@slepy_konduktor
Gdybym wiedział, że tu taki kabareciarz pisuje to częściej bym zaglądał. Dawno się tak nie uśmiałem. Napisałeś tyle bzdur na temat 11 bit i Playway, co do którego zdradzasz wszelki symptomy zakochania, że trudno mi to wszystko wypunktować, ale spróbuję ugryźć co lepsze kąski.
slepy_konduktor pisze: ↑ndz lip 04, 2021 4:32 pm
cena będzie x100 wyższa niż to co płaci Playway za zespoły. Obecnie PLW przejmuje wyłącznie zespoły, które mają gotowe gry i doświadczenie w branży. (Nie reklamuje PLW, a jedynie stwierdzam czysty fakt rynkowy.
Jeśli gotową grą nazwać kilka szkiców w notatniku, a za doświadczenie w branży uznać projekt na zaliczenie studiów to masz absolutną rację. 11 bit jednak podkreślało, że nie są zainteresowani inwestycją w startupy. Doświadczony zespół z gotową grą nie oddaje nikomu udziałów za pół darmo, tylko co najwyżej szuka wydawcy, który pomoże wypromować grę/dofinansować projekt lub jeśli czuje się kompetentny do samodzielnego wydania to szuka inwestorów, którzy wyłożą na to kasę w zamian za niewielkie rozwodnienie głównych udziałowców. Jest jeszcze opcja, że pisząc o doświadczeniu miałeś na myśli zrobienie gównogierek, których odbiorcami było szerokie grono Family&Friends, a pisząc o gotowej grze, miałeś na myśli grę, którą wyśmiałby każdy poważny wydawca czy inwestor. Wtedy ponownie informuję cię, że 11 bit na szczęście nie jest zainteresowane wypadnięciem do 3 ligi gamingowej ze swoim wydawnictwem i narażaniem na szwank, wypracowywanego długimi latami, dobrego imienia firmy, poprzez inwestowanie w mało ambitne, a często żenujące gry klasy Z, tworzone przez amatorów, stawiających pierwsze kroki w branży. Za doświadczonych i utalentowanych ludzi, którzy tworzą ambitne, dobrze rokujące IP trzeba odpowiednio zapłacić. Nie da się przejąć udziałów za pół darmo. Jeśli ktoś wierzy, że jest inaczej to jest albo naiwny, albo mało bystry, a najpewniej jedno i drugie.
slepy_konduktor pisze: ↑ndz sie 22, 2021 12:41 am
Poza tym zastanawiające jest to jak wszyscy myślą, że FP2 będzie wielkim hitem. Przypomnę tylko, że dodatek "On the edge" miał bardzo słabe noty od graczy
Jeśli zakładasz, że FP2 ma być niewielkim DLC do FP1 to obawy jak najbardziej są uzasadnione. Z komunikacji 11 bit wiadomo jednak, że ma to być pełnoprawny sequel FP1, z większym budżetem i skalą projektu. Zatem sequel wielokrotnie nagradzanej gry, która zebrała wspaniałe recenzje od branżowych mediów z całego świata (84% metascore z 67 recenzji) i zachwyciła miliony graczy (91% pozytywnych ocen na steamie z ponad 69 tysięcy recenzji). Gry, która była kolejnym projektem po wielokrotnie nagradzanym This War of Mine, ze wspaniałymi recenzjami od mediów (83% metascore z 63 recenzji) i milionów graczy (94% pozytywnych z ponad 71 tysięcy recenzji). Co więcej, spółka komunikowała, że po bardzo pozytywnym przyjęciu największego DLC "Last Autumn" i słabym przyjęciu dwóch mniejszych DLC, będą koncentrowali siły na większej skali DLC przy kolejnych projektach. Innymi słowy planują wyciągnąć lekcję z przeszłości przy produkcji kolejnych DLC.
slepy_konduktor pisze: ↑śr cze 30, 2021 5:16 pm
Jeśli chodzi o PLW, to Mr. Prepper jest technologicznie bardzo podobny do TWOM, a House Flipper ma wyższe noty jakościowe niż Frostpunk.
Noty jakościowe na steamie? To już bezczelna manipulacja. Na steamie można dać jedynie ocenę pozytywna/negatywna. Nic więcej. Nie da się wystawić noty. Ktoś może ocenić grę 5/10 i dać końcową pozytywną. Za to od oceniania jakości gier poprzez notę jest portal metacritic. Służę pomocą i informuję, że House Flipper, który zebrał 92% pozytywnych recenzji na steamie, ma słabiutki metascore 68% od mediów branżowych i 7,6/10 średnią ocen od graczy vs 84% i 8,4/10 dla Frostpunka. Jednym słowem Frostpunk zamiata HF w kwestii jakości.
Co do Mr. Prepper to jak się przełożyło to rzekome podobieństwo technologiczne do TWOM na sukces sprzedażowy gry i wyrobienie marki wśród graczy? Przekroczą kiedyś 5% sprzedaży TWOM? Nie wystarczy skopiować jakieś rozwiązania. Trzeba utalentowanych ludzi, know-how, świeżych i unikalnych pomysłów.
slepy_konduktor pisze: ↑pt cze 25, 2021 12:13 am
Myślałem o tym, żeby kupić akcje 11bit pod premiere Frostpunk 2, ale spółka idzie zdecydowanie w coraz gorszą stronę i na razie stoje z boku
Ufffff, dziękujemy.