This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt wrz 18, 2015 11:48 am

Dzień dobry
Deep Silver jest wydawcą obydwu wersji, zarówno pudełkowej jak i cyfrowej.
Pozdrawiamy.
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

wt paź 06, 2015 4:17 pm

Witam,

Wrzućcie info o aktualizacji 1.4 na Steam, w dziale 'Niedawno zaktualizowane'.

Pozdrawiam,
Ghost
Posty: 11
Rejestracja: ndz paź 11, 2015 9:46 pm

pn paź 12, 2015 8:09 pm

Dzień Dobry
Czy moglibyście Państwo udzielić informacji na poniższe tematy:
1) W zeszłym tygodniu była promocja na platformie Steam gry TWOM . Kiedy pojawią się pierwsze przeceny na wersję na tablety?
2) Czy możecie Państwo zdradzić przynajmniej przybliżony termin wejścia TWOM na smartfony ( wiem że będzie to IV kwartał lecz dokładnej daty jeszcze nie znamy) lub kiedy zostanie taka informacja podana.
3) Kiedy pojawią się preordery na TWOM TLO, czy będzie to jeszcze w tym roku czy początek przyszłego
4) Czy coś się dowiemy więcej o Industrialu w tym roku, czy jakiekolwiek informację na temat nowej gry planujecie Państwo na rok przyszły

Z góry dziękuję za udzielenie wyczerpujących informacji

Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt paź 13, 2015 10:45 am

Dzień dobry

Odpowiem na Pana pytania w kolejności ich zadawania.

Ad.1. Od premiery tabletowego TWoM-a minęło już trzy miesiące dlatego należy oczekiwać pierwszej promocji jeszcze w tym roku. Z oczywistych względów nie możemy jednak ujawniać szczegółów bo odbiłoby się to negatywnie na bieżącej sprzedaży.

Ad.2. Podtrzymujemy, że premiera TWoM w wersji na smartfony (przypomnę, że jeśli chodzi o liczbę urządzeń jest to rynek ponad 10-krotnie większy niż w przypadku tabletów, dane dotyczą sprzętu Apple) będzie miała miejsce w IV kwartale br. Grudzień to kiepski okres na tego typu premiery (na rynku królują wówczas gry AAA) zatem wszystko wskazuje na to, że nasza gra trafi na rynek na kilka tygodni przed końcem roku.

Ad.3. Rynek gier konsolowych wciąż w zdecydowanej większości (ok. 80-90 proc.) zdominowany jest przez sprzedaż pudełkową. To oznacza, że ewentualną przedsprzedażą zajmują się sieci detaliczne/handlowe a nie producent (czyli nasza spółka) czy wydawca (w tym przypadku Deep Silver/Koch Media). Mamy ograniczony wpływ na to czy np. amerykańskie sieci zaczną wcześniej zbierać zamówienia na nasz tytuł. Jesteśmy jednak zadowoleni z prognoz/szacunków dotyczących spodziewanej sprzedaży konsolowego TWoM w okresie "okołopremierowym", które dostaliśmy od Deep Silver. Wskazują na to, że gracze konsolowi czekają na naszą grę, tym bardziej, że wersja konsolowa TWoM jest "bogatsza" niż PC-towa (przypomnę, że dodaliśmy do gry postacie dzieci co czyni rozgrywkę ciekawszą i jeszcze bardziej złożoną).

Ad.4. W najbliższych tygodniach chcemy skoncentrować się, również jeśli chodzi o przekaz marketingowy, na dalszej monetyzacji TWoM czyli premierze gry na smartfony, promocjach (czyli tzw. Black Friday oraz Holiday Sale na Steam) oraz styczniowej premierze TWoM na konsole. Dlatego z kampanią promocyjno-marketingową Industriala planujemy ruszyć w I kwartale 2016 r. Mogę jedynie powiedzieć, że planujemy ją naprawdę "z przytupem" bo pomysły mamy bardzo ciekawe :).

Pozdrawiamy.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt paź 13, 2015 12:17 pm

Brawo Panie Dariuszu.
Nareszcie jaśniejszy przekaz. Myślę, że uspokoi trochę burzę wśród inwestorów która rozszalała się w ostatnich tygodniach.
W odpowiedzi wynika, że 4 kwartał o ile sprawdzi się tylko część oczekiwań powinien być raczej lepszy od 1-go.
Promocje na wcześniejsze produkty oraz premiera a później promocje na smartfony w czarny piątek. Do tego raczej dołączy także promocja na wersję PC - stąd rachunek wygląda dość interesująco. Bardzo dobrym posunięciem jest premiera w listopadzie - nie dość, że będzie tydzień premierowy to jeszcze później 2 promocje piątkowa i świąteczna. Doskonałe posunięcie.
Jak pokazuje ostatnia promocja gra ma jeszcze ogromny potencjał do sprzedaży - wszystko kwestią ceny.
Według mojej oceny sama wersja PC może dać w kwartale przychód/zysk 5/3 mln.
Czy planujecie jeszcze jakieś istotne updaty o skali zbliżonej do ostatniego ? Wyglądałoby to bardzo interesująco. Może macie jeszcze jakieś pomysły na podtrzymanie sprzedaży gry. Biorąc pod uwagę, że nad updatami może pracować zespół 5-8 osób nad znanym sprawdzonym tytułem - to dopieszczanie gry może jeszcze zapewnić generowanie istotnych zysków przez kolejny 1 2 lata. Jeśli udałoby się podtrzymać potencjał zbliżony do ostatniej promocji (około 1-1,5mln zysku na kwartał) to myślę, że jest sensowne dalej rozwijać grę. Do czasu aż wyczerpie się potencjał do dużych zysków. Wydaje mi się, że zarówno wersję na PC, smartfony i konsole można bez problemu rozwijać co najmniej do końca 2016.
Awatar użytkownika
dzejkob
Posty: 37
Rejestracja: pn mar 09, 2015 9:48 am

