Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

czw lut 14, 2019 2:29 pm

Panie Darku,

bardzo prosta prośba. Na tym forum informował Pan, że wersja na Mac będzie dostępna sporo przed Świętami Bożego Narodzenia. Następnie, że wyłącznie ze względów marketingowych przekładacie premierę wersji macowej na 2019 rok. Teraz okazuje się, że przez 2 miesiące mieliście gotową grę, a w dniu premiery wykrywacie buga. Może Pan jeszcze raz przeczytać to co napisałem i odnieść się do tego w sposób logiczny? Proszę nie pisać o fanach gry, gdyż nie jesteśmy na forum gamingowym tylko inwestycyjnym i traktować nas poważnie jako akcjonariuszy.

Za miesiąc z małym kawałkiem publikacja wyników za 2018 rok. Powiem Panu szczerze, że jako inwestor indywidualny i akcjonariusz mniejszościowy jestem przerażony sposobem w jakim komunikujecie się Państwo z uczestnikami rynku kapitałowego, i pomimo najlepszych w historii wyników jestem mocno poddenerwowany jaką "niespodziankę" tym razem przygotujecie w raporcie. Nawet nie liczę, że przegadaliście z audytorem kwestię prezentacji kosztów programu motywacyjnego w księgach w 2018 roku, a wiem że można te koszty rozpoznawać inaczej niż to robicie. Mam tylko nadzieję, że nie usmażyliście tam czegoś nowego.

Staram się nie być w tych wpisach emocjonalny, ale przyznaję, że jest ciężko. Ostatecznie musimy wam komunikować nasze niezadowolenie z nadzieją, że w końcu zrozumiecie, że wasza komunikacja inwestorska po prostu kuleje. Czy Pan w to wierzy czy nie, takie wpisy są przejawem troski o spółkę, a nie przejawem frustracji.

Przez ostatnie trzy miesiące, kiedy zarejestrowałem się na forum zadałem Panu kilkanaście pytań. Pytania dotyczyły obecności na targach w 2019 roku, planach spotkań z inwestorami indywidualnymi w 2019 roku, czy zamierzają Państwo korzystać z serwisów streamingowych jak Vortex by dotrzeć do nowych graczy ze swoimi grami i masę innych bardziej szczegółowych, również starając się podpowiedzieć drogi rozwoju, żebyście Państwo z tego czerpali. W żadnym wypadku nie dostałem konkretnej odpowiedzi poza standardowym wpisem, że oczywiście o tym myślicie, pracujecie etc. Obiecywał Pan wielokrotnie, że jak będą jakieś szczegóły, sam będzie Pan wracał na forum z odpowiedziami. Nie zanotowałem ani jednego takiego faktu. I o ile dziękuję, że w ogóle Pan czyta nasze wpisy i postuje odpowiedzi, to niestety muszę skonkludować, że nie wnoszą one niczego nowego. Celem komunikacji z inwestorami na forum jest informowanie o spółce jako spółce giełdowej. Pana odpowiedzi niestety sprowadzają się do formułki - nie możemy podać szczegółów bo to część planu marketingowego (a nie możemy go przecież ujawnić), nie możemy bo to część tajemnicy handlowej spółki, nie możemy bo pierwszeństwo mają obowiązki wynikające z MAR. Pojawia się zatem pytanie, do czego ma służyć to forum? Może warto pozostać przy ESPI i przestać się oszukiwać?

Jesteście spółką z mocarnymi grami i pomysłami na gry, wynikami finansowymi na poziomie Playwaya, a kapitalizacja leży, bo każdy potencjalny inwestor kilka razy zastanowi się zanim kupi wasze akcje, znając sposób w jaki komunikujecie się z rynkiem. Bardzo cenię wasze gry za pomysł, jakość i wykonanie, ale zastanówcie się w końcu nad tym jak się z nami komunikujecie.

