Nowe pomysły

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

pt lis 21, 2014 12:10 am

Witam, wiem, że macie teraz masę pomysłów swoich i nowych fanów waszych gier, ale chciałbym podsunąć kolejne dwa:
- być może udałoby się zrobić film dokumentalny lub fabularny oparty na grze TWoM a raczej na historii oblężenia. Scenariusz i wykonanie to raczej nie jest robota dla samej spółki ale może ten temat jest warty zastanowienia i znajdą się/zgłoszą odpowiedni wspólnicy,
- zastanawiam się czy w gamedevie miałaby szanse idea stworzenia gry open source i udokumentowania jej procesu tworzenia np. przez nagrywanie sesji wideo z designu czy etapu programowania. Nie bez znaczenia byłby fakt, że również inni game developerzy mogliby zgłosić się do pomocy w tworzeniu gry. Zdaje sobie sprawę, że to skomplikowany temat, ale uważam, że spółka jest w takim momencie, że może sobie pozwolić na "pewien" rodzaj ekstrawagancji, który niekoniecznie okazałby się finansowo irracjonalny. Zakładam, że zalazłaby się spora grupka fanów, która na twitch czy YT zamiast oglądać granie w gry, oglądałaby ja się je tworzy. (gwoli informacji dla innych użytkowników forum: open source oznacza tylko otwarty kod, prawa majątkowe reguluje licencja).
Janus Corvinus
Posty: 34
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 3:00 pm

śr gru 17, 2014 3:23 am

Uważam, że nie ma sensu robić kontynuacji This War of Mine, no chyba, że byłaby to gra TPP albo FPP w otwartym świecie ale taka gra kosztowałaby przynajmniej 50 mln zł więc to pieśń odległej przyszłości. Za to TWOM nadaje się do robienia masy dodatków wzorem Simsów czy strategii Paradoksu. Nowi bohaterowie, nowe scenerie, nowe przedmioty, nowe możliwości, lepsza SI. TWOM należy rozszerzać. Oprócz tego można zrobić inne gry podobne do TWOM. Np.

1. Prehistoria - gra o ludziach pierwotnych. Mogłoby to być coś pomiędzy TWOM a The Banner Saga. Grafika powinna być w stylu rysunków naskalnych a sterowanie przy użyciu pada by miała znaczenie też zręczność. Dzieje grupki jaskiniowców to temat idealny na grę surwiwalową. Ten temat jest praktycznie w ogóle nie wykorzystywany w grach a i w książkach bardzo rzadko. Skoro gry survivalowe są teraz bardzo modne to aż się prosi by zrobić grę o Homo sapiens fossilis czy Homo sapiens neanderthalensis. Plejstocen to były bardzo ciekawe czasy. Żyło wtedy kilka gatunków ludzi a nie tylko jeden, jak teraz. Były mamuty, nosorożce włochate, niedźwiedzie jaskiniowe, lwy jaskiniowe, hieny jaskiniowe, jelenie olbrzymie, smilodony, tury itd. Były wielkie, prastare puszcze i rozlegle stepy, na których wypasały się stada złożone z tysięcy osobników. Było łupanie kamieni, walka o ogień, mieszkanie w jaskiniach, polowania, zbieranie ziół, szamanizm, animizm i kanibalizm. Jedna już powstaje i nazywa się Before ale miejsca na rynku jest z pewnością na więcej.

Można też dalej robić gry takie jak TWOM ale w przeciwieństwie do TWOM rozgrywające się w konkretnych realiach miejsca i czasu. Np.

2. Gułag - wystarczy przeczytać "Archipelag GUŁag" Aleksandra Sołżenicyna i "Inny świat" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego by wiedzieć co i jak. Gra mogłaby się już zaczynać przed świtem w Polsce, gdy ruskie sołdaty załomotały do drzwi i kazały się pakować. Trzeba by było szybko decydować co zabrać. Potem mamy podróż w bydlęcych wagonach i Syberię. Celem podstawowym byłoby zapewnienie przeżycia naszej rodzinie, celem dla hardkorowców ucieczka jak w filmie The Way Back. Gra, wzorem "Zapisków oficera Armii Czerwonej", powinna wiernie oddawać mentalność ruskich żołnierzy

3. Rotmistrz - wcielamy się w Witolda Pileckiego, musimy się dostać do Auschwitz, przeżyć, zorganizować konspirację, pisać raporty, planować ucieczki a na końcu uciec samemu. Na tę grę powinno być dofinansowanie przez RP w ramach walki z określeniem "polskie obozy śmierci".

