Strona 50 z 105

Re: This War Of Mine

: pt wrz 04, 2015 6:39 pm
autor: pieniek
Admin pisze:Dzień dobry
Intencją spółki jest tworzenie gier premium dla dorosłych graczy dostarczających pogłębionych emocji a nie infantylnych gierek, w które można pograć na przerwie między lekcjami. Dla nas porównywanie TWoM z symulatorem kozy jest krzywdzące. Tabletowy TWoM nie różni się niczym od wersji na PC. Podobnie będzie wyglądał TWoM na smartfony. Nie widzimy powodów, żeby ten sam wysokojakościowy produkt sprzedawać taniej niż wersji na PC. Jesteśmy, jak na wielkość rynku tabletowego (to ledwie ok. 10 proc. całego rynku urządzeń mobilnych), zadowoleni z monetyzacji gry. Wysoka cena początkowa daje nam również w przyszłości sporą przestrzeń do brania udziału w akcjach promocyjnych. Nasza strategia marketingowo-sprzedażowa jest bardzo głęboko przemyślana i, co pokazuje choćby przykład TWoM na PC, przynosi efekty.
Pozdrawiamy
Tak jest bardzo głęboko przemyślana, i właśnie dlatego pięknie monetyzujecie TWoM na PC ,zapodajecie od czasu do czasu ,coraz większe promocje cenowe na steam itp np po 8$ ( ostatnio nawet rozdawane za darmo do produktów innych wydawców i producentów na GR to jest ten sławetny szacunek do wyjątkowości TWoMa, którym pan epatuje?- tu akurat ironia do pańskiego zarzutu, że moje porównanie było krzywdzące), co generuje wam większość przychodów w ostatnim kwartale( te właśnie promocje) i właśnie dlatego zapytałem o efektywniejszą monetyzację na mobilkach, a pan panie Dariuszu wyjechał z jakimś "krzywdzeniem". Przypominam, że gry można oceniać różnie, ale dla spółek giełdowych i akcjonariuszy, liczy się zysk a nie tylko własne EGO, a tak się składa ,że ta infantylna koza jest też na steamie i ma sprzedanych 2 mln kopii, a chyba w nią nie graja uczniacy miedzy zajęciami na PCetach?

Świetnie to określił pan Maciej Szcześnik, że wspaniałe gry mogą być różne, zarówno wiedźmin jest wspaniałą grą ale też i prison architect. Dlatego uczulałbym was na zadufanie płynące z pańskiego tekstu, co do swoich projektów, bo sorki ale do mojang , albo innych tuzów growych mobilkowych wam dużo brakuje, a oni znacząco taniej sprzedają swoje gry nawet te premium, wiec wolałbym osobiście , żebyście mieli troszkę więcej pokory a mniej EGO, bo możecie naprawdę potężnie zmonetyzować TWoM na mobile, jeśli tego tylko zechcecie. Niepokoi mnie to że nie chcecie, podszywając to własną dumą, bo jak ktoś kiedyś pięknie powiedział duma kroczy tuż przed upadkiem, a na PC widać, że regularną cena 19$ to wiele z TWoM nie zdziałacie jeśli chodzi o generowanie fajnych przychodów bez promocji, a 15$ na mobile jest ceną zaporową i bardzo rzadko spotykaną, także w moim odczuciu idziecie złą ścieżką, jeśli cena jest tylko motywowana własnym przekonaniem o wyjątkowości TWoM wobec innych produktów, bo po prostu zmarnujecie okazje do potężnych zarobków.

Pozdro.

Re: This War Of Mine

: pt wrz 04, 2015 6:42 pm
autor: pieniek
.

Re: This War Of Mine

: pt wrz 04, 2015 11:18 pm
autor: hazard
@pieniek
Chyba sam sobie odpowiedziałeś dlaczego cena jest wysoka. Skoro spółka generuje większość przychodów na przecenach to warto mieć cenę wysoką by ją można było obniżyć ale równocześnie też coś zarobić nie nasycając rynku. Kto kupi wersje na konsole za 30$ jeśli może kupić wersje na mobilne za np. 5$ i obie wersje niewiele różnią się od siebie?

