temat --- Games Republic

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Piotrch
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 13, 2014 11:29 am

czw lis 13, 2014 12:07 pm

Witam,

Rozpocząć wypada od uwagi, że na forum temat GR jest dość słabo eksploatowany (nie licząc wątku od uruchomieniu). A szkoda, bo w mojej ocenie jest to najbardziej perspektywiczny filar rozwoju 11 bit. Nie umniejszam oczywiście pozostałym filarom i nie byłoby sukcesu GR bez takich koni pociągowych jak seria Anomaly czy obecnie TWOM. Nie mniej liczby i trendy rynkowe mówią za siebie.

Subiektywnie mówiąc, dostrzegam duże podobieństwa miedzy gog.com a GR. I nie mówię tu tylko o podobnym profilu biznesowym, czyli dystrybucji cyfrowej gier. W pewien sposób oba portale poszły podobną drogą, gdzie np. istotny wkład w rozpoznawalność goga miał sukces obu wiedźminów. Nie chcę tu omawiać szczegółów, bo jest ich masę. Dla zainteresowanych polecam lekturę raportów rocznych CDR a dla leniwych ctrl+f hasło "gog" lub "cyfrowa dystrybucja gier". (linki:https://www.cdprojekt.com/Relacje_inwes ... owe,y,2014 i lata poprzednie). Dalej, polecam google search trendów rynkowych w zakresie rynku dystrybucji gier w ogólności oraz cyfrowej dystrybucji. Niestety na chwilę obecną najbardziej rzetelne raporty firmy NPD nie obejmują rynku cyfrowej dystrybucji, to jednakże ma się w przyszłości zmienić.

Wystarczy powiedzieć, że przychody z tego segmentu działalności za dany rok obrotowy CDR prezentowały się następująco: 2010: 9 363 tys. PLN; 2011: 27 897 tys. PLN; 2012: 46 358 tys. PLN, 2013: 63 806 tys. PLN, 1H2014: 35 390 tys. PLN.

Podobnie jak w 2010 były głosy, że "Co CDR po tych marnych 2 mln pln zysku z goga przy kapitalizacji 1 mld pln" podobnie i dziś mam wrażenie, że inwestorzy nie doceniają potencjału GR. A w moim subiektywnym przekonaniu spółka robi wiele, by ten potencjał wykorzystać.

Tym samym przechodzę do sedna założenia tego tematu - wywołania dyskusji na temat GR. Uważam, że temat ten jest potrzebny dodatkowo z tego względu, ze 11 bit wprost (na innym wątku) zadeklarowało swoje prosumenckie podejście do tematu GR, tj. otwartość na zgłaszane uwagi co do ulepszeń/potrzeb/oferty. Jakkolwiek nie jestem zwolennikiem takich uwag w przypadku gier (jak ktoś ma pomysł i potrzebę uzewnętrznienia się z nim, to założenie własnego studia w teorii wiele nie kosztuje) bo zarząd ma swoją wizje i wie co robi, tak w przypadku platformy sprzedażowej widać można mieć inne podejście.

Dziś pokazał się ciekawy artykuł na gram.pl dot nowej akcji marketingowej na gog. Link: http://www.gram.pl/news/2014/11/12/wied ... dego.shtml

To co przykuło moją uwagę to zręczne połączenie obdarowania z modelem wiązania klienta w aplikacją/platformą/produktem, który szeroko stosowany jest np. w produkcjach f2p. W skrócie: otrzymasz darmowego wiedźmina 2, jeśli codziennie przez tydzień będziesz się logował do goga i "odznaczał" listę obecności. Wrzucam artykuł jako możliwą inspirację dla GR.
Jakub Kowalski
Posty: 46
Rejestracja: śr maja 07, 2014 5:27 pm

czw lis 13, 2014 1:15 pm

Dziękuję za inspirację, śledzę newsy z branży "sklepowej" dość dokładnie :) Pomysł gog.com jest bardzo dobry.
Chimpo
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 29, 2014 3:40 pm

