Dzień dobry
Jedyne informacje dotyczące "Industriala", które można znaleźć w naszym prospekcie emisyjnym, dotyczą prowadzenia prac nad taką grą i chęci jej wydania w 2016 r. W prospekcie próżno szukać informacji, że "Industrial" będzie wydany na komputery PC i konsole nowej generacji, jaki jest budżet projektu oraz, że chcemy być wydawcą gry, zarówno w wersji na PC jak i konsolowej i nikt nie robi nam z tego powodu wyrzutów.
Do premiery "Industriala" jest jeszcze sporo czasu. Pierwotne założenia i pomysły stale ewoluują co jest naturalną rzeczą w produkcji gier. Jako 11 bit studios wydaliśmy już kilka gier na konsole (do tego zaliczam też już "TWoM:TLO") czym udowodniliśmy, że potrafimy tworzyć tytuły na te platformy. Rozdzielanie premier wynikało bardziej z posiadanych mocy produkcyjnych, umów partnerskich (wydawniczych) i strategii marketingowo-sprzedażowej. W przypadku "Industriala" zakładamy, że będziemy gotowi wydać produkt na trzy platformy jednocześnie. Jeśli jednak zdarzy się, że któraś z wersji będzie "kulała" możemy zdecydować, że trafi na rynek nieco później niż pozostałe lub, że premiera wszystkich wersji zostanie opóźniona. To czysto teoretyczne rozważania ale przypomnę, że dla nas najważniejsze jest zaoferowanie graczom produktu najwyższej jakości a nie wypuszczanie na rynek niedopracowanej gry pełnej bugów. Rynek jest bezwzględny i nie wybacza takich wpadek a odbudowa reputacji jest czasochłonna i kosztowna.
Pozdrawiamy
Nowa gra - "Industrial"
Dzień dobry
A na jakiej podstawie wysnuwa Pan taki wniosek? . Fakt, że samodzielnie chcemy wydać konsolową wersję "Industriala" bynajmniej nie oznacza, że będzie ona tylko dystrybuowana cyfrowo. W przypadku konsol sprzedaż pudełkowa, inaczej niż w grach PC-towych, wciąż ma większościowy udział więc odpuszczanie tego kawałka rynku byłoby nierozsądne. Pilnie patrzymy i uczymy się, jak Deep Silver wydaje konsolowego "TWoM" i wykorzystamy zebrane doświadczenia przy "Industrialu".
Pozdrawiamy.
A na jakiej podstawie wysnuwa Pan taki wniosek? . Fakt, że samodzielnie chcemy wydać konsolową wersję "Industriala" bynajmniej nie oznacza, że będzie ona tylko dystrybuowana cyfrowo. W przypadku konsol sprzedaż pudełkowa, inaczej niż w grach PC-towych, wciąż ma większościowy udział więc odpuszczanie tego kawałka rynku byłoby nierozsądne. Pilnie patrzymy i uczymy się, jak Deep Silver wydaje konsolowego "TWoM" i wykorzystamy zebrane doświadczenia przy "Industrialu".
Pozdrawiamy.
Ale Pan tak na poważnie? Spółka zamierza wejść w fizyczną dystrybucję pudełek na całym świecie? Nawet CD Projekt nie odważył się na taki krok, a ma ogromne doświadczenie w dystrybucji fizycznej. Skąd przekonanie że spółka podoła tak dużemu wyzwaniu?
Dzień dobry
Na chwilę obecną nie planujemy posiłkować się wydawcą przy "Industrialu". Dotyczy to zarówno wersji na PC jak i konsolowej. Dziękujemy za porównanie nas (postawienie w jednym szeregu ) z CD Projektem ale chciałbym zwrócić uwagę, że my nie wydajemy gier AAA, które sprzedawane są (fizycznie) we wszystkich, nawet niewielkich sklepach stacjonarnych z grami na całym świecie a ich sprzedaż wspierana jest gigantycznymi budżetami reklamowymi. "Industrial", jak to już tłumaczyliśmy, ma być grą z segmentu pomiędzy grami indie i AAA. W tym segmencie dystrybucja przez stacjonarne sklepy traci na znaczeniu kosztem e-sklepów, np. Amazona. Każdy, kto chce kupić grę w pudełku, może to zrobić przez Internet. Wystarczy zatem, że producent gier będzie współpracował z kilkoma największymi, najważniejszymi e-sklepami, żeby dotrzeć do wszystkich zainteresowanych wersją pudełkową.