Nie zarzucaj spółce czy konkretnym osobą ani wielkiego ego ani zadufania. Spółka realizuje strategie, która ma przynieść wymierne korzyści w dłuższej perspektywie nie podkręcić wynik w jednym kwartale a potem niech się wali. Być może konkretna promocja będzie zaplanowana wraz z premierą wersji na smartfony.

Weż też pod uwagę, że nie należy porównywać TWoMa do symulatora kozy. Nie chodzi tutaj o przychody ale o target. Goat Simulator musi być popularny i widoczny bo walczy o graczy szukających niewysublimowanej rozrywki, a w tym gatunku jest ogromna konkurencja. TWoM jest grą stworzoną dla innego gracza i ma wywołać inny rodzaj emocji. To gra, która nie ma w zasadzie konkurencji w swojej kategorii a sprzedaż polega na świadomym wyborze czy poleceniu gry a nie na tym, że gra jest wysoko w rankingach.

TWoM jest złotą kurą, która się trafiła spółce i przy odpowiednim "traktowaniu" będzie przynosiła spory dochód w kolejnych latach.

Re: This War Of Mine

: sob wrz 05, 2015 10:36 am
autor: pieniek
@ hazard

Właśnie dlatego , zapytałem czy monetyzacja na mobile, będzie efektywniejsza np po wejściu smartów, czy też jest uzależniona od TWoM:TLO. Otrzymałem odpowiedź, która zupełnie mnie zaskoczyła z kilku powodów.

1 Powód. Okazuje się , że obrażam/krzywdzę ludzi z 11 bit, a odpowiedzi co meritum w sumie mi nie udzielono.

2. Powód. Okazuje się, że w mniemaniu ludzi z 11 bit( a przez to w pewnym stopniu dyskryminowaniu graczy mobilkowych) mobilkowi gracze powinni docenić najbardziej TWoMa, jako produkt z najwyższej półki jakościowej( i tu akurat się zgadzam co do jakości produktu), i dlatego 11 bit zamierza stosować politykę zaporowej ceny. Na PC monetyzacja była idealna,cena była akurat taka z średniej półki cenowej 20$ , bardzo dobre wyczucie pozycjonowania swojego produktu w stosunku do konkurencji, fajne promocje gdy sprzedaż już spadała, co powodowało zdziwienie efektywnością generowania kasy nawet samych twórców i chwała im za to. TWoM na PC traktują jako trampolinę do promocji , swoich innych przedsięwzięć jak 50% przecena jak kupiłeś pre-ordera TWoM mobilkowego na GR, czy darmowy TWoM jeśli kupisz jeden z kilku pre-orderów na GR i cool, bo sprzedaż w regularnej cenie na steam już nie powala i można wykorzystywać markę TWoM do zwiększenia sprzedaży i rozwoju innych gałęzi 11bit. Jeśli chodzi o konsole cena też jest z tej niższej półki cenowej, biorąc pod uwagę niskie marże deweloperów z pudełek ,to zapewne zysk ze sprzedanej kopii będzie znacząco niższy dla 11 bit , niż z PC, ponadto istnieje ryzyko popytu na taki produkt na nowoczesne konsole, bo on nie jest typu AAA jak na mobilkach. I właśnie ta dysproporcja w podejściu monetyzacji na rożnych platformach mnie też zaskakuje.

