Raport za II kwartał - prośba o komentarz

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr wrz 24, 2014 4:07 pm

Mam na mysli to że spacecom ma słabą sprzedaż na steamie wnioskuję to zarówno po steamchart ,jak i też po pozycji sprzedażowej w bestsellerach na steamie( produkty innej firmy np.forever. entertiment były przez2 dni w 1-wszej 30stce i a pomimo tego też wyniku dużego nie zrobili, spacecom nawet tego nie osiągnął),anomaly na komórki wstepny wynik sciagalności na androidzie też pokazuje że szału nie ma,na ios przekonamy sie za jakiś czas.oczywiście innych danych nie posiadam. My drobni inwestorzy musimy się w wiekszości wszystkiego domyślać bazując na nie do końca dokladnych rankingach i statystykach,ale jednak z nich i zachowania kursu na rynku można pewne kwestie wywnioskować we własnym zakresie. Generalnie jeśli spółka dobrze nie sprzeda TWoM to istnieje prawdopodobieństwo tego co zawsze jest w takich sytuacjach,czyli restrukturyzacja ograniczenie wydatków zwolnienia zamrażanie inwestycji,kasowanie wydatków. A my drobni nawet nie wiemy czy zainteresowanie preorderami jest w miare zadawalajace dla spolki jesli chodzi o TWoM,wogóle mało wiemy,nawetna temat kolejnej produktu który jest ważny i w którego inwestujecie czyli industry. Zmieniacie strategie spółki ryzykujecie inwestowanie kasy którą przez lata trzymaliście w ryzach, szkoda że za tym nie poszła zmiana jakości komunikacyjnej z rynkiem i nie mam ty na myśli tego forum w którym drobni akcjonariusze mogą sobie z wami podydkutować,ale budowanie PR spółk dla szerokiego rynku być może też i wiekszych inwestorów ,ale do tego potrzebne jest przekazanie wizjii rizwoju wiekszych szczegoliw na czym opieracie to że ta wizja ma szansę realizacji.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr wrz 24, 2014 5:52 pm

Przepraszam (to doprawdy nie jest złosliwość z mojej strony!) ale czy moglby Pan prze-edytować wpis, tak aby zyskał na czytelności? Odniosę się do wszystkich punktów.

Z góry dziękuję :)
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

śr wrz 24, 2014 8:00 pm

Myślę, że w trosce o zdrowie/czy samopoczucie niektórych inwestorów spółka mogłaby doprecyzować w jakim stopniu jest zaangażowana w niektóre projekty, np. pojawiło się wiele głosów ostatnio, że nie warto inwestować czas i pieniądze w platformę wydawniczą. Ja odnoszę wrażenie, że przy pracy np. nad Spacecom brało udział tylko kilka osób z 11b i to również nie na "pełny etat".
Podobnie jak w przypadku AD. Domyślam się, że to nie była najdroższa produkcja 11b. Uświadomienie akcjonariuszom relatywnych kosztów pomoże w ocenie ryzyka danego produktu - np. A2 > x*AWE > y*AK > z*AD > u*SJ
Ja nie mam doświadczenia w produkcji gier ale domyślam się, że w zależności od cyklu życia gry potrzebny jest mniejszy lub większy zespół ludzi pracujących nad grą w danej chwili. Jako, że działacie już jako spółka parę lat (a w branży o wiele dłużej) macie to na pewno dobrze zooptymalizowane. (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić)
Więc jeśli możecie to podajcie takie informacje. Pozwoli to akcjonariuszom na lepsze zrozumienie waszego biznesu.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr wrz 24, 2014 8:15 pm

Admin pisze:Przepraszam (to doprawdy nie jest złosliwość z mojej strony!) ale czy moglby Pan prze-edytować wpis, tak aby zyskał na czytelności? Odniosę się do wszystkich punktów.

Z góry dziękuję :)
jeśli chodzi o AD i spececom odnosiło sie do wyjaśnienia dlaczego sądzę że nie jesteście w stanie wypromować w tym roku jak do tej pory tych gier jeśli chodzi o sprzedaż ( prosił pan o podanie przykładów w poprzednim pańskim poście). Ten fakt będzie miał zapewne odzwierciedlenie w wyniku w 3 qw. Tak jak słaba sprzedaż była zawarta w 2 qw pomimo premiery jednego z państwa tytułów. ( pomijam fakt księgowania zapasów)

Jeśli chodzi o dalszą cześć wypowiedzi to była taka luźna dywagacja,"dlaczego państwa firma może nie znajdować uznania na rynku pomimo tylu istotnych zdarzeń, które miały miejsce lub będą miały w tym roku." Ale rozumiem że dla państwa to może nie mieć najmniejszego znaczenia do póki (np.) nie będziecie musieli zwijać biznesu z przyczyn finansowych i ( np.)nie będziecie się starali szukać finansowania na rynku przez emisję akcji.


