Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Rif
Posty: 291
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pt paź 18, 2019 4:08 pm

Spoglądam na zdjęcia z Poznania z PGA i zastanawiam się co z naszymi koszulkami? ;)
Wielu z nas z pewnością dąży sentymentem Frostpunka i pozostałe gry spółki. Temat był już podejmowany i mieliście pomyśleć, nad formą wprowadzenia na rynek tego typu dóbr. Podjęte zostały jakieś decyzje? :)
Frey
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 18, 2014 1:12 am

pt paź 18, 2019 6:11 pm

No właśnie - ja bym chętnie kupił cały zestaw - od Anomaly 8-)
Rif
Posty: 291
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pn paź 21, 2019 9:49 am

Pytanie o koszulki pozostawiam aktualne, a dorzucam jeszcze jedno. Wiemy już na pewno, że na jesieni 2020 czeka nas debiut nowych konsol.
Na 99% procent do tego czasu P8 nie zadebiutuje, zatem jak wejście nowej generacji wpływa na harmonogram prac na Projektem 8?

Celujecie w:
1) w PS5/nowego xboxa
2) w PS4/X1, pokładając nadzieję na wstecznej kompatybilności nowej generacji
3) pojawią się wersje na wszystkie powyższe platformy

W zasadzie można to pytanie przełożyć na każdy projekt, który obecnie macie na rozkładzie, łącznie z wydawnictwem.
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn paź 21, 2019 11:39 am

Dzień dobry

Temat nowej generacji konsol przewijał się już na niniejszym forum ale możemy do niego wrócić.

"Projekt 8" powstaje z myślą o obecnej generacji konsol. Z dwóch powodów. Jesteśmy, póki co, średniej wielkości deweloperem, który nie może liczyć na specjalne przywileje ze strony producentów konsol co oznacza, że nie mamy dostępu do prototypów nowych urządzeń. Po drugie, baza użytkowników obecnej generacji konsol, a zatem i potencjalnych klientów dla naszych gier, jest ogromna. Zanim baza użytkowników nowej generacji konsol będzie porównywalna wielkością, minie zapewne kilka lat. Nie wiemy też w jaką stronę rozwijał się będzie rynek gier komputerowych, np. czy producenci konsol będą wspierać wsteczną kompatybilność ani jak rozwijał się będzie streaming gier, który może sprawić, że produkowanie i portowanie gier na poszczególne platformy sprzętowe straci rację bytu.

Pozdrawiamy
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn paź 21, 2019 11:48 am

Moim zdaniem możliwości jest kilka
- wydają na obecne platformy - bo nowych będzie za mało ... :)
- wydają na stare bo będą raczej na pewno kompatybilne i na nowym sprzęcie zagra się lepiej
- wydają na stare a po roku będzie duże DLC podrasowujące parametry pod nowe konsole

jest jeszcze inna opcja jeśli gość z Trigona ma rację i gra wyjdzie w 2022 to mogą się pokusić o dołożenie jeszcze 5 mln do kosztów i wydanie na nowe i stare konsole - choć nie wierzę w wydanie na wszystkie.
Choć może jest taki pomysł i nastąpił przeciek i stąd taka ocena terminu. W tej wersji termin premiery byłby ze wszech miar uzasadniony przy pracach nad 4 wersjami.
Znając spółkę nie zdecydowałaby się na jednoczesne prace nad 4 wersjami.
Jeśli już to być może będą pracować pod stare konsole z późniejszym update lub na nowe z downgradem pod stare konsole a później wypuszczą już "pełną wersję".
Praca nad 4 wersjami to dużo więcej czasu i znaczne podniesienie kosztów. Dlatego będą albo tylko na stare a ewentualnie później updae lub downgrade z nowych na stare.
Rif
Posty: 291
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pn paź 21, 2019 1:44 pm

baks pisze:
pn paź 21, 2019 11:48 am
Moim zdaniem możliwości jest kilka
- wydają na obecne platformy - bo nowych będzie za mało ... :)
- wydają na stare bo będą raczej na pewno kompatybilne i na nowym sprzęcie zagra się lepiej
- wydają na stare a po roku będzie duże DLC podrasowujące parametry pod nowe konsole

