Strategia na kolejne lata

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1898
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Sprzedaż niewielkich pakietów akcji przez Członków Zarządu Spółki (w przypadku Prezesa Przemysława Marszała wiązało się to równocześnie z zejściem poniżej progu 5 proc. głosów) wynikała tylko i wyłącznie z konieczności finansowania potrzeb własnych. Uważni czytelnicy naszych raportów okresowych mogli znaleźć w nich informację, że prezes Marszał w kwietniu ub.r. zaciągnął w 11 bit studios S.A. pożyczkę w wysokości 800 tys. PLN na wykupienie przysługujących mu akcji z Programu Motywacyjnego na lata 2017-2019. Zgodę na udzielenie takiej pożyczki wyrazili akcjonariusze na ZWZA w czerwcu 2020 roku. Pożyczka udzielona została na warunkach rynkowych, na okres jednego roku i teraz musi zostać zwrócona. To jedyny powód, dla którego Przemek Marszał zdecydował się zbyć niewielki pakiet. Data transakcji również nie była przypadkowa, bo wkrótce osoby z Zarządu Spółki wejdą w jednomiesięczny okres zamknięty w związku z planowaną na 18 kwietnia publikacją Raportu rocznego za 2023 rok. W przypadku dwóch pozostałych osób z Zarządu, które również zbyły małe pakiety akcji 11 bit studios S.A. 20 lutego, uzasadnienia są również bardzo racjonalne.
Dlatego komentarze, że Zarząd pozbywa się akcji 11 bit studio w przededniu premier, co ma być dowodem, że nie wierzy w ich sukces, mijają się z prawdą.

Pozdrawiamy
Mateusz
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 20, 2018 8:59 pm

Dziękuję za odpowiedź, celem mojego pytania nie było sugerowanie takich czy innych motywów tak jak napisałem spółka zasłużyła sobie na zaufanie natomiast sporo powstało dość krzykliwych nagłówków wokół tego tematu a i reakcja kursu pokazała że miały one wpływ na cześć inwestorów więc myślę że taki komentarz ze strony spółki jest cenny.
press1
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 07, 2017 5:32 pm

Dobry wieczór,

1. Czy podzielicie się nowym harmonogramem marketingowym Alters, gdy zostanie opracowany?

2. skoro Alters było już praktycznie gotowe na premierę w listopadzie 2024 r., czy można założyć, że ryzyko przełożenia Alters na późniejsze, niż 1Q 2025 r. okresy, ma obecnie charakter marginalny?

3. Czy z okazji 10-rocznicy premiery TWOM (14 listopada) planujecie jakąś marketingową akcję? Można by to połączyć z marketingiem Alters (np. free weekend TWOM i demo Alters?)

4. Kiedy można spodziewać się informacji o pierwszym DLC do FP2? Jak idą prace nad DLC?

5. Czy macie jakieś wieści o modach do FP2 powstających na FrostKit? Kiedy można się ich spodziewać i czy mogą mieć one wpływ na sprzedaż/utrzymanie zainteresowania tytułem?

6. Premiera FP mobile już w tym miesiącu - czy to wydarzenie może realnie wg Was przełożyć się na wzrost popularności marki FP, zwłaszcza w Chinach/Azji? Nie pytam tutaj o przychody z mobile, tylko ekspansję IP.

7. Czy w zakresie którejś z gier / IP od 11 bit planowana jest produkcja serialu?

8.
1. kiedy możemy spodziewać się jakiejś formy spotkania bądź dłuższej okazji rozmowy (np. chat) z zarządem spółki na temat planów / strategii na najbliższe lata i obecnej sytuacji w spółce? Wiem, że był wywiad w Parkiecie i artykuły w PB, niemniej każdego dnia spływają nowe dane o sprzedaży i każdego dnia pojawiają się nowe informacje rynkowe (np. kurs spada, co oznacza że inwestorzy zupełnie stracili wiarę w spółkę).

Spotkanie przy okazji wyników - choć pozostało do niego jeszcze trochę czasu - byłoby takim najpóźniejszym momentem, w którym moglibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej.

9. Kiedy możemy liczyć na kickstartera Antologii FP? Zakładam, że jest to kolejne zdarzenie, o którym mogłyby napisać media przypominając graczom o premierze FP2

10. Jakkolwiek może zabrzmieć absurdalnie to pytanie - czy spółka widzi ryzyko emisji akcji w możliwej do przewidzenia przyszłości z uwagi na potrzeby płynnościowe?

11. Czy jesteście po rozmowach z instytucjami finansowymi, polskimi i zagranicznymi, z tematem sytuacji w spółce? Jaki jest odbiór tych rozmów?

Na koniec komentarz poboczny - Spółka znalazła się w ogniu hejtu, nieprawdziwych plotek i nieczystych zagrań strony sell (short). Wiele spółek broni swojej sytuacji i reaguje na takie zdarzenia. Mam nadzieję, że jednak zależy Wam na tym, by bronić swojej wartości, przed tego rodzaju agresją.
Ostatnio zmieniony śr paź 09, 2024 8:53 am przez press1, łącznie zmieniany 3 razy.
Frey
Posty: 116
Rejestracja: wt lis 18, 2014 1:12 am

Przyłączam się do pytań poprzednika - wiele ciekawych kwestii poruszonych.

