This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Jakub Kowalski
Posty: 46
Rejestracja: śr maja 07, 2014 5:27 pm

wt wrz 02, 2014 4:13 pm

pieniek pisze:Z drugiej strony ludzie z 11 bit wydaja się troszkę zbyt zdystansowani do swoich produktów i oczekiwań wobec nich.
Po prostu ta branża jest trudno przewidywalna :) Prywatnie jestem do TWoM nastawiony niezmiernie entuzjastycznie, zwłaszcza że miałem okazję grać w kilka buildów.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

wt wrz 02, 2014 9:49 pm

pieniek pisze:Z drugiej strony ludzie z 11 bit wydaja się troszkę zbyt zdystansowani do swoich produktów i oczekiwań wobec nich.
A ja myślę, że gdyby byli hiper-entuzjastycznie nastawieni do swoich produkcji to w przypadku niepowodzenia inwestorzy mieliby uzasadnione pretensje do zespołu/spółki. Temat TWoM jest niesamowicie nośny ale mam wrażenie, że nie do końca wykorzystywany jak do tej pory. Mam nadzieje, że wszystko jeszcze przed nami i spółka nie chciała się "wystrzelać" ze wszystkich pomysłów.
reggaer
Posty: 45
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 8:42 pm

śr wrz 03, 2014 11:07 pm

Nie pytam znów o datę premiery, ale może chociaż podajcie datę podania daty premiery 8-)
a jak jeszcze napiszcie Kiedy start działań marketingowych to już będzie super
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt wrz 05, 2014 11:04 am

gra ukaz sie przed koncem roku.
Co to znaczy start dzialan marketingowych? Jest ich dosc duzo, imho.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

sob wrz 06, 2014 11:08 am

W jakimś komentarzu dotyczącym gry przeczytałem że wadą jej jest zbyt szybka możliwość zebrania niezbędnych rzeczy. Przeszukanie lokacji startowej odwiedziny handlarza powodują ze JUŻ się nabywa duże ilości potrzebnych artykułów . TO mocno osłabia samą rozgrywkę ponieważ nie ma już potem motywacji do ryzykowania czy znajdowania tych niezbędnych przedmiotów gdy wszystko znajduje się już po DRUGIM DNIU. Z tego gameplayera wynika że niewiele się zmieniło. OD handlarza można nabyć prawie wszystko w innych lokacjach bron leży w szufladach i szafach itp itd. Zwracam na to uwagę dlatego ze SURVIVAL GAME powinien nieść za sobą element trudności, który powoduje że trzeba nowe lokacje odwiedzać i RYZYKOWAĆ, i podejmować trudne i niebezpieczne decyzje.
Troszkę dziwnym wydaje się tez możliwość DUŻEGO udźwigu poszczególnych bohaterów gdy zbierają 30 kawałków drewna czy 40 + dodatkowe ITEMY. To wydaje się mało realistyczne jeśli człowiek jest głodny znużony niewyspany i zmęczony.

Jeśli to ma być realistyczne podejście do wojny i przeżyć ludzkich to warto byłoby na te aspekty zwrócić uwagę. JAK też i na to aby kondycja( wyspanie, humor, odżywienie, zdrowie) wpływało na udźwig poszczególnego bohatera i szybkość działania, jak również to ze ilość i ciężar itemów powinno wpływać na ruchy szybkość działania . Trudno sobie wyobrazić żeby ktoś posiadając 30 kawałków drewna 3 pistolety i wiele innych gadżetów biegał jak sarenka w alei sniperów.

Nie wiem czy już nie jest za późno na takowe zmiany ale dobrze byłoby przypisać też jakieś klasyfikację kilogramową do poszczególnych zbieranych rzeczy tak żeby był często dylematy co wziąć a co zostawić ze względu na udźwig. Bo z tego co widać na GAMEPLAYU to nasze avatary sciągają hurtowo wszystko co znajdą nie zależnie czy to jest ziolo jakieś które nic nie waży lub 30 materiałów w tym 25 npkawałków drewna.

GRAB ALL , nieograniczona nośność , nieuzależnienie szybkości i możliwości działań od kondycji avatara, szybka możliwość zdobycia ważnych komponentów , może spowodować że gra szybko się znudzi nie stawiając gracza przed trudnymi wyborami, A to chyba jest mało realistyczne jeśli chodzi o prawdziwe doznania ludzi w KONFLIKCIE , i mocno może obniżyć jakość i FUN ( trudności przeżycia ) w tak dramatycznych sytuacjach wojny, to może zabić samą idee rozgrywki SURVIVAL game.

