This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

śr wrz 02, 2015 9:22 am

Dzień dobry,

Z informacji przekazanej przez Państwa 27 sierpnia wynika, że prace nad TWoM:LO są bliskie ukończenia, a gra trafi do certyfikacji w ciągu kilku tygodni, a więc naprawdę niedługo. Proszę o wyjaśnienie inwestorom, co zatem jest powodem, że gra ukaże się dopiero 29 stycznia 2016 r., a nie np. w "gorącym", świątecznym okresie.

Pozdrawiam,
Admin
Site Admin
Posty: 1427
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr wrz 02, 2015 9:45 am

Dzień dobry
Proszę nie zapominać, że 11 bit studios nie jest wydawcą TWoM:TLO. Jest nim Deep Silver (Koch Media). Decyzja o styczniowej premierze nie jest zatem tylko naszą decyzją ale została podjęta w porozumieniu z firmą, która ma doskonałe rozeznanie rynku i bardzo dobre relacje ze sprzedawcami (sieciami handlowymi itp.). TWoM:TLO to gra na konsole. O ile w przypadku gier na PC sprzedaż pudełkowa ma już niewielkie znaczenie to w przypadku konsol jest to nadal wiodący kanał. Okres przedświąteczny to wysyp "dużych" premier, które walczą o jak najlepsze miejsce na sklepowych półkach (jak najlepszą ekspozycję). TWoM:TLO nie jest grą AAA i słabo (ze względu na tematykę i klimat) nadaje się na świąteczny prezent dla dzieci. Do tego dochodzi kwestia budżetu marketingowego, który w przypadku gier AAA liczony jest w setkach milionów USD. Budżet marketingowy TWoM:TLO będzie mniejszy :)
Styczniowa premiera sprawi, że TWoM:TLO nie zginie w masie innych premier. Łatwiej też nam będzie dotrzeć z przekazem marketingowym do potencjalnych kupujących co powinno mieć pozytywne przełożenie na sprzedaż, mimo że szczyt sezonu zakupowego gier (czyli Święta) już minie.
Pozdrawiamy
Robson
Posty: 13
Rejestracja: wt kwie 21, 2015 8:18 pm

śr wrz 02, 2015 10:33 am

Bardzo mądre podejście. Udawanie że TWOM to GTA i będzie nr 1 w grudniu to czysta obłuda. Znamy swoje miejsce w szeregu. Co nie oznacza że nie możemy ładnie namieszać w po Nowym Roku... Liczymy na dobry wynik.
chris_martin
Posty: 108
Rejestracja: wt gru 09, 2014 8:29 pm

czw wrz 03, 2015 6:03 am

Panie Darku,

skoro de facto wydawca jest Deep Silver i oni "robią" szum marketingowy TWOM TLO to moze zaskoczycie rynek trailerem Industriala ?


to niekonieczne musi obnizac efekt marketingowy i PR TWOM TLO - po prostu bedzie sie mowic o dwoch nowych rewelacyjnych projektach 11 bit.


rynek trzeba tez zaskakiwac pozytywnie.....wiecej odwagi prosze. :D
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

czw wrz 03, 2015 11:30 am

A ja chciałbym się zapytać o to czy planujecie bardziej efektywną monetyzację cenową TWoM na mobilkach w tym roku. Na PC nie mieliście oporów robić promocji cenowych, które potężnie wpływały na przychody i zyski spółki, a powiedzmy sobie szczerze 19$ na PC to nie jest kosmos, ale 15$ na tabletach i mobilkach to już tak. Czy polityka cenowa na mobile jest związana z TWoM:tLO na konsole?? Po pozycjonowaniu TWoMa na steamie widać, że potencjał sprzedaży w regularnych cenach się lekko wyczerpuje. Dlatego czy macie zamiar" pchnąć" wyniki spółki do końca roku przecenami mobilkowymi i PCowymi??

Dziwna polityka monetyzacji mobilkowej ,stąd też moje pytanie i prosiłbym o odpowiedź na nie, bo osobiście sądzę, że TWoM po 5$ sprzedawałby się tak dobrze jak goat simulator( a to już by dawało ładnych parę mln $ przychodów w ciągu paru miesięcy), ale 15$ to już jak wydanie 80 $- 100$ na PC, a to stopuje mocno sprzedaż, takie są niestety fakty.Chciałbym poznać powody takiej strategii jeśli to możliwe i czy ona ma szansę się zmienić przynosząc znaczne profity wynikowe i kasowe spółce, a jeśli tak to kiedy ona ma szanse się zmienić. Tym bardziej, że wielu wątpi w sukces TWoM:tLO na konsole jako zbyt niszowy produkt na tą platformę.

Pozdro.
Admin
Site Admin
Posty: 1427
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt wrz 04, 2015 9:52 am

Dzień dobry
Intencją spółki jest tworzenie gier premium dla dorosłych graczy dostarczających pogłębionych emocji a nie infantylnych gierek, w które można pograć na przerwie między lekcjami. Dla nas porównywanie TWoM z symulatorem kozy jest krzywdzące. Tabletowy TWoM nie różni się niczym od wersji na PC. Podobnie będzie wyglądał TWoM na smartfony. Nie widzimy powodów, żeby ten sam wysokojakościowy produkt sprzedawać taniej niż wersji na PC. Jesteśmy, jak na wielkość rynku tabletowego (to ledwie ok. 10 proc. całego rynku urządzeń mobilnych), zadowoleni z monetyzacji gry. Wysoka cena początkowa daje nam również w przyszłości sporą przestrzeń do brania udziału w akcjach promocyjnych. Nasza strategia marketingowo-sprzedażowa jest bardzo głęboko przemyślana i, co pokazuje choćby przykład TWoM na PC, przynosi efekty.
Pozdrawiamy
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

pt wrz 04, 2015 10:39 am

Dzień dobry,

Dużo mówicie Państwo o położeniu nacisku, wraz z Deep Silver, na szeroką kampanię promocyjną TWoM:LO na konsole. Czy w związku z tym planowana jest również kampania telewizyjna? Jeżeli tak, to na jakich rynkach?

Pozdrawiam,
Admin
Site Admin
Posty: 1427
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt wrz 04, 2015 10:47 am

Dzień dobry
Jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby rozmawiać o takich szczegółach. Strategia marketingowa jest w trakcie "dopinania" z partnerem.
Pozdrawiamy
Rif
Posty: 303
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pt wrz 04, 2015 12:54 pm

1. Ekscytującą dla wielu graczy była informacja o przeniesieniu TWOM na konsole. Niemniej jednak chciałem zapytać o platformy X360 i PS3, a mianowicie czy rozważacie dokonanie portów również na ww. sprzęty czy też ich udział w sprzedaży globalnej gier robi się na tyle marginalny, że nie widzicie sensu? Activision przy Call of Duty w dalszym ciągu nie potrafi się rozstać z pokaźną bazą jaką stanowią użytkownicy sprzętu minionej generacji.

2. Kiedy w przybliżeniu możemy spodziewać się premiery wersji TWOM na smartfony?
Admin
Site Admin
Posty: 1427
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt wrz 04, 2015 1:35 pm

Dzień dobry
Na chwilę obecną nie mamy żadnych planów wydawania TWoM na konsole starszej generacji.
Premiera TWoM na smartfony powinna mieć miejsce w IV kwartale. Data nie została jeszcze jednak wyznaczona.
Pozdrawiamy
ODPOWIEDZ