Frostpunk 2
Podłączam się do pytania
Właśnie przeszedłem grę i moim zdaniem jest super, ma duży potencjał do regrywalności (różne scenariusze i ścieżki rozwoju miasta), a także wg mnie łatwo ją będzie rozbudować o DLC, np. w postaci "pomostu" między FP1 a FP2 czy też kontynuacji historii (analogicznie do Ostatniej Jesieni oraz Na Krawędzi w FP1).
Główne zarzuty mam dwa:
1. Liczne drobne niedoróbki związane z brakami/błędami w tłumaczeniu itp. - zakładam, że będzie to z czasem usuwane i za parę miesięcy, gdy pewnie wrócę do gry, nie będzie po nich śladu.
2. Brak sensownego wprowadzenia i rozbudowanego samouczka, który w przyjazny sposób wprowadzałby graczy w rozgrywkę. Łapałem się na tym, że część mechanizmów odkrywałem przypadkiem w trakcie gry, a innych zupełnie nie zauważyłem. Część wskazówek była też wg mnie niekompletna i nieintuicyjna (przykładowo - spoiler! - w Winterhome wpadłem na to, że istnieje możliwość bezpiecznego łamania lodu dopiero w momencie, gdy połowę roboty już wykonałem i kilkuset robotników zginęło). Zwracam uwagę na to, że jestem fanem FP1 i przeszedłem go wraz z dodatkami kolejny raz w ramach przygotowania się do kontynuacji, no i mimo wszystko miałem problemy. Strach pomyśleć, z czym zmierzyli się mniej przygotowani gracze. Sądzę, że sprawę pomogłaby rozwiązać kombinacja 3 kwestii:
a) obszerniejsze wprowadzenie wyjaśniające, co nastąpiło między FP1 a FP2, i wprowadzające w rozgrywkę; podczas Intra na uszkodzonym drednocie nie wiedziałem, co tam robię, skąd się tam wziąłem i jaki to ma związek z Nowym Londynem z FP1
b) bardziej rozbudowany wstęp/tutorial, który lepiej przygotowuje na zarządzanie całym miastem
c) bardziej rozbudowany samouczek, który tłumaczy różne zależności między mechanizmami i wyborami
Nie jest to nic, czego nie da się zrobić, no ale niestety pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Mam nadzieję, że wraz z upływem czasu FP2 będzie tylko zyskiwać na jakości i popularności, bo wg mnie na to zasługuje. Trzymam kciuki!
Dzień dobry,
Intensywnie pracujemy nad diagnozowaniem i usuwaniem błędów zgłaszanych przez graczy "Frostpunka 2". Oczywiście, nie jest możliwe naprawienie wszystkich niedociągnięć najbliższym patchem i należy się liczyć, że niektóre błędy będą jeszcze przez jakiś czas psuły rozgrywkę. Wierzymy, że ich liczba będzie malała a satysfakcja z gry we "Frostpunka 2" będzie rosła. A to powinno przełożyć się na poprawę ocen.
Pozdrawiamy
Intensywnie pracujemy nad diagnozowaniem i usuwaniem błędów zgłaszanych przez graczy "Frostpunka 2". Oczywiście, nie jest możliwe naprawienie wszystkich niedociągnięć najbliższym patchem i należy się liczyć, że niektóre błędy będą jeszcze przez jakiś czas psuły rozgrywkę. Wierzymy, że ich liczba będzie malała a satysfakcja z gry we "Frostpunka 2" będzie rosła. A to powinno przełożyć się na poprawę ocen.
Pozdrawiamy
Czy spółka zamierza przeprowadzić jakiś czat z inwestorami odnośnie obecnej sytuacji? Czy można spodziewać się jakieś obszerniejszego wywiadu coś na wzór parkietu? Czy otrzymamy w najbliższym czasie informacje odnośnie próby naprawienia złego wrażenia z graczami(napraw błędów nie pomoże w polepszeniu wizerunku wśród graczy FP1)?
Czy spółka zauważyła że mimo komunikatu prezesa w parkiecie spadają dzienne oceny graczy . Przykład
Pozytywne negatywne łącznie procent pozytywnych
3.10 114 41 155 73%
4.10 133 41 174 76%
5.10 104 46 150 69%
6.10 106 43 149 71%
Ostatnie 4 dni i tylko jeden dzień przewyższa obecną ocenę 74%
Niestety jest coraz więcej takich komentarzy
"Totalne dno!
Zadania nudne i przewidywalne, tekstury i cała oprawa graficzna-mierna, do tego samouczek... albo jego brak. W większości ulepszenia są niepotrzebne, a do ich odkrycia zmuszają cie zadania. Fabuła na jakieś 4-6 godzin. Cała gra ma znikome ilości frostpunk'a, a bardziej pasująca nazwa to ''Lodowcowe Miasteczko''. Pierwsza część stawiała na przetrwanie w zamrożonym świecie, a tutaj dostałem symulator państwa.
