Strategia na kolejne lata

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
topfacet
Posty: 358
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

wt lut 23, 2021 6:54 pm

Chodziło bardziej o to, czy na konferencji zobaczymy daty wydania poszczególnych pozycji rozumiane jako konkretne lata gdy pojawią się na rynku - nie chodziło o daty co do dnia, wystarczą daty roczne np. 2022.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr lut 24, 2021 12:36 pm

Dzień dobry

Nie sądzę, żebyśmy byli gotowi podawać dokładniejsze niż dotychczas (roczne) terminy premier gier własnych i z wydawnictwa. Rozumiemy, że tego typu informacja byłaby bardzo pożądana przez inwestorów ale z drugiej strony wiązałaby nam ręce jeśli chodzi o możliwość swobodnego wyznaczana terminów premier każdej z produkcji. Proces produkcji gier komputerowych, co doskonale wiedzą inwestorzy lepiej znający naszą branżę, jest bardzo złożony stąd szafowanie harmonogramami premier jest nieodpowiedzialne.

Pozdrawiamy
topfacet
Posty: 358
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

śr lut 24, 2021 4:37 pm

Z tego co pamiętam, nie znamy jeszcze rocznych dat premier dla P8,9,10. Tego dotyczyło moje pytanie, czy je poznamy w kwietniu.
Frey
Posty: 111
Rejestracja: wt lis 18, 2014 1:12 am

śr lut 24, 2021 4:56 pm

Z całym szacunkiem - ale duża część osób tu piszących to długoterminowi inwestorzy, znający przynajmniej z grubsza realia produkcji gier - także dzięki Państwa pomocy. I dlatego ani @topfacet, ani ja ani chyba nikt inny w tym wątku, nie domaga się od Państwa podawania obecnie konkretnych dat premier gier. Interesuje nas za to kwestia trzymania się podanego przez Was w czerwcu ubiegłego roku harmonogramu i powody ewentualnych jego modyfikacji.
Jako, że te kwestie w ostatniej odpowiedzi przedstawiciela spółki nie zostały w ogóle poruszone, to pozwolę sobie powtórzyć swoje pytania:
Z harmonogramu przedstawionego podczas czerwcowej konferencji wynikało, że zamierzają Państwo w 2021 r. ujawnić 4 projekty zewnętrzne, przy czym jeden z nich miał mieć premierę (Foxhole).
Obecnie mowa jest o ujawnieniu w 2021 r. 3 projektów - w tym dwóch wewnętrznych i jednego zewnętrznego - przy zastrzeżeniu, że będą to dopiero wstępne informacje. Skąd tak daleko idąca zmiana?
Czy wynikające z przedostatniej wypowiedzi Admina w tym wątku, zastrzeżenie o początkowej fazie budowania wizerunku gier, rozciąga się na informacje podane w niedługim czasie (okolice konferencji) czy przez cały rok, oraz czy dotyczy ono projektów wewnętrznych, czy też tego zewnętrznego? Jeśli by zastrzeżenie to dotyczyło projektu zewnętrznego - to czy mamy rozumieć, że premiera jednego projektu zewnętrznego w tym roku jest zagrożona?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

EDIT: Chciałbym jeszcze dodać, że te pytania bynajmniej nie mają formy zarzutu. Rzeczywistość pandemiczną, która z pewnością nie ułatwia pracy i współpracy - mamy jaką mamy, do tego w spółce nastąpiły istotne zmiany związane zarówno ze wzrostem liczby pracowników, jak i zmianą prezesa. Założenia mogły się pozmieniać - i racjonalni inwestorzy to rozumieją. Chcieli by jednak poznać jak dalece i z jakich przyczyn.
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2021 5:36 pm przez Frey, łącznie zmieniany 1 raz.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr lut 24, 2021 5:13 pm

Pytania zadawane na wątku są istotne o tyle, że my jak inwestorzy indywidualni a przez to o mniejszych zasobach kapitału mam zauważalnie słabszy dostęp do spółki niż inwestorzy instytucjonalni.
Zupełnie inaczej jest z kapitałem za który ponosimy dużo większą odpowiedzialność - bo ponosimy ją przed samymi sobą a instytucje łatwiej mogą sobie pozwolić na cięcie strat i jest to dla nich zdecydowanie mniej bolesne. Spółka przyniosła nam duże zyski dzięki inwestycji w nią. Jednak biorąc pod uwagę brak perspektyw wypłat dywidendy - z oczywistych względów które rozumiemy - to w zamian powinien być satysfakcjonujący przyrost wartości kapitału w akcjach.
Spółka komunikuje jakieś harmonogramy więc istotniejsze zmiany w tychże powinny być po pozyskaniu ich przez spółkę po jakimś czasie aktualizowane. Bez tego jesteśmy niezasłużenie znacznie gorzej poinformowani niż silniejsi inwestorzy.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw lut 25, 2021 3:41 pm

