NWZA - 20.07.2021

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn sie 23, 2021 9:25 am

Dzień dobry

Lipcowa zmiana Statutu Spółki, która przeniosła kompetencje dotyczące przejęć kapitałowych z poziomu walnego zgromadzenia na Radę Nadzorczą, służyła usprawnieniu/przyspieszeniu procesu budowy grupy kapitałowej. Zachęcam do lektury życiorysów zawodowych członków naszej Rady Nadzorczej. Pozbędzie się Pan wówczas obaw o to, że pieniądze 11 bit studios S.A. zostaną roztrwonione na przejęcia, które nie przyniosą wartości dodanej akcjonariuszom. Dlatego proszę też o ostrożniejsze szafowanie słowami, które nie mają pokrycia w faktach. Zapraszam też do udziału w walnych zgromadzeniach akcjonariuszy, gdzie będzie Pan mógł bezpośrednio zadawać pytania Zarządowi.

Pozdrawiamy
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr sie 25, 2021 9:02 am

slepy_konduktor pisze:
ndz sie 22, 2021 12:41 am
adu pisze:
wt lip 20, 2021 12:28 pm
Gratulacje dla Spółki. Uchwała została przegłosowana. Odnoszę wrażenie, że przy wsparciu inwestorów indywidualnych. Trzymam kciuki za materializację strategii w obszarze inwestycji/akwizycji.
Również gratuluje zarządowi, a zwłaszcza kumplom zarządu, którzy za udziały w swoich kilku osobowych firmach dostaną zapewne kilkanaście milionów złotych.
A akcjonariuszom nie ma co współczuć skoro nawet się nie chciało zarejestrować na NWZA by zablokować zmiany. W kwietniu 2020 był jeszcze jakiś ruch oporu przy próbie wyciągnięcia środków poprzez program motywacyjny. Tym razem go nie było. Ale hej, skoro zarząd CDPR może wyciągać ze spółki miliardy złotych w pensjach/premiach i programach motywacyjnych, to czemu nie zarząd 11bit.
Teraz pozostaje czekać na informacje, która ma potencjał na widły dolne na kursie, czyli przejęcie spółki po wskaźnikach C/WK>10, ale z "ogromnymi perspektywami rozwoju". Na pewno obecny prezes 11bit powie że są to "fantastyczni, przecudowni i niesamowicie inspirujący ludzie, którzy pasują do rodziny 11bit".

Poza tym zastanawiające jest to jak wszyscy myślą, że FP2 będzie wielkim hitem. Przypomnę tylko, że dodatek "On the edge" miał bardzo słabe noty od graczy. Do tego wielu pracowników, którzy stali za sukcesem FP1 odeszli z 11bit.
Jak zwykle masz rację - w 11bit nie został już nikt .... ;)
no może tylko jakaś "sprzątaczka" i Zarząd który po cichu podbiera nasze ciężko wypracowane pieniądze ..... ;)

Kim trzeba być aby nie znając spółki tak źle ją oceniać i tak źle życzyć ?????
Weź usiądź sobie i poczytaj co nieco o spółce a jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to "dziób na kłódkę"...... :)
Być może zależy Ci na straszeniu mniej obeznanych - są już tacy w tym jeden z szortujacych .... ale dobra spółka się obroni - a wiele wskazuje, że Bici tacy są.
Nie jestem zaślepiony a jedynie rozsądny. Lubię mieć wpływ na swoje pieniądze. Sukces który niektórzy odnieśli na 11bit zawdzięczamy w dużej mierze spółce - choć nie należy zapominać, że to my wyłożyliśmy pieniądze na początku drogi spółki i to one pomogły spółce budować swoją pozycję. O tyle jesteśmy współautorami sukcesu jednak to nie naszymi siłami został on zbudowany.
Każdy Zarząd myśli jak tu wykroić większy kawałek tortu i tu po części jest RN a później WZA.
Sam miałem wątpliwości co do uprawnień ale po dłuższej analizie stwierdziłem, że Zarząd zasługuje na większe zaufanie i warto pozwolić im na takie same uprawnienia jak mają inne spółki aby nie stali na przegranej pozycji.
Jest to pewne ryzyko ale stosunkowo niewielkie a powinien pozwolić na duże zdynamizowanie rozwoju spółki.
Oczywiście w perspektywie ilu lat ale jest to szczególnie korzystne dla długoterminowych inwestorów do których tacy jak Ty się nie zaliczają. Hasło kupić tanio i szybko dużo zarobić - na tej spółce niekoniecznie się sprawdza. Choć czasem można znaleźć okazję jak choćby ostatnio - zbijanie kyrsu. Wtedy to jest okazja. Zarządowi nie zależy jednak aby tacy mieli okazję szybko zarobić pompując kurs - i to zdrowe podejście dla długofalowych inwestycji.
Jak komuś się nie podoba spółka może ją omijać z daleka.

