This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

czw mar 24, 2016 6:46 pm

Dzień dobry,

Z konferencji dowiedzieliśmy się, że w Studio powstaje grupa B+R. Z drugiej strony dowiedzieliśmy się, że studio nie ma planów adaptacji TWoM do F2P jako kolejny etap rozwoju gry.

Może jednak warto postawić przed tą grupą zadanie: przygotowanie analizy wykonalności adaptacji TWoM do F2P wraz z multiplayerem i dopiero na podstawie analizy "kasować" ten pomysł?

Może nie jest to specjalnie twórcze wyzwanie, a wiem, że Państwo takie sobie cenicie, ale na pewno pozwoli na dalszą monetyzację gry i wzrost przychodów. Przy wdrożeniu dobrych mechanizmach monetyzacji i grywalizacji, a wierzę, że takie na pewno jesteście Państwo w stanie opracować gra ma szansę na kolejny wielki sukces.
stiopa
Posty: 53
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

czw mar 24, 2016 9:04 pm

Jak uczy tradycja zaprzeczanie przez Prezesa wcale nie musi oznaczać przeczenia w powszechnym tego slowa znaczeniu - por. zaprzeczanie długie i wytrwałe jakoby istniały plany wersji konsolowej TWOM, a po roku TWOM TLO na konsole.... :D
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt mar 25, 2016 11:04 am

Dzień dobry
Konsekwentnie utrzymujemy, że nie planujemy produkcji "TWoM 2" bo naszym zdaniem to zamknięta formuła/pomysł. Kolejna odsłona byłaby niczym innym jak tylko odcinaniem kuponu i nie różniłaby się niczym od pierwowzoru, może poza lokalizacją/grafiką. Nie odżegnujemy się jednak, że jeśli w przyszłości pojawi się w firmie pomysł (może nań "wpaść" nasz zespół R&D), jak po raz kolejny wykorzystać "TWoM-a" w innej/podobnej grze, taki produkt powstanie. W biznesie nigdy nie można mówić nigdy. Powtórzę jednak. Obecnie nie mamy żądnego pomysłu, który byłby świeży i innowacyjny, a nie wtórny i powtarzający te same schematy i mechanizmy do "TWoM".
Pozdrawiamy.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

sob mar 26, 2016 10:07 pm

Activision odcina kupony od Call of Duty od wielu lat i krzywda nikomu się z tego powodu nie dzieje. Kotick dorzuca kolejne miliardy dolarów do przychodów, gracze regularnie szturmują sklepy, a akcjonariuszy cieszy rosnący kurs. Czy nie tak powinno być w tym biznesie? Sukces wyciska się niczym cytrynę, ale też nie robi się tego w oparciu o jeden tytuł, który staje się początkiem i końcem marki. W międzyczasie można spokojnie tworzyć nowe wizje, nowe światy.

Wracając na Ziemię mam trzy pytania dotyczące TWOM:TLO PC/mobilki.

1. W jakiej formie będzie ta wersja dystrybuowana? Czy będzie dostępna jako DLC do podstawki, czy będzie to po prostu osobna gra, czy może rozważacie obie formy dystrybucji?

2. Czy o premierze dowiemy się post factum jak to się ostatnio przyjęło?

3. Przypuszczam, że Koch będzie miał swój udział w podziale zysku tych wersji. Jeśli tak, to jakie przyjmujecie proporcje podziału zysku?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt mar 29, 2016 11:04 am

Dzień dobry
Przypomnę, że w powstaniu TWoM:TLO partycypował Koch Media. Dlatego wszystkie inicjatywy dotyczące tej wersji gry, w tym również wydania DLC do TWoM (rozszerzającego grę do TWOM:TLO), muszą być z nim konsuktowane. Z tego również względu (chodzi o kwestię rozliczeń finansowych), na rynku nie pojawi się, jako osobny produkt, TWOM:TLO w wersji na PC i mobile. Każdy posiadacz TWoM będzie mógł nabyć DLC do wersji na PC i mobile. Gracze, którzy do tej pory nie mieli TWoM (cały czas piszę o wersji na PC i mobile), żeby zagrać w TWoM:TLO, będą musieli najpier kupić TWoM w wersji podstawowej (przychody z tego tytułu trafiają w całości do 11 bit studios, oczywiście pomijając opłatę dla sprzedawcy, np. Steam) a dopiero potem dokupić DLC rozszerzający grę do TWoM:TLO (przychodami z tego źródła 11 bit studios podzieli się z Koch Media). Nie możemy ujawnić szczegółów rozliczeń finansowych z Koch Media dotyczących wydania dodatku. DLC będzie dystrybuowany w wersji elektronicznej.
Nie planujemy robić "wielkiego halo" z okazji wydania DLC bo to produkt powszechnie oczekiwany a jego zawartość jest doskonale znana. Skłaniamy się ku temu, że na kilka dni przed premierą poinformujemy o tym graczy, rozsyłając stosowne informacje marketingowe.
Pozdrawiamy.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