Dzień dobry

Nasz aktualny plan komunikacyjny na 2021 rok, co już padało wielokrotnie na tym forum i w różnych mediach, zakłada prezentację pierwszych materiałów marketingowych związanych z dwoma tytułami wewnętrznymi i jednym zewnętrznym. Różni się on nieco w porównaniu z tym, co pokazywaliśmy na Konferencji Inwestorskiej w czerwcu 2020 roku. Powody korekt są różne. Pandemia, szczególnie jej jesienna fala, wbrew temu co twierdzą niektórzy deweloperzy, miała jednak pewien wpływ na harmonogramy produkcyjne. Dotyczy to szczególnie produkcji zewnętrznych, nad którymi nasza kontrola jest mniejsza. Znacznie łatwiej nam jest zarządzać procesami produkcyjnymi własnych gier (nawet jeśli procesy rekrutacyjne nie przebiegają w satysfakcjonującym nas tempie). Stąd decyzja, że w tym roku pokażemy pierwsze materiały z dwóch naszych gier, choć w zeszłorocznej prezentacji zapowiadaliśmy, że komunikacja ma ruszyć najwcześniej w 2022 roku. Myślę, że inwestorzy powinni być zadowoleni z tego ruchu bo nasze własne produkcje jeszcze co najmniej w średnim terminie, będą miały dominujące znaczenie dla naszych wyników finansowych.

Nasza strategia średnioterminowa jest wszystkim Inwestorom i Akcjonariuszom doskonale znana. Znane są też założenia Programu Motywacyjnego na lata 2021-2025. Wpisane w nim cele finansowe budowane były na bazie posiadanego portfela gier własnych i zewnętrznych (choć w tym przypadku zakładamy, że liczba premier będzie większa niż cztery, które mamy już "zaklepane"). To, w jakiej kolejności tytuły będą trafiały na rynek jest kwestią nie jest aż tak istotne jeśli wiemy, jakie skumulowane wyniki chcemy "dowieźć" w bieżącej pięciolatce.

Pozdrawiamy
topfacet
Posty: 358
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

czw lut 25, 2021 3:58 pm

Czy zatem w tym roku nie będzie premiery żadnej produkcji zewnętrznej? Na kiedy zaplanowane są premiery dodatków FP na konsole - czy będzie to w tym roku?
Frey
Posty: 111
Rejestracja: wt lis 18, 2014 1:12 am

czw lut 25, 2021 4:24 pm

Dziękuję za odpowiedź. Powody zmian były do przewidzenia i jak już wspominałem, są dla mnie w pełni zrozumiałe.
Od razu zapytam o Frostpunk mobile - mają Państwo wgląd w to jak idą prace? Premiera tej wersji będzie w tym roku możliwa?
Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lut 26, 2021 5:41 pm

Dzień dobry

Planujemy, że mobilny "Frostpunk", nad którym pracuje chiński NetEase, trafi na rynek w tym roku. Zwracam jednak uwagę, że gry oferowane w modelu F2P zazwyczaj początkowo startują jedynie na wybranych rynkach (soft launch) i stopniowo pojawiają się na kolejnych. Zakładamy, że scenariusz dla "Frostpunk" na mobile będzie taki sam. Ale decydujący głos należy do naszego chińskiego partnera. Regularnie dzieli się on z nami postępami prac nad grą. Jesteśmy zadowoleni z otrzymywanych assetów i informacji. Oby tak dalej :)

Pracujemy nad tym, żeby posiadacze konsolowych wersji "Frostpunka" mogli jeszcze w tym roku zagrać również w dodatki, które udostępniliśmy graczom PC-towym. Jesteśmy na dobrej drodze...

Pozdrawiamy
Krzysztof
Posty: 94
Rejestracja: sob maja 30, 2020 2:58 pm

pn mar 01, 2021 6:24 pm

.
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2021 8:27 pm przez Krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