3 Powód . Chyba najważniejszy, ton wypowiedzi pana Dariusza i przekonanie ,co do tego ze produkt AAA na mobile powinien mieć jak najdroższą cenę, bez względu na efekty sprzedaży. To swego rodzaju "oburzenie" pana Dariusza, mną z deczka wstrząsnęło, bo sorki ale 11 bit to nie 2k które tez ma produkty za"tylko"10$ , ale ich sprzedaż jest taka sobie jak na takie studio( 6 k opinii 10k-50k ściągnięć na google play X:com i 50k-100k civilization), bo o ile TTWO( twórca GTA i nie tylko,a 2k należy do grupy TTWO), może sobie pozwolić na taką fanaberie, to 11 bit ze swoimi paroma mln $ na kontach powinno bardziej dbać o monetyzacje i rozbudowę sił kasowych i produkcyjnych, niż ideologiczne podejście do tematu TWoM na mobile. CDR wystawiło Brandig wiedźmina na mobile, fakt że to jest zupełnie inna gra( z oczywistych względów) niż na PC, ale sama marka wiedźmin ma już renomę i wartość kilkuset mln $ na rynku growym, a jednak nie mieli oporów wejścia nawet we F2P z tą marką i pomimo że odnieśli porażkę, to myśleli i chcieli jak najlepiej zmonetyzować wiedźmina na komórkach i co za tym idzie poszerzyć wpływy do kasy CDR,i nie patrząc przez pryzmat wielkości i "dumy". TWoM to świetna gra na mobile , tylko rynek tam jest taki jaki jest, 5-7 dolców to odpowiednik 40-60 $ na PC ludzie z 11 bit to rozumieją, ale jakoś próbują zagłuszyć te fakty tą wypowiedzią, że ich produkt jest wart 15$ i basta, chociaż na PC oferują go czasami za 8$ a nawet w skrajnych przypadkach za FREE jako dodatek. Chodzi o to ,że dobre gry monetyzują się na mobile przez lata przy dobrze zbilansowanej niskiej ( w stosunku do innych platform)cenie ( lub nawet głównie w formule F2P), to jest zupełnie inny rynek ,niż PC i konsole, bo masa potencjalnych użytkowników zostawiających niewielkie kwoty na grę jest olbrzymia. Dlatego z jednej gry przez wiele lat firmy kosza takie pieniądze nieprzerwanie lub nawet je zwiększając , o których PCowi deweloperzy mogą tylko pomarzyć. I dlatego "hazard" moim zdaniem bardzo, się mylisz bo monetyzacja na mobilkach to zupełnie inna bajka niż na PC, czego przykładem nawet z naszego podwórka, może być VVD i Real Boxing, niska cena a raczej przejście na F2P nie "wypaliła" popytu na grę, wręcz przeciwnie dała jej sporego kopa w przychodach( porównując do formuły 'premium') , dzięki czemu mogli rozwijać firmę . Osobiście sądzę, że tego typu droga byłaby świetna dla TWoM, bo w F2P chodzi o to , żeby zachęcić gracza do wydawania kasy w mikropłatnościach , gdy może poznac produkt za free czy warto w ogóle niego grac czy nie, a TWoM wciąga w granie na maxa ( pewnie ze świecą szukać drugiej takiej na mobilkach) , i sądzę że mnóstwo ludzi wydawałoby kasę( oczywiście po modyfikacjach balansu utrudnieniach dodatkowych opcjach i rozbudowie gry) na miejsca w plecakach na zakup przedmiotów, czy nawet "cofania czasu"( czyli opcja save jeśli chcą nie tracić ludzi, niech płaca klient nasz pan), w ten sposób mając szansę stać się nie tylko grą AAA na mobile, z racji jakości produktu i jego niezwykłej oryginalności , ale też ze względu na przychody i zyski jakie by czerpała.

I właśnie z tych powodów , post pana Dariusza tak a nie inaczej odczytałem , i w ten sposób się do niego odniosłem , pisząc o ego, dumie popadającej w swój sposób w pychę. Mam nadzieję ,że ty i inni rozumieją o co mi w tym przekazie chodzi, on jest prosty tanie gry jeśli są świetne sprzedają się na mobile latami, generując czasami niewyobrażalną kasę, to jest zupełnie inny rynek niż PC i zarządzanie sprzedażą jest też zupełnie inne, a drogie gry nawet jak są świetne nie sprzedają się świetnie( przykład 2k i ich produktów po 10$) , tak już jest na tym rynku ,mobilnym. TWoM ma szansę być naprawdę kultową grą na mobile o ile ludzi z 11 bit nie będą podcinali mu skrzydeł zaporową ceną, która jest droższa, niż niekiedy TWoMa na PC ( co jest już same w sobie "mega szokiem i zdziwkiem"), motywując to tylko dumą z jakości gry. Ludzie z 11 bit doskonale sobie zdają z tego sprawę, zastanawiam się tylko dlaczego tych faktów nie akceptują , w przypadku monetyzacji TWoM.

