Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
topfacet
Posty: 358
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

pn sie 24, 2020 12:16 pm

Ja pamiętam informacje, że ten dodatek w porównaniu do II będzie bardzo mały - podobnie jak pierwszy.

Natomiast jakie są przyczyny takiego słabego poziomu technicznego gry? Bo tu nie uzyskaliśmy odpowiedzi.
Krzysztof
Posty: 94
Rejestracja: sob maja 30, 2020 2:58 pm

pn sie 24, 2020 12:29 pm

Drogi Panie Adminie.
Jak obserwuje Was i czytam na forum to od około dwóch lat nieustannie się uczycie i wyciągacie wnioski wydając niestety jak wynika z opinii graczy "gniota" po czym kapitalizacja spółki wraca do poziomu roku 2018.
Powiedzcie otwarcie co tam u Was się dzieje?
Kiedy przestaniecie się cofać w rozwoju i ruszycie wreszcie do przodu?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn sie 24, 2020 12:47 pm

Dzień dobry

Na Konferencji Inwestorskiej pod koniec czerwca przedstawiliśmy plan działań na kolejnych kilka lat. Pozostawiamy akcjonariuszom ocenę, czy jest on ambitny, czy też wprost przeciwnie. Nasze bieżące wyniki finansowe, w tym gotówka generowana z działalności operacyjnej, również nie wskazują, żeby Spółka cofała się w rozwoju. Nie produkujemy prostych, ubogich graficznie i gameplay'owo gier, które można tworzyć taśmowo i na ich bazie robić dużo pustego PR, w tym inwestorskiego. Nie tego oczekują od nas akcjonariusze, którzy związali się z nami na dłużej, wierząc że w dłuższym horyzoncie, tak jak do było do tej pory, nasza strategia przyniesie im satysfakcjonujące stopy zwrotu.
Warren Buffet, którego żadnemu z naszych inwestorów chyba nie musimy przybliżać, napisał w 1992 w liście do akcjonariuszy Berkshire Hathaway, że "Na giełdzie kapitał płynie od aktywnych do cierpliwych". Portfel Buffeta (jego grubość) nie pozostawiają wątpliwości, że taka strategia inwestycyjna nie jest chyba najgorsza ......

Pozdrawiamy
Krzysztof
Posty: 94
Rejestracja: sob maja 30, 2020 2:58 pm

pn sie 24, 2020 1:07 pm

Drogi Adminie.
Bardzo mądre słowa. Podpisuję się pod nimi obydwoma rękami, ale uważam że stać Was na więcej niż pusty kilkuletni przestój zarówno bez nowej gry jak i jakiejkolwiek informacji o nowych produkcjach. Nie domagam się pustego PR-u tylko pragnę zauważyć, że Wasza strategia miała objąć już jak pamiętam rok 2020.
Wiem że końcowo kapitalizacja kku krotnie wzrośnie ale irytują wpadki "wieku dziecięcego" które Was na tym etapie rozwoju nie powinny już dotykać.
Pozdrawiam.
topfacet
Posty: 358
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

pn sie 24, 2020 4:20 pm

Poproszę o odp na pytanie o problemy techniczne - skąd jest ich tak wiele, i może jakieś przemyślenia z tym związane?
topfacet
Posty: 358
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

pn sie 24, 2020 4:20 pm

Oraz informacje kiedy będzie wersja na MAC i czy będzie zawierać wszystkie dodatki?
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pn sie 24, 2020 5:22 pm

topfacet pisze:
pn sie 24, 2020 4:20 pm
Oraz informacje kiedy będzie wersja na MAC i czy będzie zawierać wszystkie dodatki?
Wydanie tej wersji, to granica opłacalności, a co dopiero dodatki :)
Na konsole wypada je wydać, aby nie zyskać w tym środowisku opinii spółki, która wydaje na konsole półproduktu bez aktualizacji takiej samej jak na PC. To by się mogło zemścić w przypadku P8.
wiernytomasz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 13, 2019 8:33 pm

pn sie 24, 2020 8:41 pm

Panie Darku,

1. Jako długoletni inwestor patrzę na jakość gier 11 bit studios, która do tej pory była bez zarzutu. Jak powiedział prezes Miechowski na konferencji inwestorskiej "Gry dobre, są dobre, złe gry to te, które zostały wydane za wcześnie."