4. KRLD - jesteśmy Koreańczykiem mieszkającym w Korei Północnej i musimy sobie jakoś radzić.

Sądzę, że warto by też było przyjrzeć się poniższym pomysłom choć całkowicie niepasującym do konwencji TWOM.

5. Biała śmierć - tą grą 11bit mogłoby pokazać CI Games miejsce w szeregu. Wcielamy się w Simo Häyhä i zabijamy Czerwonych. Powinno to być połączenie gry surwiwalowej, skradanki i gry snajperskie co rozumie się samo przez się. Bierzemy zapasy, zakładamy narty, wieszamy na ramieniu ulubiony karabin i ruszamy na łowy. Musimy się maskować, zacierać ślady, wypatrywać rusków i znajdować odpowiednie stanowiska strzeleckie a przy tym wszystkim musimy też dbać o to, by nie zamarznąć, najeść się i napić. Ga musiałaby być TPP jak Sniper Elite albo FPP z symulacja całego ciała ale grafika nie musiałaby być realistyczna jak w Armie (choć takiej bym najbardziej pragnął) a mogłaby być stylizowana jak w Long Dark tylko bardziej mroczna, może nawet czarno biała jak filmy dokumentalne z tamtych lat. Jest bardzo mało gier o strzelaniu do komunistów a jest to przecież ze sto razy przyjemniejsze od strzelania do zombie. Dubbing powinien być zrobiony w językach oryginalnych czyli fińskim i rosyjskim.

6. Mumia - surwiwal horror w stylu Obcy Izolacja ale zamiast obcego mamy mumię. Jesteśmy sobie sprzątaczem w Mauzoleum Lenina. Pewnego popołudnia konserwatorzy zostawiają przez nieuwagę spirytus, którym konserwowali Wodza Rewolucji. Widząc taki rarytas nie możemy się mu oprzeć i zamiast sprzątać urządzamy sobie popijawę a potem zasypiamy. Nasz błogi sen przerywa jednak odgłos siorbania. To towarzysz Lenin wbił się zębami w naszą tętnicę udową i żłopie naszą robotniczą, wysokoprocentową krew. Stanowczym kopniakiem odpychamy tę czerwona pijawkę i czym prędzej uciekamy czego nie ułatwia fakt, że świat się ździebko chwieje, ostrość się rozmywa a nogi plączą.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn sty 05, 2015 4:30 pm

Miałem już sam tego typu pomysł tylko z nieco inną realizacją. Ta tematyka była już nieco przedstawiana. Można jednak w innej formie jak było z Anomaly.
W moich propozycjach