Inna sprawa to PM i premie. Za sukces należy odpowiednio wynagradzać lecz także z pewnym umiarem. PM CDR i 11bit wyły nieco na wyrost lecz aktualna wersja jest spoko.
Moim zdaniem jednak spółka powinna już teraz pomyśleć nad rozwiązaniami w postaci premii dla długoterminowych inwestorów.
Rozwój rozwojem ale uważam, że najpóźniej w 2025 roku powinna być wypłacona dywidenda. Nie mówię to o takim rozwiązaniu jak w TSG (100%) ale w tamtym momencie spółkę będzie stać na 10-25% dywidendy.
W 2025 roku spółka powinna być już po premierach 2 gier - więc na brak funduszy na rozwój nie będzie narzekać.
Poza premiami dla załogi jestem za wypłatą dywidendy .... byłaby to pewna sprawiedliwość dziejowa. Zarząd dostaje premie co roku + PM a akcjonariusze po kilkunastu latach nie dostali grosza. W krajach Zachodu dywidenda jest standardem.
Jak pisałem nie chcę pozbawiać środków na rozwój ale te 10-25% zysku z danego roku powinno być już codziennością.
slepy_konduktor
Posty: 14
Rejestracja: wt sie 25, 2020 10:39 am

śr sie 25, 2021 6:14 pm

Baks jest idealnym przykładem jaka jest obecna jakość akcjonariatu. Zostawię Was z tym do przemyśleń.
frantic
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 22, 2019 10:17 pm

śr sie 25, 2021 9:08 pm

@slepy_konduktor

Gdybym wiedział, że tu taki kabareciarz pisuje to częściej bym zaglądał. Dawno się tak nie uśmiałem. Napisałeś tyle bzdur na temat 11 bit i Playway, co do którego zdradzasz wszelki symptomy zakochania, że trudno mi to wszystko wypunktować, ale spróbuję ugryźć co lepsze kąski.
slepy_konduktor pisze:
ndz lip 04, 2021 4:32 pm
cena będzie x100 wyższa niż to co płaci Playway za zespoły. Obecnie PLW przejmuje wyłącznie zespoły, które mają gotowe gry i doświadczenie w branży. (Nie reklamuje PLW, a jedynie stwierdzam czysty fakt rynkowy.
:lol: :shock: :?
Jeśli gotową grą nazwać kilka szkiców w notatniku, a za doświadczenie w branży uznać projekt na zaliczenie studiów to masz absolutną rację. 11 bit jednak podkreślało, że nie są zainteresowani inwestycją w startupy. Doświadczony zespół z gotową grą nie oddaje nikomu udziałów za pół darmo, tylko co najwyżej szuka wydawcy, który pomoże wypromować grę/dofinansować projekt lub jeśli czuje się kompetentny do samodzielnego wydania to szuka inwestorów, którzy wyłożą na to kasę w zamian za niewielkie rozwodnienie głównych udziałowców. Jest jeszcze opcja, że pisząc o doświadczeniu miałeś na myśli zrobienie gównogierek, których odbiorcami było szerokie grono Family&Friends, a pisząc o gotowej grze, miałeś na myśli grę, którą wyśmiałby każdy poważny wydawca czy inwestor. Wtedy ponownie informuję cię, że 11 bit na szczęście nie jest zainteresowane wypadnięciem do 3 ligi gamingowej ze swoim wydawnictwem i narażaniem na szwank, wypracowywanego długimi latami, dobrego imienia firmy, poprzez inwestowanie w mało ambitne, a często żenujące gry klasy Z, tworzone przez amatorów, stawiających pierwsze kroki w branży. Za doświadczonych i utalentowanych ludzi, którzy tworzą ambitne, dobrze rokujące IP trzeba odpowiednio zapłacić. Nie da się przejąć udziałów za pół darmo. Jeśli ktoś wierzy, że jest inaczej to jest albo naiwny, albo mało bystry, a najpewniej jedno i drugie.
slepy_konduktor pisze:
ndz sie 22, 2021 12:41 am
Poza tym zastanawiające jest to jak wszyscy myślą, że FP2 będzie wielkim hitem. Przypomnę tylko, że dodatek "On the edge" miał bardzo słabe noty od graczy
:lol: :shock: :?
Jeśli zakładasz, że FP2 ma być niewielkim DLC do FP1 to obawy jak najbardziej są uzasadnione. Z komunikacji 11 bit wiadomo jednak, że ma to być pełnoprawny sequel FP1, z większym budżetem i skalą projektu. Zatem sequel wielokrotnie nagradzanej gry, która zebrała wspaniałe recenzje od branżowych mediów z całego świata (84% metascore z 67 recenzji) i zachwyciła miliony graczy (91% pozytywnych ocen na steamie z ponad 69 tysięcy recenzji). Gry, która była kolejnym projektem po wielokrotnie nagradzanym This War of Mine, ze wspaniałymi recenzjami od mediów (83% metascore z 63 recenzji) i milionów graczy (94% pozytywnych z ponad 71 tysięcy recenzji). Co więcej, spółka komunikowała, że po bardzo pozytywnym przyjęciu największego DLC "Last Autumn" i słabym przyjęciu dwóch mniejszych DLC, będą koncentrowali siły na większej skali DLC przy kolejnych projektach. Innymi słowy planują wyciągnąć lekcję z przeszłości przy produkcji kolejnych DLC.
slepy_konduktor pisze:
śr cze 30, 2021 5:16 pm
Jeśli chodzi o PLW, to Mr. Prepper jest technologicznie bardzo podobny do TWOM, a House Flipper ma wyższe noty jakościowe niż Frostpunk.
:lol: :shock: :?
Noty jakościowe na steamie? To już bezczelna manipulacja. Na steamie można dać jedynie ocenę pozytywna/negatywna. Nic więcej. Nie da się wystawić noty. Ktoś może ocenić grę 5/10 i dać końcową pozytywną. Za to od oceniania jakości gier poprzez notę jest portal metacritic. Służę pomocą i informuję, że House Flipper, który zebrał 92% pozytywnych recenzji na steamie, ma słabiutki metascore 68% od mediów branżowych i 7,6/10 średnią ocen od graczy vs 84% i 8,4/10 dla Frostpunka. Jednym słowem Frostpunk zamiata HF w kwestii jakości.
Co do Mr. Prepper to jak się przełożyło to rzekome podobieństwo technologiczne do TWOM na sukces sprzedażowy gry i wyrobienie marki wśród graczy? Przekroczą kiedyś 5% sprzedaży TWOM? Nie wystarczy skopiować jakieś rozwiązania. Trzeba utalentowanych ludzi, know-how, świeżych i unikalnych pomysłów.
slepy_konduktor pisze:
pt cze 25, 2021 12:13 am
Myślałem o tym, żeby kupić akcje 11bit pod premiere Frostpunk 2, ale spółka idzie zdecydowanie w coraz gorszą stronę i na razie stoje z boku
Ufffff, dziękujemy.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr sie 25, 2021 9:56 pm

