This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

ndz sty 31, 2016 7:44 pm

To zależy co masz na myśli niedawno?? Jeśli poprzednią konsolidację to zgoda, ale wzrosty ,a przede wszystkim podaż na konsolidacji i ogólnie wolumeny na niej to już nie była "sprawka" drobnych inwestorów.Prezesi też nie puścili 10% akcji maluczkim. Patrząc na wolumeny widać ,że jak na NC, to zbyt dużą kasą operowano jak na rynkowych drobnych kolarzy. A to oznacza, że z jakiś powodów duzi inwestorzy będący już akcjonariuszami mają mocna zasadę ograniczenia zaufania do spółki, szczególnie patrzac na to co dzieje sie i działo u konkurencji .
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

ndz sty 31, 2016 7:52 pm

Nie wydaje mi się, żeby trop spekulacyjny był trafiony w przypadku wejścia w tym momencie dużego kapitału. Premiera wersji konsolowej, to był dla nich doskonały moment do wejścia. W przypadku powtórzenia się zaskoczenia związanego z premierą PC z pewnością byliby zarobieni. Jednakże 11bit, to także dobra inwestycja na dłuższy termin. Stąd słabszy odbiór wersji konsolowej nie będzie mieć dla nich znaczenia. To inwestycja w kolejne projekty, o których prawdopodobniej mogą wiedzieć więcej niż my.

Zastanawiają mnie za to dwa inne aspekty premiery konsolowej, o których wspomniał Prezes.

W ocenie prezesa 11bit, premiera "TWoM:TLO" będzie miała decydujący wpływ na wyniki finansowe spółki w I kwartale i całym 2016 r. Przyczyni się też do wzmocnienia marki "This War of Mine", podsumowano w informacji.

1. Wyniki sprzedaży wyglądają przeciętnie, a nawet słabo, jeśli spojrzeć na miejsce w sklepie Amazon. Oczywiście nie wiemy jak wyglądają kanały dystrybucji Kocha, ale z promocja gry wydaje się słaba. Czy powinniśmy się zatem obawiać o wyniki całego 2016? Oczywiście wiadomość o płatnym TLO DLC dla PC poprawi nastroje, ale na razie wygląda to przeciętnie.

2. Wzmocnienie marki TWOM. Spółka często w komunikatach podkreśla ten aspekty, ale czemu to ma służyć w przyszłości? W krótkiej perspektywie jeszcze kilka wyprzedaży i potencjał tej konkretnej produkcji zostanie wyczerpany. Z drugiej strony równie często spółka zapiera się, że kontynuacji TWOM nie stworzy. Zatem wydaje się, że nie istnieje perspektywa wieloletnia związana z tą marką. Te dwa komunikaty wypływające ze spółki wydają się sobie przeczyć. Zatem czy rozwój marki TWOM, to tych kilka wyprzedaży, które ją czekają czy konkretna praca nad pełnoprawną kontynuacją?
malgoga
Posty: 6
Rejestracja: czw cze 18, 2015 11:47 am

pn lut 01, 2016 10:01 am

Witam , pisaliście Państwo wcześniej o rozmowach z Koch na temat wersji na PC TWOM TLC , dzisiaj w artykule na Stockwatchu
(autoryzowanym ?) możemy się dowiedzieć o braku "mocy przerobowych", jaka jest istota sprawy ?
Druga sprawa to data wydania "Indriustala" do tej pory w oficjalnych wypowiedziach zarządu podawany był rok 2016 , teraz z kilku wypowiedzi , np we wspomnianym artykule pisze sie o budżecie na gry w 2016 roku w wysokości 2 mln zł , więc wiadomo że Indriustal się nie "zmieści "
Szkoda że drobni inwestorzy muszą snuć sie w domysłach i interpretować na swój sposób tak ważne informacje
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lut 01, 2016 10:34 am

Dzień dobry
Postaram się w jednym mailu odpowiedzieć na pytania, które spłynęły przez weekend.
Chcemy wydać "Industriala" w 2016 r. ale, jak wielokrotnie podkreślaliśmy, jeśli uznamy, że gra nie prezentuje odpowiedniej, jak najwyższej jakości albo możemy ją dodatkowo rozbudować o nowe elementy, które sprawią, że stanie się jeszcze lepsza i ciekawsza (co będzie procentowało wyższą sprzedażą gdy tytuł trafi na rynek), możemy zdecydować się nieco przesunąć premierę. Rozumiemy, że akcjonariusze chcieliby, żeby nasze kolejne tytuły trafiały na rynek jak najszybciej ale nie możemy też zapominać o graczach, którzy kupują nasze gry. Ostatecznie to oni, nabywając nasze produkty, decydują o wynikach 11 bit studios. Nie możemy zawieść ich oczekiwań proponując im "półprodukt" bo taka strategia zemści się nas przy kolejnych premierach. Nie po to od lat budujemy wizerunek spółki, która produkuje bardzo dobre gry, żeby zepsuć to wszystko przy "Industrialu" tylko dlatego, że inwestorzy i akcjonarusze chcą, żeby premiera "Industriala" była w 2016 r.
Odnośnie 2 mln zł, które chcemy w tym roku wydać na produkcję gier (nawiązuję do artykułu ze Stockwatcha) to chciałbym zwrócić uwagę, że kwota ta znalazła się w akapicie poświęcionym 11 bit launchpad i dotyczy trzech tytułów zewnętrznych, które chcemy wydać w ramach tego wydawnictwa. Kwota, co chyba oczywiste, nie uwzględnia nakładów, które w tym roku poniesiemy na "Industriala".
Stworzenie dodatku (DLC) do "TWoM", który pozwoli posiadaczom PC-tów zagrać w "TWoM:TLO" to, od strony technicznej, stosunkowo prosta rzecz, która nie wymaga angażowania dużych zespółów ludzkich. Bez problemu poradzimy sobie z tym tematem gdy tylko zamkniemy z Koch Media rozmowy o tym produkcie w sprawie ustalenia daty premiery.
malgoga
Posty: 6
Rejestracja: czw cze 18, 2015 11:47 am

pn lut 01, 2016 10:53 am

Dziękuję za szybką odpowiedz
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pn lut 01, 2016 12:59 pm

Dzień dobry,

Na PC spółka dopina umowę z Koch na DLC z TWoM:TLO. Jak Państwo zamierzają "rozegrać" wydanie TLO na mobile?

