Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
adu
Posty: 63
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 11:51 pm

pn sty 30, 2017 3:35 pm

Czy embargo informacyjne dotyczy również mojego pytania o gotowość trailera? Czy owa korekta planów, o której Pan wspomniał, nie wynika z opóźnień/wad w jakości po stronie Platige Image?
Admin
Site Admin
Posty: 1468
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn sty 30, 2017 4:15 pm

Dzień dobry
Wspominałem, że czekamy z premierą trailera na "właściwy", najlepszy z marketingowego punktu widzenia moment. Nic nie pisałem o czynnikach zewnętrznych, które miałyby mieć wpływ na zmianę planów.
Pozdrawiamy.
adu
Posty: 63
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 11:51 pm

pn sty 30, 2017 5:22 pm

Dziękuję za wyjaśnienie, z poprzedniej odpowiedzi mogło jednak wynikać coś innego, stąd wątpliwości.
Admin pisze:Dzień dobry Produkcja i wydawanie gier komputerowych to bardzo dynamiczny proces, na który wpływ ma bardzo wiele czynników, także zewnętrznych. Plany i założenia ulegają częstym zmianom. Dotyczy to również polityki/strategii marketingowej. To prawda, że sygnalizowaliśmy, że chcieliśmy na PAX South powiedzieć i pokazać coś "świeżego" o "Frostpunku". Plany zostały jednak skorygowane.
Proszę nie traktować powyższego za łapanie za słowa, chciałem się po prostu dowiedzieć, czy decyzje o terminie ujawnienia trailera są zależne od spółki, czy też nie. Jeżeli tak (to oczywiście nadal spekulacje, bo z udzielonych dyplomatycznych odpowiedzi nie wynika przyczyna zmiany planów), to dla mnie jest to OK, respektuję kompetencje spółki w zakresie układania harmonogramów kampanii marketingowych i jako inwestor (i jak sądzę nie jestem w mniejszości i też proszę o tym pamiętać) przedkładam interes ekonomiczny nad prawo do informacji ;)

Myślę jednak też, że nie byłoby dobrze, żeby przez nieracjonalne reakcje na rynku (vide dzisiejsze zachowanie kursu) spółka wyciągnęła wniosek, że należy ograniczyć komunikację z inwestorami w tym zakresie.

Pozdrawiam!
topfacet
Posty: 189
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

czw lut 02, 2017 7:31 pm

Nie było trailera, jest przesunięcie premiery. Logiczne, tylko po co były te dziwne tłumaczenia.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pt lut 03, 2017 12:13 pm

Dzień dobry,

Kierując się zdrowym rozsądkiem to właśnie jesień jest najlepszym czasem na wydanie "zimowej" gry. Zatem ten termin powinien być już ostateczny. W związku z powyższym Spółka powinna mieć już "twardy" harmonogram promocji FP. Czy może Pan ujawnić kamienie milowe promocji (trailer/gameplay/alfa na targach)? Inwestorzy interesujący się rynkiem gier i tak założą: GDC lub PAX EAST/E3/Gamescom
Czy w Spółce jest przekonanie, że jesień to termin ostateczny?

pozdrawiam

PS. jaki widać wnioskowanie: brak trailera na PAX South = opóźnienie premiery było dość oczywiste
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

pt lut 03, 2017 2:26 pm

topfacet pisze:Nie było trailera, jest przesunięcie premiery. Logiczne, tylko po co były te dziwne tłumaczenia.
Bo pan Darek nic nie mógł powiedzieć nieoficjalnie, jak wiadomo już było, że pójdzie komunikat oficjalny. Teraz nie dziwi fakt wyjścia pana Marcina, wygląda na to ze Frost Punk mocno mrozi, tak mocno, że ekipa 11 bit ma problemy z jego terminowym wypuszczeniem i chyba to nie jest , aż tak świetne info,że po raz kolejny nie są zadowoleni z "jakości produktu" który sami tworzą. Ta ostatnia oferta pracy, dla koordynatora całego mroźnego projektu ,daje jeszcze więcej do myślenia, co do ich mocy( lub raczej jej braku) aby realizować ten lodowy projekt.

Pozdro.
Admin
Site Admin
Posty: 1468
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lut 03, 2017 4:58 pm

Dzień dobry
Decyzja o przesunięciu premiery "Frostpunka" na II półrocze 2017 roku nie była łatwa i ważyła się bardzo długu. Wygrała opcja, że najważniejsza jest jakość produktu a nie precyzyjne trzymanie się pierwotnego harmonogramu. Każdego dnia do sprzedaży trafiają dziesiątki nowych tytułów. Coraz trudniej jest być zauważonym. Wygrają tylko najlepsi. Gracze i inwestorzy nie wybaczają spółkom, które chcą im "wcisnąć" półprodukt. Przykłady, w tym bardzo świeże, również z naszego rynku kapitałowego, można wskazać bez większego problemu.
Co do jesiennej premiery "Frostpunka" jesteśmy absolutnie zdeterminowani, żeby dotrzymać tego terminu. Pod niego tworzymy nowy harmonogram kampanii marketingowej. Nie będziemy go upubliczniać bo nosi to znamiona informacji cenotwórczej. Dlatego proszę cierpliwie czekać na kolejne wydarzenia i informacje. Postaramy się, żeby o "Frostpunku" było głośno, również przed premierą.
Pozdrawiamy.
ethos
Posty: 7
Rejestracja: sob lut 04, 2017 9:24 pm

sob lut 04, 2017 9:33 pm

Witam
Na wstępie chciałem pogratulować sukcesów obecnych i przyszłych.
Ruch z przesunięciem premiery uważam za najlepszy jaki mogliście zrobić, dzięki niemu gra będzie się dużo lepiej sprzedawać i to nie tylko dlatego że będzie lepiej dopracowana, tu chodzi także o termin...
Jako inwestor życzę samych sukcesów i dalszego rozwoju spółki, tak trzymać Panowie :)
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

ndz lut 05, 2017 6:47 pm

Niespójny przekaz ze spółki pozwala na różne interpretacje przez inwestorów. Kolejne przesunięcia, coraz większa załoga, poszukiwanie nowych pracowników oraz informacje o poprawie jakości mogą sugerować "problemy" z sklejeniem gry w całość. Dodatkowo mimo ciągłego dokładania do produktu cały czas przekazywane są te same dane finansowe o planowanym budżecie gry - czyli 4 + 2M PLN. Od dawno już wiadomo, że te koszty będą dużo większe. Prosiłbym o aktualizacje tych danych bo informowanie, że taki zespół robi od 3 lat grę za 4M PLN nie trzyma się kupy. Zakładam też, że Frostpunk, który miał trafić do graczy początkowo jeszcze w 2015/2016 to nie jest ta sama gra, którą pewnie zobaczymy. Jestem przekonany, że nie pracujecie czy pracowaliście tylko nad jakością ale rozszerzyliście produkt o nowe funkcjonalności. Jeśli tak jest to podanie tej informacji również uspokoi co poniektórych inwestorów. Jak najbardziej zrozumiała jest dbałość o jakość bo w przypadku gier klient ma do wyboru ogromne ilości produktów to nie koniecznie sugeruje się ceną. Jeśli coś jest słabe to nie znajdzie wielu nabywców a dodatkowo spółka musi dbać o swoją reputacje, na którą tak ciężko zapracować u graczy.
core
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 14, 2016 11:32 am

pn lut 06, 2017 11:44 am

Czy możecie zagwarantować, że premiera nie zostanie już przesunięta?
ODPOWIEDZ