Frostpunk 2
Dzień dobry,
Wyniki sprzedaży każdej gry, w tym oczywiście "Frostpunka 2" można śledzić podglądając ranking bestsellerów Steam. Ocena, czy obecne miejsce naszego tytułu w tym zestawieniu jest dobre, czy też słabe, jest oczywiście subiektywna. Z naszej perspektywy, gdzie jedynym z celów uruchomienia pre-orderów "Frostpunka 2" jest wsparcie marketingu tego tytułu, wysokie miejsce w bestsellerach Steam nas cieszy. Inaczej oceniałby to jednak deweloper, dla którego sprzedaż w pre-ordeach jest jednym źródłem przychodów krytycznym z perspektywy funkcjonowania spółki. 11 bit studios S.A. ten "problem" absolutnie nie dotyczy dlatego uruchomienie pre-orderów oceniamy, z kilkudniowej perspektywy, pozytywnie.
Pozdrawiamy
Wyniki sprzedaży każdej gry, w tym oczywiście "Frostpunka 2" można śledzić podglądając ranking bestsellerów Steam. Ocena, czy obecne miejsce naszego tytułu w tym zestawieniu jest dobre, czy też słabe, jest oczywiście subiektywna. Z naszej perspektywy, gdzie jedynym z celów uruchomienia pre-orderów "Frostpunka 2" jest wsparcie marketingu tego tytułu, wysokie miejsce w bestsellerach Steam nas cieszy. Inaczej oceniałby to jednak deweloper, dla którego sprzedaż w pre-ordeach jest jednym źródłem przychodów krytycznym z perspektywy funkcjonowania spółki. 11 bit studios S.A. ten "problem" absolutnie nie dotyczy dlatego uruchomienie pre-orderów oceniamy, z kilkudniowej perspektywy, pozytywnie.
Pozdrawiamy
-
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz sty 19, 2020 1:17 pm
Dobry wieczór,
Jak kształtuje się sprzedaż wersji Deluxe w stosunku do wersji podstawowej? Która wersja sprzedaje się lepiej?
czy jest ryzyko zmiany terminu „premiery” wersji beta, czy będzie to bezwzględnie kwiecień?
Pozdrawiam,
Bg
Jak kształtuje się sprzedaż wersji Deluxe w stosunku do wersji podstawowej? Która wersja sprzedaje się lepiej?
czy jest ryzyko zmiany terminu „premiery” wersji beta, czy będzie to bezwzględnie kwiecień?
Pozdrawiam,
Bg
Dzień dobry,
Nie zamierzamy zdradzać dokładnych liczb dotyczących pre-orderów, w tym przede wszystkim, ile kopii "Frostpunka 2" już znalazło nabywców oraz, jaki jest podział między wersją Deluxe i Basic. Możemy jedynie stwierdzić, że jesteśmy całkowicie usatysfakcjonowani, zarówno wolumenem ogólnej sprzedaży (potwierdzeniem tego może być choćby pozycja "Frostpunka 2" na liście bestsellerów Steam) jak i tym, jak wielu fanów zdecydowało się głębiej sięgnąć do kieszeni, żeby nabyć wersję Deluxe.
Absolutnie podtrzymujemy, że dostęp do wersji beta "Frostpunka 2" (przypominamy, że będzie to dostęp do części trybu sandbox, a nie do całej gry) będzie możliwy już w kwietniu. Proszę oczekiwać informacji na ten temat.
Pozdrawiamy
Nie zamierzamy zdradzać dokładnych liczb dotyczących pre-orderów, w tym przede wszystkim, ile kopii "Frostpunka 2" już znalazło nabywców oraz, jaki jest podział między wersją Deluxe i Basic. Możemy jedynie stwierdzić, że jesteśmy całkowicie usatysfakcjonowani, zarówno wolumenem ogólnej sprzedaży (potwierdzeniem tego może być choćby pozycja "Frostpunka 2" na liście bestsellerów Steam) jak i tym, jak wielu fanów zdecydowało się głębiej sięgnąć do kieszeni, żeby nabyć wersję Deluxe.
Absolutnie podtrzymujemy, że dostęp do wersji beta "Frostpunka 2" (przypominamy, że będzie to dostęp do części trybu sandbox, a nie do całej gry) będzie możliwy już w kwietniu. Proszę oczekiwać informacji na ten temat.
Pozdrawiamy
Premiera bety wypadła całkiem zadawalająco. Jest trochę uwag od niektórych graczy którzy oczekiwali zwykłego odświeżenia gry i nie bardzo rozumieją strategię 11bit. Pytanie co z tym zrobi spółka. Działania są celowe moim zdaniem. Spółka nie jest na takim etapie jak Ubi czy EA, że może odcinać kupony od hitów i robić zwykłe klony (jak w Alters ...
Spółka musi szukać sposobów na pogodzenie własnego DNA (gry wymagające) i rozszerzenie bazy graczy.
Bez rozszerzenia bazy nie będzie wzrostu przychodów. Samo zwiększenie ilości zespołów jest dobrym kierunkiem. Jednak przy sukcesie wszystkich gier dałoby wzrost przychodów 2-3 krotny - lecz spółka dalej stałaby w miejscu. Dalej jako dość niszowy producent.
