Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

ndz sty 08, 2017 2:19 pm

Dzień dobry,

Jak duże stoisko/ile osób będzie miał 11bit studios na PAX SOUTH?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1444
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn sty 09, 2017 11:31 am

Dzień dobry
Nasze stoisko na PAX South będzie miało ponad 100 m2. Będzie je obsługiwał kilkuosobowy zespół. Jego ostateczna wielkość (zespołu) jest jeszcze "dodefiniowywana".
Pozdrawiamy.
baks
Posty: 256
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn sty 09, 2017 11:56 am

Czy "menu" targowe poznamy nieco wcześniej czy dopiero z relacji z targów ?
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pn sty 09, 2017 12:59 pm

Dzień dobry,

Czy na PAX South będą prezentowane wszystkie trzy nowe gry tj. Beat Cop; Tower 57; Frostpunk?
Czy będzie promowany także TWoM TBG?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1444
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn sty 09, 2017 3:21 pm

Dzień dobry
Na najbliższym PAX-ie będziemy pokazywali "Frostpunka" oraz "Beat Copa" i "Tower 57". Nie będziemy promować "TWoM:TBG". W tym projekcie nasza rola, poza udzieleniem licencji, ograniczała się do wsparcia marketingowego w początkowym etapie produkcji, w tym kampanii na Kickstarterze. Obecnie za całość działań PR odpowiada już producent planszówki.
Pozdrawiamy
Rafał80
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 10, 2015 9:42 am

wt sty 10, 2017 10:20 am

Witam,

Czy spółka podjęła ostateczną decyzję o portowaniu Frostpunka na konsole? Czy ta decyzja jest pozytywna czy negatywna?

Pozdrawiam,
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

wt sty 10, 2017 12:34 pm

Admin pisze:Dzień dobry
Premiera "Frostpunka" w wersji na komputery PC, Mac, Linux jest zaplanowana na II kwartał 2017 r.
Intencją Spółki jest, żeby również premiera wersji konsolowej "Frostpunka" miała miejsce w tym samym czasie (równocześnie). Nie składamy w tej kwestii równie twardej deklaracji jak w przypadku premiery wersji na PC bo wolimy zostawić sobie furtkę na wypadek np. przedłużającej się certyfikacji wersji konsolowej w Sony i Microsofcie (przypomnę, że są niezbędne, żeby gra trafiła do sprzedaży). W przypadku konsolowej wersji "TWoM" nie mieliśmy żadnych kłopotów z certyfikacją ale .... Podobnie wąskim gardłem może się okazać kwestia produkcji (fizycznej) wersji konsolowej, czyli tłoczenia płyt, produkcji pudełek itp. Jeśli okaże się, że z tego względu musielibyśmy przesunąć premierę "Frostpunka" (wszystkich wersji gry) na mniej atrakcyjny okres, np. na wakacje wówczas możemy podjąć decyzję o lekkim rozsunięciu premier PC-towej i konsolowej. Chciałbym zdecydowanie podkreślić, że są to czysto teoretyczne rozważania, którymi staram się wyjaśnić co stoi za naszym oficjalnym przekazem, że "Premiera ustalona jest na II kwartał 2017 na PC Mac i Linux"
Pozdrawiam
Dzień dobry,

Czy na niespełna pół roku przed premierą Frostpunk podtrzymują Państwo chęć równoczesnego wydania gry na PC oraz konsole?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1444
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt sty 10, 2017 2:38 pm

Dzień dobry
Nasza odpowiedź na to pytanie pozostaje taka sama jak w cytowanym przez Pana wcześniejszym wpisie. Podkreślam jednak, że jest to intencja (jednoczesne wydanie wersji na PC i konsolowej) a nie twarda deklaracja. Wytłumaczenie, dlaczego zajmujemy tak miękkie stanowisko w tej sprawie padło już wcześniej.
Pozdrawiamy.
Rafał80
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 10, 2015 9:42 am

wt sty 10, 2017 4:32 pm

Witam,

Nie możecie Państwo złożyć twardej deklaracji, że wersja konsolowa wyjdzie równocześnie z wersją PC. Rozumiemy. Czy możecie Państwo złożyć twardą deklarację, że wersja kosolowa Frostpunka na pewno powstanie?

Pozdrawiam,
Admin
Site Admin
Posty: 1444
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt sty 10, 2017 6:02 pm

Dzień dobry
Gry konsolowe to istotna część rynku gier komputerowych. Dlatego żaden deweloper, które ma globalne ambicje (a taką spółką jest 11 bit studios), nie może sobie pozwolić, żeby "odpuszczać" konsole. Zawsze jednak najważniejszą rzeczą przy podejmowaniu decyzji o uruchomieniu nowego projektu biznesowego, np. stworzeniu wersji konsolowej gry, jest rachunek ekonomiczny. Są gatunki gier, które znacznie lepiej sprzedają się na konsole niż na komputery PC. Mamy też jednak sytuacje przeciwne. "TWoM", który jest grą bardzo "poważną" jeśli chodzi o tematykę, w wersji na PC sprzedaje się świetnie a w wersji na konsole słabiej. Wielokrotnie sygnalizowaliśmy, że "Frostpunk" również będzie grą dla dojrzałych graczy ale równocześnie będzie osadzony w bardziej komercyjnym gatunku gier. To niespotykany w naszej branży mix stąd ciężko nam precyzyjnie prognozować jak może wyglądać struktura sprzedaży "Frostpunka" jeśli chodzi o platformy sprzętowe. Mamy oczywiście pewne wyobrażenia na ten temat ale ciężko nam je zweryfikować jeśli jeszcze nie pokazywaliśmy gry nikomu "z zewnątrz". A może, po pokazaniu kolejnego trailera i gameplaya otrzymamy masę sygnałów, że wersja konsolowa nie ma sensu? Ciężko nam będzie zlekceważyć takie opinie. Podsumowując. Jako deweloper jesteśmy gotowi (technologicznie) do stworzenia konsolowej wersji "Frostpunka". Chcemy, żeby taka wersja powstała jak najszybciej, być może razem z wersją PC-tową. Mamy jednak jeszcze czas na podejmowanie decyzji w tym obszarze.
Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