P8

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw kwie 01, 2021 1:41 pm

Dzień dobry

Nasza koleżanka zdecydowała, że po przeszło pięciu latach spędzonych w naszej Spółce spróbuje nowych wyzwań zawodowych. Bardzo ubolewamy, że zdecydowała się na taki krok i życzymy jej sukcesów.

To prawda, że koncepcja "Projektu 8" przechodziła poważne literacje, w tym techniczne (zmiana silnika), które sprawiły, że cykl produkcji tego tytułu będzie dłuższy niż zakładaliśmy to rozpoczynając projekt. Mocno wierzymy jednak, że wprowadzone zmiany/korekty będą miały pozytywne przełożenie na jakość gry i jej późniejszą sprzedaż.

Nie mogę na Forum Inwestorskim zdradzać, kto jest liderem "Projektu 8". Myślę jednak, że zbliżająca się Konferencja Inwestorska będzie dobrą okazją do tego :) .

Pozdrawiam i życzę spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych.
Frey
Posty: 111
Rejestracja: wt lis 18, 2014 1:12 am

czw kwie 01, 2021 3:08 pm

Dziękuję za odpowiedź i również życzę spokojnych, radosnych i zdrowych Świąt całej Załodze 11bit ! :)
Captain_Obvious
Posty: 13
Rejestracja: wt lip 21, 2015 11:51 am

wt kwie 06, 2021 12:38 pm

Witam Panie Darku,

Mam nadzieję, że Święta były udane!

Trochę niepokoi fakt, że dwie kluczowe osoby dla Projektu 8 rozstały się z firmą ale takie są realia rynku pracy.

Czy nastąpiło płynne przekazanie obowiązków pani Fijak i Pana Czerwonki związanych z P8? Czy Spółka zabezpieczyła się przed tzw. "knowledge gaps"?

Pozdrawiam serdecznie.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt kwie 06, 2021 3:28 pm

Dzień dobry

Zmiana pracodawcy nie jest rzeczą nadzwyczajną, szczególnie w branży growej gdzie znalezienie nowego miejsca zatrudnienia, nie jest wyzwaniem. Dlatego każdy deweloper musi liczyć się z tym, że jego najlepsi pracownicy mogą zostać "podkupieni" przez konkurencję a narzędzia, żeby ich zatrzymać w firmie (premie roczne i Program Motywacyjny - to "kotwice" stosowane w 11 bit studios S.A.) okażą się niewystarczające. Czasami konkurencja ma po prostu mocniejsze karty w ręku.
Na szczęście, w przypadku osób zajmujących stanowiska menedżerskie i gdy "rozwód" przebiega w bardzo przyjaznej atmosferze, czyli tak jak miało to miejsce w przypadku Marty Fijak i Maćka Czerwonki, zmiana pracodawcy to proces rozpisany na miesiące. Mieliśmy zatem, jako Spółka, wystarczająco dużo czasu, żeby następcy płynnie przejęli obowiązki od Marty i Maćka i odbyło się to bez jakichkolwiek zaburzeń produkcji "Projektu 8".

Pozdrawiamy
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

śr maja 05, 2021 10:35 am

Czemu P8 ma 45 pracowników a Eleanor 50 ?. Wynika to z przesunięcia po prostu całego zespołu z jednego projektu do drugiego? Ile osób przewidziane jest do tego projektu?

Inne pytanie jeżeli można sie dowiedzieć : czy zastanawialiście się nad przeniesieniem anomalny na nintendo switch ( nie swoimi siłami bo ich szkoda a zlecenie tego zadania podwykonawcy?)
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr maja 05, 2021 3:27 pm

Dzień dobry

Zespół "Projektu 8" budowany jest od początku o osoby rekrutowane z zewnątrz i zasilany przez pojedyncze osoby ze Spółki. Zespół pracujący nad projektem "Eleanor" wyłonił się (faza koncepcyjna) z zespołu, który pracował nad "Frostpunkiem". Dodatkowo, po zakończeniu produkcji dodatków do "Frostpunka" (Season Pass) osoby odpowiedzialne za to zadanie (ok. 30 osób) zasiliły zespół projektu "Eleanor". Stąd, zespół ten liczy obecnie ok. 50 osób a zespół "Projektu 8" jest nieco mniejszy. Docelowo, w perspektywie tego roku, oba zespoły powinny liczyć po 60-70 osób i osiągnąć tym samym docelowe wielkości.

Pozdrawiamy
3citrony
Posty: 1
Rejestracja: pn gru 04, 2023 10:51 am

pn gru 04, 2023 3:40 pm

Dzień dobry,
jak idą prace nad p8? Czy spółka nadal podtrzymuje narracje, że do końca roku zobaczymy kolejne materiały z tego projektu?

Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw gru 07, 2023 2:36 pm

Dzień dobry,

Prace nad "Projektem 8" przebiegają swoim rytmem. Zespół deweloperski dostarcza kolejne kamienie milowe. Nie ukrywamy jednak, że jesteśmy mocno opóźnieni w stosunku do bazowego harmonogramu sprzed kilku lat. Dlatego "Projekt 8" będzie ostatnią z trzech gier wewnętrznych, która trafi do sprzedaży w okresie objętym obecnym Programem Motywacyjnym na lata 2021-2025.
Tak jak zapowiadaliśmy na czerwcowej Konferencji Inwestorskiej, najbliższe kwartały to czas "delivery" projektów, które są najbardziej dojrzałe, czyli "The Invincible" (tę premierę mamy już za sobą), "The Thaumaturge" (premiera jest zapowiedziana na 20 lutego 2024), "INDIKI" (I kwartał 2024) oraz dwóch gier wewnętrznych na czele z "Frostpunkiem 2" i "The Alters". Obie produkcje trafią do fanów w I półroczu 2024 roku. To oznacza, że również marketingowo czeka nas bardzo gorący okres dlatego "odpalanie" w tym samym czasie promocji "Projektu 8", skoro do jego premiery jest jeszcze sporo czasu, nie ma żadnego uzasadnienie biznesowego.

Pozdrawiamy
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

ndz gru 31, 2023 3:49 pm

Admin pisze:
czw gru 07, 2023 2:36 pm
Dzień dobry,

Prace nad "Projektem 8" przebiegają swoim rytmem. Zespół deweloperski dostarcza kolejne kamienie milowe. Nie ukrywamy jednak, że jesteśmy mocno opóźnieni w stosunku do bazowego harmonogramu sprzed kilku lat. Dlatego "Projekt 8" będzie ostatnią z trzech gier wewnętrznych, która trafi do sprzedaży w okresie objętym obecnym Programem Motywacyjnym na lata 2021-2025.
Tak jak zapowiadaliśmy na czerwcowej Konferencji Inwestorskiej, najbliższe kwartały to czas "delivery" projektów, które są najbardziej dojrzałe, czyli "The Invincible" (tę premierę mamy już za sobą), "The Thaumaturge" (premiera jest zapowiedziana na 20 lutego 2024), "INDIKI" (I kwartał 2024) oraz dwóch gier wewnętrznych na czele z "Frostpunkiem 2" i "The Alters". Obie produkcje trafią do fanów w I półroczu 2024 roku. To oznacza, że również marketingowo czeka nas bardzo gorący okres dlatego "odpalanie" w tym samym czasie promocji "Projektu 8", skoro do jego premiery jest jeszcze sporo czasu, nie ma żadnego uzasadnienie biznesowego.

Pozdrawiamy
Czy zobaczymy jakieś materiały z P8 przed premierą FP 2 ?
Czy gra będzie intensywnie testowana publicznie podobnie jak FP 2 ?
Czy testy dla FP2 zostały już zakończone czy będzie możliwy jakiś dodatkowy test ?
Ostatnia prezentacja podziału na zespoły była dość dawno od tego czasu przybyło sporo nowych pracowników. Czy możemy poznać aktualny stan zatrudnienia i przybliżony podział na zespoły oraz skład liczbowy w działach wydawnictwo, marketing, R&D ?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr sty 03, 2024 1:33 pm

Dzień dobry,

Najbliższe kilka miesięcy poświęcimy całkowicie przygotowaniom, w tym kampaniom marketingowym, zapowiedzianych na ten okres premier, czyli "The Thaumaturge", "INDICE", "Frostpunkowi 2" i "The Alters". Chcemy, żeby uwaga graczy skupiła się na tytułach, które wkrótce trafią do sprzedaży. Na tej liście nie ma "Projektu 8", do którego premiery jeszcze trochę czasu upłynie.

Każdy z naszych tytułów, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych, przechodzi intensywne testy, do których angażowani są, oprócz wewnętrznych zasobów, także zewnętrzni testerzy, w tym profesjonalne firmy zajmujące się tego typu usługami. "Projekt 8" będzie przechodził taką samą ścieżkę jak pozostałe tytuły.

Testy "Frostpunka 2" trwają cały czas i będą trwały aż do przedednia premiery. Każdą grę można testować w nieskończoność za każdym razem wyłapując bugi duże i małe oraz drobne niedociągnięcia. Chodzi o to, żeby było ich jak najmniej, szczególnie bugów. :)

W 2024 rok weszliśmy jako firma zatrudniająca ok. 290 pracowników (i współpracowników). W porównaniu ze stanami, o których pisaliśmy w Raporcie kwartalnym za III kwartał, zmiany były symboliczne. Zatem, zespół "Frostpunka 2 " to ponad 80 osób a zespoły "The Alters" i "Projektu 8" liczą po blisko 50 osób każdy. Resztę zespołu stanowią m.in. pracownicy działu marketingu i wydawniczego (oba zespoły były mocno rozwijane w 2023 roku, żeby sprostać wyzwaniom związanym z nadchodzącymi premierami). Skład uzupełniają osoby z działu T&C (HR, rekrutacja, kadry), działu finansów, administracji oraz Zarząd. Mamy też osoby dbające o back- cataloque czy też zajmujące się testowaniem gier.

Pozdrawiamy
ODPOWIEDZ