1. Prehistoria - gra o ludziach pierwotnych w 2 różnych wersjach. Można by to podzielić na 2 gry lub dawać możliwość wyboru w menu.
Ludzie okres koegzystencji 2 gatunków człowiek współczesny i neandertalski rywalizacja i współdziałanie. Wyodrębnianie się młodego gracza dorastanie i wybieranie własnej drogi życiowej.
Poznanie miłej ładnej "laski" z mieszkającego w okolicy plemienia Neandertalczyków i tworzenie czegoś w rodzaju własnej grupy z własnego plemienia lub mieszanej.
Perypetie rozwoju grupy, rywalizacja z innymi grupami, zdobywanie pożywienia i nowych członków grupy. Im większa grupa tym silniejsza i mająca większe możliwości rozwoju i tworzenia nowych wynalazków, broni itp. Może to nieco skręca w kierunku Cywilizacji ale można to zrobić dużo ciekawiej i lepiej z wątkami typu miłosnego i bardziej spersonalizowane - jak w TWOM.
Jedna z wersji wyboru mogłaby być w krainie gdzie żyłyby mamuty, bizony i inne a w innych mogłyby być możliwości wybrania okresów bardziej zbliżonych do epoki dinozaurów np. z możliwością wyborów różnych epok.
Tutaj zamiast dinozaury w naszych czasach ludzie mogliby się znaleźć w czasach dinozaurów bez wnikania jak to się stało - bo to można rozwiązać na 100 sposobów.
Są dość ciekawe sposoby wizualizacji tej epoki np. w filmie "Walka o ogień". Myślę, że mogłoby to być jeden z dobrych pierwowzorów. I tu się zgodzę z dalszym opisem kolegi .... Były wielkie, prastare puszcze i rozlegle stepy, na których wypasały się stada złożone z tysięcy osobników. Było łupanie kamieni, walka o ogień, mieszkanie w jaskiniach, polowania, zbieranie ziół, szamanizm, animizm i kanibalizm. Jedna już powstaje i nazywa się Before ale miejsca na rynku jest z pewnością na więcej. Do tego w tym mniej więcej czasie był okres zlodowaceń w Europie i nie tylko. Lud ułatwiał przemieszczanie się między kontynentami. Więc na jednym z poziomów (jeśli takie by były) grupa mogłaby zaliczyć swoisty rajd wokół globu - np. w poszukiwaniu jakiegoś magicznego złotego runa dla przykładu , które to miałoby wyleczyć jednego z ważnych członków klanu. Tutaj można wspomnieć trochę o filmach z serii o Obeliksie - gra w podobnej perspektywie mogłaby być dość ciekawa w połączeniu z akcjami typy wspomnianych wyżej filmu. Może te wątki pozwolą zainspirować twórców kolejnych gier.
Pozdrawiam
cieszyn20
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 27, 2015 3:34 pm

wt sty 27, 2015 3:39 pm

W związku z tym, że interesuje się tematyką górską, pomyślałem że może zainteresuje Was ciekawy pomysł na grę startegiczno-turową, może nawet z opcją mulitplayera. Tematyka gry praktycznie nie wykorzystywana w grach pc, a przy dobrym pomyśle i wykonaniu może to być globalny hit. Myślę że mógłby być wykorzystany do niej właśnie silnik graficzny z WoM więc koszty byłyby niższe.

Pomysł w skrócie "Mount Everest" - w skrócie gracz kieruje grupą himalaistów (wstepnie od 2 do 6szt.) aby wejść na najwyższy szczyt lub 2 wersja albo gracz kieruje przewodnikami wprowadzających turystów na szczyt Mount Everest i bezpiecznie odstawiających ich do podnóża. Można to oczywiście połączyć w grze gdzie byłby wybór że najpierw wchodzimy komercyjnie z turystami aby zarobić pieniądze, które posłużą na wyprawę indywidaulną aby zdobyć szczyt w wyrafinowany sposób - nową drogą, zimą, najszybciej itd. różne warianty. Gra może mieć szereg dodatków np. inne ośmiotysięczne góry jest ich aż 14, czyli cała gra może się nazywac "Korona Himalajów", może mieć dodatkowe misje albo rzeczywiste scenariusze które miały miejsce i trzeba je dokonczyć. W himalaizmie jest wiele aspektów koniecznych jak w Wom aby przetrwać i ma wpływ na efekt końcowy np. aklimatyzacja, odpowiedni wybór sprzętu, drogi, jedzenie i picie, czasu wyjścia, pora roku - zmienna pogoda, mgły , zamiecie, lawiny, osuwiska, szczeliny , składu zespołu, specjalizacji danych himalaistów, techniki i narzędzi do wspianania - to wszystko mogłoby być ujęte podobnnie jak w WoM.

