Konferencja 23 marzec

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
chris_martin
Posty: 108
Rejestracja: wt gru 09, 2014 8:29 pm

śr mar 23, 2016 6:29 pm

to oznaczaloby 13,3 mln cashu na divi z gotowki w spolce ca 23 mln i 3 mln w naleznosciach - dywidenda za 2015 i zaliczkowa czesc za 2016

pozdr
chris
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr mar 23, 2016 7:39 pm

hazard pisze:Oczywiście decyzja o opóźnieniu Industriala jest zrozumiała - natomiast jej negatywny przekaz nie był należycie uzasadniony. "Rozbudowa świata gry" brzmi jak najpopularniejsza wymówka. Jako inwestorzy nie wiemy kompletnie nic o grze i nie umiemy ocenić jak przedstawiona informacja wpłynie na przyszłe dochody - niekoniecznie musi to być tak negatywna informacja. Proszę zwrócić uwagę, że w poprzednim roku CDRed również zdecydowało się przesunąć datę premiery - ale inwestorzy wiedzieli o grze bardzo dużo. W waszej sytuacji istnieje ryzyko wielu niedomówień czy plotek i z reguły one są nacechowane negatywnie.
Zmniejszenie liczby projektów Launchpada również można zrozumieć w wypadku gdy podnosicie wymagania w stosunku to deweloperów. Dziś 11b ma wyrobioną markę i szkoda ją sobie nieodpowiedzialnie zniszczyć przeciętnym projektem. Na konferencji brakowało tego stwierdzenia.

Tym bardziej że sorry , ale to nie jest W3 tylko gra za podobno 5 mln pln( chociaż patrząc na koszty operacyjne 2015 2016 i polowe 2017 , to troszke to nie skleja/nie będzie sklejało się, za duże koszty za małe projekty budżetowo), a co za tym idzie zaczynają się rodzić pytania o "jakość" zespołu i efektywność ich pracy.

Pozdro.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

śr mar 23, 2016 8:08 pm

Tym bardziej że sorry , ale to nie jest W3 tylko gra za podobno 5 mln pln( chociaż patrząc na koszty operacyjne 2015 2016 i polowe 2017 , to troszke to nie skleja/nie będzie sklejało się, za duże koszty za małe projekty budżetowo), a co za tym idzie zaczynają się rodzić pytania o "jakość" zespołu i efektywność ich pracy.
Skoro jest przesunięcie/rozbudowa to i wiąże się to zwiększeniem budżetu. Zamówienie trailera w Platige to też pewnie wydatek kilkuset tysięcy-1mln. Zależy jaki to będzie trailer i czy jeden? Koszty developmentu to może być 6mln czyli 3 razy TWoM a do tego marketing, może to być nawet kwota 10M PLN. Wszyscy chcemy, żeby spółka nie zatrzymała się na poziomie TWoMa ale robiła kolejne kroki w rozwoju - robiąc to samo co do tej pory nie da się tego osiągnąć. Decyzja dobra, prezentacja tego kiepska a przyjęcie przez akcjonariuszy fatalne. Zobaczymy jak to wszystko będzie wyglądać. Jedno jest pewne reakcja akcjonariuszy w porównaniu na "spalony" potencjał Industriala byłaby nieporównywalnie większa od dzisiejszej.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr mar 23, 2016 9:45 pm