slepy_konduktor pisze:
śr sie 25, 2021 6:14 pm
Baks jest idealnym przykładem jaka jest obecna jakość akcjonariatu. Zostawię Was z tym do przemyśleń.
Dla kolegi "ślepego" bez wątpienia specjalistami są ludzie którzy tak uważają ..... :D
Aby zrobić prostą grę przeglądarkową i nie tylko wystarczy kupić jedno z czasopism która ukazują się co najmniej raz w roku lub szkolenie na jednym z kursów .... ale to nie czyni kogoś specjalistą.
Nie bez powodu programista zaraz po 5 letnich studiach ma problem ze znalezieniem pracy. Wymaga się 3-5 letniego stażu.
Dopiero po 5 latach człowiek staje się cenny.

Na pewno twórycy CMS są giga fachowcami ..... przecież ludzie pracują nad tą grą od ponad 5 lat. Była wersja CMS 2018 a teraz 2021 po drodze cały pakiet podobnych .... tylko jak widać CMS tylko na moment pokazał się w TOP10 jakiś czas był w okolicy TOP 8. Może był wyżej ale przemknął jak meteor i teraz 2 tygodnie po premierze jest w okolicy TOP 50 !!!

Tak podbijają rynek mega-fachowcy z PLW ..... :lol: :D
Taki FP czy TWOM do pięt im nie dorastają wygrywając przez kilka dni z np z FarCry 4 walkę o TOP 1 !!!!
co to znaczy przy takim PLW ..... :lol: :D :lol:

Jest wielu ludzi dla których czarne nie zawsze jest czarne a czasem wręcz białe a co najmniej ma wiele odcieni szarości.
Takie bajki możesz pisać na forum PLW - tam pewnie uzyskasz poklask ..... ale tutaj jedynie śmieszność lub co najwyżej politowanie.
Pozdrawiamy
slepy_konduktor
Posty: 14
Rejestracja: wt sie 25, 2020 10:39 am

śr sie 25, 2021 10:18 pm

I rest my case.
frantic
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 22, 2019 10:17 pm

śr sie 25, 2021 10:40 pm

slepy_konduktor pisze:
śr sie 25, 2021 10:18 pm
I rest my case.
Napisał człowiek zmiażdżony argumentami.
ODPOWIEDZ