Fajny, nietknięty jeszcze temat w grach, po 2 jako polskie studio moglibyście właśnie ten wątek naszej polskiej bogatej i zwycięskiej historii przełożyć na globalny fajny produkt (http://pl.wikipedia.org/wiki/Himalaizm# ... himalaizmu)

Do tego gra mogłaby być wspierana, na pewno warto aby był profesjonalny konsutant, przez jakiegoś polskiego ale o światowym uznaniu himalaistę np. Krzysztofa Wielickiego http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Wielicki


Taki pomysł został wykorzystywany w grze planszowej - K2 zresztą wykonaną i wymyśloną w polsce , mającą świetne recenzje - http://pl.wikipedia.org/wiki/K2_(gra)
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModBanner ... game/73761
far
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 14, 2014 8:24 pm

pt lut 27, 2015 4:59 pm

Pytanie do Spółki: czy rozważaliście produkcję gry w formule crowdfunding'u? W The Economist numer z 21.02 jest o tym artykuł.
Janus Corvinus
Posty: 34
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 3:00 pm

pt mar 13, 2015 12:31 am

7. Survival horror w klimatach Resident Evil i Silent Hill.

Dawno nie było porządnego survival horroru w rodzaju pierwszego Resident Evil ani porządnego survival horroru w klimacie Silent Hill. Myślę, że gra posiadająca poniższe cechy odniosłaby sukces.
- Mechanika rozgrywki i sposób ukazania akcji jak w Residetn Evil.
- Klimat jak w Silent Hill czyli straszenie bardziej niedopowiedzeniami i dziwnościami niż nagle wyskakującymi potworami.
- Akcja umieszczona w Europie w okresie wojen napoleońskich.
- Główny bohater to pogromca wampirów, wilkołaków, duchów nieczystych, diabłów z piekła rodem i innego tałatajstwa, które znacznie się rozpleniło w Europie skąpanej we krwi i przemocy. Podróżuje od zamku do zamku i za sowitą opłatą oczyszcza je z niechcianych lokatorów. Akcję można umieścić na całym kontynencie od Hiszpanii po Rosję no i oczywiście w Anglii.
- Grafika powinna być tip top (w grze typu Resident Evil znacznie łatwiej uzyskać piękną grafikę niż w sandboksie FPS) z pięknymi, nieco baśniowymi lokacjami jak z ilustracji najlepszych powieści, dramatów i baśni epoki romantyzmu. Coś w tym stylu: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... roject.jpg
- Grafika powinna wykorzystywać szeroko skanowanie najbardziej malowniczych zamków, które potem byłyby jeszcze upiększone przez dodanie odpowiedniego oświetlenia, mgły i wycia wilków do księżyca.
- Gra powinna wspierać okulary VR. Gracz nie mógłby zmieniać umiejscowienia kamery, które jak to w RE byłyby nieruchome albo na szynach, ale mógłby obracając głową obracać obiektyw kamery.


@baks
Tutaj zamiast dinozaury w naszych czasach ludzie mogliby się znaleźć w czasach dinozaurów bez wnikania jak to się stało - bo to można rozwiązać na 100 sposobów.
Jest trylogia "Eden" Harryego Harrisona o ludziach pierwotnych w erze dinozaurów. Składa się z książek: "Na zachód od Edenu", "Zima w Edenie", "Powrót do Edenu". Można powiedzieć, że należy do gatunku prehistoria alternatywna bo budowa świata książki jest próbą odpowiedzi na pytanie co by było, gdyby dinozaury nie wyginęły tylko ewoluowały sobie dalej a jednocześnie powstali też ludzie na północy Ameryki Północnej. Bardzo przyjemna, rozrywkowa literatura. Z kolei o ludziach pierwotnych w prawdziwych realiach opowiada cykl książek "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel. Też fajne ale bardziej dla kobiet.
Maverick0069
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 19, 2014 9:37 am

sob mar 14, 2015 1:25 pm

Pomysłów jest cała masa, ja chetnie bym zobaczył tego typu rozgrywkę jaką prezentuję Twom w historii grupy ludzi którzy przykładowo w bunkrze przetrwali masowy atak atomowy, gdzie na powierzchni jest promieniowanie,etc.
Ewentualnie dzieje wikingów, w czasach gdy zimy były ciężkie i długie... oj pomysłów cała masa.
Janus Corvinus
Posty: 34
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 3:00 pm