Tak jak wspominałem, z uwagą śledzimy jak Deep Silver przygotowuje się do wydania "TWoM:TLO". Czekamy też na wyniki sprzedaży (kanał tradycyjny versus cyfrowy). Jeśli okaże się, że sprzedaż cyfrowa (a zatem z wyższą marżą) konsol wyraźnie zdominuje nad sprzedażą pudełkową nie możemy wykluczyć, że przemyślimy naszą strategię dotyczącą wydawania pudełkowego "Industriala". Zastrzegam, że to czysto teoretyczne rozważania a na podejmowanie ostatecznych decyzji przyjdzie czas po premierze "TWoM:TLO".
Pozdrawiamy.
Na chwilę obecną nie planujemy posiłkować się wydawcą przy "Industrialu". Dotyczy to zarówno wersji na PC jak i konsolowej. Dziękujemy za porównanie nas (postawienie w jednym szeregu ) z CD Projektem ale chciałbym zwrócić uwagę, że my nie wydajemy gier AAA, które sprzedawane są (fizycznie) we wszystkich, nawet niewielkich sklepach stacjonarnych z grami na całym świecie a ich sprzedaż wspierana jest gigantycznymi budżetami reklamowymi. "Industrial", jak to już tłumaczyliśmy, ma być grą z segmentu pomiędzy grami indie i AAA. W tym segmencie dystrybucja przez stacjonarne sklepy traci na znaczeniu kosztem e-sklepów, np. Amazona. Każdy, kto chce kupić grę w pudełku, może to zrobić przez Internet. Wystarczy zatem, że producent gier będzie współpracował z kilkoma największymi, najważniejszymi e-sklepami, żeby dotrzeć do wszystkich zainteresowanych wersją pudełkową.
Tak jak wspominałem, z uwagą śledzimy jak Deep Silver przygotowuje się do wydania "TWoM:TLO". Czekamy też na wyniki sprzedaży (kanał tradycyjny versus cyfrowy). Jeśli okaże się, że sprzedaż cyfrowa (a zatem z wyższą marżą) konsol wyraźnie zdominuje nad sprzedażą pudełkową nie możemy wykluczyć, że przemyślimy naszą strategię dotyczącą wydawania pudełkowego "Industriala". Zastrzegam, że to czysto teoretyczne rozważania a na podejmowanie ostatecznych decyzji przyjdzie czas po premierze "TWoM:TLO".
Pozdrawiamy.
Dziękuję za rozwinięcie tematu
W związku z przesunięciami, mam dodatkowe pytanie odnośnie Industriala. W przeszłości spółka informowała, iż pierwszy trailer Industriala będzie zawierał gameplay, i będzie zrobiony tak że po jego obejrzeniu od razu będzie wiadomo o co w tej grze chodzi i jaka jest jej tematyka. Czy spółka to podtrzymuje? Czy może jednak pierwszy trailer, jak w przypadku TWOM, będzie animacją CGI, jedynie sygnalizującą temat, ale nie pokazującą właściwej rozgrywki?
W związku z przesunięciami, mam dodatkowe pytanie odnośnie Industriala. W przeszłości spółka informowała, iż pierwszy trailer Industriala będzie zawierał gameplay, i będzie zrobiony tak że po jego obejrzeniu od razu będzie wiadomo o co w tej grze chodzi i jaka jest jej tematyka. Czy spółka to podtrzymuje? Czy może jednak pierwszy trailer, jak w przypadku TWOM, będzie animacją CGI, jedynie sygnalizującą temat, ale nie pokazującą właściwej rozgrywki?
Proszę o ustosunkowanie się do poniższego pytania
W przeszłości spółka informowała, iż pierwszy trailer Industriala będzie zawierał gameplay, i będzie zrobiony tak że po jego obejrzeniu od razu będzie wiadomo o co w tej grze chodzi i jaka jest jej tematyka. Czy spółka to podtrzymuje? Czy może jednak pierwszy trailer, jak w przypadku TWOM, będzie animacją CGI, jedynie sygnalizującą temat, ale nie pokazującą właściwej rozgrywki?