hazard pisze:
Tym bardziej że sorry , ale to nie jest W3 tylko gra za podobno 5 mln pln( chociaż patrząc na koszty operacyjne 2015 2016 i polowe 2017 , to troszke to nie skleja/nie będzie sklejało się, za duże koszty za małe projekty budżetowo), a co za tym idzie zaczynają się rodzić pytania o "jakość" zespołu i efektywność ich pracy.
Skoro jest przesunięcie/rozbudowa to i wiąże się to zwiększeniem budżetu. Zamówienie trailera w Platige to też pewnie wydatek kilkuset tysięcy-1mln. Zależy jaki to będzie trailer i czy jeden? Koszty developmentu to może być 6mln czyli 3 razy TWoM a do tego marketing, może to być nawet kwota 10M PLN. Wszyscy chcemy, żeby spółka nie zatrzymała się na poziomie TWoMa ale robiła kolejne kroki w rozwoju - robiąc to samo co do tej pory nie da się tego osiągnąć. Decyzja dobra, prezentacja tego kiepska a przyjęcie przez akcjonariuszy fatalne. Zobaczymy jak to wszystko będzie wyglądać. Jedno jest pewne reakcja akcjonariuszy w porównaniu na "spalony" potencjał Industriala byłaby nieporównywalnie większa od dzisiejszej.
Trailer od PLi niczego nie gwarantuje, PLI robiło tez trailery dla VVD pod grę GodFire, baa nawet byli współtwórcami tej produkcji i co? LIPA wyszła jeśli chodzi o sprzedaż GF na rynku( mobilkowym w tym wypadku).
Co do Industriala z tym przekładaniem przeginają pałe, miało być pod koniec 2015 a będzie w 2 qw 2017, zachowują się z tą grą jakby był W3 , a nim na pewno nie będzie . Teraz pytanie dlaczego tak jest: albo maja strasznie drętwy zespół, który nie może sobie z ta produkcja poradzić( duża część zespołu z TWoM odeszła), albo maja za mały zespół i nic z tym nie robią siedząc na takiej kasie. Mi osobiście nie wyjaśnia to też kwestii kosztów w samym 2015 ponieśli 9.5 mln kosztów operacyjnych jeśli nawet budżet ma wynosić 10 mln( chociaż oficjalnie nadal jest mowa o 5-6 mln) to gdzie pójdzie ok 15 mln ( zakładając ze koszty się raczej nie zmniejszą) na administrację?? To jest kolejne pytanie.

No chyba że faktycznie nam niewiele mówią z jakiś powodów i te 50 osób( średnio) nie będzie pracowało nad industrialem przez 2.5 roku( 2015-2017) , tylko maja też na tapecie inne projekty którymi zaskoczą wszystkich za jakiś czas. Tyle że póki co to lubią zaskakiwać raczej in MINUS.

P.S Koncepcja industriala powstawała już na początku 2014 roku wraz z przejściem obu panów z CDR, czyli nad tą grą będą w sumie pracowali ponad 3 lata, jak na tak niewielki budżetowo produkt i niewykorzystywane zasoby keszowe jakie mają do dyspozycji, to strasznie to topornie wygląda z produkcją i to też zaczyna być duży minus tej spółki. Nadpłynność to nie jest zaleta bo chyba zbyt duże luzactwo wprowadza w zespole 11bit, więc może faktycznie dobrze byłoby gdyby poszła jakaś dywidenda o czym CHRIS postuluje. Może wtedy gdy nie będzie takiego zajefajnego komfortu kasowego , załapią trochę większa spinkę. Bo póki co chyba za bardzo są wyluzowani, granicząc z olewaniem pewnych kwestii, tak jak ta prezentacja prezesa na dzisiejszej" konferencji".

Pozdro.
Ostatnio zmieniony śr mar 23, 2016 10:17 pm przez pieniek, łącznie zmieniany 1 raz.
t0m4s
Posty: 42
Rejestracja: czw cze 05, 2014 8:06 pm

śr mar 23, 2016 10:16 pm

Uprzejmie proszę o przekazanie prezesowi słów uznania.
Jestem pełen podziwu, nie wiedziałem, że można zrobić takie żenujące show, przekazać negatywne informacje ze spółki będącej na GPW w taki sposób, bez słowa wyjaśnienia w zasadzie.
Ktoś pisał że jego 6 letni syn robi lepsze prezentacje - wierze!
Nie wiem po co zrobiliście tą konferencje, skoro prezesowi się nie chciało do niej jakkolwiek przygotować.
Wykazaliście totalny brak szacunku dla akcjonariuszy.
chris_martin
Posty: 108
Rejestracja: wt gru 09, 2014 8:29 pm