Trudno powiedzieć czy idąc nieco w stronę Cyvilizacji jak sugerują niektórzy osiągnie spory wzrost bazy. Nie można tego wykluczać. Każdy krok jest dobry a szczególnie ten który godzi DNA i wzrost przychodów. Za 2 dekady być może po wyprodukowaniu 3-4 gier AAA spółka będzie mogła tworzyć na FP5 FP6 będącymi własnymi klonami ...
Spółka pokazała już, że nie tworzy klonów co mieliśmy na przykładzie TWOM. Może kiedyś przyjdzie taki czas.... i na TWOM 2 i na FP w wersji AAA.
Spółka musi szukać sposobów na pogodzenie własnego DNA (gry wymagające) i rozszerzenie bazy graczy.
Bez rozszerzenia bazy nie będzie wzrostu przychodów. Samo zwiększenie ilości zespołów jest dobrym kierunkiem. Jednak przy sukcesie wszystkich gier dałoby wzrost przychodów 2-3 krotny - lecz spółka dalej stałaby w miejscu. Dalej jako dość niszowy producent.
Trudno powiedzieć czy idąc nieco w stronę Cyvilizacji jak sugerują niektórzy osiągnie spory wzrost bazy. Nie można tego wykluczać. Każdy krok jest dobry a szczególnie ten który godzi DNA i wzrost przychodów. Za 2 dekady być może po wyprodukowaniu 3-4 gier AAA spółka będzie mogła tworzyć na FP5 FP6 będącymi własnymi klonami ...
Spółka pokazała już, że nie tworzy klonów co mieliśmy na przykładzie TWOM. Może kiedyś przyjdzie taki czas.... i na TWOM 2 i na FP w wersji AAA.
Dzień dobry,
Myślę, że warto podsumować kilka tematów po becie, będę wdzięczny za odpowiedź na poniższe pytania.
Na wstępie zaznaczę że jako akcjonariusz jestem zadowolony z premiery bety.
1. Sprzedaż
Patrząc na global steam best sellers gra sprzedawała się bardzo podobnie do IFZ, bardzo zbliżone miejsca w rankingach czego kompletnie nie oddają strony do szacowania sprzedaży takie jak gamalytic, możliwe że ma to związek z modelem szacunków który opiera się o liczbę graczy a Ci byli niewidoczni? Jak oceniacie sprzedaż? Czy planujecie pochwalić się jakimś milestonem sprzedażowym jeszcze przed premierą?
2. Ewentualne problemy techniczne.
Wiele gier ostatnio poległo na problemach z wydajnością czy ogólnie duża liczba błędów, wydaje się że jeśli chodzi o betę Fp2 pod tym kątem było bardzo dobrze ale prosiłbym o komentarz czy było dużo niespodziewanych problemów?
3. Oceny
Jak oceniacie odbiór/poziom zadowolenia graczy? Odbiór mediów wydaje się bardzo pozytywny natomiast pojawiło się trochę komentarzy graczy narzekających na pewne aspekty gry. Z jednej strony to nieuniknione z drugiej część mniej życzliwych spółce osób mocno koncentrowało się na tych marudzących graczach Czy przyjęcie bety Was zaskoczyło pozytywnie/negatywnie czy poszło zgodnie z oczekiwaniami?
4. Zakres zmian.
Czy 3 miesiące to wystarczający czas żeby poprawić te najczęściej krytykowane aspekty gry? UI, więcej swobody przy budowie?
Pozdrawiam
Myślę, że warto podsumować kilka tematów po becie, będę wdzięczny za odpowiedź na poniższe pytania.
Na wstępie zaznaczę że jako akcjonariusz jestem zadowolony z premiery bety.
1. Sprzedaż
Patrząc na global steam best sellers gra sprzedawała się bardzo podobnie do IFZ, bardzo zbliżone miejsca w rankingach czego kompletnie nie oddają strony do szacowania sprzedaży takie jak gamalytic, możliwe że ma to związek z modelem szacunków który opiera się o liczbę graczy a Ci byli niewidoczni? Jak oceniacie sprzedaż? Czy planujecie pochwalić się jakimś milestonem sprzedażowym jeszcze przed premierą?
2. Ewentualne problemy techniczne.
Wiele gier ostatnio poległo na problemach z wydajnością czy ogólnie duża liczba błędów, wydaje się że jeśli chodzi o betę Fp2 pod tym kątem było bardzo dobrze ale prosiłbym o komentarz czy było dużo niespodziewanych problemów?
3. Oceny
Jak oceniacie odbiór/poziom zadowolenia graczy? Odbiór mediów wydaje się bardzo pozytywny natomiast pojawiło się trochę komentarzy graczy narzekających na pewne aspekty gry. Z jednej strony to nieuniknione z drugiej część mniej życzliwych spółce osób mocno koncentrowało się na tych marudzących graczach Czy przyjęcie bety Was zaskoczyło pozytywnie/negatywnie czy poszło zgodnie z oczekiwaniami?
4. Zakres zmian.
Czy 3 miesiące to wystarczający czas żeby poprawić te najczęściej krytykowane aspekty gry? UI, więcej swobody przy budowie?
Pozdrawiam