Games Republic
: czw lis 13, 2014 12:07 pm
Witam,
Rozpocząć wypada od uwagi, że na forum temat GR jest dość słabo eksploatowany (nie licząc wątku od uruchomieniu). A szkoda, bo w mojej ocenie jest to najbardziej perspektywiczny filar rozwoju 11 bit. Nie umniejszam oczywiście pozostałym filarom i nie byłoby sukcesu GR bez takich koni pociągowych jak seria Anomaly czy obecnie TWOM. Nie mniej liczby i trendy rynkowe mówią za siebie.
Subiektywnie mówiąc, dostrzegam duże podobieństwa miedzy gog.com a GR. I nie mówię tu tylko o podobnym profilu biznesowym, czyli dystrybucji cyfrowej gier. W pewien sposób oba portale poszły podobną drogą, gdzie np. istotny wkład w rozpoznawalność goga miał sukces obu wiedźminów. Nie chcę tu omawiać szczegółów, bo jest ich masę. Dla zainteresowanych polecam lekturę raportów rocznych CDR a dla leniwych ctrl+f hasło "gog" lub "cyfrowa dystrybucja gier". (linki:https://www.cdprojekt.com/Relacje_inwes ... owe,y,2014 i lata poprzednie). Dalej, polecam google search trendów rynkowych w zakresie rynku dystrybucji gier w ogólności oraz cyfrowej dystrybucji. Niestety na chwilę obecną najbardziej rzetelne raporty firmy NPD nie obejmują rynku cyfrowej dystrybucji, to jednakże ma się w przyszłości zmienić.
Wystarczy powiedzieć, że przychody z tego segmentu działalności za dany rok obrotowy CDR prezentowały się następująco: 2010: 9 363 tys. PLN; 2011: 27 897 tys. PLN; 2012: 46 358 tys. PLN, 2013: 63 806 tys. PLN, 1H2014: 35 390 tys. PLN.
Podobnie jak w 2010 były głosy, że "Co CDR po tych marnych 2 mln pln zysku z goga przy kapitalizacji 1 mld pln" podobnie i dziś mam wrażenie, że inwestorzy nie doceniają potencjału GR. A w moim subiektywnym przekonaniu spółka robi wiele, by ten potencjał wykorzystać.
Tym samym przechodzę do sedna założenia tego tematu - wywołania dyskusji na temat GR. Uważam, że temat ten jest potrzebny dodatkowo z tego względu, ze 11 bit wprost (na innym wątku) zadeklarowało swoje prosumenckie podejście do tematu GR, tj. otwartość na zgłaszane uwagi co do ulepszeń/potrzeb/oferty. Jakkolwiek nie jestem zwolennikiem takich uwag w przypadku gier (jak ktoś ma pomysł i potrzebę uzewnętrznienia się z nim, to założenie własnego studia w teorii wiele nie kosztuje) bo zarząd ma swoją wizje i wie co robi, tak w przypadku platformy sprzedażowej widać można mieć inne podejście.
Dziś pokazał się ciekawy artykuł na gram.pl dot nowej akcji marketingowej na gog. Link: http://www.gram.pl/news/2014/11/12/wied ... dego.shtml
To co przykuło moją uwagę to zręczne połączenie obdarowania z modelem wiązania klienta w aplikacją/platformą/produktem, który szeroko stosowany jest np. w produkcjach f2p. W skrócie: otrzymasz darmowego wiedźmina 2, jeśli codziennie przez tydzień będziesz się logował do goga i "odznaczał" listę obecności. Wrzucam artykuł jako możliwą inspirację dla GR.
Rozpocząć wypada od uwagi, że na forum temat GR jest dość słabo eksploatowany (nie licząc wątku od uruchomieniu). A szkoda, bo w mojej ocenie jest to najbardziej perspektywiczny filar rozwoju 11 bit. Nie umniejszam oczywiście pozostałym filarom i nie byłoby sukcesu GR bez takich koni pociągowych jak seria Anomaly czy obecnie TWOM. Nie mniej liczby i trendy rynkowe mówią za siebie.
Subiektywnie mówiąc, dostrzegam duże podobieństwa miedzy gog.com a GR. I nie mówię tu tylko o podobnym profilu biznesowym, czyli dystrybucji cyfrowej gier. W pewien sposób oba portale poszły podobną drogą, gdzie np. istotny wkład w rozpoznawalność goga miał sukces obu wiedźminów. Nie chcę tu omawiać szczegółów, bo jest ich masę. Dla zainteresowanych polecam lekturę raportów rocznych CDR a dla leniwych ctrl+f hasło "gog" lub "cyfrowa dystrybucja gier". (linki:https://www.cdprojekt.com/Relacje_inwes ... owe,y,2014 i lata poprzednie). Dalej, polecam google search trendów rynkowych w zakresie rynku dystrybucji gier w ogólności oraz cyfrowej dystrybucji. Niestety na chwilę obecną najbardziej rzetelne raporty firmy NPD nie obejmują rynku cyfrowej dystrybucji, to jednakże ma się w przyszłości zmienić.
Wystarczy powiedzieć, że przychody z tego segmentu działalności za dany rok obrotowy CDR prezentowały się następująco: 2010: 9 363 tys. PLN; 2011: 27 897 tys. PLN; 2012: 46 358 tys. PLN, 2013: 63 806 tys. PLN, 1H2014: 35 390 tys. PLN.
Podobnie jak w 2010 były głosy, że "Co CDR po tych marnych 2 mln pln zysku z goga przy kapitalizacji 1 mld pln" podobnie i dziś mam wrażenie, że inwestorzy nie doceniają potencjału GR. A w moim subiektywnym przekonaniu spółka robi wiele, by ten potencjał wykorzystać.
Tym samym przechodzę do sedna założenia tego tematu - wywołania dyskusji na temat GR. Uważam, że temat ten jest potrzebny dodatkowo z tego względu, ze 11 bit wprost (na innym wątku) zadeklarowało swoje prosumenckie podejście do tematu GR, tj. otwartość na zgłaszane uwagi co do ulepszeń/potrzeb/oferty. Jakkolwiek nie jestem zwolennikiem takich uwag w przypadku gier (jak ktoś ma pomysł i potrzebę uzewnętrznienia się z nim, to założenie własnego studia w teorii wiele nie kosztuje) bo zarząd ma swoją wizje i wie co robi, tak w przypadku platformy sprzedażowej widać można mieć inne podejście.
Dziś pokazał się ciekawy artykuł na gram.pl dot nowej akcji marketingowej na gog. Link: http://www.gram.pl/news/2014/11/12/wied ... dego.shtml
To co przykuło moją uwagę to zręczne połączenie obdarowania z modelem wiązania klienta w aplikacją/platformą/produktem, który szeroko stosowany jest np. w produkcjach f2p. W skrócie: otrzymasz darmowego wiedźmina 2, jeśli codziennie przez tydzień będziesz się logował do goga i "odznaczał" listę obecności. Wrzucam artykuł jako możliwą inspirację dla GR.