I również chciałbym zapytać o to czy władze spółki mają świadomość, że na spółce od pewnego czasu rozgrywane są mocne szorty. Jako, że dokonywane to jest poza oficjalnym obrotem - w sensie przynajmniej progu informacyjnego, nie jest to uwidocznione w rejestrze krótkiej sprzedaży knf. Niemniej jednak ma miejsce - i tego właśnie objawem jest nienotowany do tej pory hejt wokół spółki. Premiera FP2 może i nie zadowoliła wielu zbyt optymistycznie nastawionych graczy ale z pewnością nie sposób uznać jej za fatalną i całkowicie nieudaną.

Czy spółka zamierza zareagować jakoś w tej sytuacji? Lekarstwem może być zwiększenie otwartości polityki informacyjnej. Warto rozważyć częstsze podawanie informacji i chwalenie się ewentualnymi sukcesami. Zarząd powinien również w trosce o stabilność notowań rozważyć powiększenie pakietów akcji.

A wszyscy posiadający akcje - powinni rozważyć wystawienie zleceń sprzedaży na posiadane pakiety akcji z ceną przekraczającą znacznie obecne poziomy i odległą datą do której zlecenie będzie aktywne (np. 30.12.2024). Utrudni to pożyczanie akcji brokerom - którzy korzystając z posiadanych akcji pożyczją je podmiotom do szortowania, grając de facto przeciwko ich właścicielom.
To, że tego rodzaju masowe akcje przynoszą skutek pokazał przykład Game Stop.
Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1898
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Poniżej odpowiedzi na Pana pytania:

1. Czy podzielicie się nowym harmonogramem marketingowym Alters, gdy zostanie opracowany?
Nie będziemy publikować harmonogramu marketingowego "The Alters". To pozbawiłoby nas elementu zaskoczenia, który jest kluczowy przy budowaniu zainteresowania jakimkolwiek produktem, który jest wprowadzany na rynek.

2. Skoro Alters było już praktycznie gotowe na premierę w listopadzie 2024 r., czy można założyć, że ryzyko przełożenia Alters na późniejsze, niż 1Q 2025 r. okresy, ma obecnie charakter marginalny?
Nie ma takiego ryzyka.

3. Czy z okazji 10-rocznicy premiery TWOM (14 listopada) planujecie jakąś marketingową akcję? Można by to połączyć z marketingiem Alters (np. free weekend TWOM i demo Alters?)
Okrągła rocznica premiery, która sprawiła, że o 11 bit studios S.A. zaczęło był głośno w świecie jest z pewnością dobrą okazją, żeby przypomnieć graczom nie tylko o Spółce, ale i jej portfolio. Ale o szczegółach nie możemy mówić, szczególnie że np. zapowiedź free weekend TWoM całkowicie skanibalizowałaby bieżącą sprzedaż gry.

4. Kiedy można spodziewać się informacji o pierwszym DLC do FP2? Jak idą prace nad DLC?
DLC nie są produktami, o których zaczyna się mówić na kilka miesięcy przed premierą. Dlatego na informacje, co zawierał będzie pierwszy dodatek do "Frostpunka 2" trzeba jeszcze poczekać. Prace nad nim już trwają zgodnie z harmonogramem prac rozpisanym/stworzonym wiele miesięcy temu.

5. Czy macie jakieś wieści o modach do FP2 powstających na FrostKit? Kiedy można się ich spodziewać i czy mogą mieć one wpływ na sprzedaż/utrzymanie zainteresowania tytułem?
Twórcy modów mogą tworzyć je "po cichu", bez informowania dewelopera a tym bardziej anonsowania, kiedy zostaną udostępnione. Ale oczywiście docierają do nas tego typu informacje. W branży growej można wskazać wiele przykładów, gdzie mody znakomicie podtrzymywały zainteresowanie tytułem i lojalność raczy przez wiele kwartałów i lat. Nie ukrywamy, że pozwalając na modowanie gry już od dnia premiery, gramy właśnie na taki scenariusz.

6. Premiera FP mobile już w tym miesiącu - czy to wydarzenie może realnie wg Was przełożyć się na wzrost popularności marki FP, zwłaszcza w Chinach/Azji? Nie pytam tutaj o przychody z mobile, tylko ekspansję IP.
Tak jak już padało to w wypowiedziach przedstawicieli Spółki, podchodzimy skrajnie konserwatywnie do perspektyw biznesowych związanych z mobilną wersją "Frostpunka". Po prostu, nie czujemy się ekspertami w tym segmencie rynku growego. Dlatego również zdecydowaliśmy się na współpracę z NetEase, którego know-how, jak tworzyć produkty na ten rynek, jak nimi zarządzać i monetyzować, jest daleko większe. Ale oczywiście wierzymy, że mobilny "Frostpunk", jeśli spodoba się fanom, może nakłonić część z nich do przesiadki na "dużą" grę, żeby głębiej wejść we frostpunkowy klimat. Nie jesteśmy jednak władni, żeby w jakikolwiek sposób szacować potencjalną, dodatkową sprzedaż.

