Testy i jakość gier

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
koladzio
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 25, 2023 9:13 am

śr paź 25, 2023 9:52 am

Dzień dobry,
W świetle ostatnich głośnych premier gier, które w momencie wypuszczenia nie są dobrze zoptymalizowane ( City Skylines II, Cyberpunk, LotF...) piszę z pytaniem o testy gier zarówno 11b jak i gier wydawanych przez 11b. Czy jest możliwość uzyskania informacji, jakie części budżetu każdej produkcji są przeznaczane na testy? Z racji dość napiętego kalendarza na najbliższe miesiące, czy przedstawiciele spółki może zamieścić informacje podsumowujące testy (odbyte i planowane) dla poszczególnych tytułów własnych i z wydawnictwa? Pytając może bardziej bezpośrednio :twisted: , jaką mamy gwarancję, że tak jak to było do tej pory, spółka "dowiezie" jakość ;)

Z góry dziękuję za informację
K.
Admin
Site Admin
Posty: 1760
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr paź 25, 2023 12:52 pm

Dzień dobry,

Czy możemy dać gwarancję, że nasze tytuły własne i wydawnicze, które planujemy wydać w kolejnych miesiącach i kwartałach nie będą zawierały żadnych bugów i będą absolutnie perfekcyjne, jeśli chodzi o optymalizację? - Oczywiście, nie możemy dać takiej gwarancji.
Dokładamy jednak wszelkich starań, żeby ograniczyć ryzyka wystąpienia negatywnych scenariuszy. Nasze tytuły, w tym wszystkie tytuły wydawnicze, poddawane są permanentnym testom przez wewnętrzne zespoły Q&A. Ponadto, każda z produkcji poddawana jest oczywiście testom zewnętrznym (zaproszenia do testów pojawiają się cyklicznie w Internecie), których intensywność rośnie w miarę zbliżania się do premier. Zbierany tą drogą feedback poddawany jest bardzo głębokim i wszechstronnym analizom, żeby wyeliminować ujawnione błędy. Testy dotyczą najróżniejszych obszarów gier, nie tylko optymalizacji sprzętowej. Ponadto posiłkujemy się specjalistycznymi, testerskimi firmami zewnętrznymi.
Historycznie, wszystkie tytuły 11 bit studios S.A. zbierały wysokie noty od graczy za tzw. grywalność. Nie chcemy zepsuć tego wizerunku przy kolejnych premierach :)

Pozdrawiamy
topfacet
Posty: 359
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

śr paź 25, 2023 1:19 pm

A czy w ocenie spółki udostępnianie demo na Steam także przyczynia się pozytywnie do wyeliminowania błędów i poprawy optymalizacji gry? Czy feedback od graczy po ostatnim SNF dotyczący The Thaumaturge był pozytywny? Czy spółka wydając gry własne także będzie udostępniać demo tych gier na Steam?
Admin
Site Admin
Posty: 1760
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw paź 26, 2023 11:56 am

Dzień dobry,

Udostępnianie dema gry na Steam, oprócz efektów marketingowych, służy przede wszystkim zbieraniu feedbacku od graczy i tym samym podnoszeniu jakości produktu (jego finalnej wersji).

W przypadku "The Thaumaturge" zebraliśmy masę wartościowych i cennych uwag od fanów, którzy zmierzyli się z tym tytułem na SNF. Ogólny feedback był bardzo pozytywny aczkolwiek, co jest zupełnie naturalne na tym etapie produkcji, fani potrafili znaleźć jeszcze sporo niedociągnięć i bugów. Są systematycznie usuwane przez dewelopera.

Jeśli chodzi o pytanie, czy w przypadku własnych produkcji również zdecydujemy się na wcześniejsze udostępnianie ich demo, to w tym obszarze nie mamy stałej polityki. Jeśli z rożnych, przekrojowych i wieloaspektowych analiz okaże się, że taki ruch będzie korzystny dla jakości produktu i jego późniejszego potencjału komercyjnego/sprzedażowego, to się nań zdecydujemy. Ale dopuszczamy też scenariusze, że przed premierą gry obejdziemy się też bez wcześniejszego udostępnianie demo dla community.

PPozdrawiamy
ODPOWIEDZ