Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
sledzik
Posty: 139
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

Czy macie pomysły na DLC do Frostpunka 2?
Admin
Site Admin
Posty: 1899
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Uniwersum (świat), w którym osadzony jest "Frostpunk" i będzie osadzony "Frostpunk 2" jest bardzo "przyjazny", żeby rozwijać go poprzez dodatki (DLC). Ponadto, DLC to doskonały sposób, żeby podtrzymywać zainteresowanie i sprzedaży gry w dłuższym horyzoncie. Dlatego, odpowiadając wprost na Pana pytanie, mamy pomysły na DLC dla "Frostpunka 2". Oczywiście, o szczegółach nie możemy jeszcze mówić....

Pozdrawiamy
topfacet
Posty: 448
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

Dzień dobry,

A co dzieje się w temacie FP mobile ? Gra nie zadebiutowała w H22023 tak jak to było komunikowane na konferencji inwestorskiej. Czy spółka ma jakieś możliwości dyscyplinowania partnera (także finansowe jak kary umowne) w celu wydania gry? Jaki jest nowy termin wydania gry? Jedyną nowością jest stworzenie kolejnego konta gry na X, nie wiem po co 2 oficjalne konta, gdy nie ma żadnej gry ?
Admin
Site Admin
Posty: 1899
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Odpowiadając na Pana pytanie możemy tylko powtórzyć to, co pisaliśmy wcześniej w tym wątku (wpis z 30 listopada) dodając jednak, że dołączenie koreańskiego partnera jako globalnego wydawcy zdopingowało dewelopera do bardziej wytężonej pracy. :) Systematycznie dostajemy od NetEase kolejne materiały do zapoznania się z nimi (wgląd do nich gwarantuje nam to umowa licencyjna) i możemy przyznać, że "cieszą one nasze oczy". Niemniej, z uwagi na wielokrotne wcześniejsze dość lekkie podchodzenie przez dewelopera do własnych obietnic dotyczących zakończenia prac nad mobilnym "Frostpunkiem", wolimy już ze swojej strony nie składać żadnych obietnic na temat terminu premiery tej wersji gry.

Pozdrawiamy
sledzik
Posty: 139
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

Czy dyskutowaliście pomysł wydania FP2 w wersji mobilnej ? Oczywiście mówimy o zleceniu jakieś spółce produkcje bo moce przerobowe nie są z gumy?
Admin
Site Admin
Posty: 1899
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Rozmowa o mobilnej wersji "Frostunka 2" w sytuacji gdy fani nadal czekają na premierą pierwszej gry z tego uniwersum, jest trochę dzieleniem skóry na niedźwiedziu. Doświadczenia, które zbieramy przy produkcji mobilnego "Frostpunka" przez zewnętrznego partnera nie są łatwe ale bardzo pouczające. Dlatego z jakimikolwiek decyzjami biznesowymi na temat tworzenia mobilnej wersji drugiej odsłony "Frostpunka" powstrzymamy się, aż zobaczymy i zweryfikujemy, jak pierwsza część sagi poradzi sobie na rynku.
Zwracamy ponadto uwagę, że mobilny "Frostpunk" nie jest kopią 1:1 gry w wersji na komputery PC/konsole, bo zrobienie takiego portu nie było możliwe ze względu na ograniczenia techniczne ("Frostpunk" do naprawdę "duża" gra) ale raczej nowym tytułem osadzonym w uniwersum "Frostpunka". Gry mobilne, szczególnie F2P, rządzą się swoimi prawami i ich rozwój odbywa się raczej przez dokładanie nowych treści, żeby aktywizować użytkowników, niż wypuszczaniem na rynek kolejnych odsłon gry.

Pozdrawiamy
sledzik
Posty: 139
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

Czy macie jakiś pomysł oprócz obniżki ceny gry na wzrost sprzedaży? Skoro gracze tak kochają FP1 i sprzedał się w tylu mln sztukach a FP2 nie przypadł im do gustu myśleliście aby wyprodukować jakieś nowe DLC? Mieliście jakieś pomysły na to?
Admin
Site Admin
Posty: 1899
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Długoterminowa monetyzacja gier nie sprowadza się tylko do systematycznego obniżania ceny produktu. To daleko większy projekt, który obejmuje wydawanie rozszerzeń, dodatków (w tym płatnych), premiery kolejnych wersji językowych, na kolejnych platformach sprzętowych, bundle tematyczne, cross-selling, umowy flat-fee i szereg innnych. Kilkuletni cykl życia gry (nie widzimy podstaw, żeby twierdzić, że "Frostpunk 2" przestanie się wkrótce sprzedawać) pozwala nam podejmować szereg inicjatyw biznesowych, żeby zaspokoić różne grupy fanów, w tym również tych, którzy chcieli po prostu zagrać w prosty sequel "Frostpunka"....

Pozdrawiamy
hxv48187
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 16, 2024 12:48 pm

Dzień dobry,

Czy mógłbym uzyskać informację jaką część (jeśli chodzi o ilość egzemplarzy a nie kwoty) stanowiła sprzedaż na konsole vs PC dla Frostpunk1? A przy okazji równiez dla TWOM :)

Dziękuję i pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1899
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Specyfika naszych gier sprawia, że gros kupujących nasze produkcje to gracze PC-towi. Dlatego sprzedaż na konsole, zarówno w przypadku "Frostpunka" jak i "TWoM" stanowi kilkanaście procent łącznej sprzedaży (egzemplarzowej).

Pozdrawiamy
ODPOWIEDZ