W pierwszym rozdziale ''mieszkaniec'' mówi o mordowaniu sąsiadów i namawia do tego innych. Ja rozumiem że gra chciała przekazać informacje o braku rozrywek, ale ten sposób jest dziwny.
Dodam że jest jeszcze sporo bugów i dziwnych mechanik:
nakładające się tekstury
wybór istniejącej już dzielnicy jest problematyczny i trzeba klikać na jej obrzeża by załapało
''nieskończone złoża'' mają ograniczenia (6 milionów)
prawo jakie przegłosowujesz może okazać się inne niż to jakie dostaniesz po głosowaniu
dzieci w kopalni i nikogo to nie interesuje, ale jedna dłuższa zmiana ma negatywny skutek dla całego miasta
mechanika usuwania lodu jest zbędna
drogi budują się w jakiś losowy/bezsensowny sposób
i wiele wiele innych dziwnych rzeczy dzieje się podczas gry."
Mam wrażenie że spółka myśli że problem rozwiąże się sam.Frostpunk był bo wielu testach a mimo wszystko bug na bugu występuje i zaraz będzie 20 dni od premiery a tu końca nie widać.
Chyba należy nam jako akcjonariuszom rzetelne przedstawienie informacji? Brakuje wam ludzi?Tak wiem dostane odpowiedz że to nie jest proste ale widzę że jest tu troche kierowanie się drogą City Skylines 2 która do dzisiaj nie jest naprawiona.
Pozytywne negatywne łącznie procent pozytywnych
3.10 114 41 155 73%
4.10 133 41 174 76%
5.10 104 46 150 69%
6.10 106 43 149 71%
Ostatnie 4 dni i tylko jeden dzień przewyższa obecną ocenę 74%
Niestety jest coraz więcej takich komentarzy
"Totalne dno!
Zadania nudne i przewidywalne, tekstury i cała oprawa graficzna-mierna, do tego samouczek... albo jego brak. W większości ulepszenia są niepotrzebne, a do ich odkrycia zmuszają cie zadania. Fabuła na jakieś 4-6 godzin. Cała gra ma znikome ilości frostpunk'a, a bardziej pasująca nazwa to ''Lodowcowe Miasteczko''. Pierwsza część stawiała na przetrwanie w zamrożonym świecie, a tutaj dostałem symulator państwa.
W pierwszym rozdziale ''mieszkaniec'' mówi o mordowaniu sąsiadów i namawia do tego innych. Ja rozumiem że gra chciała przekazać informacje o braku rozrywek, ale ten sposób jest dziwny.
Dodam że jest jeszcze sporo bugów i dziwnych mechanik:
nakładające się tekstury
wybór istniejącej już dzielnicy jest problematyczny i trzeba klikać na jej obrzeża by załapało
''nieskończone złoża'' mają ograniczenia (6 milionów)
prawo jakie przegłosowujesz może okazać się inne niż to jakie dostaniesz po głosowaniu
dzieci w kopalni i nikogo to nie interesuje, ale jedna dłuższa zmiana ma negatywny skutek dla całego miasta
mechanika usuwania lodu jest zbędna
drogi budują się w jakiś losowy/bezsensowny sposób
i wiele wiele innych dziwnych rzeczy dzieje się podczas gry."
Mam wrażenie że spółka myśli że problem rozwiąże się sam.Frostpunk był bo wielu testach a mimo wszystko bug na bugu występuje i zaraz będzie 20 dni od premiery a tu końca nie widać.
Chyba należy nam jako akcjonariuszom rzetelne przedstawienie informacji? Brakuje wam ludzi?Tak wiem dostane odpowiedz że to nie jest proste ale widzę że jest tu troche kierowanie się drogą City Skylines 2 która do dzisiaj nie jest naprawiona.
Dzień dobry,
Dziękujemy za przesłane uwagi i komentarze. Deweloperzy starają się tak szybko jak to możliwe usuwać wszystkie niedociągnięcia w grze co powinno, w co mocno wierzymy, przełożyć się na poprawę ocen wystawianych przez fanów.
Pozdrawiamy
Dziękujemy za przesłane uwagi i komentarze. Deweloperzy starają się tak szybko jak to możliwe usuwać wszystkie niedociągnięcia w grze co powinno, w co mocno wierzymy, przełożyć się na poprawę ocen wystawianych przez fanów.
Pozdrawiamy
Czy spółka nadal wierzy że FP2 będzie longsellerem patrząc jak w kilka tygodni po premierze gra osuwa się na liście bestsellerow? Dolączam do pytania zadanego wcześniej, czy spółka w obliczu nieudanej premiery FP2 planuje w najbliższym czasie zorganizować czat dla inwestorów i bardziej szczegółowo opisać plan ewentualnej poprawy gry i wizerunku spółki? Uważam że tu typowe działania naprawcze typu patche i hotfixy na dłuższą mete nie pomogą. Potrzeba przedstawic także graczom plan zmian, napraw i aktualizacji. Bez tego negatywne oceny będą przybywać.
Czy są już wyniki audytu sytemu testów,zbierania opinii i błedów?
Czy są już wyniki audytu sytemu testów,zbierania opinii i błedów?