czw lis 13, 2014 6:59 pm

Już wiadomo czy w jutrzejszym raporcie będą wliczone wyniki GR?
3GR
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 13, 2014 8:28 pm

czw lis 13, 2014 8:40 pm

Z pewnością Twórcy GR mają własną strategię/wizję rozwoju platformy. Ale odnośnie różnych pomysłów może warto rozważyć pomysł umożliwienia Sklepom tworzenia własnych bundles. Każdy Sklep mógłby (w pewnym okresie) stworzyć własny niepowtarzalny bundle z określonym rabatem. Oczywiście GR decydowałby z jakich gier w danym okresie można sklejać bundle i z jakim rabatem. Można by wprowadzić zasadę, że czym większa aktywność Sklepów, tym większe możliwości: większa pula gier, lepsze rabaty itp. To by mogło zwiększyć konkurencyjność Sklepów między sobą – poprawić aktywność Sklepów – tym samym przychody… Każdy byłby zadowolony – a przede wszystkim Gracz ;) … Ale to tylko luźny pomysł – do rozważenia czy jest to zgodne ze strategią GR i czy jest to pomysł wykonalny technicznie. Pozdrawiam.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

czw lis 13, 2014 11:11 pm

GR na razie walczy o reputacje oraz o zawartość. Kolejnym etapem jest przywiązanie użytkowników i zdobycie ich szacunku i zaufania. To jest powolny proces i wymaga dużo pracy i nakładów. Większość wpadła tam po darmowe AWE, mniejszość kupiła jakąś grę a tylko niewielka grupa zagląda tu regularnie czy planuje kupować lub sprzedawać gry. Mnie brakuje na GR życia, jakim jest jakieś forum czy aktywność graczy czy blogerów. Dzisiejsze komentarze pod grami to niestety w większości nic wartościowego. Nie widzę również żadnych narzędzi do interakcji miedzy sklepami i wydawcami/deweloperami (to pewnie będzie później). Zaproszenie użytkowników do procesu rozwoju platformy również jest bardzo pożądane i można to zrobić w bardzo łatwy sposób integrując serwis taki jak http://userecho.com/. Dzięki temu to użytkownicy mieli by jakiś realny wpływ, które nowe funkcjonalności pojawiałyby się w serwisie. I to dla mnie byłaby prawdziwa republika.
Jakub Kowalski
Posty: 46
Rejestracja: śr maja 07, 2014 5:27 pm

pt lis 14, 2014 2:10 pm

Składanie własnych bundli - z tym może być problem, bo nie zawsze publisherzy chcą być "razem", dogadywanie bundli to dość skomplikowany proces i raczej obawiałbym się oddania go w ręce użytkowników.

Platforma do kontaktu - mamy w planach na przyszłość (niedługą)

Reputacja i zawartość - nad tym pracujemy zawsze. Obecnie (poza innymi rzeczami oczywiście) jesteśmy skupieni na jak najlepszym poprawieniu UX podczas generowania linków do sprzedawania gier.
Chimpo
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 29, 2014 3:40 pm

pn lis 17, 2014 10:37 am

Panie Jakubie czy coś wiadomo, kiedy możemy spodziewać się danych za 3 kwartał z GR? Niestety raport kwartalnych ich nie uwzględnił, a za pewne były one dosyć ciekawe w związku z rozwojem oferty.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

wt lis 18, 2014 12:36 am

jakaś awaria GR , nie otwiera się strona.
Jakub Kowalski
Posty: 46
Rejestracja: śr maja 07, 2014 5:27 pm

wt lis 18, 2014 4:07 pm

Już wszystko w porządku, były drobne problemy (chyba) z CDN-em, ale zanim zdążyliśmy na poważnie zareagować, ustąpiły.
topfacet
Posty: 185
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

wt lis 18, 2014 4:08 pm

Kiedy poznamy wyniki GR za Q3?
ODPOWIEDZ