Czy w wypadku dodatku "On the Edge" nie zauważyliście tych wielu błędów przed wydaniem? Oczywiście wiem, że zawsze się one zdarzają i zdarzać się będą. Czy jednak praca zdalna, która jest jeszcze w spółce - czy może negatywnie odbiła się na jakości? To tylko moje obawy. Mam nadzieję, że niesłuszne i to tylko wypadek przy pracy.

2. Dodatkowa moja uwaga. Do tej pory pod ogłoszeniem na Steamie o wydaniu dodatku: https://store.steampowered.com/newshub/ ... 8848765932

oprócz tych pozytywnych, jest jednak sporo negatywnych komentarzy o bugach, a nikt z 11bit się do nich nie odniósł, a już kilka dni minęło od premiery.

Przykład komentarza jednego z użytkowników.

"I get it, it's a lot of work... but you promised modding support and all you do is release >10€ DLCs to a game that takes a couple of days to beat vanilla, and not even fixing bugs. Last game I bought from this studio. Sorry I won't be fooled again."

Wydaje mi się, że jakakolwiek odpowiedź supportu tym użytkownikom się należy raczej szybciej niż później. Może to wpłynąć na kolejne decyzje zakupowe.

3. Gratuluję jednak spółce podtrzymywania tematu Frostpunka, bo dzięki wydaniu tego dodatku, podstawowa wersja gry mimo, że po przecenie, to ładnie się teraz sprzedaje.
early adopter
Posty: 3
Rejestracja: sob maja 09, 2020 11:05 pm

wt sie 25, 2020 12:50 pm

Dzień Dobry,

Chciałbym zadać kilka pytań w swoim imieniu oraz 3 innych zagranicznych inwestorów. Gdyby była taka szansa to prosilibyśmy o odpowiedź bezpośrednio od zarządu. Pytania układaliśmy wczoraj i podzieliliśmy na kategorie.

Odnośnie On The Edge bardzo wiele osób narzeka, że:
a) Dodatek jest za krótki w stosunku do ceny;
b) Historia opowiedziana w dodatku nie powala na kolana, zarzuca się firmie "pójścia na łatwizne" w wielu recenzjach, często pada słowo "silly", "ridiculous", "bland";
c) Wiele bugów technicznych, co sprawia nie tylko problemy z graniem, ale jest obrazą dla graczy, którzy czekali ponad 7 miesięcy na ten dodatek.

Pytania odnośnie on the edge:
1. Czy 11bit ma w planach coś, co mogłoby zatrzeć złe wrażenie po wypuszczeniu On The Edge? Coś w stylu dodatkowego scenariusza dla posiadaczy Season Pass. Cena 13eu jest niewiele mniejsza od przykładowo rozszerzenia Krew i Wino do Wiedzmina 3, a tam było około 20 godz. rozgrywki, podczas gdy w One The Edge jest to około 2 godziny.
2. Czy dział QA pracował w weekend nad załataniem bug'ów, czy jest to wbrew polityce firmy?