Pozdrawiam.
Graf78
Posty: 148
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 9:22 pm

śr wrz 24, 2014 11:12 pm

AD byla bardzo tania, de facto to jest odwrócona mechanika z A2 a żał było tej gry nie zrobić. Promować jej nie ma sensu grupa lubująca sie w tower defense raczej wie o tym tytule, a pozostali nie sa zainteresowani zakupem.

Wasze (nasze) nerwowe zachowanie świadczy o zaangażowane są przez każdego z nas spore środki w 11Bit to moze zbierzmy grupę 10-15-20 osób bedziemy mieć ponad 10% na walnym i może sie uda wepchnać kogoś do Rady Nadzorczej? Amplico miało chyba kiedyś swojego przedstawiciela a posiadało ok 13%. Osoba mogła by też przekazać nam wiecej informacji które moga być przekazane lub odpowiedzieć na nurtujące pytania. Atmosfera robi sie gęsta wokół Spółki, czytając fora panika wisi w powetrzu, wszyscy obstawiaja klape finansową GR i 3 pokazanych ostatnio tytulów jako prawie pewnik i wystarczy iskra aby kurs był na poziomie 3-5PLN a tego nikt nie chce. Tymczasem Spółka jest niezadłużona, jeśli sie TWoM nie uda to jeszcze mamy gre "Industrial" w zapasie zapewnionym budżetem dopiero gdy i to sie nie powiedziedzie (gdzieś około połowy 2015r) będziemy się martwić.
INW
Posty: 29
Rejestracja: czw wrz 25, 2014 9:02 am

czw wrz 25, 2014 9:09 am

Graf absolutnie się zgadzam z pomysłem "konsolidacji" udziałów, dzięki czemu będziemy mogli brać aktywnie udział w walnym i życiu spółki, a być może także delegować kogoś do nadzoru aby mieć jakiekolwiek informacje zwrotne.

Osobiście też mam dość tego, że nic nie wiemy. Przecież mogliby podać, że Spacecom kosztował firmę np. 100tyś a sprzedaż po pierwszym tygodniu wynosi tyle a tyle, że spodziewana sprzedaż TWoM powinna wynieś tyle a tyle a nowe tytuły powinny się pojawić wtedy a wtedy i przynieść taki a taki dochód.
Tyle, że jak z boku patrzę, to mam wrażenie że produkty są robione i wystawiane do sprzedaży ale nikt się nawet nie pofatyguje aby zrobić jakieś przyzwoite prognozy, o porządnym marketingu nie wspominając (jest tyle kanałów reklamowych i na żadnym z nich nie widziałem ani jednej reklamy SpaceCom czy czegokolwiek z 11bits).

Jeśli coś jestem otwarty ;)
INW
Posty: 29
Rejestracja: czw wrz 25, 2014 9:02 am

czw wrz 25, 2014 9:14 am

Admin pisze:Przepraszam (to doprawdy nie jest złosliwość z mojej strony!) ale czy moglby Pan prze-edytować wpis, tak aby zyskał na czytelności? Odniosę się do wszystkich punktów.

Z góry dziękuję :)
Nie wiem czy post był edytowany przez kolegę ale jak dla mnie jest klarowny i zrozumiały - czekamy na komentarz z Waszej strony.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

czw wrz 25, 2014 9:59 am

INW pisze:Graf absolutnie się zgadzam z pomysłem "konsolidacji" udziałów, dzięki czemu będziemy mogli brać aktywnie udział w walnym i życiu spółki, a być może także delegować kogoś do nadzoru aby mieć jakiekolwiek informacje zwrotne.

Osobiście też mam dość tego, że nic nie wiemy. Przecież mogliby podać, że Spacecom kosztował firmę np. 100tyś a sprzedaż po pierwszym tygodniu wynosi tyle a tyle, że spodziewana sprzedaż TWoM powinna wynieś tyle a tyle a nowe tytuły powinny się pojawić wtedy a wtedy i przynieść taki a taki dochód.
Tyle, że jak z boku patrzę, to mam wrażenie że produkty są robione i wystawiane do sprzedaży ale nikt się nawet nie pofatyguje aby zrobić jakieś przyzwoite prognozy, o porządnym marketingu nie wspominając (jest tyle kanałów reklamowych i na żadnym z nich nie widziałem ani jednej reklamy SpaceCom czy czegokolwiek z 11bits).

