Strona 3 z 10

Re: Project Vitriol

: śr lis 30, 2022 11:20 am
autor: Frey
Na 99% już nie ten rok. Wypuszczanie trailera nowej gry w grudniu - okresie nasyconym premierami w tym hiciorów i masowymi wręcz wyprzedażami - byłoby pozbawione sensu z marketingowego punktu widzenia.
Pewnie styczeń-luty.

Re: Project Vitriol

: śr lis 30, 2022 6:45 pm
autor: Daredevil
Frey pisze:
śr lis 30, 2022 11:20 am
Na 99% już nie ten rok. Wypuszczanie trailera nowej gry w grudniu - okresie nasyconym premierami w tym hiciorów i masowymi wręcz wyprzedażami - byłoby pozbawione sensu z marketingowego punktu widzenia.
Pewnie styczeń-luty.
Aktualnie oficjalna informacja od 11 bit studios to pokazanie trailera do końca bieżącego roku. Tego powinniśmy się trzymać. W grudniu nie wydaje się zbytnio gier z powodu duzej konkurencji. Odniesienie tego do trailerów gier nie ma sensu.

Re: Project Vitriol

: pn gru 05, 2022 2:15 pm
autor: Admin
Dzień dobry,

Koniec roku, jak słusznie zauważył Frey, to słaby okres nie tylko na premiery nowych gier (chyba, że są to pozycje z segmentu AAA,), ale również na wypuszczanie trailerów. W przypadku "Vitriola" materiał, który chcemy pokazać, będzie otwierał całą kampanię marketingową tej gry. Dlatego udana premiera trailera, liczona ilością odsłon/wyświetleń/publikacji w mediach/komentarzy, itp. jest bardzo ważna. Szkoda byłoby, gdyby trailer przeszedł niezauważony, bo gracze bardziej skupiają się w grudniu na wybieraniu ładnej choinki i przedświątecznych porządkach, zamiast śledzeniu branżowych mediów i polowaniu na materiały o nowych graczy, których premiery dopiero są spodziewane za jakiś czas. Z perspektywy marketingowej (budowy zainteresowania fanów nową produkcją), premiera trailera w tym okresie to wyrzucenie pieniędzy w błoto.
Czy tego chcemy, jako wydawca "Vitriola"? - Oczywiście, że nie. Kampania marketingowa gry nie jest ściśle ograniczona ramami czasowymi i może być wydłużana lub skracana/przyspieszana na co wpływ ma szereg czynników zewnętrznych i wewnętrznych. Przede wszystkim kampania ma być skuteczna, żeby zachęcić fanów do zakupu gry po premierze. Falstart kampanii, tylko dlatego, że niedługo kończy się bieżący rok, byłby czymś niepoważnym z naszej strony.

Pozdrawiamy

Re: Project Vitriol

: pn gru 05, 2022 4:19 pm
autor: Daredevil
Czyli trailer Frostpunk 2 w tym roku również nie zobaczymy?

Re: Project Vitriol

: wt gru 06, 2022 9:17 am
autor: Admin
Dzień dobry,

W przypadku trailera "Frostpunka" argumenty, żeby nie wypuszczać go w tym roku, są takie same. Stąd, materiał jeszcze trochę poczeka na upublicznienie.

Pozdrawiamy

Re: Project Vitriol

: wt gru 06, 2022 1:51 pm
autor: topfacet
Moim zdaniem bardzo słusznie, „przepalanie” dużej kasy nie leży w interesie ani spółki ani akcjonariuszy.

Re: Project Vitriol

: sob gru 10, 2022 9:53 pm
autor: sledzik
Z czystej ciekawości jakie okres są złe a jakie bardziej sprzyjają kampanią?

Re: Project Vitriol

: wt gru 13, 2022 4:03 pm
autor: Admin
Dzień dobry,

Planując każdą kampanię marketingową, nie tylko gry komputerowej, zawsze trzeba mieć na uwadze kalendarz. Żeby liczyć na dobrą sprzedaż w okresie okołoświątecznym, marketing musi ruszyć co najmniej kilka tygodni wcześniej, żeby zbudować zainteresowanie klientów (żeby wpisali go na listę świątecznych zakupów). Stąd, w grudniu uwaga klientów skupia się już tylko na zakupach choć oczywiście zdarzają się "spóźnialscy", którzy dopiero na kilka dni przed świętami szukają pomysłów na prezenty. Dlatego reklamowanie/rozpoczynanie kampanii marketingowej w grudniu, szczególnie jeśli dotyczy produktu, który trafi na sklepowe półki dopiero w przyszłości, to absolutna amatorszczyzna.
Za kilka tygodni, gdy opadnie okołoświąteczny "kurz" a fani znudzą się już grami, które dostali pod choinkę, można starać się zainteresować ich nowym tytułem. I to jest nasz plan na "Vitriola".

Pozdrawiamy

Re: Project Vitriol

: czw lut 02, 2023 1:42 am
autor: Daredevil
Witam,
Kiedy możemy się spodziewać trailera Vitriol? Fajnie jakbyście podali konkretny miesiąc, ale kwartał też wystarczy.
Jako inwestor jestem trochę zawiedziony, że spółka informuje o tym że trailer ukaże się na wakacje, później do końca roku, a później brak jakiekolwiek informacji o terminie. Czy myśleliście żeby poprawić ten aspekt komuniacyjny? Może warto obiecywać dopiero wtedy gdy jesteście w 99% pewni? Przy wydaniu gry, pół roku opóźnienia to nie jest problem. W przypadku trailera to wygląda dość dziwnie.
Jeszcze chciałem zapytać czy opóźnienie trailera ma związek z opóźnieniami w dewelopmencie gry?

Re: Project Vitriol

: czw lut 02, 2023 3:11 pm
autor: Admin
Dzień dobry,

Tak jak już informowaliśmy, opóźnienia w otwarciu kampanii marketingowej "Vitriola" (premierze trailera) nie mają związku z dewelopmentem gry, który odbywa się zgodnie ze rozkładem. Bardzo chcielibyśmy, żeby promocja gry już trwała, bo przecież premiera gry zbliża się dużymi krokami,. Jednak z uwagi na różne czynniki zewnętrzne musieliśmy nieco przebudować kampanię marketingową "Vitriola" przez co będzie ona nieco krótsza niż "książkowe" (w przypadku naszych tytułów z wydawnictwa) 12 miesięcy. Będzie za to agresywniejsza i dynamiczniejsza. I jej start jest już nieodległy....

Pozdrawiamy