Pozdro.

Re: This War Of Mine

: sob wrz 05, 2015 3:23 pm
autor: hazard
@pieniek

ad1 Musimy się liczyć, że spółka nie będzie dzielić się ze swoją strategią marketingową na kilka miesięcy do przodu, po za tym musi być ona elastyczna do zmieniających się warunków. Trzeba przyjąć ze spokojem, że wiedzą co robią.

ad2 TWoM mógłby być bo 10$ na PC i po 5$ na mobilne - może by zarobił wiecej kasy - może. Tylko pomyśl kto kupiłby kolejną grę za większą cenę?

ad3 Przykłady nieco nietrafione. TWoM na mobilne to prawie port 1 do 1 wersji PC - dlaczego miałby być 2, 3 czy 4 razy tańszy? WIedźmin BattleArena i czy Adventure to całkiem inne gry niż na PC czy konsole. RealBoxing przeszedł na F2P bo jako premium się nie sprawdził. Wiesz ile sprzedali kopii RB na PC czy Mac? Co mają powiedzieć ludzie, którzy wydali to 10$ a za kilka miesięcy gra jest za darmo?

Re: This War Of Mine

: sob wrz 05, 2015 4:29 pm
autor: pieniek
@ Hazard

1.Tak to prawda nie muszą się ujawniać ze strategią.

2. Problem jest taki , że mogę odwrócić pytanie:TWoM na PC w różnych modelach możesz kupić taniej , przeceny lub nawet darmowe dodatki do innych gier itp. więc, kto kupi to na mobile po takiej cenie na mobilkach , skoro tam rynek jest przyzwyczajony w ogóle do cen 5 dolców zza tzw premium , a nie np 60$ jak na PC. Ponadto z tym a kto by kupił, to jest tez nie trafione, bo kto kupuje nowe gry, za regularne ceny na PC skoro wiadomo,że za jakiś czas , można je kupić taniej. A jednak kupują nawet w regularnych cenach, baa takiego wiedźmina3 kupują nawet na steamie gdzie gra jest znacząco droższa niz na np GOG które robi jeszcze dodatkowo promocje dołączając , inne gry do pakietów, a jednak i na steamie kupują. NIe mówiąc już o np cenie zmieniającej się w2, czy gracze się obrazili na W3 dlatego że z czasem CDR robił duże promocje na w2?? Nikt oprócz ciebie chyba tak nie postrzega rynku growego, bo by nie było promocji, albo chętnych do kupna gier w dniu wychodzenia, i wszyscy by czekali na promocje?? Odniesienie do komórek nie ma w tym przypadku racji bytu, bo wiadomo ze mobilki to zupełnie inna kwestia nawet ze względu komfort grania. Poza tym na jak mówie na PC nie bali sie "reakcji graczy" i dość szybko , stosowali promocje na TWoM, dlaczego mieliby się bać graczy na mobile??

Ja tylko mówię, że z prostej matematyki wynika, iż lepiej z czysto biznesowego punktu ,sprzedać na google play 500k-1 mln kopii po 5$-2 $ jak w przypadku niesławnego goat simulator, niż 10k-50k kopii po 15$-10$ jak w przypadku Xcom, czy nawet 50k-100K po 15$-10$ jak w przypadku civilization.

Oczywiście zdaję sobie sprawę ,że agresywniejsza monetyzacja może być za jakiś czas , po TWoM na konsole i o to właśnie pytałem, a otrzymałem odpowiedź sugerującą,że TWoM jest tak wypasioną grą że bedie po 15 $ i basta i to mnie z lekka zatkało.