Jeśli tak ma to dalej wyglądać, to planuję stawić się na kolejnym WZA przy okazji zatwierdzenia sprawozdania za 2018 rok i wpisać swój punkt do porządku obrad. Nie może być tak, że jakaś część inwestorów jest zbywana ogólnikami (mam tylko nadzieję, że potraktujecie nas poważnie i na WZA nie natknę się na wyłącznie na pełnomocników i będzie z kim porozmawiać).

A dwa, jeśli zastanawia się Pan czy w ogóle odnieść się do tego wpisu, to miałbym przynajmniej prośbę o odpowiedź na pytanie do czego w Państwa opinii powinno służyć to forum inwestycyjne, bo przyznaję że po kilku miesiącach z jego korzystania trochę się pogubiłem. Dziękuję.
Admin pisze:
czw lut 14, 2019 11:08 am
Dzień dobry

Przyznajemy, że zmiana terminu premiery "Frostpunka" na komputery Mac, na kilka godzin przed rozpoczęciem sprzedaży to rzecz, która nie powinna się wydarzyć. Tak to jednak w biznesie, również growym bywa, że dopiero na ostatniej prostej okazuje się, że produkt, mimo setek godzin testów, zawiera jakiś błąd. Jako 11 bit studios S.A. zbyt długo budujemy swój wizerunek solidnego producenta i wydawcy gier komputerowych, żeby pozwolić sobie na wypuszczenie "półproduktu". Jesteśmy przekonani, że fani, którzy czekają na "Frostpunka" na Mac doskonale to rozumieją.

Pozdrawiamy.
-bART-
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

pt lut 15, 2019 9:19 am

Panie Darku,
co dalej z wersją na MAC, gdzie jakieś działanie, informacja typu "działamy w pocie czoła aby naprawić błędy i jak najszybciej wypuścić wersje na MAC", widzieliście jak Farm51 zarządzał kryzysem i komunikacją w weekend premiery WW3? Ja nie chce kryzysy, ale jak nadchodzi taka sytuacja to trzeba działać i komunikować bo może działacie bez ustanku ale my tego nie wiemy i tego nie widać.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lut 15, 2019 10:29 am

Dzień dobry

Z uwagą wczytujemy się w głosy inwestorów/akcjonariuszy, również w te krytyczne. Przyjmujemy je z pokorą. Są dla nas inspiracją i czerpiemy z nich lekcje.
Zdecydowaliśmy się prowadzić Forum Inwestorskie, żeby za jego pośrednictwem ułatwić kontakt inwestorom, szczególnie indywidualnym, ze Spółką. Staramy się za jego pośrednictwem wyjaśniać bardziej złożone zagadnienia związane ze Spółką i z naszą branżą. Odpowiadamy, w miarę możliwości, na zadawane pytania. Zdajemy sobie sprawę, że często odpowiedzi są dość ogólne i nie zaspokajają potrzeb inwestorów ale ciążą nad nami obowiązki informacyjne, których naruszanie jest bardzo bolesne. W wielu tematach o tym, co możemy mówić inwestorom, decyduje nasz dział marketingu, który ma własną strategię komunikacyjną dotyczącą produktów/gier. Stąd m.in. nie ujawniamy z wyprzedzeniem informacji na temat terminów premier dopóki nie są one zakomunikowane "community".

Przyznajemy, że ostatnie kilka miesięcy, jeśli chodzi o ilość informacji ze Spółki, jest znacznie skromniejsza niż miało to miejsce jeszcze rok temu. Nie oznacza to bynajmniej, że w Spółce nic się nie dzieje i spoczęliśmy na laurach. Ciężko pracujemy nad "Projektem 8" i konsolowymi wersjami "Frostpunka". Przygotowujemy się do premiery "Children of Morta". Nie ukrywamy również, że zdarzają się nam potknięcia, jak z premierą "Frostpunka" na komputery Mac. Intensywnie pracujemy nad usunięciem błędu, żeby gracze mogli jak najszybciej dostać gotowy/w pełni działający produkt. To oczywista sprawa. Dlatego sformułowanie "zarządzanie kryzysem" (zarzut, że nic z tym tematem nie robimy), szczególnie biorąc pod uwagę, jak marginalną częśc rynku growego stanowią gry na komputery Mac, jest zdecydowanym nadużyciem.

