Re: Napisali o 11 bit studios S.A. + przedstawiciele Spółki w mediach
: wt sty 19, 2021 6:49 pm
Panie Darku wywołał Pan słynny dokument. Tam wyraźnie jest napisane, że P8 i Dolly to nowe IP ... wniosek taki, że Eleonor jest kontynuacją .... tylko czego TWOM czy Frostpunka .. ?
Wydaje się znacznie bardziej prawdopodobne, że Eleonor będzie grą w świecie Frostpunka .... bo ten świat daje znacznie więcej możliwości niż powielanie kolonów TWOM .... no chyba, że zdecydowaliście się zrobić TWOM w 3D. Choć odgrzewanie projektu po tylu latach niekoniecznie może być hitem. Klon stracił już możliwość bycia woooow - i nie wywołałby już takich zachwytów.
Gra ma być znacznie większa od FR - ciekawe jak to wypadnie .... a mówiąc szczerze to FP w pierwotnej wersji to nie był oszałamiająco duży. Dopiero dodatki powiększyły grę kilkakrotnie.
Czy należy oczekiwać, że gra będzie tak samo mocno rozwijana jak FP ?
Przyglądając się Timeline to szanse na jakąś grę ze spółki w 2022 są 50/50 z przewagą < 50.
Jednak patrząc na zachowanie się CDP ..... to wolałbym aby spółka nie kopiowała ostatnich zachować lidera. Niech wyda grę tak jak ostatnie kilka gier .... wtedy gdy będą gotowe i spełniały oczekiwania graczy.
Ja najbardziej żałuję, że spółce nie udało się wypełnić portfolio i dalej mamy tylko 7 gier łącznie.
Świadczy to o tym, że nie ma szans w najbliższych 3-4 latach na wydawanie więcej niż 2 gier rocznie - licząc zarówno gry własne jak i z wydawnictwa. Nic nie wskazuje na to aby spółce udało się zrealizować założony plan wydawania 3 gier rocznie nie mówiąc już o 4 grach.
Aktualnie mamy w wydawnictwie 4 gry i 2 obyć może zostaną wydane w tym roku a może jedna.
Taki sam harmonogram na 2022. Piąta gra z wydawnictwa być może zostanie wydana w 2023 - ale pewności nie ma - zależy od skali gry i nie ma nawet pewności, czy spółka ją w ogóle wyda.
Własne gry to raczej początekq1/q2 2023 a później q1/q2 2024 i q1/q2 2025. Myślę, że to w miarę bezpieczny jak na dziś kalendarz ...
Mi najbardziej brakuje wyjścia spółki na zewnątrz i zlecania własnych projektów innym spółkom. Są spółki robiące całkiem niezłe gry na zlecenie.
Przy braku odpowiednio dobrych projektów na rynku spółka powinna wykorzystać własne pomysły. Już nie raz to sygnalizowałem. Szkoda, że nic z tym nie jest robione. Tylko narzekanie na brak dobrych projektów ... podobno szuflada pełna własnych pomysłów .... leżą "i kwiczą" a spółka ma wolne moce przerobowe w wydawnictwie ....
Wydaje się znacznie bardziej prawdopodobne, że Eleonor będzie grą w świecie Frostpunka .... bo ten świat daje znacznie więcej możliwości niż powielanie kolonów TWOM .... no chyba, że zdecydowaliście się zrobić TWOM w 3D. Choć odgrzewanie projektu po tylu latach niekoniecznie może być hitem. Klon stracił już możliwość bycia woooow - i nie wywołałby już takich zachwytów.
Gra ma być znacznie większa od FR - ciekawe jak to wypadnie .... a mówiąc szczerze to FP w pierwotnej wersji to nie był oszałamiająco duży. Dopiero dodatki powiększyły grę kilkakrotnie.
Czy należy oczekiwać, że gra będzie tak samo mocno rozwijana jak FP ?
Przyglądając się Timeline to szanse na jakąś grę ze spółki w 2022 są 50/50 z przewagą < 50.
Jednak patrząc na zachowanie się CDP ..... to wolałbym aby spółka nie kopiowała ostatnich zachować lidera. Niech wyda grę tak jak ostatnie kilka gier .... wtedy gdy będą gotowe i spełniały oczekiwania graczy.
Ja najbardziej żałuję, że spółce nie udało się wypełnić portfolio i dalej mamy tylko 7 gier łącznie.
Świadczy to o tym, że nie ma szans w najbliższych 3-4 latach na wydawanie więcej niż 2 gier rocznie - licząc zarówno gry własne jak i z wydawnictwa. Nic nie wskazuje na to aby spółce udało się zrealizować założony plan wydawania 3 gier rocznie nie mówiąc już o 4 grach.
Aktualnie mamy w wydawnictwie 4 gry i 2 obyć może zostaną wydane w tym roku a może jedna.
Taki sam harmonogram na 2022. Piąta gra z wydawnictwa być może zostanie wydana w 2023 - ale pewności nie ma - zależy od skali gry i nie ma nawet pewności, czy spółka ją w ogóle wyda.
Własne gry to raczej początekq1/q2 2023 a później q1/q2 2024 i q1/q2 2025. Myślę, że to w miarę bezpieczny jak na dziś kalendarz ...
Mi najbardziej brakuje wyjścia spółki na zewnątrz i zlecania własnych projektów innym spółkom. Są spółki robiące całkiem niezłe gry na zlecenie.
Przy braku odpowiednio dobrych projektów na rynku spółka powinna wykorzystać własne pomysły. Już nie raz to sygnalizowałem. Szkoda, że nic z tym nie jest robione. Tylko narzekanie na brak dobrych projektów ... podobno szuflada pełna własnych pomysłów .... leżą "i kwiczą" a spółka ma wolne moce przerobowe w wydawnictwie ....