Łatwość dostępność zdobywania rzeczy (nawet handlarz sam przychodzi do ciebie z pełnym wyborem artykułów) jest dla mnie czymś mocno niezrozumiałym jeśli chcieliście oddać dramatyzm sytuacji ludzi którzy tkwią w samym epicentrum konfliktu. CZY w sarajewie tak było czy w dubrowniku i wielu innych niszczonych i niebezpiecznych miejscach ,tak było że handlarze stukali do drzwi ludzi oferując pełne spektrum artykułów od sasa do lasa OD broni poprzez deski i żywność + dodatkowe unikalne itemy jak komponenty do radia itp.

Pomysł TWOM jest przedni obyście nie zabili tego pomysłu łatwością rozgrywki i brakiem rzeczywistości bo chyba właśnie wam o to chodziło żeby gracze przeżywali dylematy i trudności zwykłych ludzi a nie HEROSÓW którzy w plecaku mogą nosić tony towaru i biegać jak sarenki, a w każdej lokacji w szafkach czy pod łóżkiem itp .znajdować można broń i wiele innych rzeczy.CZY tak było w rzeczywistości w sarajewie czy aleppo?? Śmiem WĄTPIĆ.

P.S przepraszam że wielokrotnie powtarzam w texcie te same zwroty i spostrzeżenia, ale z mojego punktu widzenia one mogą być niezmiernie ważne dla MIODNOŚCI rozgrywki chcącej przedstawić REALIZM ZWYKŁYCH ludzi( a nie wytrenowanych wytrzymałościowo kondycyjnie i siłowo z oddziałów specjalnych) UWIKŁANYCH w okrutny konflikt i zamkniętych w nim bez możliwości ucieczki gdy najważniejszą kwestią staje się TYLKO PRZEŻYCIE.

P.S 2 Byłoby fajnie gdybyśmy dla pewnych bardzo ważnych przedmiotów lub dla przyszłego zwiększenia bezpieczeństwa naszej grupy musieli wykonywać jakieś konkretne niebezpieczne misje I to może nawet w kooperacji z naszymi kilkoma avatarami. To by mocno mogło mocno wpłynąć na ciekawość rozgrywki sporo misji pobocznych które z jednej strony by powodowały ryzyko ale z drugiej efekty wpływałyby na większy komfort i zdolność przeżycia naszej grupy. Mogłyby być ataki wrogich sił i wtedy po wykonaniu paru zadań mielibyśmy większe możliwości kontrwywiadowcze( ostrzegawcze o takich działaniach) lub obronne ze strony tych którym pomogliśmy ETC ETC. ALE chyba czasu na takie rozważania już wam może brakować.

szkoda że tak późno dowiadujemy się troszkę szczegółowiej o motoryce tej rozgrywki.BO czasmi uwagi innych mogą być celne ale ciężko się odnieść do czegoś czego się nie widziało w szerszym wymiarze.TEN gameplay to ZUPEŁNIE INNA BAJKA niż TRAILER przedstawiony w MARCU.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

sob wrz 06, 2014 2:35 pm

Prosze sie nie denerwować. Używanie bolda i wielkich liter jest nieco niezgodne z netykietą.

A poza tym, większosc zarzutów jest nietrafiona, tzn. opisane problemy nie występują. This War of Mine jest doswiadczeniem (grą, jesli kto woli) bardzo trudnym.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

sob wrz 06, 2014 3:22 pm

Użycie boldingu nie było przejawem zdenerwowania . Jeśli takie było odczucie czytających to przepraszam.

Firma staje się zalążkiem holdingu a nie zakładnikiem 1 gry wiec zdenerwowania tutaj mojego nie ma jeśli chodzi o This War of Mine, chociaż jak każdy mam nadzieję że TEN NIEZWYKŁY projekt i podejście do rozgrywki będzie realistycznie wpływał na emocje ,które gra ma wywołać w swym założeniu. Dlatego realizm jest tak ważny w moim odczuciu.

