Przychody z This War Of Mine w 2016

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr lip 13, 2016 2:18 pm

Rafał80 pisze: Cieszy fakt, że po moim wpisie dokonał Pan korekty swoich kompletnie nietrafionych szacunków. Teraz szacuje Pan ok. 3 mln zysku ze wszystkich kanałów sprzedaży, a jeszcze dwa dni temu napisał Pan cyt. "Pocieszający jest fakt, żeza 2 kw sam TWOM na Steam powinien dać około 3 mln zysku." Dobrze móc komuś pomóc. Pozdrawiam serdecznie.
Jeśli Waszmość jesteś takim tropicielem moich wpisów to powinieneś wiedzieć, że zacytowałem tutaj swój typ zysków który podałem na SW już na początku czerwca i nie ma powodów aby sobie przypisywać jakiś wpływ.
We wpisie podałem wyraźnie, że podtrzymuję swoją prognozę choć aktualnie liczę na wyższy wynik. Rozumiem, że nie wszyscy "ogarniają" język polski ale to minimalny wymóg aby pisać na tym forum. Jeśli kogoś to przerasta to nie powinien czytać moich wpisów. Niektórzy nawet oceniają mnie jako purystę ale to nadinterpretacja. Może skończmy jałową dyskusję a chwyć się za pewną część ciała i postaw swoje typy wyniku. Krytykowanie innych bez podania własnych typów źle świadczy o krytykujących - trochę cywilnej odwagi kolego forumowiczu... :D

Może przypomnę, że mój typ
1 kw 2015 był idealny (dość długo analizowałem statystyki Steam nie nie był to fux)
2 kw 2015 był idealny - ale niestety zaksięgowano rezerwę i stąd "wyskoczyłem" poza widełki (jak wyżej Steam)
3 kw 2015 kula w płot oczekiwania były dużo wyższe przez mobilki - efekt mizerny brak rozeznania statystyk mobile
4 kw 2015 byłem blisko (nie pamiętam a nie chce mi się szukać ale nie trafiłem)
1 kw 2016 wszystkich zaskoczył mój typ sporo zaniżony
2 kw 2016 - aktualny typ chyba także zaniżony ale mniej
tylko z tych danych wynika, że część wyników zaniżam więc jeśli już piszesz o mnie to nie fałszuj przekazu tylko bądź choć trochę bardziej uczciwy a nie troluj zwyczajnie.
teraz w odpowiedzi z danych dostępnych na Steam widać, że w samym czerwcu sprzedało się co najmniej 250 tyś TWOM z tego około 100tyś przy okazji premiery TLO z bonifikatą 50% (9,49 USD) i 147 tyś na wyprzedaży w cenie 4,99.

do tego TLO przez połowę premierowej promocji utrzymywało się na pozycji na Steam zbliżonej do TWOM - czyli sprzedawała się podobna ilość sztuk. Później ta sprzedaż spadła 2-3 krotnie. Bez problemu można więc ocenić, że TLO premierowe sprzedało się w ilości nie mniejszej niż połowa TWOM.
Na wyprzedaży TLO sprzedawało się znacznie słabiej (ze względu na cenę). Poziom sprzedaży ja oceniłbym gdzieś 1/3 TWOM a może i mniej. Niestety nie da się tego ocenić bardziej precyzyjnie.
Nie ulega wątpliwości, że TWOM po 1 kwartale dane ze Steamspy miało wskaźnik sprzedanych TWOM koło 1mln a aktualnie wskaźnik to 1,29mln (kilka dni wcześniej pokazywał 1,311). Stąd jak widać jest to wskaźnik tylko orientacyjny. Pomimo tego już po pobieżnym porównaniu widać, że w 2 kwartale mogło się sprzedać nawet blisko 300tyś samego TWOM - i są to dane niemal oficjalne. Można się opierać tylko na tym źródle bo takich danych ze spółki nie otrzymasz stąd moje prognozy opierają się zasadniczo na danych Steam. Na dobrą sprawę pomijam większość innych przychodów bo nie potrafię ich oszacować z wystarczającą dokładnością a widełki 1-2 mln dla jakiegoś kanału dystrybucji są dla mnie nie do przyjęcia.
Stąd szacuję inne kanały globalnie w stosunku do 1 kwartału na poziomie 1/3 poprzedniej sprzedaży ponieważ sądzę, że sprzedaż innych wersji raczej się nie powtórzy. Daję tu możliwość zaskoczenia.
Stąd prosty rachunek
1,6 mln zł przychodu na czysto (bez prowizji i podatku) z TWOM teraz
2,1 mln zł przychodu na czysto z premiery TLO
1,2 mln zł przychodu na czysto z TLO z obydwu promocji (z 70tyś szt TLO)
sądzę, że TLO mogło się sprzedać nawet nieco więcej
To są jedne z podstaw moich szacunków nie biorę pod uwagę wogóle sprzedaży w pozostałych terminach poza promocjami. Pomijam GR i inne źródła
Z samych powyższych wyliczeń (opartych na danych Steam) wynika, że przychód na czysto powinien być w przedziale 4,5-5 mln. Z tego tylko ostatnia pozycja nie ma potwierdzenia w twardych danych i jest tylko na niezbyt dokładnych danych porównawczych.
Jak zauważyłeś (być może) nie ująłem tutaj w ogóle innych gier i innych platform. Stąd przy 4,5mln przychodu na czysto sądzę, że powinien być wynik co najmniej 2,5 mln zysku a to tylko część przychodów.
Wspomnę raz jeszcze, że ze starej gry Anomaly jest z Summersale prawie 70tyś przychodu na czysto - do tego trochę Spacecom (30-60tyś zależnie od umowy). Oceniam, że niech nawet pozostałe dadzą mniej niż 2 mln przychodu to i tak wynik może być zbliżony do 2 kwartału 2015.
Możesz się nie zgadzać ale podaj swój typ przed którym się strasznie wzbraniasz - jeśli nie masz własnego zdania to dlaczego negujesz typy innych ?
Liczyłem na merytoryczną dyskusję ale nie masz argumentów - więc przyjrzyj się moim i spróbuj je podważyć ... ale merytorycznie na danych matematycznych a "nie bo nie".
ODPOWIEDZ