jest jeszcze inna opcja jeśli gość z Trigona ma rację i gra wyjdzie w 2022 to mogą się pokusić o dołożenie jeszcze 5 mln do kosztów i wydanie na nowe i stare konsole - choć nie wierzę w wydanie na wszystkie.
Choć może jest taki pomysł i nastąpił przeciek i stąd taka ocena terminu. W tej wersji termin premiery byłby ze wszech miar uzasadniony przy pracach nad 4 wersjami.
Znając spółkę nie zdecydowałaby się na jednoczesne prace nad 4 wersjami.
Jeśli już to być może będą pracować pod stare konsole z późniejszym update lub na nowe z downgradem pod stare konsole a później wypuszczą już "pełną wersję".
Praca nad 4 wersjami to dużo więcej czasu i znaczne podniesienie kosztów. Dlatego będą albo tylko na stare a ewentualnie później updae lub downgrade z nowych na stare.
Architektura aktualnych i przyszłych konsol jednak opiera się na rozwiązaniach PC, więc tak jak p. Darek pisze, możliwe, że za jakiś czas portowanie straci rację bytu.
Niemniej trzeba i tak będzie dostosować produkt do danej platformy, bo same będą różnić się specyfikacją (przynajmniej w kolejnej generacji na to wygląda, że niewiele się zmieni).
To dostosowanie to też pewien haczyk marketingowy. Zdaje się, że Frostpunk został ustawiony na sztywno i wersja PS4/Pro nie różni się niczym, tj. nie wykorzystano nadwyżek sprzętowych.
Jak wiemy nowa generacja bujająca się na SSD ma zrewolucjonizować wiele elementów i wypuszczenie produktu archaicznego na PS5 ze wsteczną kompatybilnością nie musi być entuzjastycznie przyjęte przez graczy.
No i w nawiązaniu do reko Trigona. Jeśli faktycznie pójdzie tak źle, to 1,5 roku nowej generacji wiele już będzie zmieniać na rynku. Co innego jeśli P8 ukaże się w H1'21. Wtedy faktycznie nie ma co się ekscytować.
Frey
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 18, 2014 1:12 am

pn paź 21, 2019 3:55 pm

W związku ze zbliżającym się końcem roku mam do Państwa dwa pytania dotyczące premiery płatnego DLC do Frospunka zapowiedzianej jeszcze na ten rok.
Czy poinformujecie Państwo o tej premierze inwestorów z jakimś wyprzedzeniem?
Jak duży będzie ten DLC?
Kiedyś (chyba podczas konferencji po premierze FP) zapowiadali Państwo, że płatny dodatek będzie duży pod względem zawartości - niemal równy podstawowej wersji FP. Czy podtrzymujecie tę zapowiedź?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn paź 21, 2019 5:42 pm

Rif pisze:
pn paź 21, 2019 1:44 pm

Niemniej trzeba i tak będzie dostosować produkt do danej platformy, bo same będą różnić się specyfikacją (przynajmniej w kolejnej generacji na to wygląda, że niewiele się zmieni).
To dostosowanie to też pewien haczyk marketingowy. Zdaje się, że Frostpunk został ustawiony na sztywno i wersja PS4/Pro nie różni się niczym, tj. nie wykorzystano nadwyżek sprzętowych.
Jak wiemy nowa generacja bujająca się na SSD ma zrewolucjonizować wiele elementów i wypuszczenie produktu archaicznego na PS5 ze wsteczną kompatybilnością nie musi być entuzjastycznie przyjęte przez graczy.
No i w nawiązaniu do reko Trigona. Jeśli faktycznie pójdzie tak źle, to 1,5 roku nowej generacji wiele już będzie zmieniać na rynku. Co innego jeśli P8 ukaże się w H1'21. Wtedy faktycznie nie ma co się ekscytować.
Nadchodząca konsola Sony ma zaoferować zupełnie nowe możliwości. Mówimy o dużo wydajniejszym procesorze, szybkim nośniku SSD i napędzie Blu-ray. Wraz z nową konsolą pojawi się także nowy pad.

Zastosowany procesor to autorska konstrukcja opracowana przez AMD. Jednostka zaoferuje wsparcie dla techniki ray-tracing i rozdzielczości 8K, a półprzewodnikowy nośnik wyeliminuje ładowanie poziomów gier.


Co by nie mówić takie parametry i jak podają 4 razy większa wydajność konsoli to jest coś.
Po premierze PS5 "pozamiata podłogę" wersją PS4.
O wiele doskonalszy pad, rozdzielczość 8K, ray-tracing
...... tego nie da się zwykłym portem zmienić .... :oops:

Jeśli gra będzie napisana na PS4 to niewiele się da zmienić. Owszem można wrzucić trochę lepsze czy większe tekstury czy mapy. Rozszerzyć nieco świat gry. Lepiej steksturować postaci ale prawdziwego 8K się nie zrobi w dodatku dorabiając ray-tracing.
Choć obsługa nowego pada jest osiągalna ale z ray-tracingiem może być już problem.
Prościej znacznie byłoby zrobić grę pod PS5 a później przyciąć tekstury, zdezaktywować ray-tracing i wyłączyć obsługę nowego pada.
Nowa konsola da niesamowitego kopa grom większego niż między PS3 i PS4.
Sprzęt warto będzie zmienić jeśli równocześnie pokaże się odpowiednia liczba nowych atrakcyjnych tytułów.
Rif
Posty: 291
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

wt paź 22, 2019 4:18 pm

8k to lipa, chyba nikt w to nie wierzy :)
frantic
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 22, 2019 10:17 pm

wt paź 22, 2019 10:21 pm

Witam,

Proszę o informację czy jakakolwiek wasza gra będzie dostępna na premierę google stadia 19 listopada? Ewentualnie kiedy będzie?
ODPOWIEDZ