Jeśli coś jestem otwarty ;)
W moim odczuciu chyba nie do końca rozumieją sami po co założyli to forum inwestorskie. Mieli taką fanaberie, a tu im parę tych samych osób bzyczy nad uszami. W dodatku to bzyczenie nadają na falach zupełnie niezrozumiałych dla ich wrażliwych uszu, co już na maxa zaczyna burzyć jakąkolwiek komunikacje. To jest ten sam syndrom jaki przedstawiają w szerszym kontakcie z rynkiem, totalna impotencja PR i komunikacyjna od lat, która skutkuje tylko wydawaniem przez spółkę suchych komunikatów, trwaniem kursu w konsolidacji wieloletniej, i braku zainteresowania rynku ich nowa strategią. Oni sobie reszta sobie , a owoce póki co są raczej mizerne co można po dotychczasowych wynikach finansowych stwierdzić.

P.S graf78 do paniki to daleko kurs osuwa się na małym wolumenie bo może ktoś z troszkę większą pozycją próbuje wyjść ale z braku popytu musi zasypywać kolejne stopnie cenowe. Panika to by była jakby OFE chciało kasować swoje zaangażowanie, a wszyscy wiedzą jak oni czasami to robią w wielu wypadkach cena dla nich nie ma znaczenia. Wiec w tym kontekście lepiej by było dla nas wszystkich ( łącznie ze spółką)żeby w przypadku TWoM panowie z 11 bit faktycznie wykazali potencjał marketingowy , bo jeśli "owoce" ich pracy będą takie jak w innych tegorocznych premierach to wszyscy będziemy mieli BIG problem. Pracownicy z 11 bit zapewne też bo etaty mogą być mocno skracane.
Graf78
Posty: 148
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 9:22 pm

czw wrz 25, 2014 9:22 pm

@INW jeśli chodzi o konsolidację to ja bym chciał sie wybrać na następne walne i poznać osobiście, jestem na Spółce od 3 lat albo i dłużej i stopniowo zwiększałem zaangażowanie, tym bardziej szkoda aby ten czas został stracony bo w między czasie uciekło tyle pociągów....

@pieniek 11Bit ma tą zaletę że umieja robić dobre gry i to przyciąga jak magnes ale zarazem ma też dużo pecha że żaden z jej produktów odpalił, najlepszym produktem jak do tej pory było pierwsze AWE pozniej niestety sie nie udało. Sądzę ze sytuacja się wyjaśni w ciagu najblizszego roku TWoM i kolejny projekt "industrial" będą rozstrzygające, mam nadzieje że trafia w rynek. Nie znam sie na marketingu w branży gier - nie mam pojecia na ile agresywna reklama zwiększa sprzedaż jeśli gra ne chwyta? coś czuje że ważnym czynnkiem jest tzw marketing szeptany, jeśli gra będzie przełomowa to po części sama sie sprzeda ale należy ja najpierw pokazać publicznie w każdym miejscu gdzie się da. W przypadku TWoM zaryzykował bym kosztowna 1-2 dniowa reklamę na Steamie, resztę powinny zrobić recenzje. Nie uda sie to trudno - jedno co jest bardzo pozytywne gra wzbudza szerokie zainteresowanie z żadna poprzednią tak nie było 8-)
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

pt wrz 26, 2014 12:53 pm

ja nie twierdzę że robią słabe gry tylko twierdzę że przez 2-3 lata była stagnacja wynikowa. W tym roku może być znacznie gorzej niż pojęcie stagnacja. Wyniki za pierwsze półrocze to dobitnie pokazują, sami przyznają że Anomaly Defenders na stacjonarne, słabo się sprzedało co miało wpływ na wyniki 2 qw i całego półrocza.W mojej opinii patrząc na rożnego rodzaju źródła statystyczne jak app annie czy steam charts czy google play, 3 qw będzie podobny jak 2 qw( zmienić może w przychodach ze sprzedaży konsolidacja GR). Wniosek z tego taki się mi nasuwa , że albo tracą wyczucie rynku co do zapotrzebowania na produkty, albo nie umieją ich odpowiednio sprzedać. Z racji dużych inwestycji spółka potrzebuje sukcesu TWoM , i o tym piszę, że mam nadzieję że w przypadku TWoM uda im się sprzedać produkt dużo lepiej niż inne ich tegoroczne premiery, bo zapotrzebowanie na gotówkę w spółce jest o wiele większa niż w poprzednich latach. Latach w którym była szeroka konsolidacja kursowa, która może się zmienić jeśli i TWoM nie przyniesie większych profitów spółce.

Bo tak się składa że spółkę staram się oceniać przez pryzmat inwestorski ,a nie np. fun page'u, czy innego nieokreślonego sentymentu.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