3. I chwała im za to ,że potrafili zrobić taką grę, która na PC wypaliła ładnie i mogą ją przenieść na mobilki, bo to co było takim niszowym produktem na PC , na mobile jest grą typu AAA. Chodzi tylko o to tylko że na mobilkach panują zupełnie inne realia, niż na PC , gry są o wiele tańsze i tak po prostu jest, co nie znaczy ,że są skazane na mniejszy zarobek. 11 bit postawiło sprawę na głowie ta sama gra na PC jest często tańsza niż na mobile, to w monetyzacji na mobile nie będzie działało, a wystarczy przejść do realii rynkowych mobilnych, żeby mogło się okazać jak kasową i kultową jest TWoM na mobile. I mam nadzieję, że to tylko kwestia czasu w strategii monetyzacji TWoM na mobilki, a wypowiedź pana Dariusza była tylko wypowiedzią na najbliższy czas czyli związaną z puntem 1 wszym obecnej mojej wypowiedzi, a nie niezmienną taktyka cenową TWoM na mobilkach na" for ever". Od tego może zależeć naprawdę to ile jeszcze kasy w TWoMa wyciągną , moim zdaniem mają olbrzymi potencjał na długie lata( mowie o mobilkach), nawet największe mogą być w formule F2P, jeśli kiedyś w ogóle się na nią zdecydują.

Pozdro.

Re: This War Of Mine

: ndz wrz 06, 2015 10:43 pm
autor: baks
pieniek
Jeśli chodzi o mnie to jestem zadowolony ze strategii. Spółka nie może podawać terminów premier z dużym wyprzedzeniem a tym bardzie kiedy i jakie promocje będą ... to proste. Bez takiej informacji część osób kupi różne wersje. Wiedząc, że za 2 miesiące cena na tablety będzie 7$ a za 4-6 miesięcy np. 4,99$ to poczeka.
Nie znając tego harmonogramu możliwe, że kupi po 14,99 lub na najbliższej jakiejś promocji za 9,99 czy 7,99. A za kilka miesięcy może zechce kupić na konsolę. Zarząd zdecydowaną większość (większych) akcjonariuszy zaskoczył umiejętnościami marketingu i zarabiania na grze. Przypomnij sobie jak się denerwowałeś przed premierą co do poziomu perspektyw.
Widzę brak rozeznania w prowadzeniu biznesu. 11bit nie jest graczem skali CDR a nawet oni nie podają wcześniej kiedy zrobią promocję .... bo byłby to "strzał w stopę". Ta dyskusja jest trochę niepoważna - udowodnili, że znają rynek. Obserwujmy dalej rynek na razie nie ma powodów do zmartwień. Zobaczymy czy coś się zmieni w związku z debiutem i kiedy zostanie wyznaczone notowanie.

Re: This War Of Mine

: pn wrz 07, 2015 12:19 pm
autor: lelo-pakero
Dzień dobry,

Czy planujecie Państwo sprzedaż pre-orderów TWoM:LO? Jeśli tak to czy z dużym wyprzedzeniem przed premierą?

Pozdrawiam,

Re: This War Of Mine

: wt wrz 08, 2015 9:59 am
autor: Admin
Dzień dobry
TWOM:TLO będzie dostępny przed premierą w pre-orderach. Data, kiedy ruszy ich sprzedaż jest jeszcze tematem negocjacji z Deep Silver więc nie jesteśmy w stanie jej podać. Wyprzedzenie, w stosunku do premiery, powinno być jednak dość spore.
Pozdrawiamy

Re: This War Of Mine

: wt wrz 08, 2015 1:20 pm
autor: lelo-pakero
Dzień dobry,

http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162, ... zieci.html
Otrzymaliśmy odpowiedź od Pawła Miechowskiego z 11 bit studios. Deweloper zdradził, że aktualnie pracują nie tylko nad wersją konsolową, ale też wsparciem dla tabletów.
Proszę o więcej szczegółów odnośnie powyższej wypowiedzi. Czy planujecie Państwo wydać TWoM:LO na tablety jako płatną nową wersję czy też będzie to jedynie bezpłatna aktualizacja? Proszę o orientacyjny termin wydania.

Pozdrawiam,