Jeśli faktycznie tak jest to gra może być kultowa i nie chodzi tu tylko i wyłącznie o profity keszowe ale tez o prestiż jaki 11 BIT sobie może wyrobić tak jak CDR wiedźminem. A piszę to dlatego ze 11 BIT wydaje się mieć bardzo potężny potencjał niezależnie od TWoM chociaż ON też zapewne może się walnie przyczynić do umacniania marki nie tylko finasowo ale budowania marki na globalnym rynku deweloperów i wydawców gier.

W każdym razie miło słyszeć że gra jest ciężka, pozostaje nadzieja że będzie obfitowała tez w różnego rodzaju wyzwania( misje) które są niebezpieczne ale będą dawały przeżycia i napięcie o których gracze nie zapomną przez długi długi czas.

Generalnie podjęliście się tytanicznego zadania i ŻYCZĘ wam żeby ono było odebrane przez graczy świetnymi ocenami i niezapomnianymi wrażeniami.
Graf78
Posty: 148
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 9:22 pm

sob wrz 06, 2014 5:34 pm

@pieniek,
oglądałem gameplay i mialem takie same spostrzerzenia co do zbierania przedmiotów i ich przenoszenia (ciężar nie ma wpływu na szybkośc) mam nadzieje ze w samej grze odczucia będą inne :idea: Co do misji zwiadowczo-zdobywczych to bym tego nie robił bo zaraz wyjdzie nam kolejny klon CoD, a w rzeczywistości cywile raczej nie siegaja po broń i nie wykonuja misji wojskowych.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

ndz wrz 07, 2014 12:27 am

@pieniek, ja właśnie oglądam streaming nitka na twitch i chciałbym się odnieść do Twoich zastrzeżeń
W jakimś komentarzu dotyczącym gry przeczytałem że wadą jej jest zbyt szybka możliwość zebrania niezbędnych rzeczy. Przeszukanie lokacji startowej odwiedziny handlarza powodują ze JUŻ się nabywa duże ilości potrzebnych artykułów
To nie do końca prawda, "resource'y" mają to do tego, że się bardzo szybko wyczerpują - na początku nic nie masz "zbudowanego", jak zbudujesz łóżko to już nie masz drewna żeby zapalić w piecu później jak będzie zimno.
Troszkę dziwnym wydaje się tez możliwość DUŻEGO udźwigu poszczególnych bohaterów gdy zbierają 30 kawałków drewna czy 40 + dodatkowe ITEMY. To wydaje się mało realistyczne jeśli człowiek jest głodny znużony niewyspany i zmęczony.
Każdy bohater ma określoną pojemność plecaka, np. 10, 12, 15 a produkty są pogrupowane (prawdo podobnie wg. wagi) - czyli np możesz w jednym slocie zmieścić 5 itemów typu woda czy lekarstwa ale już tylko 2 itemy typu drewno. Jeśli człowiek jest zmęczony lub ranny to po prostu wolniej się porusza.
Łatwość dostępność zdobywania rzeczy (nawet handlarz sam przychodzi do ciebie z pełnym wyborem artykułów) jest dla mnie czymś mocno niezrozumiałym jeśli chcieliście oddać dramatyzm sytuacji ludzi którzy tkwią w samym epicentrum konfliktu. CZY w sarajewie tak było czy w dubrowniku i wielu innych niszczonych i niebezpiecznych miejscach ,tak było że handlarze stukali do drzwi ludzi oferując pełne spektrum artykułów od sasa do lasa OD broni poprzez deski i żywność + dodatkowe unikalne itemy jak komponenty do radia itp.
Twórcy i recenzencji wielokrotnie powtarzali, że to nie jest prosta gra - i tak jest naprawdę. Tak jak na prawdziwej wojnie na początku nie jest tak źle - każdy ma zapasy jakiegoś jedzenia, może nie jest zimno itp. ale potem zapasy jedzenia się kurczą i to wszystkim - trzeba o nie bardziej walczyć, niektórzy dostają broń, pojawia się agresja u ludzi oraz inne problemy. Z dania na dzień jest coraz gorzej - i tak jest też w TWoM.

Ja jestem pod wrażeniem możliwości tej gry choć wiem, że wielu aspektów nie dało się umieścić w grze ze względu na ograniczenia czasu czy atrakcyjności gameplaya. Mimo cieżkiego tematu i w miare dobrego realizmu gameplay bardzo mi się podoba.

http://www.twitch.tv/nitek69 - link to streamingu na twich, być może poźniej pojawi się zapisana sesja na yt.
ODPOWIEDZ