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, iż 14,99 USD jest ceną bardzo wygórowaną jak na mobile - gra ma wielki potencjał w tym kanale - tylko jak obniżyć cenę, nie psując jednocześnie rynku konsol i PC? Może wydanie osobnej gry TWoM:TLO i stała obniżka ceny na klasyczny TWoM jest rozwiązaniem tego problemu?

pozdrawiam
Rafał80
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 10, 2015 9:42 am

pn lut 01, 2016 1:14 pm

Admin pisze:Stworzenie dodatku (DLC) do "TWoM", który pozwoli posiadaczom PC-tów zagrać w "TWoM:TLO" to, od strony technicznej, stosunkowo prosta rzecz, która nie wymaga angażowania dużych zespółów ludzkich. Bez problemu poradzimy sobie z tym tematem gdy tylko zamkniemy z Koch Media rozmowy o tym produkcie w sprawie ustalenia daty premiery.
Jak to co Pan pisze ma się do słów Państwa producenta Marka Ziemaka:
http://www.eurogamer.pl/articles/2016-0 ... e-poczekac

„Chciałbym udostępnić tę zawartość na PC już teraz, ale obecnie skupiamy się na narzędziach do tworzenia modyfikacji na komputerach osobistych, oraz na dalszym wsparciu wersji konsolowych” - wyjaśnia producent Marek Ziemak w wypowiedzi dla Eurogamera.

Obawiam się, że nasze studio jest zbyt małe, by robić wszystko jednocześnie i czas pokaże, na czym skoncentrujemy się w przyszłości” - dodaje deweloper z 11 bit studios


Komu mamy wierzyć? Czy w Państwa spółce jest dwugłos?
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pn lut 01, 2016 1:25 pm

Przekaz Pana Marka był do Graczy, przekaz Pana Prezesa do Inwestorów - z punktu widzenia wzmocnienia sprzedaży TWoM:TLO jest to OK (zachowanie ekskluzywności na jakiś czas TLO).
Rafał80
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 10, 2015 9:42 am

pn lut 01, 2016 2:15 pm

Admin pisze:Odnośnie 2 mln zł, które chcemy w tym roku wydać na produkcję gier (nawiązuję do artykułu ze Stockwatcha) to chciałbym zwrócić uwagę, że kwota ta znalazła się w akapicie poświęcionym 11 bit launchpad i dotyczy trzech tytułów zewnętrznych, które chcemy wydać w ramach tego wydawnictwa. Kwota, co chyba oczywiste, nie uwzględnia nakładów, które w tym roku poniesiemy na "Industriala".
Strasznie Państwo mieszacie. Trudno się w tym połapać. W prospekcie emisyjnym była informacja, że koszty związane z produkcją dwóch gier z launchpada nie przekroczą 300 tys. zł. Teraz jest mowa o 2 mln zł i trzech grach, ale na lata 2016-2017...

Proszę o jasną i precyzyjną informację. Mamy rozumieć, że w latach 2016-2017 zamierzacie Państwo wydać trzy gry z launchpada kosztem 2 mln zł?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lut 01, 2016 4:07 pm

Dzień dobry
Nie zgodzę się z Panem, że mieszamy/zmieniamy informacje odnośnie wydatków zaplanowanych na 2016 r. w ramacg 11 bit launchpad. Proszę wziąć pod uwagę, że prospekt zawiera informacje według stanu z jesieni ub.r. A mamy już luty 2016 r.
W międzyczasie sporo się zmieniło się. Kwoty z prospektu zawierały "twarde" zobowiązania dotyczące współfinansowania produkcji dwóch tytułów ale na dzień składania prospektu do KNF. Obecnie projekty, które mieliśmy w portfelu jesienią ub.r., są już daleko bardziej zaawansowane. Twórcy obu tytułów zrealizowali kolejne tzw. kamienie milowe (zamknęli kolejne etapy produkcji) co rodzi z naszej strony kolejne zobowiązania finansowe. Przy produkcji gier ciężko jest już na starcie projektu parafować umowy bezwzględnie obligujące wydawcę do "podsypywania" pieniędzy na projekt, który w trakcie realizacji może się "rozsypać". Stąd biorą się różnice, które Pan podnosi. Ponadto w planie wydawniczym na 2016 r. pojawił się trzeci tytuł.
Podsumowując. Nasz plan na 2016 r. zakłada premiery trzech gier w ramach 11 bit launchpad. Jesteśmy gotowi wydać w tym roku, w ramach 11 bit launchpad, do 2 mln zł. Kwota dotyczy trzech gier, które zadebiutują w tym roku. Uwzględnia również wydatki na budowę portfela na 2017 r., w tym m.in. koszty wizyt na targach (pracownicy 11 bit studio uczestniczą w różnych imprezach branżowych gdzie szukają gier do portfela), wyjazdy służbowe itp.
Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