Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
-bART-
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

wt sty 12, 2021 12:45 pm

Witam panie Darku, oczywiście bez urazy, jednak chyba mam dejavu, abstrahując od wagi projektu, z tego co kojarzę wychodzi w lutym 2019 roku.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt sty 12, 2021 2:28 pm

Dzień dobry

Wątek przesuwania wydania "Frostpunka" na komputery Mac wyjaśniany był już wielokrotnie. Po prostu, nasze zaangażowanie (finansowe, kadrowe, itp.) w ten projekt jest proporcjonalne do spodziewanych przychodów z tego tytułu. Nie możemy angażować dużego zespołu deweloperów, odciągając go od innych, daleko ważniejszych zadań, w przygotowanie portu, który będzie jedynie symbolicznym wsparciem naszej sprzedaży.
Prace nad "Frostpunkiem" na Mac trwają i liczymy, że niedługo zostaną zakończone a produkt trafi na rynek.

Pozdrawiamy
-bART-
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

śr sty 13, 2021 9:31 am

Panie Darku,
doskonale zdaje sobie sprawę z czego to wynika i rozumiem, przecież jestem tu prawie od początku, a wątek wałkowany od premiery FP na PC. Zna pan moje zdanie, cenie spółkę za pewne aspekty i ganie za inne. Szkoda, że nie słuchacie swoich najwytrwalszych akcjonariuszy. W odniesieniu do mojego wątku, sprzed 1-2 miesięcy w których ogłosiłem sprzedaż części pakietu. Niestety tezy w nim zawarte się sprawdzają, co więcej, IMO brak komunikacji produktowej (nie chodzi mi o trailery, ale cokolwiek do budowania zainteresowania) sprawia, że 11bit jest najbardziej z całego WIGGames a nawet polskiej grupy gamdev podatne na zachowanie CDR. Dlaczego? Bo nie ma pod co grać, proszę przeanalizować, w tym okresie zachowanie TSG czy PLW, a nawet CIG (którego traktuję z przymrużeniem oka) względem 11bit. Wiem, że w tym roku i w kolejnych będzie ciekawie, dlatego nie sprzedałem wszystkiego. Czy sprzedany pakiet będzie sumą utraconych korzyści? Nie, gdyż tu już nie chodzi o pieniądze. Smutne to, bo pamiętam czas gdzie 11bit miał jeden z najmocniejszych i najzagorzalszych akcjonariatów w GPW. Dziś spółka często traktowana jest z przymrużeniem oka i nie chodzi tu o fantastyczne gry, a podejście do ludzi których kapitał buduje wartość firmy. Ja wiem, że wrócicie na świecznik, bo jak 11bit wydaje gry to szczęka opada, ale spółka szczególnie ta giełdowa (członek WIG40) to już nie tylko produkt. Dobrego dnia i czekam na zmiany.
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

wt kwie 27, 2021 4:27 pm

Panie Darku jak pracę nad wersją mobilną frostpunka?
Czy zamierzacie wydać grę na nintendo switch?
Czy spółka definitywnie zakończyła rozwój DLC czy jednak zmieniliście zdanie?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt kwie 27, 2021 6:22 pm

Dzień dobry

Prace nad mobilnym "Frostpunkiem" trwają a ich tempo oraz efekty prac uznajemy za całkowicie satysfakcjonujące. Dlatego podtrzymujemy, że w tym roku pierwsi gracze będą mogli przetestować ten produkt.

Co do planów rozwoju "Frostpunka" na inne platformy (Switch) bądź poprzez kolejne dodatki, to na razie wolimy uchylić się od odpowiedzi na takie pytania. Myślę, że nasza Konferencja Inwestorska będzie dobrą okazją do zajęcia stanowiska w tej sprawie.

Pozdrawiamy
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

czw maja 13, 2021 10:52 pm

W raporcie za pierwszy kwartał wspominacie o przychodach z wersji Mac Frostpunka. Czy koszty wersji na Maca zostały już pokryte. Jaki procent przychodów z Frostpunka stanowi wersja Mac oraz w stosunku do ogólnych przychodów?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt maja 14, 2021 9:14 am

Dzień dobry

W skali pojedynczego kwartału, mam na myśli premierowy I kwartał 2021, przychody ze sprzedaży "Frostpunka" w wersji na komputery Mac, stanowiły zauważalną część przychodów tego okresu, ale na pewno nie była to większość przychodów wypracowanych przez 11 bit studios S.A. w tym czasie. Koszty portu, liczone w setkach (niedużych) tysięcy złotych już się zwróciły. Jesteśmy jednak realistami i wiemy, że w kolejnych kwartałach to źródło przychodów szybko będzie wysychało. Gry na komputery Mac stanowią absolutną niszę rynkową i nie widzimy powodów, żeby w przypadku "Frostpunka" miało być inaczej.

Pozdrawiamy
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

pt maja 14, 2021 1:58 pm

Jednak cieszy że spółka na tym zarobiła. Jak wyglądając prace nad materiałami na konferencje? Wyrobicie się? Kiedyś zapowiadaliście że postawicie wyżej poprzeczkę niż Cd Projekt z keanu reeves przy projekcie 8 . Czy to nadal aktualne?
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pt maja 14, 2021 6:19 pm

Mam nadzieję, że nie oczekujesz całej ekipy "emerytowanych" aktorów jak Arnold S, i spółka z filmów akcji .....
emerytowani czy nie ale budżet 11bit mógłby się wyczerpać.
Keanu ciężko byłoby przebić pod względem nazwiska. Raczej pójdą w inną stronę. Wyrzucanie pieniędzy w topową postać byłoby bez sensu dla spółki. CDP Keanu i tak pomógł tylko przy preorderach ale teraz może być dla niego symbolem kiczu. Swoje zarobił ale podjąłby tą współpracę znów .... niekoniecznie.
11bit potrafi zaskakiwać jak chociażby trailerem do FP czy ścieżką audio do TWOM. Tym razem także raczej nie zawiedzie.
ODPOWIEDZ