieże kodów, itp.). To sytuacja zupełnie inna od naszej. W przypadku "Frostpunka" to partnerzy biznesowi, spodziewając się dużego zainteresowania grą, zabiegali o wydanie jej w wersji pudełkowej i biorą na siebie gros ryzyk z tym związanych. Finansują też produkcję pudełek, itp.
Pozdrawiamy
Tezy zawarte w cytowanym przez Pana poście z grudnia ub.r. pozostają aktualne. Odnosiły się jednak do tego, że to deweloper zabiega, żeby jego tytuł ukazał się również w wersji pudełkowej i bierze na siebie ryzyko z tym związane (zwroty, kradzieże kodów, itp.). To sytuacja zupełnie inna od naszej. W przypadku "Frostpunka" to partnerzy biznesowi, spodziewając się dużego zainteresowania grą, zabiegali o wydanie jej w wersji pudełkowej i biorą na siebie gros ryzyk z tym związanych. Finansują też produkcję pudełek, itp.
Pozdrawiamy
Czy potencjalni partnerzy biznesowi mieli wgląd w realne postępy projektu, mogli zweryfikować jego stan na dzień dzisiejszy i czy mogli dowiedzieć się co ostatecznie znajdzie się w grze, tj. wyjrzeć poza pokazywane powszechnie 10 dni rozgrywki?
Dzień dobry
Z oczywistych względów nie możemy ujawniać szczegółów rozmów z partnerami biznesowymi. Nie należy jednak zakładać, że podejmowaliby oni decyzje biznesowe tylko na podstawie powszechnie dostępnych materiałów reklamowych i promocyjnych "Frostpunka".
Pozdrawiamy.
Z oczywistych względów nie możemy ujawniać szczegółów rozmów z partnerami biznesowymi. Nie należy jednak zakładać, że podejmowaliby oni decyzje biznesowe tylko na podstawie powszechnie dostępnych materiałów reklamowych i promocyjnych "Frostpunka".
Pozdrawiamy.
Pudełka mają jakieś znaczenie dla wyników spółki czy nie? Pytam, bo w zasadzie ze strony spółki zero informacji o tym, że Cenega będzie wydawcą pudełkowej wersji, jak przypuszczam tylko w Polsce.
Na zachodzie z kolei będzie inny partner czy też nawet partnerzy?
Na zachodzie z kolei będzie inny partner czy też nawet partnerzy?
Czy w związku z planowanym przejściem steam na złotego, polscy gracze mogą liczyć na niższą cenę Frostpunka na steam niż wynika z przelicznika 3,6*30=108zł? W polskich sklepach gry 30$ chodzą od 70zł do 100zł.
I drugie pytanie o zawartość pudełka i czy będzie wymagane konto steam?
Tu na razie niewiele podają:
http://www.cenega.pl/pc/symulacje/frostpunk/3325
I drugie pytanie o zawartość pudełka i czy będzie wymagane konto steam?
Tu na razie niewiele podają:
http://www.cenega.pl/pc/symulacje/frostpunk/3325
Dzień dobry
Steam zostawia w gestii dewelopera/wydawcy wyznaczanie ceny za produkty "wystawiane" na platformie. Dotyczy to również wyznaczania cen gier w walutach lokalnych, np. PLN. Stąd częstą praktyką jest, że ceny mogą się nieco różnić (duże różnice są niemile widziane przez Steam) w zależności czy płacimy w PLN (tzn. będziemy płacić), w EUR bądź USD.
Jeśli chodzi o "Frostpunka" to nie informowaliśmy jeszcze ostatecznie, ile trzeba będzie zapłacić za nasz tytuł w EUR i USD (sygnalizowaliśmy jedynie, że cena będzie oscylowała wokół 30 EUR/USD). Dlatego nie możemy również mówić, jaka będzie cena gry w PLN. Trudno jednak oczekiwać, że polscy klienci będą musieli wyłożyć na "Frostpunka" więcej niż klienci z innych części świata.
Odpowiadając na pytania o zawartość pudełka z "Frostpunkiem" to podtrzymujemy, że nie będzie to jedynie kod do Steam . O szczegółach nie możemy jednak jeszcze mówić. Do aktywacji gry konto na Steam będzie wymagane.
Pozdrawiamy.
Steam zostawia w gestii dewelopera/wydawcy wyznaczanie ceny za produkty "wystawiane" na platformie. Dotyczy to również wyznaczania cen gier w walutach lokalnych, np. PLN. Stąd częstą praktyką jest, że ceny mogą się nieco różnić (duże różnice są niemile widziane przez Steam) w zależności czy płacimy w PLN (tzn. będziemy płacić), w EUR bądź USD.
Jeśli chodzi o "Frostpunka" to nie informowaliśmy jeszcze ostatecznie, ile trzeba będzie zapłacić za nasz tytuł w EUR i USD (sygnalizowaliśmy jedynie, że cena będzie oscylowała wokół 30 EUR/USD). Dlatego nie możemy również mówić, jaka będzie cena gry w PLN. Trudno jednak oczekiwać, że polscy klienci będą musieli wyłożyć na "Frostpunka" więcej niż klienci z innych części świata.
Odpowiadając na pytania o zawartość pudełka z "Frostpunkiem" to podtrzymujemy, że nie będzie to jedynie kod do Steam . O szczegółach nie możemy jednak jeszcze mówić. Do aktywacji gry konto na Steam będzie wymagane.
Pozdrawiamy.
W takim razie wezmę pudełko, bo przynajmniej początkowo będzie to lepszy wybór, a i cena może okazać się korzystniejsza (patrząc po innych tytułach).
Mam nadzieję, że dodacie więcej niż 6 kart kolekcjonerskich Steam. Optymalnie 8-10. Bardzo ważny jest koncept artystyczny. Wygląd odznak musi zachęcać do ich robienia i umieszczania w gablocie. Jedni będą zadowoleni z osiągnięcia, a drudzy z odzyskania części kwoty wyłożonej na zakup gry. Tu można podejrzeć jak to jest zrobione w Twom:
http://www.steamcardexchange.net/index. ... pid-282070
i innych grach.
Mam nadzieję, że dodacie więcej niż 6 kart kolekcjonerskich Steam. Optymalnie 8-10. Bardzo ważny jest koncept artystyczny. Wygląd odznak musi zachęcać do ich robienia i umieszczania w gablocie. Jedni będą zadowoleni z osiągnięcia, a drudzy z odzyskania części kwoty wyłożonej na zakup gry. Tu można podejrzeć jak to jest zrobione w Twom:
http://www.steamcardexchange.net/index. ... pid-282070
i innych grach.