Kilka pytań odnośnie bety:
1.Jak oceniacie sprzedaż?
2. Co dało wypuszczenie pod wgzlędem technicznym -- czy zebraliście dużo danych które mogły by powodować problemy podczas debiutu?
3.Czy przed premierem chcecie powtórzyć taką akcje jak beta jeszcze?
4.Czy model wypuszczania bety chcecie użyć też w Altersie
5.Jak oceniacie wypracowany zasięg po przez materiały użytkowników?
6.Czy odzew graczy spowoduje wprowadzenie jakiś dodatkowych misji?
7.Czy otrzymamy wersje na Steamdecka?
Frostpunk 2
Dzień dobry,
Ad.1.
Brak danych ze Steam dotyczących np. ilości graczy, z pewnością nie ułatwia funkcjonowania zewnętrznym serwisom, które próbują szacować sprzedaż gry. Niemniej, tego typu serwisy z czasem dopracowują swoje narzędzia i całkiem nieźle potrafią estymować sprzedaż. Z naszej perspektywy zarówno wolumen przedsprzedaży "Frostpunka 2" jak i proporcje sprzedaży, między wersją Basic i Deluxe, są całkowicie satysfakcjonujące. Również wskaźniki zwrotów gry nie odbiegają od rynkowej średniej.
Historycznie nie uruchamialiśmy pre-orderów dla naszych tytułów. Nie mamy zatem praktyki dotyczącej informowania o wolumenach sprzedaży przed premierą gry. Nie sądzę, żebyśmy zdecydowali się na dzielenia takimi danymi w przypadku "Frostpunka 2".
Ad. 2
Opinie graczy, którzy mieli możliwość zagrania we "Frostpunka 2" w ostatnich dniach, jak również wypełnili ankiety po zakończeniu rozgrywki (mamy już zebranych kilka tysięcy takich ankiet, które będziemy wnikliwie analizować) nie wskazują, żeby tytuł zmagał się z niedomaganiami technicznymi. Wprost przeciwnie, tytuł jest chwalony za małą ilość bugów, szczególnie że nie jest to jeszcze finalna wersja. Poziom uwag z tego obszaru nie zaskoczył nas ani pozytywnie, ani negatywnie bo doskonale wiemy, choćby z wcześniejszych testów, w których obszarach "Frostpunk 2" wymaga jeszcze pewnej pracy. Zgłaszane błędy będą usuwane, żeby na lipcową premierę fani dostali grę z najwyższej półki a bugi nie psuły im przyjemności z rozgrywki.
Ad.3.
Niezadowolenie niewielkiej części graczy z tego, jak wygląda i na czym polega rozgrywka we "Frostpunka 2" nie są dla nas zaskoczeniem. Należało się liczyć z tym, że niektórzy z fanów pierwszej odsłony "Frostpunka" będą oczekiwali, że kolejna część sagi będzie nadal "Frostpunkiem", tylko nieco większym. Tymczasem "Frostpunk 2" przenosi rozgrywkę na jeszcze wyższy poziom. I absolutnie większość z fanów w pełni to akceptuje. Co więcej, jest z tego bardzo zadowolona, co wyrażane jest w komentarzach a przede wszystkim w ankietach, które wypełniają po zakończonej rozgrywce. Liczba chłodnych ocen jest zgodna z tym, co zakładaliśmy. Wierzymy, że po usunięciu drobnych niedociągnięć z obszaru UI, również obecni malkontenci, szczególnie jeśli zagrają w pełną wersję "Frostpunka 2", zmienią zdanie.
Ad.4.
Trzy miesiące, które dzielą nas do premiery "Frostpunka 2" to absolutnie wystarczający czas, żeby zaadresować wszelkie uwagi płynące z komentarzy i wynikające z ankiet do "Frostpunka 2". Data udostępnienia bety "Frostpunka 2" została nieprzypadkowo wyznaczona właśnie z takim wyprzedzeniem przed premierą, żebyśmy do jej daty musieli działać pod presją czasu.
Pozdrawiamy
Ad.1.
Brak danych ze Steam dotyczących np. ilości graczy, z pewnością nie ułatwia funkcjonowania zewnętrznym serwisom, które próbują szacować sprzedaż gry. Niemniej, tego typu serwisy z czasem dopracowują swoje narzędzia i całkiem nieźle potrafią estymować sprzedaż. Z naszej perspektywy zarówno wolumen przedsprzedaży "Frostpunka 2" jak i proporcje sprzedaży, między wersją Basic i Deluxe, są całkowicie satysfakcjonujące. Również wskaźniki zwrotów gry nie odbiegają od rynkowej średniej.
Historycznie nie uruchamialiśmy pre-orderów dla naszych tytułów. Nie mamy zatem praktyki dotyczącej informowania o wolumenach sprzedaży przed premierą gry. Nie sądzę, żebyśmy zdecydowali się na dzielenia takimi danymi w przypadku "Frostpunka 2".
Ad. 2
Opinie graczy, którzy mieli możliwość zagrania we "Frostpunka 2" w ostatnich dniach, jak również wypełnili ankiety po zakończeniu rozgrywki (mamy już zebranych kilka tysięcy takich ankiet, które będziemy wnikliwie analizować) nie wskazują, żeby tytuł zmagał się z niedomaganiami technicznymi. Wprost przeciwnie, tytuł jest chwalony za małą ilość bugów, szczególnie że nie jest to jeszcze finalna wersja. Poziom uwag z tego obszaru nie zaskoczył nas ani pozytywnie, ani negatywnie bo doskonale wiemy, choćby z wcześniejszych testów, w których obszarach "Frostpunk 2" wymaga jeszcze pewnej pracy. Zgłaszane błędy będą usuwane, żeby na lipcową premierę fani dostali grę z najwyższej półki a bugi nie psuły im przyjemności z rozgrywki.
