P8

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
core
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 14, 2016 11:32 am

śr lis 21, 2018 12:45 pm

Nie ma jeszcze chyba tematu bezpośrednio o nowej grze, a większość pytań odnośnie tego projektu znajduje się w "strategii".
Może lepiej umieszczać je w dedykowanym temacie?

Chciałem zacząć od wyceny Vestora, która chyba jest odpowiedzialna za ostatnie spadki.
Autor sugeruje premierę w 2021. Czy spółka może się jakoś do tego ustosunkować? Czy taka informacja mogła paść na spotkaniu dla "wybranych" inwestorów?
Seria pytań bez odpowiedzi, bo nie jestem z Vestora:
1. Jaki jest stan prac nad P8? Czy wyszedł już poza koncepcję na kartce A4?
2. Ile osób pracuje obecnie nad projektem?
3. Kiedy planowana jest właściwa produkcja?
4. Czy budżet może ulec zmianie? Biorąc pod uwagę dostępne, leżące odłogiem środki i brak pomysłu na ich wykorzystanie.
5. Jaka będzie tematyka gry? Gatunek? Czy będzie w całości w 3D czy bardziej jak Frostpunk w rzucie izometrycznym? Bardziej statyczna czy dynamiczna?
Tak wiem, udzielenie odpowiedzi na te pytania zniweczyłoby całą pracę marketingowcom, bo 11B to spółka, której poczynania śledzi cały gamingowy świat.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr lis 21, 2018 12:57 pm

Dzień dobry

"Projekt 8" jest w fazie zaawansowanego prototypu, czyli dawno już wyszedł z fazy koncepcji na kartce A4. Zakładamy, że faza prototypu zakończy się w tym roku i z początkiem 2019 roku przejdziemy do fazy produkcyjnej. "Projekt 8" ma być grą nie mniejszą niż "Frostpunk" co oznacza, że potrzebujemy kilku kwartałów na produkcję gry. Przypominam też, że bardzo nam zależy, żeby premiera "Projektu 8" miała miejsce równocześnie na komputerach PC oraz konsolach, czyli że musimy zarezerwować sobie pewien bufor czasowy na certyfikację gry w Sony i Microsofcie. Nie podajemy daty premiery "Projektu 8" dlatego pojawiają się różne interpretacje faktów, które wymieniłem przed chwilą.
Nad "Projektem 8"pracuje obecnie ok. 20 osób i jest to zespół wystarczający, w tej fazie produkcji gry (prototypu). Po przejściu do fazy produkcyjnej, czyli od przyszłego roku, zespół "Projektu 8" będzie szybko rozbudowywany do docelowej wielkości 50-60 osób. Plan rekrutacji jest rozpisany na wiele miesięcy do przodu. procesy zostały już uruchomione.
Budżet gry, zgodnie z tym, co mówił w mediach Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A., szacowany jest na ok. 20 mln PLN i został zwiększony po sukcesie "Frostpunka".

Pozdrawiamy.
trudno100
Posty: 10
Rejestracja: czw gru 13, 2018 2:24 pm

czw gru 13, 2018 2:50 pm

Dzień dobry,

czy można poznać powody, dla których jakiekolwiek dane dotyczące tzw. Projektu 8 trzymane są w tajemnicy? Jeżeli gra jest w fazie bardzo zaawansowanego prototypu, to - jak rozumiem - pewne rzeczy są już rozstrzygnięte, np. gatunek gry. Domyślam się, że być może nie warto na tę chwilę zdradzać samego pomysłu,treści, fabularnego tła itd., żeby ktoś się nie podpiął pod ideę, która - jak sami stwierdziliście - powoduje wypadnięcie kapci z nóg. Ale pewne ogólne aspekty - choćby roboczy tytuł czy gatunek (strategia, gra TPP...)- niczego przecież tak naprawdę nie zdradzają. Czy myśleliście Państwo np. o wypuszczeniu już teraz jakiegoś krótkiego teseara - na tyle enigmatycznego, ale też wciągającego - żeby z jednej strony niczego ważnego nie ujawniać, a z drugiej potwierdzić jednak, że Projekt rzeczywiście przybiera konkretne kształty? Szczerze powiedziawszy, nie widzę jakichś sensownych powodów, dla których nie można by tego zrobić, ale być może wynika to z mojej ignorancji.
Proszę potraktować te pytania właśnie jako pytania, wynikające z chęci poszerzenia wiedzy. Nie ma w nich żadnych ukrytych przytyków.

