Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Rif
Posty: 289
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pn lut 18, 2019 8:54 pm

I czy wejdzie od razu na Steam czy będziecie ludziom kazali czekać niepotrzebnie kolejne dni?
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt lut 19, 2019 11:32 am

Dzień dobry

Tak jak pisaliśmy wcześniej, o dacie premiery wersji na Mac poinformujemy, gdy będziemy na 100 proc. pewni, że port "Frostpunka" na komputery Apple nie zawiera żadnych błędów/bugów.

Pozdrawiamy.
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

czw lut 21, 2019 11:33 pm

Panie Darku,

jak się ma road mapa dla Frostpunka na 2019 rok i kiedy zostanie opublikowana? Czy macie Państwo jakiś plan połączenia publikacji road mapy z publikacją wyników za 2018 rok? Czy data premiery Frostpunka na konsole jest w jakikolwiek sposób uzależniona od daty premiery Frostpunka na komputery z sytemem macOS.

Pozdrawiam
Admin pisze:
wt lut 19, 2019 11:32 am
Dzień dobry

Tak jak pisaliśmy wcześniej, o dacie premiery wersji na Mac poinformujemy, gdy będziemy na 100 proc. pewni, że port "Frostpunka" na komputery Apple nie zawiera żadnych błędów/bugów.

Pozdrawiamy.
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lut 22, 2019 2:54 pm

Dzień dobry

Premiera "Frostpunka" na Mac i konsole PS4 i Xbox One to dwa całkowicie niezależne i nie związane ze sobą tematy, szczególnie że nad portami pracują różne zespoły.

Nie będziemy ukrywać, że potknięcie czasowe z premierą "Frostpunka" na Mac ostudziło nasze zapały do publikowania pełnego harmonogramu premier na kilka kwartałów do przodu, czyli road-mapy, o którą Pan pyta.

Pozwolimy sobie na komentarz do tej sytuacji.
Gracze komputerowi wykazują się daleko większą tolerancją w oczekiwaniu na produkt, który ich interesuje i nie przywiązują się aż tak bardzo do żadnych dat. Dla nich najważniejszą rzeczą jest, żeby gra była "fajna". Czy zagrają w nią w lutym czy kwietniu, nie ma dla nich żadnego znaczenia. I tak ją kupią, gdy trafi do sprzedaży. Z kolei inwestorzy giełdowi (przynajmniej niektórzy) przykładają do wszelkich informacji na temat terminów premier olbrzymie znaczenie i nawet lekki poślizg w harmonogramie skutkuje masą negatywnych komentarzy/wpisów na forach a często nawet nienawistnych komentarzy i wyzwisk. Zupełnie niesłusznych, bo ostatecznie i tak okazuje się, że zmiana terminu premiery pozwalająca na dopracowanie gry przekłada się na jej lepszą sprzedaż. Dlatego, co już wielokrotnie deklarowaliśmy, mając do wyboru, czy wypuścić na rynek niedopracowaną grę, pełną bugów tylko po to, żeby dotrzymać obietnicy dotyczącej terminu premiery albo przesunąć premierę i zaoferować nieco później produkt, którego nie będziemy się wstydzić, zawsze wybierzemy drugi z wariantów.

Pozdrawiamy
blah8760
Posty: 70
Rejestracja: śr cze 21, 2017 2:06 pm

pt lut 22, 2019 3:30 pm

Tylko jeszcze wypadałoby poinformować graczy chociaż o przewidywanym terminie premiery. Tymczasem zaraz minie 1.5 tygodnia odkąd odkryliście jeden błąd i cisza, nawet waszego ulubionego "soon" zabrakło, i owszem, gracze kupią FP, ale świadomość, że ich pytania zostały zupełnie zignorowane pozostanie.
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

pn lut 25, 2019 12:00 pm

Panie Darku,

dziękuję za odpowiedź, ale pytanie dotyczyło specyficznie Frostpunka (zadane jest w wątku o grze), a nie planów wydawniczych. Właściwe pytanie to: kiedy na Steamie pojawi się roadmapa rozwoju gry dla graczy? Pytanie bardzo ważne, bo zaktualizowaliście właśnie status roadmapy na 2018 na Steamie odznaczając punkt Winter snapshots jako "released" i jednocześnie kasując wpis zapowiadający roadmapę na 2019. Wpisuj już nie ma, więc nie jestem go w stanie zacytować, ale sprowadzało się to do zapowiedzi kolejnych dodatków i płatnych dlc w formie osobnej roadmapy na 2019.

I proszę nie przytaczać przykładu wersji na Mac, ponieważ w roadmapie na 2018 rok na Steamie nie było słowa o wersji Mac, a więc argument z obsuwą wersji macowej jako powodem decyzji o niepublikowaniu roadmapy w przyszłości jest kompletnie chybiony.

