Dzień dobry
Wishlista "Frostpunka", bezpośrednio przed premierą gry, liczyła ok. 350 tys. pozycji. Bezpośrednio po premierze, na bazie pozytywnych recenzji dla gry i równie pozytywnych opinii graczy, gwałtownie wzrosła, co jest całkowicie naturalną rzeczą (gracze "dorzucają" interesujący ich tytuł do wishlisty i cierpliwie czekają aż cena spadnie do satysfakcjonującego ich poziomu).
Przy okazji publikacji raportu finansowego za I kwartał 2019 roku (w połowie maja) informowaliśmy, że wishlista "Frostpunka" liczy ok. 1,2 mln pozycji. Od tego czasu na wishliście zaszły niewielkie zmiany bo część graczy zdecydowała się na zakup naszej produkcji (skonwertowała się) ale do wishlisty dopisali się kolejni fani.
Pozdrawiamy
Frostpunk
Panie Darku,
co się dzieje z wersją FP na MAC? Na konferencji była mowa o tym, że ukaże się ona niedługo. Mamy już kilka miesięcy po konferencji i w temacie cisza. Czy ta firma zewnętrzna nadal pracuje nad tą wersją? Czy może są tu jakieś zmiany? Czy ta wersja się pojawi, czy jest to raczej temat nieaktualny?
co się dzieje z wersją FP na MAC? Na konferencji była mowa o tym, że ukaże się ona niedługo. Mamy już kilka miesięcy po konferencji i w temacie cisza. Czy ta firma zewnętrzna nadal pracuje nad tą wersją? Czy może są tu jakieś zmiany? Czy ta wersja się pojawi, czy jest to raczej temat nieaktualny?
Dzień dobry
Nie zrezygnowaliśmy z wersji "Frostpunka" na Mac. Diagnozując problem, który powodował, że nasza gra w wersji na komputery Apple "cięła" (co zdecydowało o odwołaniu zapowiadanej kilka miesięcy temu premiery) stwierdziliśmy, że ma on to samo podłoże (od strony technologicznej) jak wyzwania, z którymi mierzyliśmy się przygotowując wersję konsolową "Frostpunka". Stworzenie i wypuszczenie na rynek wersji konsolowej "Frostpunka" pozwoli nam zatem szybko i sprawnie rozwiązać problem wersji gry na Mac. Nie będziemy bowiem musieli mierzyć się dwa razy z tym samym tematem i angażować dwóch zespołów.
Pozdrawiamy.
Nie zrezygnowaliśmy z wersji "Frostpunka" na Mac. Diagnozując problem, który powodował, że nasza gra w wersji na komputery Apple "cięła" (co zdecydowało o odwołaniu zapowiadanej kilka miesięcy temu premiery) stwierdziliśmy, że ma on to samo podłoże (od strony technologicznej) jak wyzwania, z którymi mierzyliśmy się przygotowując wersję konsolową "Frostpunka". Stworzenie i wypuszczenie na rynek wersji konsolowej "Frostpunka" pozwoli nam zatem szybko i sprawnie rozwiązać problem wersji gry na Mac. Nie będziemy bowiem musieli mierzyć się dwa razy z tym samym tematem i angażować dwóch zespołów.
Pozdrawiamy.
Dziękuję za info, czy oznacza to, że wersja MAC będzie wychodzić zaraz po konsolach (lub w tym samym terminie) i jest ona teraz opracowywana już w samej spółce a nie w firmie zewnętrznej? Jaki horyzont czasowy należy przyjąć co do premiery? Q3 2019?
Wersja konsolowa jest przygotowywana w firmie zewnętrznej, tylko innej niż wersja MAC. To rozbicie z perspektywy czasu wydaje się nietrafione, skoro każde studio mierzyło się same z podobnym problemem i nie było między nimi odpowiedniej łączności. Tak to widzę, skoro refleksje przyszły poniewczasie.
Dzień dobry
Powodem późniejszej premiery wersji pudełkowej "Frostpunka" (na konsole) są kwestie logistyczne. Wyprodukowanie i rozwiezienie po całym świecie fizycznych kopii to dodatkowe kilka tygodni pracy. Uznaliśmy, że czekanie z równoczesną premierą (w kanale cyfrowym i tradycyjnym) nie ma sensu, szczególnie w dobie malejącej sprzedaży pudełek, również w przypadku gier na konsole.
Pozdrawiamy
Powodem późniejszej premiery wersji pudełkowej "Frostpunka" (na konsole) są kwestie logistyczne. Wyprodukowanie i rozwiezienie po całym świecie fizycznych kopii to dodatkowe kilka tygodni pracy. Uznaliśmy, że czekanie z równoczesną premierą (w kanale cyfrowym i tradycyjnym) nie ma sensu, szczególnie w dobie malejącej sprzedaży pudełek, również w przypadku gier na konsole.
Pozdrawiamy