This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

wt paź 21, 2014 3:21 pm

Spółka wykonuje parę fajnych ruchów , jeśli chodzi o promowanie TWOM np. skanowanie rocka i włączenie go do gry , to bardzo miłe i fajne posuniecie ze strony spółki. Generalnie osobiście uważam że wykonują dobrą robote mając ograniczone fundusze jeśli chodzi o przedstawianie TWOM na rynku growym.
Natomiast odczuwam mocny niedosyt jeśli chodzi o promocje spółki wśród inwestorów. Wiadomo że dźwignią handlu jest reklama a spółka giełdowa sama w sobie jest pewnego rodzaju produktem. TWOM to nowatorski pomysł spojrzenie na gatunek gier "wojennych", mnie osobiście bardzo się podoba ta koncepcja i złożyłem preorder , natomiast dziwna sprawa , że spółka nie reklamuje się ambitniej tym produktem wśród inwestorów. Uważam , że o ile na PC z racji olbrzymiej konkurencji i graficznej i gatunkowej innych produktów TWOM może odnieść swego rodzaju "ograniczony" sukces , to w świecie tabletów i smartfonów to może być jeden z naprawdę ciekawszych propozycji na globalną skale. Oczywiście nikt gwarancji nie da , ale dziwie się tej impotencji PR spółki w otoczeniu rynkowym skierowanym do inwestorów i rynku. Jeśli TWOM jest nowatorskim podejściem do gier na PC to tym bardziej na mobilki, i naprawdę takie chroniczne nabieranie wody w usta w kontaktach rynkowych ( brak przedstawienia wizji, zajawki z tym związanej pokazania możliwości produktów i ich oczekiwaniami i nawet nadzieje [ bo chyba każdy coś tworząc z zapałem jakieś ma] i dalszym rozwoju monetyzacji TWOM" mobilne wersje", a nie zachowywanie się jak znudzony rzemieślnik, który wykonuje swoja robotę bo musi) jest dla mnie osobiście niezmiernie dziwne , podchodzącą w totalną ignorancję.Więc na zasadzie wzajemności na ignorancję odpowiada się ignorancją co chyba można obecnie i w przeszłości obserwować również na kursie, i szczerze mówiąc nie mam za grosz pojęcia jaka jest przyczyna lub cel tego typu bezradności inforamcyjno- PRowo- komunikacyjnej pomiędzy spółką a rynkiem.

Nawet obowiązki informacyjne są realizowane jakby od niechcenia, no ja mam tego typu odczucia jeśli chodzi relacje na styku 11 bit - rynek.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

wt paź 21, 2014 10:24 pm

@pieniek
Jeśli chodzi o relacje inwestorskie to może być lepiej, ale mogło być też gorzej. W kwietniu była konferencja dla inwestorów i przedstawiony plan rozwoju spółki, który realizują z sukcesami lub nie. Mamy również to forum inwestorskie do kontaktów ze spółką. To, że spółka nie jest tak popularna wśród inwestorów w tej chwili, to zasługa samego NewConnect, ustawy o OFE, braku sukcesów oraz zarządu, który skupia się na core biznesie a nie "sprzedawaniu" wizerunku spółki (co ja akuratnie rozumiem i akceptuje).

Ja chciałbym się dowiedzieć od Pana prezesa, jak wygląda sytuacja z inwestorami instytucjonalnymi. Czy spółka posiada informacje od OFE Amplico na temat jego planów w związku z nowym prawem - czy muszą pozbyć się akcji czy nie i do kiedy? Kolejna kwestia, to czy zarząd może udzielić informacji o zainteresowaniu inwestorów instytucjonalnych/branżowych akcjami spółki - czy tacy się zgłaszają i są zainteresowani nabyciem udziałów i czy ewentualnie są prowadzone/lub były takie rozmowy?

Wracając do TWoM, to mam nadzieje, że spółka realizuje jakiś plan promocji tytułu i okres bezpośrednio przed premierą zostanie również dobrze wykorzystany do prezentacji spółki dla inwestorów; osobiście wole wywiad z prezesem w parkiecie czy PB gdzie, mówi na kilka dni przed premierą o znakomitej pozycji gry na Steam niż dzisiaj mówiąc o dużym zainteresowaniu grą i premierze w gdzieśtam w 4Q.
Graf78
Posty: 148
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 9:22 pm

śr paź 22, 2014 6:32 pm

@hazard zainteresowanie akcjami 11Bit ze strony instytucjonalnych pojawi sie tylko w wypadku znaczącego sukcesu TWoM potwierdzonego zyskiem w wysokości przynajmniej kilku mln PLN, Spółka w ten sposób potwierdzi swoj profesjonalizm i wtedy fundy same zapukaja do drzwi po akcje i nie bedzie miało dla nich znaczenia czy kupują po 9 czy 40PLN bo to nie ich pieniądze a bardziej liczy sie ograniczone ryzyko i duża szansa na kolejny kasowy tytul tak jak ma to miejsce w przypadku CD Projektu.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

