This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

śr lis 21, 2018 4:15 pm

Dzień dobry,

1. Ile czasu potrzeba pozostałym przy projekcie pracownikom na ukończenie ostatniego epizodu dodatku Stories?
2. Czy przedsięwzięcie to, angażujące pracowników, którzy powinni już pracować nad kolejnym projektem, ma jeszcze swoje uzasadnienie biznesowe czy to już sztuka dla sztuki, generująca niemałe koszty?
3. Mogę prosić o przypomnienie ile to osób? Produkcja drugiego epizodu wynosiła rok. Przypuszczam, że ekipa taka, by wymłóciła niemałego indyka w tym czasie.

TWOM, to przełom dla spółki, ale i tytuł, którego czas minął, wyciśnięty niemal jak cytryna, a pozostałe krople sączyć będzie niezależnie od tego czy jeszcze będziecie przy nim dłubać czy odstawicie na półkę.
Wydaje się, że zaangażowanie pracowników do prac nad kolejnym tytułem, przyniesie w przyszłości większe korzyści.
Pytanie 4. Czy ich doświadczenie z prac nad TWOM zostanie przekute w prace nad tytułem, który korzystałby z jego rozwiązań, stanowił niejako spuściznę, ale też nie wymagał wymyślania koła od nowa? Nie mam tutaj na myśli TWOM2 czy też TWOM: Zombies Apocalypse (choć pewnie byście rozbili bank :)
blah8760
Posty: 80
Rejestracja: śr cze 21, 2017 2:06 pm

śr lis 21, 2018 4:31 pm

Rif pisze:
śr lis 21, 2018 4:15 pm
2. Czy przedsięwzięcie to, angażujące pracowników, którzy powinni już pracować nad kolejnym projektem, ma jeszcze swoje uzasadnienie biznesowe czy to już sztuka dla sztuki, generująca niemałe koszty?
Przede wszystkim są ludzie którzy kupili Season Pass z obietnicą trzech epizodów. Wystawienie ich do wiatru byłoby bardzo słabe dla wizerunku firmy.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr lis 21, 2018 6:11 pm

Dzień dobry

Przy produkcji kolejnych epizodów do "TWoM" z serii "TWoM: Stories" pracuje 5-7 osobowy zespół. Nie możemy podać ścisłej liczby bo niektórzy pracownicy dołączają do zespołu na krótki czas a potem wracają do innych zadań przy rozwoju "Frostpunka" i prac nad "Projektem 8".
Prace nad trzecim epizodem z tej serii już trwają i mamy nadzieję, że w niedalekiej, kilkumiesięcznej perspektywie owoc tych prac trafi do sprzedaży.
Tworzenie płatnych dodatków do "TWoM" z pewnością nie jest sztuką dla sztuki ale bardzo rentownym od strony biznesowym przedsięwzięciem, które jest bardzo pozytywnie oceniane przez środowisko graczy i buduje pozytywny wizerunek naszej firmy. Przypomnę tylko, że nakłady poniesione na stworzenie pierwszego z dodatków z serii "TWoM: Stories" zwróciły się po kilkunastu godzinach od premiery.

Doskonale zdajemy sobie jednak sprawę, że dalsza monetyzacja "TWoM" będzie coraz trudniejsza dlatego po wypuszczeniu "TWoM: Stories 3" co mamy nadzieję nastąpi w pierwszych miesiącach 2019 roku, team pracujący nad tym tytułem stanie się bazą do budowy trzeciego, funkcjonującego równolegle (oprócz zespołu "Frostpunka" i "Projektu 8"), zespołu deweloperskiego, który docelowo będzie liczył 50-60 osób. Zespół będzie odpowiadał za produkcję gry, która trafi na rynek po "Projekcie 8". Co to będzie za gra? Tego oczywiście nie możemy zdradzić. Pomysłów mamy całą masę.........
Frey
Posty: 111
Rejestracja: wt lis 18, 2014 1:12 am

pt lis 23, 2018 2:48 pm

Dzień dobry,
premiera TWOM na switch 27.11.2018, a gry jeszcze nie widzę na stronach amerykańskiego amazonu - jakaś obsuwa tam się szykuje?
Wyznaczaliście Państwo jakieś embargo na recenzje TWOM ? Jeśli tak - kiedy zostanie zniesione?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lis 26, 2018 10:58 am

Dzień dobry

"TWoM" w wersji na Nintendo Switch trafi do sprzedaży 27.11.2018 roku i podtrzymujemy tę datę. Produkt już jakiś czas temu przeszedł stosowną certyfikację Nintendo więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby fani od 27 listopada mogli kupować nasz produkt.