Ad.3.
Niezadowolenie niewielkiej części graczy z tego, jak wygląda i na czym polega rozgrywka we "Frostpunka 2" nie są dla nas zaskoczeniem. Należało się liczyć z tym, że niektórzy z fanów pierwszej odsłony "Frostpunka" będą oczekiwali, że kolejna część sagi będzie nadal "Frostpunkiem", tylko nieco większym. Tymczasem "Frostpunk 2" przenosi rozgrywkę na jeszcze wyższy poziom. I absolutnie większość z fanów w pełni to akceptuje. Co więcej, jest z tego bardzo zadowolona, co wyrażane jest w komentarzach a przede wszystkim w ankietach, które wypełniają po zakończonej rozgrywce. Liczba chłodnych ocen jest zgodna z tym, co zakładaliśmy. Wierzymy, że po usunięciu drobnych niedociągnięć z obszaru UI, również obecni malkontenci, szczególnie jeśli zagrają w pełną wersję "Frostpunka 2", zmienią zdanie.
Ad.4.
Trzy miesiące, które dzielą nas do premiery "Frostpunka 2" to absolutnie wystarczający czas, żeby zaadresować wszelkie uwagi płynące z komentarzy i wynikające z ankiet do "Frostpunka 2". Data udostępnienia bety "Frostpunka 2" została nieprzypadkowo wyznaczona właśnie z takim wyprzedzeniem przed premierą, żebyśmy do jej daty musieli działać pod presją czasu.
Pozdrawiamy
Dzień dobry,
Nie mamy, niestety, do przekazania żadnych nowych informacji dotyczących mobilnej wersji "Frostpunka", nad którą pracuje nasz chiński partner. Produkcja gry jest kontynuowana.
Jeśli chodzi o mobilną wersję "Frostpunka 2" to chcielibyśmy zwrócić uwagę, że NetEase nie pracuje nad mobilną wersją (portem) pierwszego "Frostpunka" tylko nad grą osadzoną w uniwersum "Frostpunk". Stąd spekulowanie o możliwej mobilnej wersji "Frostpunka 2" jest zdecydowanie przedwczesne.
Pozdrawiamy
Nie mamy, niestety, do przekazania żadnych nowych informacji dotyczących mobilnej wersji "Frostpunka", nad którą pracuje nasz chiński partner. Produkcja gry jest kontynuowana.
Jeśli chodzi o mobilną wersję "Frostpunka 2" to chcielibyśmy zwrócić uwagę, że NetEase nie pracuje nad mobilną wersją (portem) pierwszego "Frostpunka" tylko nad grą osadzoną w uniwersum "Frostpunk". Stąd spekulowanie o możliwej mobilnej wersji "Frostpunka 2" jest zdecydowanie przedwczesne.
Pozdrawiamy
Dzień dobry,
Ulepszanie UI, żeby zaadresować wszystkie uwagi fanów zgłoszone po tym, jak wiosną udostępniliśmy fragment jednego z trybów rozgrywki we "Frostpunka 2" (tryb sandbox) to proces ciągły i będzie trwał aż do premiery gry 20 września 2024 roku. Efekty tych prac można choćby obserwować w ostatnim materiale z serii City Unbound, które można znaleźć w sieci. Zachęcam do zapoznania się z nim.
Pozdrawiamy
Ulepszanie UI, żeby zaadresować wszystkie uwagi fanów zgłoszone po tym, jak wiosną udostępniliśmy fragment jednego z trybów rozgrywki we "Frostpunka 2" (tryb sandbox) to proces ciągły i będzie trwał aż do premiery gry 20 września 2024 roku. Efekty tych prac można choćby obserwować w ostatnim materiale z serii City Unbound, które można znaleźć w sieci. Zachęcam do zapoznania się z nim.
Pozdrawiamy
Ulepszenie UI ma na celu raczej zaadresowanie sugestii aktualnych fanów Frostpunka, gdyż to oni zwracali uwagę na problemy z poprzednim UI podczas bety. W celu przekonania nowych graczy podejmujemy działania takie jak wspomniana wcześniej seria Frostpunk 2 City Unbound, przekrojowo prezentująca główne założenia i mechaniki rozgrywki - właśnie tak aby zaprezentować grę dla osób które nie miały z nią wcześniej styczności.
Pozdrawiamy
Pozdrawiamy
Dzień dobry,
Dlaczego na stronie steam Frostpunka 2 brak informacji o "dostępie z wyprzedzeniem" i dacie tego dostępu przy wersji deluxe? Każda inna gra na steam, która oferuje taki dostęp, ma stosowny opis w oknie zakupu gry. Wydaje się, że wielu graczy może przegapić tę informację.
Pozdrawiam,
Dlaczego na stronie steam Frostpunka 2 brak informacji o "dostępie z wyprzedzeniem" i dacie tego dostępu przy wersji deluxe? Każda inna gra na steam, która oferuje taki dostęp, ma stosowny opis w oknie zakupu gry. Wydaje się, że wielu graczy może przegapić tę informację.
Pozdrawiam,