śr paź 14, 2015 8:28 am

witam, ponownie. dzisiaj w związku z komunikatem dot. twom:tlo naszła mnie taka myśl:

"czy jest możliwość importowania postepu gry miedzy platformami?" czy użytkownik rozpoczynający grę na pc, ma możliwość kontynuowania tego samego scenariusza na tablecie a w przyszłości konsoli?

przypominam sobie historie, kiedy zaraziłem mojego kumpla grą baldur's gate:) przynosząc mu moje save'y jeszcze na dyskietce:) - gość przeszedł całą grę, drugą część wszystko z dodatkami i generalnie stał się wielkim fanboyem:)

jezeli nie ma takiej możliwości warto om niej pomyśleć, bo jak wiadomo w świecie gier, nie brakuje osób którym jak gra przypadnie mocno do gustu, to będą ją mieli na każdym urządzeniu (zwielokrotnienie sprzedaży) i siłą rzeczy większe prawdopodobieństwo że pokażą ją następnym osobom (potencjalni nowi kupujący).

warto więc by zrobić jakiś update, który wprowadza tą możliwość i otoczyć to jakąś sensowną kampanią informacyjną, a sprzedaż nakręci się sama:)

pozdrawiam, jakiś komentarz do powyższego tekstu, przychylny lub nieprzychylby byłby mile widziany.

J.
Shane54
Posty: 10
Rejestracja: pn lip 20, 2015 11:45 am

śr paź 14, 2015 12:13 pm

Witam! zapewne macie juz szacunki wynikow 3kwartalu,czy ze wzgledu na okres wakacyjny i wysoka cene gry na tablety powinnismy sie spodziewac ze beda słabe?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr paź 14, 2015 1:30 pm

Dzień dobry

Jeśli chodzi o możliwość importowania postępów w TWoM pomiędzy różnymi platformami, to nie ma takiej możliwości. W przeszłości, do której Pan wraca, takie operacje były łatwiejsze bo dane z gry nie były przechowywane w chmurze (Steam, Microsoft, Sony itp.) ale na dyskach komputerów. "Dostawcom" chmury niespecjalnie obecnie zależy, żeby otwierać je na użytkowników z innych platform co pozwalałoby uruchomić funkcjonalność, o którą Pan pyta. Również nad tym bolejemy :(. Podsumowując, na chwilę obecną nie przewidujemy wydania update'u, który pozwalałby na wymienianie się scenariuszami pomiędzy użytkownikami z różnych platform.

Odnośnie pytania o wyniki za III kwartał.
Z oczywistych względów, przed publikacją sprawozdania finansowego za III kwartał, co nastąpi 12 listopada, nie możemy ujawniać jakichkolwiek informacji na temat wyników za ten okres. Przypomnę jedynie, że 11 bit studios w III kwartale, poza premierą tabletowego TWoM (w lipcu), czerpał przychody z bieżącej sprzedaży TWoM w wersji na PC, z której jesteśmy zadowoleni tym bardziej, że od premiery gry minęło już prawie rok.

Pozdrawiamy
Awatar użytkownika
dzejkob
Posty: 37
Rejestracja: pn mar 09, 2015 9:48 am

czw paź 15, 2015 12:14 pm

dzięki za ekspresową odpowiedź:) jeżeli bolejecie i bolejecie odpowiednio mocno to nie pozostaje nic innego jak stworzyć własną chmurę i hostować możliwość zapisywania postępu gry u Was:) nie wiem czy umowy z sony/steamem etc to umożliwiają, ale zawsze można to ominąć tworząc backup autosave'a na Waszym serwerze, użytkownik logując się i mając dostęp do sieci z dowolnego urządzenia z Twom pobiera sobie z chmury 11bit swój postęp gry i problem rozwiązany. Oczywiście nie wiem jakie ramy współpracy ze steam i innymi podmiotami kanałów sprzedaży Was obowiązują, ale myślę że Warto ten temat przegadać wewnątrz studia w szerszym gronie:) bo są to ewidentne profity których z takiego prozaicznego powodu jak import postępu gry Wam gdzieś uciekają bokiem - "a przecież tak być nie musi:)" - https://www.youtube.com/watch?v=2JhysHw ... u.be&t=32s 8-) 8-) 8-)
Shane54
Posty: 10
Rejestracja: pn lip 20, 2015 11:45 am

czw paź 15, 2015 3:10 pm

Kiedy mozemy sie spodziewac informacji odnosnie konkretnej daty debiutu TWOM na smartfony? jeszcze ten miesiac?
ODPOWIEDZ