śr mar 23, 2016 10:40 pm

@ admin

Panie Dariuszu,

po kilku godzinach na chłodno: konferencja niestety to seria negatywnych niespodzianek dla akcjonariuszy spoza Zarzadu spółki, przesunięcia harmonogramu wydawniczego lub usuniecie projektu na LP.

jedynym sposobem na odzyskanie resztek zaufania akcjonariuszy dla Zarządu jest rekomendacja na WZA w maju wypłaty dywidendy za 2015 i zaliczkowo za 2016 - tak aby nie drenowac spolki ale wyplacic nagrode akcjonariuszom (zarzad juz pobral premie) a i Zarzad=akcjonariusze beda beneficjentami dywidendy.

sensowny poziom PLN 5-6 za akcję - niech WZA zdecyduje !!!!!!!!!

i tak pozostanie duzo gotowki w kasie spolki a inwestycje beda niezagrożone.

pozdrawiam
Chris Krzysztof SCientist Martin
Rafał80
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 10, 2015 9:42 am

czw mar 24, 2016 12:32 am

Co ty bredzisz człowieku? Ta spółka jest na początkowym etapie rozwoju, a ty chcesz, żeby kasę rozdali w formie dywidendy??? To nawet CD Projekt nie dał dywidendy... Co za akcjonariat :shock: :o
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

czw mar 24, 2016 1:11 am

@ rafał


Cdr nie miał dużo więcej gotówki w roku 2012 2013 2014 niż 11 bit obecnie , różnica polega na tym, że W3 to gra z budżetem jak się okazało 300 mln PLN, a nie 6 mln PLN jak industrial. Chyba rozumiesz tą różnice dlaczego CDR nie mógł wypłacić dywidendy wcześniej( pomijając już kwestie ile groszy byłoby na akcje przy kursie ponad 10 PLN).

To nie jest kwestia stopnia rozwoju tylko tego ,że planowane budżety są małe a 11 bit ma olbrzymia nadpłynność . Jeśli wierzą tak w potencjał industriala to w 2017 roku do spółki napłynie jeszcze więcej kasy niż z TWoM( również z racji większej ceny Industriala), a ta kasa która im zostanie spokojnie powinna starczyć bez zadłużania się do bezpiecznego buforu finansowego gdy nadejdzie debiut industriala. Bo chyba zdajesz sobie sprawę ,że TWoM i w tym roku będzie generował pieniądze do spółki i powinien co najmniej pokryć koszty działalności spółki w 2016 roku. Po co cała kasa ma leżeć na kontach tak mocno bezproduktywnie??

Pozdro.,
chris_martin
Posty: 108
Rejestracja: wt gru 09, 2014 8:29 pm

czw mar 24, 2016 8:09 am

@ Panowie,

przeciez na rachunkach spollki bedzie grubo ponad PLN 30 mn gotówki na koniec 2016 !!! a w 2017 zrodlem cashu bedzie Industrail i gry z LP.

wiec wypłata PLN 13,3 mln dywidendy nie zmniejszy potencjalu produkcyjnego zespolu !

tym bardziej iz Zarzad premie sobie przyznal a zapomnial o innych akcjonariuszach !

!! a moze nie powinni wyplacac premiii Zarzadowi (akcjonariuszeom) tylko wszystkim wyplacic dywidende w tym sobie pare baniek dywidendy Zarzadowi ! byloby sprawiedliwie !!!
Walec
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 02, 2015 10:05 am

czw mar 24, 2016 9:45 am

Ja mam wrażenie, że teraz spółka zbiera plony tego co zasiała na zeszłorocznej konferencji, która była utrzymana w skrajnie innym tonie.

Zamiast tonować oczekiwania po wystrzale roku na GPW przyłączyła się do optymistów poprzez szerokie zapowiedzi :oops:

Jak trudno z tego wybrnąć widzieliśmy wczoraj...

Cieszy mnie jedno - mam wrażenie, że w tym momencie 'wracamy na ziemię' i tego się póki co będę trzymał.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