czw sie 25, 2016 11:39 pm

8. Zróbcie grę RPG w otwartym steampunkowym świecie postapo, po którym jeździmy pociągiem. W przeszłości tego świata funkcjonowała technika na poziomie tej z połowy XIX wieku oraz magia. Głównym środkiem transportu była kolej, do której tory budowano z wykorzystaniem magii. Przodkowie mieli prawdziwego hopla na punkcie kolei więc budowali ile wlezie i gdzie się da. Większość maszyn ulepszano magią. Potem nastąpił kataklizm w postaci Wielkiej Wojny. W ruch poszła broń masowej zagłady jak gazy bojowe oraz czary bojowe a może nawet atomówki detonowane magią. Świat został zniszczony, przeżyli nieliczni. Całe obszary ziemi skażone są magią, trującymi gazami i radioaktywnością. Ci którzy przeżyli przeważnie spadli do poziomu jaskiniowców, zmutowali itd. Występują liczne anomalie z dziwnymi zjawiskami będącymi pozostałością czarów bojowych. Mamy w nich skoki grawitacji i zmiany jej kierunku, mamy skoki temperatury, mamy przyspieszanie i spowalnianie czasu, mamy pojawiające się znikąd potwory, mamy dziwne artefakty itd. Prawie cała technika i magia zostały zapomniane. Z dawnego świata ostały się jedynie tory, które były budowane niezwykle solidnie i nieliczne sprawne pociągi. Wcielamy się w potomka arystokratycznego rodu, który to ród był niezwykle przewidujący i widząc, co się święci, wybudował sobie wewnątrz góry na jakimś zadupiu porządne schrony. 100 lat po wojnie głowa rodu wysyła na zewnątrz swojego potomka by zbadał jak się rzeczy mają i w miarę możliwości odnalazł strzępy utraconej wiedzy by można było zacząć odbudowę. Po świecie poruszamy się pociągiem. Musimy zdobywać paliwo i żywność. Tory przestawiamy magią. Co jakiś czas musimy odpierać ataki wrogów na pociąg (mechanika tower defence) jak również przedzierać się przez ruiny miast pełne bandytów i różnych mutantów (mechanika reverse tower defense). Znajdujemy stare księgi magiczne, schematy różnych urządzeń, nawiązujemy kontakty z resztkami cywilizacji i prowadzimy z nimi handel. Rozwijamy swój pociąg. Ogólnie gra powinna być miksem Fallouta, Arcanum i Transarctici. Naszym celem powinno być zdobycie jak największej ilości wiedzy, stworzenie zrębów królestwa i zapoczątkowanie odbudowy cywilizacji.

9. Zróbcie remake Gorky 17. Może być w 2D byle w 4K aby się nie zestarzała zbyt szybko.

10. Najmijcie Jacka Dukaja do napisania scenariusza i zróbcie They na Unreal Engine 4. CD Projekt nie potrzebuje praw do tej gry bo i tak nic z nimi nie zrobi a koncept był zarąbisty i przydałoby się w końcu zrobić grę na jego podstawie.
Janus Corvinus
Posty: 34
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 3:00 pm

sob lut 25, 2017 6:40 pm

11. Zdaje się, że ulubioną grą pana Grzegorza Miechowskiego jest Football Manager. Może byście tak zrobili manager oparty o mechanikę Football Manager ale o prowadzeniu własnej szkoły gladiatorów w starożytnym Rzymie? Kupowalibyśmy niewolników, szkolili ich, żywili, wystawiali do walk, sprzedawali, wynajmowali bogatym Rzymiankom do ruchania itd. Im gra byłaby bardziej zgodna z realiami historycznymi tym byłoby lepiej. Rozgrywka mogłaby trwać kilkaset lat bo po nas szkołę dziedziczyłby syn potem jego syn itd. a gracz wcielałby się w kolejne pokolenia właścicieli. Oprócz tego mogłaby być opcja własnoręcznego sterowania gladiatorem na arenie a nie tylko oglądania jak walczy. Taki menadżer byłby ekstra i przyciągnąłby do siebie mnóstwo ludzi (np. mnie), którzy nie grają w ten gatunek gier.
big_11_bitowiec
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 12, 2017 12:44 pm

ndz mar 12, 2017 12:46 pm

D
Ostatnio zmieniony pt wrz 01, 2017 1:59 pm przez big_11_bitowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