7. Czy w zakresie którejś z gier / IP od 11 bit planowana jest produkcja serialu?
Przenikanie się świata growego z filmowym, w tym serialowym, to trend widoczny już od kilku lat. 11 bit studios S.A. od zawsze monetyzowało swoje produkty na wszystkich możliwych platformach sprzętowych. Już od jakiegoś czasu sygnalizujemy, że jesteśmy zainteresowani wykorzystaniem naszym IP również poza światem growym. Prowadzimy rozmowy w tym temacie z różnymi partnerami. Gdy będziemy mieli cokolwiek konkretnego do przekazania w tym temacie, na pewno nie będziemy tego chomikować dla siebie.

8. Kiedy możemy spodziewać się jakiejś formy spotkania bądź dłuższej okazji rozmowy (np. chat) z zarządem spółki na temat planów / strategii na najbliższe lata i obecnej sytuacji w spółce? Wiem, że był wywiad w Parkiecie i artykuły w PB, niemniej każdego dnia spływają nowe dane o sprzedaży i każdego dnia pojawiają się nowe informacje rynkowe (np. kurs spada, co oznacza że inwestorzy zupełnie stracili wiarę w spółkę).
Już od jakiegoś czasu sygnalizowaliśmy, że tematy związane z wieloletnimi planami rozwoju Spółki i jej strategią będą głównym tematem Konferencji Inwestorskiej, którą planujemy po premierze "The Alters". Po prostu, chcemy wiedzieć na czym stoimy, żeby móc planować przyszłość. Tematy "bieżące", jak choćby komentarze do premiery "Frostpunka 2" poruszane były w szeregu publikacji mediowych w ostatnich dniach. Nie będziemy codziennie dzielić się danymi sprzedażowymi, ale myślę, że gdy sprzedaż pokona kolejny "okrągły" poziom lub gdy będziemy mieli do przekazania inne, istotne informacje, z pewnością podzielimy się nimi z rynkiem. Spotkanie powynikowe (Raport kwartalny za I-III kwartał publikujemy 14 listopada) może być dobrą okazją do organizacji tego typu spotkania.

9. Kiedy możemy liczyć na kickstartera Antologii FP? Zakładam, że jest to kolejne zdarzenie, o którym mogłyby napisać media przypominając graczom o premierze FP2.
Kickstarterowa kampania jest na etapie domykania formalności prawnych niezbędnych do jej uruchomienia. Mamy nadzieję, że szybko zamkniemy ten etap.

10. Jakkolwiek może zabrzmieć absurdalnie to pytanie - czy spółka widzi ryzyko emisji akcji w możliwej do przewidzenia przyszłości z uwagi na potrzeby płynnościowe?
Absolutnie nie widzimy takiej potrzeby w przewidywalnej przyszłości.

11. Czy jesteście po rozmowach z instytucjami finansowymi, polskimi i zagranicznymi, z tematem sytuacji w spółce? Jaki jest odbiór tych rozmów?
Mamy za sobą szereg rozmów z akcjonariuszami finansowymi z Polski i zagranicy, którzy chcieli lepiej zrozumieć zachowanie się kursu Spółki po premierze. Rozmowy przebiegały "w atmosferze zrozumienia" choć oczywiście, część z inwestorów nie ukrywała rozczarowania tym, gdzie jest nasz kurs giełdowy. Nie będziemy powtarzać plotek i spekulacji dotyczących tego, jak nasz kurs został "rozegrany" i kto za tym stoi. Jesteśmy spółką giełdową co pozwala zarabiać zarówno na wzrostach, ale też i spadkach notowań. Każdy ma do tego prawo. My skupiamy się na produkcji, wydawaniu i sprzedawaniu gier. I to chcemy robić jak najlepiej. Jesteśmy dalecy od podejmowania jakichkolwiek aktywności, żeby sterować naszym kursem.

Pozdrawiamy
sledzik
Posty: 139
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

Czy sprzedaż anomaly przekłada się jeszcze na jakieś wymierne wyniki finansowe? Czy nie myśleliście żeby ten martwy już tytuł wykorzystać do promocji innych gier.?
Admin
Site Admin
Posty: 1898
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

Dzień dobry,

Gry z serii "Anomaly" cały czas znajdują nabywców, szczególnie na wyprzedażach lub w bundlach tematycznych. W 2023 roku nasze przychody z tego źródła były sześciocyfrowe (ale z dolnego przedziału :) ) co, zważywszy na koszty utrzymania tej gry przy życiu (koszty osobowe, technologia) było wciąż bardzo opłacalnym projektem.

Pozdrawiamy
ODPOWIEDZ