Zapraszamy wszystkich inwestorów/akcjonariuszy na najbliższe WZA, na którym będziemy m.in. zatwierdzać sprawozdanie finansowe za 2018 rok - najlepsze w historii Spółki. Główni akcjonariusze/założyciele Spółki, będą w nim uczestniczyć. Nie mamy powodów, żeby "ukrywać" Zarząd. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania...

Pozdrawiamy.
ZITARIX
Posty: 35
Rejestracja: śr lut 28, 2018 1:57 pm

pt lut 15, 2019 10:58 am

Proszę o informację czy zgodnie z Państwa zapowiedziami Frostpunk na MAC'a był gotowy na święta i przełożyliście premierę z powodu marketingowego czy też nazwijmy to "minęliście się Państwo z prawdą". Jeśli był gotowy na święta to w jaki sposób wykryty został BUG uniemożliwiający wydanie produktu, natomiast jeśli produkt nie był gotowy to czemu inwestorzy indywidualni zostali okłamani.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lut 15, 2019 11:15 am

Dzień dobry

Naszą intencją było, tak jak zresztą komunikowaliśmy na tym Forum, żeby zdążyć z premierą "Frostpunka" na Mac w 2018 roku. Z różnych względów, w tym marketingowych, zdecydowaliśmy się jednak przesunąć premierę o kilka tygodni. Na ostatniej prostej okazało się jednak, że produkt zawiera pewien błąd, który mógłby części graczy psuć rozgrywkę. W biznesie, szczególnie growym, takie rzeczy się zdarzają. Stąd, bolesna dla nas decyzja, że wersja na Mac nie zostanie "odpalona" do czasu, aż błąd zostanie usunięty.
Nie czujemy się dobrze z tym, co wydarzyło się z premierą "Frostpunka" na Mac. To nasza wpadka. Jednak nie zgadzamy się z zarzutami, że świadomie wprowadzamy inwestorów w błąd/kłamiemy. Po co mielibyśmy to robić?

Pozdrawiamy
blah8760
Posty: 80
Rejestracja: śr cze 21, 2017 2:06 pm

pt lut 15, 2019 11:27 am

Admin pisze:
pt lut 15, 2019 10:29 am
. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania...
To poproszę o odpowiedź na konkretne pytanie zadane wczoraj:
viewtopic.php?p=4356#p4356
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lut 15, 2019 12:11 pm

Dzień dobry

Koledzy odpowiadający za media społecznościowe/support techniczny odpowiadają na każde pytanie, na które mogą udzielić odpowiedzi. Przeklejanie na Forum Inwestorskim zadawanych im pytań, mija się z celem.

Pozdrawiamy
-bART-
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

pn lut 18, 2019 8:18 am

Witam, czy udało się wyeliminować błędy? Kiedy możemy spodziewać się wersji na Mac? Minęło już 5 dni.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lut 18, 2019 12:53 pm

Dzień dobry

Prace trwają. O dacie premiery wersji na Mac poinformujemy, gdy będziemy na 100 proc. pewni, że port "Frostpunka" na komputery Apple nie zawiera żadnych błędów/bugów.

Pozdrawiamy.
CarlosRoca
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 15, 2018 11:06 am

pn lut 18, 2019 7:44 pm

Dzień dobry,

poproszę o informację w jakim czasie spodziewacie się Państwo całkowicie usunąć błąd w wersji Frostpunk na komputery MAC?
Czy usuniecie usterki jest kwestią dni, bardzie kilku kolejnych tygodni czy jednak może to potrwać dłużej?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
ODPOWIEDZ