Pytania ogólne:
3. Czy planujecie otworzyć anglojęzyczną częśc forum? Jak pokazuje popularność wyświetleń konferencje na youtube, oraz ilość zarejestrowanych funduszy, większośc inwestorów 11bit jest obecnie z zagranicy.
4. Czy Pan Drozdowski jest tak samo zaangażowany jak dawniej w zarządzanie spółką? Z czego wynika to, że nie pojawił się na konferencji inwestorskiej oraz WZA?
5. Pan Brzostek na konferencji w 2018 roku mówił, że rezygnuje z przyczyn niezależnych od siebie i ma nadzieję za około 2 lata wrócić do spółki. Czy mają Państwo jakieś informację o powrocie Pana Brzostka, czy mają Państwo z nim kontakt? Czy jest mocno odczuwalny brak Pana Brzostka, jeśli chodzi o rozwój własnego silnika?
6. Czy spółka ma zamiar spisać coś w stylu rozbudowanego "Fact sheet" odnośnie kultury, zasad i filozofii działania w 11bit?
7. Czy jest możliwość by zatrudnić do relacji inwestorskich kogoś kto nieco bardziej przyjaźnie traktuje inwestorów i bez niechęci otwarcie komunikuje się z rynkiem? Wiele osób podkreśla, że obecnie spółka odnośni się do inwestorów w sposób protekcjonalny. Brak komunikacji z udziałowcami przed opublikowaniem poprzedniego zarysu programu motywacyjnego, również wskazuje na problem.
8. Czy autorski silnik 11bit jest przystosowany do gier multiplayer? Czy wg.spółki zostala przekroczona już masa krytyczna marki 11bit, by budować gry multiplayer?
9. Czy szanse na rozpoczęcie polityki dywidendowej od 2024 spółka określa jako duże, średnie, małe?

Odnośnie P8, P9, P10:
10. Kiedyś wspomnieliście Państwo, że Frostpunk nim trafił na rynek był testowany na graczach około 12 miesięcy, by wiedzieć, co na pewno się spodoba, a co trzeba wyrzucić. Czy ten sam proces, testowania P8 na graczach zatrzymał produkcje P8 i z tego właśnie wynikają opóźnienia? Jaka jest główna i prawdziwa przyczyna opóźnień P8?
11. Czy w kolejnych produkcjach własnych również będzie poruszana sfera moralności, poczucia dobra i zła, odpowiedzialności za podejmowane decyzje, poszerzenie świadomości gracza i zmuszania go do refleksji. Innymi słowy czy historie w nowych gracza będą niebanalne i głebokie? Czy dotyczy to w równej mierze wszystkich 3 projektów własnych?
12. Czy rozważacie współpracę z Platige Imige i trailery filmowe w najnowszych produkcjach własnych bądź wydawniczych?

Pytania końcowe:
13. Co ocenilibyście Państwo jako największe wezwanie z jakim będzie się mierzyć spółka w najbliższych latach? Co byłoby dla spółki najczarniejszym scenariuszem?
14. Z Czym łączą Państwo największe nadzieje? Czy jest jakiś czynnik, którego wg. Państwa analitycy nie dostrzegają, a może potencjalnie istotnie wzmocnić spółkę?
15. Czy jest jakaś spółka, którą podziwiacie i stanowi dla Was wzór?

Zdaje sobie sprawę, iż spółka obecnie ma na głowie bardzo wiele, chociażby publikacja raportu za kilka dni, dlatego proszę o odpowiedź w wolnej chwili. Jeśli jest możliwość udzielenia odpowiedzi w języku angielskim byłbym bardzo wdzięczny, jeśli nie to też w porządku, sam przetłumaczę treść.


Z wyrazami szacunku
Długoterminowy akcjonariusz 11 bit studios
Kamil89-
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 17, 2019 8:43 pm

wt sie 25, 2020 11:08 pm

Dobre pytania kolego. Szkoda, że się nic nie dowiesz, a jeżeli się dowiesz cokolwiek to będzie to masło maślane. Wiele osób już pytało bardziej ogólnikowo i nie dostało odpowiedzi na podobne pytania. Jesteśmy za mali i z nami się tylko pogrywa, a jest pewnie grono ludzi lub funduszy którzy wiedzą co się dzieje także nie rób sobie nadziei.
ODPOWIEDZ