Pozdrawiam
Admin pisze:
pt lut 22, 2019 2:54 pm
Dzień dobry

Premiera "Frostpunka" na Mac i konsole PS4 i Xbox One to dwa całkowicie niezależne i nie związane ze sobą tematy, szczególnie że nad portami pracują różne zespoły.

Nie będziemy ukrywać, że potknięcie czasowe z premierą "Frostpunka" na Mac ostudziło nasze zapały do publikowania pełnego harmonogramu premier na kilka kwartałów do przodu, czyli road-mapy, o którą Pan pyta.

Pozwolimy sobie na komentarz do tej sytuacji.
Gracze komputerowi wykazują się daleko większą tolerancją w oczekiwaniu na produkt, który ich interesuje i nie przywiązują się aż tak bardzo do żadnych dat. Dla nich najważniejszą rzeczą jest, żeby gra była "fajna". Czy zagrają w nią w lutym czy kwietniu, nie ma dla nich żadnego znaczenia. I tak ją kupią, gdy trafi do sprzedaży. Z kolei inwestorzy giełdowi (przynajmniej niektórzy) przykładają do wszelkich informacji na temat terminów premier olbrzymie znaczenie i nawet lekki poślizg w harmonogramie skutkuje masą negatywnych komentarzy/wpisów na forach a często nawet nienawistnych komentarzy i wyzwisk. Zupełnie niesłusznych, bo ostatecznie i tak okazuje się, że zmiana terminu premiery pozwalająca na dopracowanie gry przekłada się na jej lepszą sprzedaż. Dlatego, co już wielokrotnie deklarowaliśmy, mając do wyboru, czy wypuścić na rynek niedopracowaną grę, pełną bugów tylko po to, żeby dotrzymać obietnicy dotyczącej terminu premiery albo przesunąć premierę i zaoferować nieco później produkt, którego nie będziemy się wstydzić, zawsze wybierzemy drugi z wariantów.

Pozdrawiamy
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lut 25, 2019 1:53 pm

Dzień dobry

Nie ukrywamy, że w ostatnim czasie nasz zapał do publikowania mapy drogowej dla "Frostpunka" na 2019 rok znacznie osłabł i poważnie zastanawiamy się czy takową mapę przedstawiać graczom. Oczywiście, mapa jest bardzo "lubiana" przez graczy (na ich opinii zależy nam najbardziej) ale równocześnie nakłada na dewelopera pewne ograniczenia (musimy "odpuszczać" świeże pomysły na rozwój gry bo przede wszystkim musimy "dowozić" tematy z road-mapy). Pozbywamy się też elementu marketingowego zaskoczenia przy okazji kolejnych "małych" premier (dodatków), których planujemy w tym roku kilka. Podsumowując, temat publikowania mapy drogowej jest w trakcie analizowania...

Pozdrawiamy
Sisay
Posty: 14
Rejestracja: pt cze 01, 2018 3:04 pm

wt lut 26, 2019 3:08 pm

Bedac minimalnie zlosliwym(biorac pod uwage tempo prac z ostatnich 4 lat), lepiej napisac ze nie bedzie roadmap niz po skonczonych analizach dac ja w 2020
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

czw lut 28, 2019 3:51 pm

Panie Darku,

W przeszłości w jednym z wątków padła informacja, że port gry z PC na inną platformę w zależności od rozmiaru gry i rodzaju platformy waha się w Polsce od małych kilkudziesięciu tysięcy złotych do małych kilkuset tysięcy złotych. Czy można założyć, że koszt portu Frostpunka na konsole PS4 i XBO wykonywany przez zewnętrzne studio nie przekracza 500 tysięcy złotych (dedukując na podstawie tych wcześniejszych informacji)?

Dzięki za jakąś wskazówkę jak bardzo port obciąży wyniki spółki.

Pozdrawiam

Admin pisze:
pn lut 25, 2019 1:53 pm
Dzień dobry

Nie ukrywamy, że w ostatnim czasie nasz zapał do publikowania mapy drogowej dla "Frostpunka" na 2019 rok znacznie osłabł i poważnie zastanawiamy się czy takową mapę przedstawiać graczom. Oczywiście, mapa jest bardzo "lubiana" przez graczy (na ich opinii zależy nam najbardziej) ale równocześnie nakłada na dewelopera pewne ograniczenia (musimy "odpuszczać" świeże pomysły na rozwój gry bo przede wszystkim musimy "dowozić" tematy z road-mapy). Pozbywamy się też elementu marketingowego zaskoczenia przy okazji kolejnych "małych" premier (dodatków), których planujemy w tym roku kilka. Podsumowując, temat publikowania mapy drogowej jest w trakcie analizowania...

Pozdrawiamy
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw lut 28, 2019 4:05 pm

Dzień dobry

Koszt portu "Frostpunka" na konsole (PS4 i Xbox One) z uwagi na wielkość i złożoność gry liczony jest w setkach tysięcy złotych ale do kolejnego, siedmiocyfrowego progu brakuje mu bardzo dużo,

Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