Nie ma embarga na rekomendacje. W sieci można już znaleźć szereg ocen dla "TWoM" na Nintendo Switch. Są bardzo obiecujące.

Brak "TWoM" na Nintendo Switch, na amerykańskim Amazon wynika z faktu, że pudełkowe wydania będą dostępne tylko na rynku europejskim. Fani zza oceanu będą musieli zadowolić się wydaniem cyfrowym. To konsekwencja umów z Koch Media, sprzed kilku lat. Koch Media był wydawcą wersji konsolowej "TWoM" i wciąż ma "trochę" do powiedzenia przy sprzedaży "TWoM" na inne platformy jeśli gra zawiera dodatek "TWoM: The Little One". Przypomnę, że ten dodatek wprowadził do "TWoM" postawi dzieci. Wersja "TWoM" na Nintendo Switch to "Complete Edition" czyli zawiera wszystkie dodatki, które zostały wydane do "TWoM", w tym z serii "TWoM: Stories".

Pozdrawiamy.
Elemis
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 18, 2014 11:11 am

pn lis 26, 2018 11:41 am

Witam,

To i ja mam pytanie. Na wątku dotyczącym Moonlightera wyjawił nam Pan, że prowizja pobierana przez sklep Nintendo jest porównywalna do tej Steamowej ( 30%) Jak kształtują się pozostałe koszty/ opłaty/ podatki które musicie uiścić przy okazji sprzedaży na NS? Innymi słowy czy spółka mogłaby wyjawić inwestorom jakiego ( mniej więcej )średniego przychodu od kopii możemy się spodziewać ze sprzedaży TWOM na NS?

Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lis 26, 2018 11:46 am

Dzień dobry

Opłaty (szeroko rozumiane) na rzecz Nintendo, z tytułu sprzedaży gier na tej platformie (nie mówię o prowizji e-sklepu Nintendo Switch) to ok. 5 USD/EUR od każdej kopii. Stąd też wzięła się m.in. nieco wyższa cena "Moonlightera" na Nintendo Switch (25 USD/EUR) wobec wersji PC-towej (20 USD/EUR).

Pozdrawiamy
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

pn lis 26, 2018 3:03 pm

Witam,

czy moglibyście nam Państwo pomóc zrozumieć jakie jest biznesowe uzasadnienie dla braku dostępności TWoM Complete Editon na Switch w pre-orderach? Z tego co widzę na Switch bardzo mała cześć tytułów jest dostępna w pre-orderach i zastanawia mnie jaka argumentacja przeważyła w waszym przypadku za nieuruchomieniem sprzedaży przed datą premiery.

Pozdrawiam,
Michał
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lis 26, 2018 4:21 pm

Dzień dobry

Procedury Nintendo mówią, że pre-ordery mogą zostać uruchomione tylko dla ostatecznej (pełnej) wersji gry. Deweloper nie może, w trakcie trwania przedsprzedaży, dokładać do gry dodatkowej treści, np. dodatków czy patchy. "TWoM" na konsolę Nintendo Switch zostanie wydany w wersji "Complete Edition" zawierającej wszystkie dodatki, w tym z serii "TWoM: Stories". Przypomnę, że drugi epizod z tej serii ukazał się ledwie 14 listopada. Gdybyśmy uruchomili pre-ordery do "TWoM" na Switch nie moglibyśmy do gry dołączyć "TWoM: Stories - The Last Broadcast" a bardzo nam na tym zależało.

Pozdrawiamy.
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

wt lis 27, 2018 12:53 pm

Panie Darku, o której godzinie polskiego czasu planowane jest uruchomienie sprzedaży TWoM w dystrybucji cyfrowej na Switch? Czy planowana jest akcja informacyjna w mediach społecznościowych?

I kolejne pytanie. Rozumiem, że w przypadku PC i PS/Xboxa mają Państwo kompetencje w pozyskiwaniu i współpracy z youtuberami i innej maści influencerami, którzy recenzują Państwa gry. Jak wygląda sprawa ze Switchem? Nabyliście Państwo takie kompetencje? Użytkownicy Switcha to trochę inna grupa użytkowników niż gracze PC i konsolowi (ze względu na średni wiek użytkownika, to że mamy doczynienia z urządzeniem przenośnym etc.). Czy zatem metody marketingu (w tym szeptanego) sprawdzone w przypadku premier na PC i konsolach mają szanse sprawdzić się w przypadku Switcha w Państwa ocenie?

Pozdrawiam,
Michał
ODPOWIEDZ