Pozdrawiam.
CarlosRoca
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 15, 2018 11:06 am

czw gru 13, 2018 4:40 pm

Mam pytanie odnośnie projektu P8:

W którym kwartale i którego roku jest planowane wydanie pierwszego trailera gry P8 (oznajmienie światu nad czym rzeczywiście 11BIT pracuje)?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw gru 13, 2018 6:13 pm

Dzień dobry

Kampania marketingowa gier komputerowych rządzi się swoimi prawami. Nie może być zbyt długa (co wiąże się z kosztami) ani zbyt krótka (nowy tytuł musi się utrwalić w świadomości graczy). Jej natężenie powinno rosnąć w miarę zbliżania się do premiery, itp. Na pewno to nie jest jeszcze ten moment, żeby zaczynać mówić o "Projekcie 8". Wszystko w swoim czasie. Dlatego też nie podajemy terminu, kiedy będziemy publikować pierwsze materiały o "Projekcie 8".

Pozdrawiamy.
konte
Posty: 4
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 12:19 pm

czw gru 13, 2018 11:03 pm

Dzień dobry

Mam kilka pytań, na które chciałbym poznać odpowiedź:

1) Od momentu premiery TWOMa do premiery Frostpunka minęło 3,5 roku, jak rozumiem w przypadku P8 okres ten ma być znacząco mniejszy. Jakie mają państwo argumenty na to, że w tym przypadku wszystko pójdzie znacząco szybciej, zważywszy na to, że P8 ma być dwa razy większy i droższy od Frostpunka?

2) Z początkiem 2019 roku chcecie przejść do produkcji P8, można wiedzieć kiedy Frostpunk przeszedł z prototypu do etapu produkcji?

3) Ile osób pracowało nad Frostpunkiem i jak to będzie wyglądało w porównaniu do P8.

Pozdrawiam.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pt gru 14, 2018 1:28 pm

Admin pisze:
czw gru 13, 2018 6:13 pm
Dzień dobry

Kampania marketingowa gier komputerowych rządzi się swoimi prawami. Nie może być zbyt długa (co wiąże się z kosztami) ani zbyt krótka (nowy tytuł musi się utrwalić w świadomości graczy). Jej natężenie powinno rosnąć w miarę zbliżania się do premiery, itp. Na pewno to nie jest jeszcze ten moment, żeby zaczynać mówić o "Projekcie 8". Wszystko w swoim czasie. Dlatego też nie podajemy terminu, kiedy będziemy publikować pierwsze materiały o "Projekcie 8".

Pozdrawiamy.
Małe deja vu, czyli kopiuj-wklej sprzed kilku lat z odpowiedzi na nasze pytania dot. kampanii Industriala.
Tylko, że wówczas sporo rzeczy poszło nie tak jak trzeba i przypomnę, że od pokazu teasera do premiery gry minęło... 15 miesięcy.
Cokolwiek napisane tutaj zostanie przez przedstawiciela spółki z Prezesem włącznie, trudno będzie dać wiarę :evil:
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn gru 17, 2018 1:01 pm

Dzień dobry

Produkcja "Frostpunka" zajęła nam ok. 3,5 - 4 lat (zależy, czy liczymy czas do jesieni 2017 roku, gdy wspomniana gra pierwotnie miała zadebiutować czy do faktycznej daty premiery). Nie zakładamy, żeby produkcja "Projektu 8" trwała krócej. Wielkość gry, fakt, że bezwzględnie chcemy, żeby premiera "Projektu 8" odbyła się jednocześnie na komputery PC i konsole oraz koncentracja na jakości wykluczają przyspieszenie procesu produkcyjnego tym bardziej, że wielkość zespołu, który produkuje "Projekt 8" będzie docelowo zbliżona do wielkości zespołu odpowiedzialnego za stworzenie "Frostpunka" (ok. 55-60 osób). Faza produkcyjna "Frostpunka" trwała ok. 1,5-2 lat, czyli mniej wiecej tyle samo, co faza prototypowa. W przypadku "Projektu 8" rozkład powinien być zbliżony.