śr paź 22, 2014 7:16 pm

@Graf78
Niekoniecznie mówimy tutaj o OFE/TFI. Są fundusze VC, fundusze agresywne, inwestorzy branżowi. Giza zainwestowała w Vivid, który nie miał żadnego kasowego produktu. W Polsce obecne są np. Intel Capital czy fundusze MCI. Spółka to nie tylko gry, ale silnik, nowy projekt, na który dostali dofinansowanie z NCBiR czy GR. To jest już coś dla VC czy inwestora branżowego, który te projekty może wspomóc o strony finansowej czy know how. Spółka to również coraz większy zespół, który również stanowi sporą wartość.
Także OFE/TFI patrzą na cyferki/wykresy, inni mogą patrzeć na wizję czy możliwości.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

czw paź 23, 2014 11:48 am

Problem w tym , że inwestorzy albo o tym nie wiedzą albo spółce nie ufają na tyle , żeby ryzykować wejście przed realizacyjnymi faktami.
Mieli konferencje i co z tego?? Z programu motywacyjnego wiadomo jakie pro-forma mają założenia wynikowe tego swojego rozwoju. Na konferencji ten temat był pewnie szerzej omawiany( chociaż patrząc na medialne podejście spółki do swojego własnego PR , to nie byłbym tego taki pewien, bo wiele trzeba czytać miedzy wierszami a spółka nie kwapi się z JASNYM i KLAROWNYM przekazem), Wiec patrząc na cyferki założeń programu motywującego trzeba stwierdzić, że kapitalizacja 17-20 MLN to raczej mało jeśli chodzi o pewne założenia rozwoju , którymi tylko dzięki Programowi motywującemu się podzielili jakimiś wyliczankami i założeniami z akcjonariuszami. Problem w tym , że albo inwestorów to zupełnie nie interesuje( co byłoby raczej dziwne), albo wolą poczekać na efekty konkretne, niż dać dozę zaufania spółce (czemu się nawet nie dziwię). Wniosek z tego taki , spółka ze swoimi planami nie przebija się do świadomości inwestorów( już pomijając przyczyny), rynek woli poczekać na twarde fakty niż zaryzykować w ciemno.

Jeśli rozwój będzie taki jak w cyferkach zapisali w programie motywującym , to będą wzrosty po ukazywaniu się faktów, jeśli nie będzie tego rozwoju finansowego, i spółka będzie szukała kapitału zewnętrznego to będzie BIG PROBLEM, rynek nie ufa w planom 11 bit ,czeka na twarde fakty , czym spółka sobie przez lata zapracowała swoja polityka PR-owa , informacyjną i operacyjną.
Graf78
Posty: 148
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 9:22 pm

czw paź 23, 2014 7:21 pm

hazard pisze:@Graf78
... Giza zainwestowała w Vivid...
i to jak narazie inwestycja z wirtualnym zyskiem dla nich bo wyjść z akcji nie są w stanie
Graf78
Posty: 148
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 9:22 pm

czw paź 23, 2014 7:26 pm

@pieniek nie ma co snuć wywodów i pisać epopeji
sprzeda sie TWoM w milionie kopi to bedziesz miał wzrosty o jakich sie tylko śni
podobnie będzie jak GR zrobi 50mln obrotu gdy te warunku nie będą spełnione to duże wzorsty pozostana na etapie roszczeń inwestorów

ja nie wiem czy sie Spółce uda bo różnie bywa ale pewne szanse są
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

pt paź 24, 2014 11:08 am

I tu pełna zgoda GRAF78. Ja bym jeszcze dodał życzeniowo 5 mln sprzedanych kopii po 10-15 PLN na mobilki :lol: :lol: :lol:

Bo akurat uważam że ten produkt idealnie tam pasuje , a swoja nowatorskością może jeszcze bardziej błysnąć niż na PC gdzie rożne gry maja niesamowita jakość. na Mobilkach to TWOM może kreować swoistą jakość rozgrywki.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

sob paź 25, 2014 10:15 pm

Admin pisze:Nie, to nie jest data premiery. Nie ustalalismy daty konkretnej, pracujemy jeszcze nad grą i oczywiscie poinformujemy o dacie.
Dla "11 bit studios", 11.11 byłby idealną datą na premierę, przy okazji to również data zakończenia I Wojny Światowej oraz Dzień Niepodległości. Premiera bezpośrednio przed lub po jesiennej wyprzedaży Steam oraz Święcie Dziękczynienia jest niekorzystna, bo większość graczy będzie miała już wyczyszczone portfele i zapas gier na najbliższe miesiące.
Jeśli udałoby się zrobić premierę 11.11 to przez 2 tygodnie można wykręcić niezłą sprzedaż i pozycje w rankingach (w co nie wątpię, że jest możliwe).
AMDBS
Posty: 78
Rejestracja: wt kwie 22, 2014 12:15 pm

ndz paź 26, 2014 7:59 pm

Pytanie do twórców TWOM ewentualnie deweloperów znających temat:
Czy nie dało by się na cito wzbogacić gry o dwa dodatkowe języki do wyboru to jest chiński i portugalski/hiszpański?
ODPOWIEDZ