wt mar 29, 2016 1:20 pm

Admin pisze:Nie planujemy robić "wielkiego halo" z okazji wydania DLC bo to produkt powszechnie oczekiwany a jego zawartość jest doskonale znana. Skłaniamy się ku temu, że na kilka dni przed premierą poinformujemy o tym graczy, rozsyłając stosowne informacje marketingowe.
Pozdrawiamy.
Z czego bierze się to poczucie powszechnego oczekiwania? Mam wrażenie, że konsolowa wersja była równie powszechnie oczekiwana, skoro marketingowo praktycznie była niewidoczna. Tylko czemu wyniki sprzedaży okazały się dalekie od oczekiwań?
Biorąc pod uwagę fakt, że TWOM: TLO DLC to chyba najważniejsze wydarzenie, które będzie miało wpływ na przychody spółki w 2016 roku, wypadałoby jednak przyłożyć się trochę bardziej niż rozsyłając maile.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt mar 29, 2016 1:36 pm

Dzień dobry
Premierze DLC do TWoM towarzyszyła będzie stosowna akcja marketingowo-informacyjna skierowana zarówno do posiadaczy TWoM jak i w szeroki rynek. Jest chyba jednak dla wszystkich zrozumiałe, że skoro akcja dotyczyła będzie tylko dodatku do gry, która na rynku funkcjonuje już grubo od ponad roku, jej skala i zakres nie mogą być porównywalne z kampanią towarzyszącą premierze TWoM (za promocję TWoM:TLO odpowiadał Koch Media). Na pewno dołożymy jednak starań, żeby wydanie DLC odbiło się szerokim echem w branży i informacja dotarła do jak największej rzeszy potencjalnie kupujących.
Pozdrawiamy.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

wt kwie 05, 2016 11:11 am

Dzień dobry,

z jakimi językami dodanymi "na start" ruszy aktualizacja Babel TWoM na PC? Czy liczba dodawanych języków przez moderatorów jest nieograniczona? Czy aktualizacji będzie towarzyszyć akcja informacyjna/promocja?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt kwie 05, 2016 12:10 pm

Dzień dobry
Moment "odpalenia" Babela (czyli wrzucenia na Steam stosownej aktualizacji "TWoM" pozwalającej na przełączanie gry na różne, niedostępne do tej pory wersje językowe) zbliża się szybkimi krokami. Na początek wystartujemy tylko z jednym językiem bo chcemy dokładnie sprawdzić Babela "w realu". Kolejne języki będą dodawane stopniowo. Pojawieniu się aktualizacji towarzyszyła będzie oczywiście akcja informacyjna.
Pozdrawiamy.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

śr kwie 13, 2016 9:48 am

Dzień dobry,

W odpowiedziach na pytania Akcjonariuszy napisał Pan:
"Jeśli chodzi o trwałą obniżkę cen mobilnego TWoM-a to jest to ważny element zarządzania ceną produktu i maksymalizacji zysków z jego sprzedaży. Jeśli okaże się, że taki ruch jest opłacalny (większy wolumen, niższa cena versus niższy wolumen, wyższa cena) to z pewnością poważnie się nad tym zastanowimy."
viewtopic.php?f=3&t=69

Minęło już 5 miesięcy od premiery, były realizowane promocje zatem powinni Państwo już znać wpływ ceny na sprzedaż mobilnego TWoM. Zatem, czy to niej jest już "ten czas" aby rozważyć stałą obniżkę ceny?

Bardzo dziwna sytuacja ma miejsce w Chinach, gdzie gra na mobile kosztuje o 50% więcej niż na PC:
cena STEAM = 68 Y (10,52 usd) https://steamdb.info/app/282070/
cena iOS = 98 Y (15,16 usd) https://sensortower.com/ios/cn/11-bit-s ... /982175678

Wiadomym jest, że TWoM jest bardzo wysoko oceniany przez graczy (wystawiane opinie appstore/google) jednak cena 14,99 sprawia, że gra jest kupowana tylko przez entuzjastów i nie ma szans na zaistnienie w rankingu TOP paid games:
https://thinkgaming.com/app-sales-data/top-paid-games/
gdzie największe "brandy" mają cenę 6,99 a bardzo rozbudowane gry 4,99.

pozdrawiam
ODPOWIEDZ