Pozdrawiamy.
Awatar użytkownika
lizotus
Posty: 75
Rejestracja: wt cze 20, 2017 12:46 pm

pn gru 17, 2018 2:06 pm

O ile pamiętam prace nad P8 rozpoczęły się na początku 2017 czyli trwają już prawie 2 lata. Faza produkcyjna 1,5-2 lata, czyli najlepiej byłoby się wyrobić z premierą na wiosnę 2021, bo jesienią może być zbyt duża konkurencja gier AAA.

A jak wygląda sprawa konsol tzn. będą osobne wersje na stare i nowe urządzenia np. PS4 i PS5?
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn gru 17, 2018 4:33 pm

I konsolach nowych wiemy stosunkowo mało. Jednak z przecieków mówi się, że PS5 będzie wstępnie kompatybilna - więc gracze na PS5 uruchomią gry wydane naPS4 a być może i PS3. Nie ma na razie precyzyjnych deklaracji - o ile nie ukazała się jakaś aktualizacja informacji w tym zakresie. Znam stan na koniec listopada.
Konsole XBOX z tego co wiem to już są w pewnym stopniu kompatybilne wstecznie.
Jak rozgrywka na grach na konsole poprzedniej generacji miałaby wyglądać czy w trybie emulacji czy innym na razie chyba nie ma takich oficjalnych informacji.
Tak więc o bazę sprzętową nie ma się co martwić. Bo będzie dostępne co najmniej 100mln konsol PS4/XBOX (na koniec 2020). Aktualnie jest ok 60mln tych konsol lub więcej. Można zakładać, że w 2 lata przybędzie ich co najmniej 40mln.
Dużo większym argumentem jest możliwie największa jakość gry o stosunkowo większa objętość gry.
Frostpunk pomimo tego, że był świetny - dostawał część recenzji negatywnych za wielkość "na wejściu". Być może P8 uda się zrobić z dłuższą rozgrywką na dzień premiery. FP nie był dedykowany stricte na konsole stąd sprzedaż konsolowa raczej nie dogoni tej na PC - choć nigdy nie należy mówić ...... bo może się okazać inaczej. :shock:
Raczej nie należy zakładać, że PS5 pojawi się wcześniej niż pod koniec 2020 a nawet jeśli - to wydanie gry na PS5 znacznie ograniczy potencjalnych nabywców - bo gra wydana na PS5 raczej nie pójdzie na PS4 a odwrotnie tak.
Bez sensu byłoby samemu ograniczać sprzedaż w kwartale premiery.
A nie oszukujmy się raczej prawie nikt nie kupiłby PS5 tylko dla tego aby zagrać w P8 .. :P
Wydanie gry kierowanej na nowe konsole ma sens po co najmniej 1,5 roku ich obecności na rynku.
Nie sądzę aby był takli postęp aby wszyscy się rzucili do wymiany sprzętu. Zresztą nie sądzę aby Japończycy byli w stanie dostarczyć więcej niż 25 mln sztuk w roku premierowym. Nowa generacja pamięci, procesorów, grafiki itd.
Wystarczy zobaczyć jak słabo dostępne były ostatnie karty graficzne od AMD. Polarisy były całkiem spoko ale wyłapywali je "kopacze" ze względu na cenę. PS5 być może będzie miało APU na bazie Ryzena ale nie jest to jeszcze oficjalne info.
8 rdzeni i 16 wątków jeśli będzie świetny moduł graficzny może namieszać. Ale klucz to duża dostępność platformy a to daje tylko PS4.
PS5 to raczej już P9.
ODPOWIEDZ